Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Dum 05 Apr 2020, 15:33
Un interesant reportaj "Cu ochii in patru", despre o intamplare din 2 iunie 1999, cand seful statiei CFR Pielesti, Florin Patrachioiu, nu a permis plecarea unui tren incarcat cu echipamente militare NATO din statia CFR Pielesti, deoarece documentele care insoteau trenul nu erau complete (nu aveau aplicata o stampila a vamii).
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 06 Apr 2020, 12:31
Ce tare! Inca nu am vazut reportajul dar ma bucur sa il vad si eu pe celebrul sef de gara din Pielesti, "prietenul" lui Basescu, care il mai pomeneste uneori in discursurile de campanie electorala. Mi-am amintit imediat de Razvan Vasilescu din "California Dreaming": "fac neito, fac iu-es-ei! dis iz mai steisan; nau peipars, nau pas!"
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 06 Apr 2020, 16:52
Respect, Florin Patrachioiu, un om cinstit si curajos. Are si simtul umorului, mi-a placut cum povestea patania. Nu stiu daca am inteles corect: trenul trecuse prin Craiova si urma sa ajunga in incinta aeroportului? In acest caz se afla in statia Pielesti pentru rebrusare?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 07 Apr 2020, 12:47
Logic asa a fost- trenul venea dinspre Craiova pe linia 901, iar in statia Pielesti trebuia sa rebruseze, pentru a intra pe linia care duce spre aeroportul Craiova (in incinta caruia se afla si aceea unitate militara)!
Interesant ca atunci in 1999 viteza maxima pe linia dintre statia Pielesti si aeroportul Craiova era de doar 5 km/h!
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 07 Apr 2020, 17:01
Acum o fi alta viteza? Nu stiu cum e acum acolo insa din imagini stilpii semafoarelor erau proaspat vopsiti iar aspectul general al liniilor si garii era mai bun decit sintem acum obisnuiti asa incit imi inchipui ca si acea linie sa se fi degradat, daca cumva o mai fi in circulatie.
PS: din Google Earth si street view s-ar zice ca linia nu mai e folosita si pe alocuri demontata de-a binelea. Imaginea din 2012 de la intersectia cu DC87 arata linia ingropata in pietris. Pacat, macar in amintirea acestei intimplari ar fi trebuit mentinuta in functiune.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 07 Apr 2020, 17:41
Deşi off-topic, cred că am mai explicat pe aici ce tâmpenie s-a făcut cu trecerea aeroporturilor la CJ-uri. Avem enorm de multe aeroporturi, care trăiesc doar din curse low-cost, sunt apropiate între ele şi neconectate la reţeaua feroviară. Cum numărul de curse e mic, implicit cantitatea de kerosen necesară e mică şi poate fi aprovizionată pe cale rutieră.
E drept că toate aeroporturile au fost construite, oficial sau nu, pentru uz militar. Dacă până în '89 funcţia de aeroport civil era o acoperire, acum pur şi simplu nu îşi mai au rostul. Pentru comparaţie, puteţi studia situaţia din Bulgaria - ei au refuzat să mai susţină artifical n aeroporturi. Au rămas pentru aviaţie generală (avioane uşoare, elicoptere, avioane utilitare pentru stropit cu îngrăşăminte) sau militară ori s-au închis de tot. De exemplu, există un aeroport lângă Ruse. Sau, un exemplu mai pastoral, aeroportul Tărgovişte - https://www.google.com/maps/@43.308509,26.6961838,3a,75y,233.93h,80.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7dHSKGr5L19qVM35kdFUgQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=en
_________________ :TTT:
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 07 Apr 2020, 17:57
Bine dar poate linia asta nu era doar pentru aprovizionarea cu combustibil ci si pentru unele transporturi militare catre unitatea de acolo. Acum nu mai exista unitatea militara? Nu ar fi totusi normal sa fie mentinute aceste cai ferate din motive strategice? Ne trezim ca in caz de nevoie nu sint practicabile si nu din cauza bombei inamicului. Sint o multime de unitati militare ale caror legaturi feroviare au fost neglijate si sint impracticabile. De fapt, nici nu stiu sa fie vreuna care sa NU fie impracticabila.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 07 Apr 2020, 19:17
Pentru a desfiinţa orice cale ferată, chiar şi industrială, ai nevoie de un aviz de la MApN.
_________________ :TTT:
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 10:14
Da dar liniile de care zic nu sint desfiintate ci impracticabile. De exemplu cele de la Bascov, Timisu de Sus, Codru (TL); chiar si cea catre baza Fetesti sau aeroportul M. Kogalniceanu arata cam dubios, nu sint sigur daca poate circula ceva pe acolo.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 12:42
Linia de la Codru este desfiinţată (la fel şi HM Codru). Spre Aeroportul Mihail Kogălniceanu mai trec trenuri cu kerosen sporadic, mai ales pentru uz militar, de altfel postul ajutor mişcare din linia curentă este deservit de personal.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 14:45
Totusi unele aeroporturi erau in esenta civile si abia apoi militare. Doar armata avea aeroporturi care erau exclusiv militare.
Alexeni linga Urziceni Fetesti, nu departe de Kogalniceanu Luna la Cimpia Turzii (mai are cale ferata? ram Calarasi Turda) uite aici nu se folosea aeroportul Cluj Napoca pentru armata Silistea Gumesti da, la Moromete, cu CF din Balaci Bobocu Brasov Tuzla Deveselu - aproape de Craiova Or mai fi fost sau mai sint si altele.
practic faptul ca seful garii din Pielesti a aplicat strict legislatia si nu a cedat, a fost luat in deridere de societatea romaneasca. Atunci cu trenul la Craiova s-au adus componentele unui radar puternic, la fel s-a facut si la Timisoara cu citiva ani inainte, apoi la Timisoara a venit echipa de acrobatie aeriana a armatei americane ca sa testeze radarele. Toata lumea in extaz.
A urmat Craiova.
Urmare a acestor actiuni Romania a injunghiat Iugoslavia pe la spate si a permis folosirea spatiului aerian romanesc pentru avioanele NATO.
Nici ,,accidentul" lui Cristian Nemescu nu cred ca a fost intimplator.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 16:39
Dr2005 a scris:
Deşi off-topic, cred că am mai explicat pe aici ce tâmpenie s-a făcut cu trecerea aeroporturilor la CJ-uri. Avem enorm de multe aeroporturi, care trăiesc doar din curse low-cost, sunt apropiate între ele şi neconectate la reţeaua feroviară. Cum numărul de curse e mic, implicit cantitatea de kerosen necesară e mică şi poate fi aprovizionată pe cale rutieră.
E drept că toate aeroporturile au fost construite, oficial sau nu, pentru uz militar. Dacă până în '89 funcţia de aeroport civil era o acoperire, acum pur şi simplu nu îşi mai au rostul. Pentru comparaţie, puteţi studia situaţia din Bulgaria - ei au refuzat să mai susţină artifical n aeroporturi. Au rămas pentru aviaţie generală (avioane uşoare, elicoptere, avioane utilitare pentru stropit cu îngrăşăminte) sau militară ori s-au închis de tot. De exemplu, există un aeroport lângă Ruse. Sau, un exemplu mai pastoral, aeroportul Tărgovişte - https://www.google.com/maps/@43.308509,26.6961838,3a,75y,233.93h,80.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7dHSKGr5L19qVM35kdFUgQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=en
Trecerea majoritatii aeroporturilor din Romania din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a Consiliilor Judetene s-a facut in anul 1997, prin Hotararea de Guvern nr. 398 din 1997, "privind trecerea unor regii autonome aeroportuare de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea consiliilor județene". Atunci au fost trecute de la Ministerul Transporturilor la Consiliile Judetene aeroporturile din: Suceava, Bacau, Iasi, Tulcea, Craiova, Caransebes, Arad, Oradea, Satu-Mare, Baia-Mare, Cluj-Napoca, Sibiu si Targu-Mures. La aceea vreme prim-ministru era Victor Ciorbea iar ministrul transporturilor era Traian Basescu.
Aceea masura a fost ulterior oarecum benefica, deoarece dupa 1997 fiecare Consiliul Judetean care are in administrare un aeroport a cautat cat de cat sa modernizeze acel aeroport, dupa 1997 facandu-se unele lucrari de modernizare si extindere la aproape toate (cu exceptia aeroportului Caransebes) aeroporturile, aflate in administrarea Consiliilor Judetene.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 16:44
Iar in legatura cu intamplarea din 1999 din statia Pielesti evident ca seful statiei a procedat absolut corect si este de apreciat (bravo lui), insa intamplarea a scos in evidenta si lehamitea cu care lucrau organele vamale: le-au trebuit ore bune pentru a se intoarce ca sa aplice pe documente o banala stampila!
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 17:17
Ia să le fi ieșit de un ciubuc se deplasau în cea mai mare viteză. De-asta aveau lehamitea... Mamă ce descoperiri faceți, de parcă până acum n-ați fi trăit în țara asta !
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 08 Apr 2020, 19:15
dan tm a scris:
Urmare a acestor actiuni Romania a injunghiat Iugoslavia pe la spate si a permis folosirea spatiului aerian romanesc pentru avioanele NATO.
Nici ,,accidentul" lui Cristian Nemescu nu cred ca a fost intimplator.
Noi tot timpul am fost un popor de "curve" ca si pe timpul razboiului si peste tot noi nu am fost niciodata de cuvant, noi tot timpul am stiut sa mintim, sa fim lasi, sa vrem sa fim cu fundul in doua carute sa nu ne asumam raspundere pentru nimic. Un popor parsiv care sa da cu cine ii este bine, indiferent ca x iti este prieten ii intorci spatele daca vine y si iti promite marea cu sarea. De asta nu suntem pe bune nici cu Bulgarii, nici cu Ucrainienii, cel putin cu Ucraina parca am fi la 5000 km departare asa de reci sunt relatiiile, cu Serbia la fel, parca nu am fi vecini, o relatie inghetata asa este. Cu Ungaria ne sicanam de zeci de ani, nu mai terminam cu prostiile si uite asa nu avem pe nimeni apropiat pe langa noi. In fond de ce ar fi cineva apropiat cu noi? ..................
_________________
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române