Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Pagini din istoria Căilor Ferate Române

In jos 
+42
IonutFanRailway
Adirmvl
Peter Fodor
lifetec
DUAL
Nesebar
Dr2005
Vale_ntin
ldh80
MDD
M.I.C.I.
Semafor
huiu_goe
TVlad
florin.lifticariu
mircea.predoni
dan tm
c o r v i n
ATM
Petre_IFTE
Radu
Amiralul
bogdan.perejuc
spiderpc
cstefan
Vitosa
Andrey_tm
Cont dezactivat
adytm
IonutCFR2009
AlexD
Teodor
Adrian78
biokosmy
razvan - trenuri
MariusM
cata
IonutChircu
cristi CFR
Gelu
didinul
COSTACHE MIHAIL
46 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeDum 05 Apr 2020, 15:33



Un interesant reportaj "Cu ochii in patru", despre o intamplare din 2 iunie 1999, cand seful statiei CFR Pielesti, Florin Patrachioiu, nu a permis plecarea unui tren incarcat cu echipamente militare NATO din statia CFR Pielesti, deoarece documentele care insoteau trenul nu erau complete (nu aveau aplicata o stampila a vamii).
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeLun 06 Apr 2020, 12:31

Ce tare! Inca nu am vazut reportajul dar ma bucur sa il vad si eu pe celebrul sef de gara din Pielesti, "prietenul" lui Basescu, care il mai pomeneste uneori in discursurile de campanie electorala.
Mi-am amintit imediat de Razvan Vasilescu din "California Dreaming": "fac neito, fac iu-es-ei! dis iz mai steisan; nau peipars, nau pas!"
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeLun 06 Apr 2020, 16:52

Respect, Florin Patrachioiu, un om cinstit si curajos. Are si simtul umorului, mi-a placut cum povestea patania.
Nu stiu daca am inteles corect: trenul trecuse prin Craiova si urma sa ajunga in incinta aeroportului? In acest caz se afla in statia Pielesti pentru rebrusare?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMar 07 Apr 2020, 12:47

Logic asa a fost- trenul venea dinspre Craiova pe linia 901, iar in statia Pielesti trebuia sa rebruseze, pentru a intra pe linia care duce spre aeroportul Craiova (in incinta caruia se afla si aceea unitate militara)!

Interesant ca atunci in 1999 viteza maxima pe linia dintre statia Pielesti si aeroportul Craiova era de doar 5 km/h!
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMar 07 Apr 2020, 17:01

Acum o fi alta viteza? Smile Nu stiu cum e acum acolo insa din imagini stilpii semafoarelor erau proaspat vopsiti iar aspectul general al liniilor si garii era mai bun decit sintem acum obisnuiti asa incit imi inchipui ca si acea linie sa se fi degradat, daca cumva o mai fi in circulatie.

PS: din Google Earth si street view s-ar zice ca linia nu mai e folosita si pe alocuri demontata de-a binelea. Imaginea din 2012 de la intersectia cu DC87 arata linia ingropata in pietris. Pacat, macar in amintirea acestei intimplari ar fi trebuit mentinuta in functiune.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMar 07 Apr 2020, 17:41

Deşi off-topic, cred că am mai explicat pe aici ce tâmpenie s-a făcut cu trecerea aeroporturilor la CJ-uri. Avem enorm de multe aeroporturi, care trăiesc doar din curse low-cost, sunt apropiate între ele şi neconectate la reţeaua feroviară. Cum numărul de curse e mic, implicit cantitatea de kerosen necesară e mică şi poate fi aprovizionată pe cale rutieră.

E drept că toate aeroporturile au fost construite, oficial sau nu, pentru uz militar. Dacă până în '89 funcţia de aeroport civil era o acoperire, acum pur şi simplu nu îşi mai au rostul. Pentru comparaţie, puteţi studia situaţia din Bulgaria - ei au refuzat să mai susţină artifical n aeroporturi. Au rămas pentru aviaţie generală (avioane uşoare, elicoptere, avioane utilitare pentru stropit cu îngrăşăminte) sau militară ori s-au închis de tot. De exemplu, există un aeroport lângă Ruse. Sau, un exemplu mai pastoral, aeroportul Tărgovişte - https://www.google.com/maps/@43.308509,26.6961838,3a,75y,233.93h,80.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7dHSKGr5L19qVM35kdFUgQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMar 07 Apr 2020, 17:57

Bine dar poate linia asta nu era doar pentru aprovizionarea cu combustibil ci si pentru unele transporturi militare catre unitatea de acolo. Acum nu mai exista unitatea militara? Nu ar fi totusi normal sa fie mentinute aceste cai ferate din motive strategice? Ne trezim ca in caz de nevoie nu sint practicabile si nu din cauza bombei inamicului.
Sint o multime de unitati militare ale caror legaturi feroviare au fost neglijate si sint impracticabile. De fapt, nici nu stiu sa fie vreuna care sa NU fie impracticabila.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMar 07 Apr 2020, 19:17

Pentru a desfiinţa orice cale ferată, chiar şi industrială, ai nevoie de un aviz de la MApN.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMier 08 Apr 2020, 10:14

Da dar liniile de care zic nu sint desfiintate ci impracticabile. De exemplu cele de la Bascov, Timisu de Sus, Codru (TL); chiar si cea catre baza Fetesti sau aeroportul M. Kogalniceanu arata cam dubios, nu sint sigur daca poate circula ceva pe acolo.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMier 08 Apr 2020, 12:42

Linia de la Codru este desfiinţată (la fel şi HM Codru). Spre Aeroportul Mihail Kogălniceanu mai trec trenuri cu kerosen sporadic, mai ales pentru uz militar, de altfel postul ajutor mişcare din linia curentă este deservit de personal.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMier 08 Apr 2020, 14:45

Totusi unele aeroporturi erau in esenta civile si abia apoi militare. Doar armata avea aeroporturi care erau exclusiv militare.

Alexeni linga Urziceni
Fetesti, nu departe de Kogalniceanu
Luna la Cimpia Turzii (mai are cale ferata? ram Calarasi Turda) uite aici nu se folosea aeroportul Cluj Napoca pentru armata
Silistea Gumesti sunny da, la Moromete, cu CF din Balaci
Bobocu
Brasov
Tuzla
Deveselu - aproape de Craiova
Or mai fi fost sau mai sint si altele.

practic faptul ca seful garii din Pielesti a aplicat strict legislatia si nu a cedat, a fost luat in deridere de societatea romaneasca.
Atunci cu trenul la Craiova s-au adus componentele unui radar puternic, la fel s-a facut si la Timisoara cu citiva ani inainte, apoi la Timisoara a venit echipa de acrobatie aeriana a armatei americane ca sa testeze radarele. Toata lumea in extaz.

A urmat Craiova.

Urmare a acestor actiuni Romania a injunghiat Iugoslavia pe la spate si a permis folosirea spatiului aerian romanesc pentru avioanele NATO.

Nici ,,accidentul" lui Cristian Nemescu nu cred ca a fost intimplator.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMier 08 Apr 2020, 16:39

Dr2005 a scris:
Deşi off-topic, cred că am mai explicat pe aici ce tâmpenie s-a făcut cu trecerea aeroporturilor la CJ-uri. Avem enorm de multe aeroporturi, care trăiesc doar din curse low-cost, sunt apropiate între ele şi neconectate la reţeaua feroviară. Cum numărul de curse e mic, implicit cantitatea de kerosen necesară e mică şi poate fi aprovizionată pe cale rutieră.

E drept că toate aeroporturile au fost construite, oficial sau nu, pentru uz militar. Dacă până în '89 funcţia de aeroport civil era o acoperire, acum pur şi simplu nu îşi mai au rostul. Pentru comparaţie, puteţi studia situaţia din Bulgaria - ei au refuzat să mai susţină artifical n aeroporturi. Au rămas pentru aviaţie generală (avioane uşoare, elicoptere, avioane utilitare pentru stropit cu îngrăşăminte) sau militară ori s-au închis de tot. De exemplu, există un aeroport lângă Ruse. Sau, un exemplu mai pastoral, aeroportul Tărgovişte - https://www.google.com/maps/@43.308509,26.6961838,3a,75y,233.93h,80.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7dHSKGr5L19qVM35kdFUgQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=en


 Trecerea majoritatii aeroporturilor din Romania din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a Consiliilor Judetene s-a facut in anul 1997, prin Hotararea de Guvern nr. 398 din 1997, "privind trecerea unor regii autonome aeroportuare de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea consiliilor județene". Atunci au fost trecute de la Ministerul Transporturilor la Consiliile Judetene aeroporturile din: Suceava, Bacau, Iasi, Tulcea, Craiova, Caransebes, Arad, Oradea, Satu-Mare, Baia-Mare, Cluj-Napoca, Sibiu si Targu-Mures.
 La aceea vreme prim-ministru era Victor Ciorbea iar ministrul transporturilor era Traian Basescu.

 Aceea masura a fost ulterior oarecum benefica, deoarece dupa 1997 fiecare Consiliul Judetean care are in administrare un aeroport a cautat cat de cat sa modernizeze acel aeroport, dupa 1997 facandu-se unele lucrari de modernizare si extindere la aproape toate (cu exceptia aeroportului Caransebes) aeroporturile, aflate in administrarea Consiliilor Judetene.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMier 08 Apr 2020, 16:44

Iar in legatura cu intamplarea din 1999 din statia Pielesti evident ca seful statiei a procedat absolut corect si este de apreciat (bravo lui), insa intamplarea a scos in evidenta si lehamitea cu care lucrau organele vamale: le-au trebuit ore bune pentru a se intoarce ca sa aplice pe documente o banala stampila!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMier 08 Apr 2020, 17:17

Ia să le fi ieșit de un ciubuc se deplasau în cea mai mare viteză. De-asta aveau lehamitea...
Mamă ce descoperiri faceți, de parcă până acum n-ați fi trăit în țara asta !
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitimeMier 08 Apr 2020, 19:15

dan tm a scris:

Urmare a acestor actiuni Romania a injunghiat Iugoslavia pe la spate si a permis folosirea spatiului aerian romanesc pentru avioanele NATO.

Nici ,,accidentul" lui Cristian Nemescu nu cred ca a fost intimplator.

Noi tot timpul am fost un popor de "curve" ca si pe timpul razboiului si peste tot noi nu am fost niciodata de cuvant, noi tot timpul am stiut sa mintim, sa fim lasi, sa vrem sa fim cu fundul in doua carute sa nu ne asumam raspundere pentru nimic. Un popor parsiv care sa da cu cine ii este bine, indiferent ca x iti este prieten ii intorci spatele daca vine y si iti promite marea cu sarea. De asta nu suntem pe bune nici cu Bulgarii, nici cu Ucrainienii, cel putin cu Ucraina parca am fi la 5000 km departare asa de reci sunt relatiiile, cu Serbia la fel, parca nu am fi vecini, o relatie inghetata asa este. Cu Ungaria ne sicanam de zeci de ani, nu mai terminam cu prostiile si uite asa nu avem pe nimeni apropiat pe langa noi. In fond de ce ar fi cineva apropiat cu noi? ..................

_________________
595423Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Bdeem_8496_aPagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Bdeem_8496_aPagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Continut sponsorizat





Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
Pagini din istoria Căilor Ferate Române
Sus 
Pagina 7 din 12Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» MUZEUL CAILOR FERATE ROMANE-75 DE ANI DE LA INAUGURARE
» PAGINI DIN ISTORIA FEROVIARA INTERNATIONALA
» Caile Ferate Romane
» Calea Ferata romaneasca - incotro ?
» Harta cu reteaua Cai Ferate Romane

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: