| Pagini din istoria Căilor Ferate Române | |
|
+42IonutFanRailway Adirmvl Peter Fodor lifetec DUAL Nesebar Dr2005 Vale_ntin ldh80 MDD M.I.C.I. Semafor huiu_goe TVlad florin.lifticariu mircea.predoni dan tm c o r v i n ATM Petre_IFTE Radu Amiralul bogdan.perejuc spiderpc cstefan Vitosa Andrey_tm Cont dezactivat adytm IonutCFR2009 AlexD Teodor Adrian78 biokosmy razvan - trenuri MariusM cata IonutChircu cristi CFR Gelu didinul COSTACHE MIHAIL 46 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Sam 31 Dec 2022, 16:18 | |
| https://istorielocala.ro/index.php/biblioteca-judeteana-antim-ivireanul-valcea/item/1898-din-istoria-%E2%80%9Ddrumului-de-fier%E2%80%9D-v%C3%A2lcean-120-de-ani-de-activitate-feroviarp-20-iunie-1887-%E2%80%93-20-iunie-2007.html
120 de ani de activitate feroviara in Valcea. |
|
| |
Peter Fodor
Numarul mesajelor : 205 Varsta : 45 Reputatie : 3376 Data de inscriere : 22/03/2016
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Sam 25 Mar 2023, 21:20 | |
| https://www.youtube.com/watch?v=0rSPOaye0DI |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 19 Iul 2023, 16:05 | |
| https://piataauto.md/Stiri/2023/07/Istoria-curioasa-a-locomotivei-Electroputere-LDE2100-produsa-candva-in-Romania-la-Craiova-pentru-a-inlocui-modelele-Malaxa/?fbclid=IwAR3DBGchJImDlg9DLhEoppPNqahL0Pbng26pQ4N6s8CyjHOZUS8YnWFsvo8 |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 19 Iul 2023, 17:28 | |
| Produsa sub licenta elvetiana ca si EAul dupa licenta ASEA Suedia |
|
| |
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 845 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Dum 22 Oct 2023, 11:45 | |
| Podurile Dunarene de la Cernavoda, anul 1981. Se poate vedea cum actualul pod este in constructie langa cel vechi Sursa: Scanat la imprimanta Almanahul Scinteia 1981 |
|
| |
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 845 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Dum 14 Ian 2024, 20:52 | |
| Imagini preluate dintr-o carte de geografie din anul 1994, cateva detalii interesante din aceste imagini pe care am sa le specific: Pe harta Romaniei calea ferata Deva - Brad este prezenta fara intrerupere. Spre marea mea surprindere calea ferata Pascani - Targu Neamt apare ca neelectrificata Gara Tecuci la fel, pe harta figureaza ca linie neelectrificata. Caile Ferate Carbunesti - Albeni - Seciurile impreuna cu Harlau - Botosani nu apar deloc pe harta. |
|
| |
mircea.predoni
Numarul mesajelor : 502 Varsta : 48 Localizare : Mihaiesti, judetul Hunedoara Reputatie : 4654 Data de inscriere : 18/07/2013
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 15 Ian 2024, 00:03 | |
| Nici 502 nu apare electrificata iar pe 209 nu au ce intreruperi sa fie, nu stiu de unde e harta preluata de cei din manual dar puteau sa o ia din mersul trenurilor |
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 15 Ian 2024, 14:01 | |
| In 1994 inca erau manualele comuniste (am studiat si eu din ele, am fost ultima generatie care le-a mai prins inaintea celor alternative) care erau elaborate la nivel de 1972-77 si revizuite din cand in cand. Nu statea nimeni sa modifice manualul dupa fiecare electrificare de linie, ca oricum nu folosea la nimic. Singura modificare notabila a fost sa dea jos poza lui Ceao de pe prima pagina si sa modifice pozele cu elevi, sa nu mai apara cravatele rosii de pionier. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 15 Ian 2024, 15:06 | |
| Geografia economică a rămas la fel muuuuuult timp după Revoluţie. Centrele industriale le-am făcut şi în clasa a douăsprezecea, deci în anul şcolar 2006/2007, erau şi întrebări la bac despre Combinatul Victoria (măcar ăsta mai merge), Oţelu Roşu, Călăraşi ş.a.. _________________ :TTT:
|
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 15 Ian 2024, 15:16 | |
| Adica in manualele alternative scrise dupa 2000 inca se mai prezentau obiectivele industriale inchise de ani buni? La mine macar erau alea vechi. |
|
| |
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 15 Ian 2024, 17:30 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Adica in manualele alternative scrise dupa 2000 inca se mai prezentau obiectivele industriale inchise de ani buni?
La mine macar erau alea vechi. Da. La fel am prins şi eu într-a 8a(2002/2003) când am făcut geografia ţării şi imediat după examenul de capacitate am plecat în circuit ca să văd - fără nicio mirare, în fond - că obiectivele respective erau în mare parte în ruine. |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 15 Ian 2024, 18:49 | |
| Se mergea mult cu nașul în vremurile alea dar nu asta mă frapează pe mine ci farmecul cum arătau locomotivele și dpdv estetic dar și dpdv tehnic. Nu cocinile și jafurile din ziua de azi. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 15 Ian 2024, 19:25 | |
| - Vitosa a scris:
- Se mergea mult cu nașul în vremurile alea dar nu asta mă frapează pe mine ci farmecul cum arătau locomotivele și dpdv estetic dar și dpdv tehnic. Nu cocinile și jafurile din ziua de azi.
Erau ajutori care frecau locomotivele.pe.canal.. |
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 16 Ian 2024, 10:50 | |
| Cred ca totusi altele erau salariile si beneficiile mecanicilor CFR pe atunci comparativ cu acum.
Acum cand trebuie sa lucrezi in conditii grele pe 1000 de euro salariu nu prea iti mai arde de lustruit locomotiva. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 16 Ian 2024, 11:49 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Cred ca totusi altele erau salariile si beneficiile mecanicilor CFR pe atunci comparativ cu acum.
Acum cand trebuie sa lucrezi in conditii grele pe 1000 de euro salariu nu prea iti mai arde de lustruit locomotiva. Pai nici nu intra in fisa postului așa ceva.. Pentru spălat locomotive s-au inventat instalații speciale ce naiba |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române | |
| |
|
| |
| Pagini din istoria Căilor Ferate Române | |
|