Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 20:05
Cu Ucraina mai greu sa te intelegi, cand statul ucrainean manifesta o atitudine sovina si cauta sa-i deznationalizeze pe romanii din Ucraina, cand statul ucrainean inchide scolile cu predare in limba romana, etc! Sa nu uite Ucraina ca are in componenta stravechi teritorii romanesti!
O colaborare intre Romania si Ucraina ar fi poate posibila impotriva regimului terorist si criminal de la Tiraspol si pentru contacararea actiunilor agresive si a propagandei rusesti in aceasta parte a Europei!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 21:56
Era sa-ti raspund eu dar sint cam obosit.
Mai lasa stravechile teritorii. E adevarat Ucraina forteaza niste chestii, dar cu cine le merge. vezi ca si ungurii fac la fel pe la noi prin tara. DacaRomania nu face nimic pentru romanii de acolo ce vrei? vrei sa faca Viktor?
Si nu mai veni iara cu moldovenii de peste Prut, aia sint rusi.Regimu de la Tiraspol? pai daca ei stau acolo ce treaba avem noi?
Jumatate din tara e in namoluri, sudul si estul tarii si tu o tot dai cu Tiraspolul. Pai nu ne putem duce inaintea erei noastre cind Burebista avea un regat din Moravia pina la gurile Bugului. Nu, asa ne spunea la scoala?
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 22:35
Cred că sunteți un om inteligent și nu puteți crede prostiile spuse de fostul milițian făcut la apelul de seară Voronin, ajuns dintr-un simplu brutar ministrul de interne al fostei RSSM !
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 11:31
Prietenia asta intre popoare e apa de ploaie. Nu exista asa ceva, fiecare natie isi vede interesul. Unora mai destepti si mai bine organizati le merge si pot poza in democrati si moralisti, altora mai prosti si vai de capul lor (ca noi) nu le iese intotdeauna si atunci sint aratati cu degetul drept tradatori si mizerabili. Iata cum americanii si englezii sint eliberatori si forte ale binelui desi au macelarit barbar populatia civila a Germaniei prin bombardarea oraselor, cum ii folosesc pe kurzi cind le convine apoi ii abandoneaza la mila turcilor (a propos, nu am auzit inca vreo explicatie de ce kurzii nu au dreptul la tara lor iar evreii au...), porcaria cu armele de distrugere in masa ale lui Sadam, etc. Unii comenteaza ca pe vremea lui Antonescu am gresit cind nu ne-am oprit la Nistru. Pai atunci, dupa aceeasi logica, ei de ce nu s-au oprit la granitele Germaniei? Doar ii eliberasera pe francezi si pe ceilalti, ar fi trebuit sa ii lase in pace pe nemti sa ii asupreasca ai lor in continuare.
In cazul Serbiei, interesul nostru a fost sa fim primiti in Nato si se pare ca figura a reusit. Corect ar fi fost sa nu ne amestecam dar nu stiu daca sirbii ar fi apreciat in viitor chestia asta. Ar fi fost un fel de dat cioara din mina pe pasarea de pe gard.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 12:26
Sa fim seriosi.. toti care pot sunt cu fundul in 2 barci(altii chiar 3). Inclusiv Ucrainienii, sarbii , bulgarii, etc Orban tace malc acum.
Sarbii primesc ajutoare de la UE si de la rusi si apoi merg si ii fac 'frati' pe chinezi. Eu zic ca si noi trebuie sa ne urmarim interesul national si inclusiv vechile teritorii. Doar ca la noi acum coruptia e la un nivel fenomenal.. nu ca pe la vecini nu ar fi, dar macar aia mai si fac ceva pe langa furat.
"Yes, the EU needs to display greater solidarity among its member states and with its closest neighbours. But it is already doing so – just with much less fanfare. The EU has included Serbia in its newly designed stockpile of medical equipment, which entered into force on 20 March. Serbia will enjoy the same rights as EU member states in this context. The European Commission has also announced another €93 million aid package, with €15 million designated for medical equipment and €78 million for economic recovery. Importantly, the EU has been key in building up the capacity of the Serbian health sector in the past 20 years. It has donated €200 million and loaned €250 million to the sector, equipped hospitals in Serbia, and provided more than 250 emergency medical vehicles (122 of which included respiratory ventilators) to the country. Without the EU, Serbia’s health system would be much less capable of handling the coronavirus outbreak in the first place. European assistance may be a bit slower than China’s, as it has to jump through more bureaucratic hoops, but it is sustainable." .......... "Serbia is happily sitting on two chairs because no one is making it choose. It must be held accountable. As for China, it has a huge opportunity to expand its influence, as it appears to be emerging from the crisis earlier than other countries and could support Europe’s economic recovery with responsible policies. In the best-case scenario, these policies could include China providing greater market access to European companies and finally putting an end to its market-distorting practices (such as its provision of massive subsidies to favoured companies) – but, at the moment, this seems unlikely. "
Idem fratii moldoveni. Sa fim seriosi, Ponta si-a luat comisionul pentru teava de gaz de la Ungheni si ura si la gara. Nu a facut el favoruri gratis. A fost un joc moldovenesc ieftin care a tinut. Pana la urma frate frate dar branza e pe bani, iar daca rusii au fost presati cu conducta respectiva acum varsa iar gaz ieftin.. insa sunt sigur ca asta i-a costat pe moldoveni altceva, gen vizele lor de lucru in Rusia si multe altele
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 13:44
Un singur exemplul- foarte concret- de ce ar putea si ar trebui sa faca guvernul roman pentru a urmari interesele romanesti in Republica Moldova: in prezent cca 60% din actiunile concernului "Moldovagaz" (unicul transportator, distribuitor si furnizor final de gaze naturale pe teritoriul Republicii Moldova) apartin- direct sau indirect- de "Gazprom"!
Guvernul roman poate propune celui de la Chisinau ca "Transgaz" sa achizitioneze cel putin 60% din actiunile concernului "Moldovagaz", iar "Transelectrica" sa achizitioneze cel putin 60% din actiunile intreprinderii de stat "Moldelectrica" (intreprindere care se ocupa cu transportul energiei electrice in Republica Moldova).
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 14:05
Mai lasai .... pe moldoveni ca aia o alta natie de curvari, se folosesc de noi sa obtina pasaport romanesc pentru a putea merge usor in UE dar ei iubesc mama rusie. Lasa-ne cu moldova lui peste prajit, sa stea la ei acolo ca e mai bine.
_________________
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 14:06
ldh80 a scris:
Un singur exemplul- foarte concret- de ce ar putea si ar trebui sa faca guvernul roman pentru a urmari interesele romanesti in Republica Moldova: in prezent cca 60% din actiunile concernului "Moldovagaz" (unicul transportator, distribuitor si furnizor final de gaze naturale pe teritoriul Republicii Moldova) apartin- direct sau indirect- de "Gazprom"!
Guvernul roman poate propune celui de la Chisinau ca "Transgaz" sa achizitioneze cel putin 60% din actiunile concernului "Moldovagaz", iar "Transelectrica" sa achizitioneze cel putin 60% din actiunile intreprinderii de stat "Moldelectrica" (intreprindere care se ocupa cu transportul energiei electrice in Republica Moldova).
Matematica mea spune că dacă 60% din acţiuni sunt deţinute de Gazprom, Guvernul Moldav mai are doar 40% din acţiuni, aşa că nu are cum să vândă 60% Guvernului Român.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 14:41
Da sigur, Serbia, UE
cine a ajutat Italia?
Albania, o tara saraca https://www.digi24.ro/stiri/externe/albania-trimite-medici-in-italia-si-aminteste-ajutorul-primit-in-trecut-noi-nu-suntem-bogati-dar-nu-uitam-1283509
Cuba, Turcia, Ucraina, Rusia, China. practic toata UE a sarit in ajutorul Italiei.
stiu, nu trebuie sa imi spuneti, toate articolele citate de mine sint dezinformari ale Rusiei. In fapt e lapte si miere.doar pentru unii.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 14:54
Dr2005 a scris:
ldh80 a scris:
Un singur exemplul- foarte concret- de ce ar putea si ar trebui sa faca guvernul roman pentru a urmari interesele romanesti in Republica Moldova: in prezent cca 60% din actiunile concernului "Moldovagaz" (unicul transportator, distribuitor si furnizor final de gaze naturale pe teritoriul Republicii Moldova) apartin- direct sau indirect- de "Gazprom"!
Guvernul roman poate propune celui de la Chisinau ca "Transgaz" sa achizitioneze cel putin 60% din actiunile concernului "Moldovagaz", iar "Transelectrica" sa achizitioneze cel putin 60% din actiunile intreprinderii de stat "Moldelectrica" (intreprindere care se ocupa cu transportul energiei electrice in Republica Moldova).
Matematica mea spune că dacă 60% din acţiuni sunt deţinute de Gazprom, Guvernul Moldav mai are doar 40% din acţiuni, aşa că nu are cum să vândă 60% Guvernului Român.
Dar guvernul de la Chisinau poate rascumpara (sau prelua) cele cca 60% din actiunile detinute de Gazprom la "Moldovagaz", ca apoi sa le vanda catre "Transgaz'! Oricum, modul cum a cumparat - prin 1999- Gazprom cele cca 60% din actiunile "Moldovagaz" este dubios si oricand poate fi anulata aceea tranzactie de guvernul de la Chisinau- numai sa vrea! Aici fostul prim-ministru Ion Sturza stie mai multe despre aceea tranzactie cu totul dezavantajoasa pentru Republica Moldova!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 14:55
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 15:21
Un interesant videoclip despre mineriade- si in special despre mineriada din septembrie 1991, cand minierii au agresat si amenintat personalul CFR si au provocat grave distrugeri in statiile Petrosani, Craiova, etc!
In videoclip apar si unele marturii a personalului CFR- impiegati de miscare si mecanici de locomotiva- agresati si amenintati de minieri:
-Mecanicul de locomotiva Mecea Marin: "In statia Petrosani au venit foarte multi minieri, care, urcandu-se atat pe locomotiva cat si in tren, dand jos calatorii, ocupand abuziv trenul, am fost obligat sa circul pe distanta Petrosani- Bucuresti, fara oprire"
"Am circulat sub amenintare, fara oprire, pana la statia Cotofeni, unde mi s-a luat tensiunea si am stat aclo 4 ore si jumatate, sub amenintarea ca daca nu pleaca trenul, voi fi omorat, atat eu cat si mecanicul-ajutor".
-Impiegatul de miscare Stanculete Ion: "Au spus ca daca nu le punem la dispozitie dieselele, ei arunca gara Targu-jiu in aer, ca au la ei dinamita! I-am intrebat- ba baieti, la ce va duceti la Bucuresti ? Si au zis ca ne ducem sa schimbam guvernul, prim-ministru si chiar si pe Iliescu!"
-Impiegatul de miscare Dan Constantin (din statia Jupanesti): "Au inceput cu injuraturi, cu amenintarile cu obiectele care le aveau asupra lor- rangi, bucati de furtune, bucati de lemn, au inceput sa execute parcurse pe pupitrul de comanda, ma trezeam cu parcurse executate si trebuia sa le anulez, in sfarsit, pana cand unul dintre ei ridica un ciocan si zice "Da-i drumul la tren, ca te mananc!". Si sub presiunea acestui ciocan am spus urcati-va in trenuri, ca le dau drumul!"
-Ministrul transporturilor de atunci, Traian Basescu : "Eu am solicitat in mod express interventia trupelor specializate a SRI, pentru deblocarea locomotivelor , de sub "supravegherea" minierilor. S-a spus ca nu putem acuza de terorism 2000 de oameni. Dar era vorba de 3-4 care se aflau pe locomotiva si care executau intradevar un act terorist!".
Si cateva intrebari care apar:
-In conditiile cand seful SRI de atunci, Virgil Magureanu, a comunicat inca din luna august 1991 despre starea profunda de nemultumire sociala a minierilor din Valea Jiului (legata de conditiile de munca si de viata), atat prim-ministrului Petre Roman, cat si ministrului de interne (Doru Viorel Ursu) si celui a apararii nationale (Generalul Niculae Spiroiu), de ce acestia nu au luat masuri pentru intarirea fortelor de politie si de armata din Valea jiului, astfel incat sa se asigure paza inarmata a tuturor statiilor CFR si a altor obiective strategice din valea Jiului, iar politistii si militarii sa primeasca ordin sa riposteze inclusiv cu arme de foc, atunci cand minierii au inceput sa comite acte agresive asupra personalului CFR ?
-De ce sefii SRI nu au dat curs solicitarii ministrului transporturilor, pentru trimiterea trupelor speciale antiteroriste a SRI, pentru eliberarea personalului de locomotiva ?
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 17:00
Pentru ca Iliescu dorea sa scape de Petre Roman care se apucase de niscai reforme ce nu erau tocmai populare si in acelasi timp sa pozeze el in ocrotitorul oamenilor. Dupa cum s-a putut vedea, manevra i-a reusit.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 19:15
TVlad a scris:
Pentru ca Iliescu dorea sa scape de Petre Roman care se apucase de niscai reforme ce nu erau tocmai populare si in acelasi timp sa pozeze el in ocrotitorul oamenilor. Dupa cum s-a putut vedea, manevra i-a reusit.
Am mai auzit aceasta ipoteza, dar nu cred ca este reala!
In primul rand nemultumirile minierilor erau de ordin social- salarii, aprovizionarea cu bunuri de larg consum si produse alimentare in Valea Jiului, conditiile de munca, etc! De altfel si in timpul demonstratiilor din Petrosani, cand minierii au ocupat primaria si sediul Regiei Autonome a Huilei, principalele nemultumiri spuse erau cele privind conditiile de viata si de munca din Valea Jiului.
In al doilea rand, in timpul deplasarii spre Bucuresti, unii minieri si lideri ai acestora au spus ca doresc si schimbarea presedintelui Ion Iliescu!
In al treilea rand, nu exista vreo dovada fizica ca Ion Iliescu ar fi determinat, intr-un fel sau altul, venirea in septembrie 1991 a minierilor la Bucuresti!
Apoi el, in calitate de presedinte, nu avea atributiuni legale privind politica sociala si economica, acest lucru fiind sarcina guvernului! Nu Ion Iliescu conducea "Regia autonoma a Huilei" sau Ministerul Industriilor!
Apoi Petre Roman a gresit , in timpul mineriadei din septembrie 1991, sub mai multe aspecte:
-Nu s-a deplasat personal in Valea Jiului, ca sa negocieze cu minierii, asa cum facusera prim-ministrul Ilie Verdet in 1977! Iritarea si nemultumirea minierilor s-a accentuat in momentul in care au aflat ca Petre Roman nu vrea sa vina personal in Valea jiului sa negocieze, mai ales ca minierii aveau convingerea ca daca reusisera in 1977 sa-l determina pe Ceausescu sa vina in Valea Jiului, vor reusi sa-l determine si pe Petre Roman sa vina in Valea Jului!
-Nu a dat dispozitie (desi legal putea sa o faca) ministrului de interne si celui al apararii nationale de intarire a fortelor de politie si de armata din Valea Jiului, de constituire a unor dispozitive militare, dotate cu mijloace blindate si arme de foc, pentru protejarea statiilor CFR si a altor obiective strategice din Valea Jiului, inclusiv politistii si militarii sa primeasca ordin sa utilizeze arme de foc , atunci minierii au trecut la actiuni violente! Cand minierii au trecut la actiuni violente erau indeplinite toate conditiile legale prevazute in regulamentele militare pentru utilizarea armelor de foc de catre politie si armata.
-Nu a supravegheat corespunzator activitatea conducerii Regiei autonome a Huilei Petrosani, pentru a afla din timp si a remedia gravele neajunsuri in activitatea conducerii regiei.
Cat priveste activitatea economica si sociala a guvernului condus de Petre Roman (chiar facand abstractie de mineriade) a fost dezastroasa:
-In domeniul agriculturii, celebra si idioata lege 18/1991 a dus la distrugerea CAP-urilor, a formelor organizate de exploatare a terenurilor agricole, la faramitarea acestora, dar si la distrugerea sistemelor de irigatii, complexelor zootehnice, parcului de tractoare si masini agricole, etc! CAP-urile nu trebuiau desfiintate ci reorganizate si transformate in asociatii agricole;
-Intarzierea privatizarii intreprinderilor industriale, cand acestea nu aveau datorii la bugetul de stat, cand aveau inca asigurata piata de desfacere! Ganditi-va ce ar fi insemnat privatizarea in 1990 de exemplul a fabricii de autocamioane Brasov cu renumita firma "MAN" sau "Volvo", a uzinei "Autobuzul" cu firma "Mercedes", etc! Aceste lucru le putea face Petre Roman ca si prim-ministrul, dar nu le-a facut!
-Idioata expresie a lui Petre Roman- "industria romaneasca este un morman de fiare vechi", ceea ce era cu totul fals;
-Abandonarea unor lucrari de infrastructura feroviara sau navala, lucrari care erau incepute in 1989 si care erau absolut necesare si utile. Cu cele cca doua miliarde de dolari si cu 0 datorii externe guvernul condus de Petre Roman putea de exemplul termina de dublat si electrificat unele linii de cale ferata!
-In turism celebra "locatie de gestiune" care a dus la degradarea dotarilor turistice, a complexelor hoteliere.
Asadar politica sociala si economica a guvernului Petre Roman a fost dezastroasa, acest govern fiind unul dintre cele mai slabe guverne de dupa 1990, la fel ca si guvernul condus de Victor Ciorbea sau cel condus de Emil Boc.
lifetec
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4736 Data de inscriere : 01/11/2012
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 09 Apr 2020, 22:39
C..ee tu traiesti in bula ta revino cu picioatele pe pamant. Sunt o gramada de dovezi ca Iliescu a chemat si sustinut minerii dar daca ies la iveala va trebui rescrisa istoria si va incomoda pe multi si multe. Industria comunista era un morman de fier vechi neretehnologizarea si disparitia CAER au pus-o la pamant. Roman avea el ceva idei din pacate contrare baietilor din serviciile secrete care-si vedeau amenintate planurile. Ce-a urmat s-a vazut Anii 90 si 2000 ani efectiv de jaf. UE a insemnat o sansa enorma si oarecum salvarea noastra. Dar vechile metehne inca se pastreaza
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române