| Pagini din istoria Căilor Ferate Române | |
|
+42IonutFanRailway Adirmvl Peter Fodor lifetec DUAL Nesebar Dr2005 Vale_ntin ldh80 MDD M.I.C.I. Semafor huiu_goe TVlad florin.lifticariu mircea.predoni dan tm c o r v i n ATM Petre_IFTE Radu Amiralul bogdan.perejuc spiderpc cstefan Vitosa Andrey_tm Cont dezactivat adytm IonutCFR2009 AlexD Teodor Adrian78 biokosmy razvan - trenuri MariusM cata IonutChircu cristi CFR Gelu didinul COSTACHE MIHAIL 46 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
bogdan.perejuc
Numarul mesajelor : 165 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Reputatie : 4758 Data de inscriere : 08/05/2012
| Subiect: RE: pagini din istorie Dum 13 Ian 2013, 17:02 | |
| Frumos reportaj, pacat ca este printre putinele feroviare din Romania. Am vazut bine ? Sursa unor poze : www.forumtrenuri.ro |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Vin 08 Feb 2013, 14:11 | |
| Acum putem gasi ceva istorie si pe aici
https://sites.google.com/a/intraconnect.ro/cenafer/muzeul-cfr/biblioteca
https://sites.google.com/a/intraconnect.ro/cenafer/muzeul-cfr/fototeca |
|
| |
Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6524 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Dum 09 Feb 2014, 22:31 | |
| http://www.banaterra.eu/romana/lugoj-remiza-de-locomotive http://www.banaterra.eu/romana/remiza-de-locomotive-vasiova http://www.banaterra.eu/romana/remiza-de-locomotive-subcetate |
|
| |
Radu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 562 Varsta : 37 Localizare : Turnu Măgurele/Alexandria/București Reputatie : 6410 Data de inscriere : 06/12/2008
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 11 Feb 2014, 10:00 | |
| http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16580378-analiza-cum-mergeau-trenurile-romanesti-1939-cum-merg-astazi-poveste-surprize-dezamagiri.htm |
|
| |
Petre_IFTE
Numarul mesajelor : 472 Varsta : 58 Localizare : Arad Reputatie : 5511 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 05 Mar 2014, 23:54 | |
| Asupra liniei ferate traversând Capitala dealungul Dâmboviţei - Sfinţescu, Cincinat I http://www.digibuc.ro/proxy/?px=aHR0cDovL2RpZ2l0b29sLmRjLmJtbXMucm86ODg4MS9SL0YzMU1QTVEzOUdCM0o3QkU5NzdYWTJJWDJLSVVUVjNUTDVDTDlSMjZYTkROMzIxSlZFLTA2NjUzP2Z1bmM9cmVzdWx0cy1qdW1wLWZ1bGwmYW1wO3NldF9lbnRyeT0wMDAwMTEmYW1wO3NldF9udW1iZXI9MDA1MjkwJmFtcDtiYXNlPUdFTjAx |
|
| |
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6220 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Sam 29 Mar 2014, 13:20 | |
| O poveste interesanta
http://www.caietesilvane.ro/indexcs.php?cmd=articol&idart=713 |
|
| |
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 15 Mai 2014, 22:38 | |
| Un pic din istoria muzicala a CFR: Pasarea Colibri - In tren
https://www.youtube.com/watch?v=oC-pi3knSog
...melodia asta ma-ndeamna sa ma duc, si sa ma tot duc, fara sa ma mai uit inapoi... |
|
| |
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6220 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 24 Iun 2014, 12:14 | |
| Depoul de locomotive din Petrosani
http://valeajiului.blogspot.com/2007/06/depoul-de-locomotive-din-petrosani.html |
|
| |
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6220 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Vin 27 Iun 2014, 14:09 | |
| Cateva articole interesante, nu stiu daca au mai fost postate
Ceferiada lui Carol al II-lea din 10 iunie 1939
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/ceferiada-lui-carol-al-ii-lea-10-iunie-1939
Gara de Nord, clădirea care n-ar fi trebuit să existe: a supraviețuit bombardamentelor din '44 și a scăpat de buldozerele lui Ceaușescu
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/gara-nord-cladirea-care-n-ar-fi-trebuit-sa-existe-supravie-uit-bombarda
Poveştile gărilor României
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/povestile-garilor-romaniei
De când şi de ce călătoresc românii cu „naşul”?
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/cand-ce-calatoresc-romanii-nasul
Cum a apărut Simeria pe hartă
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/cum-aparut-simeria-harta
Procesul comunist din Gara Teiuş: cum au fost judecaţi ceferiştii vinovaţi de catastrofa feroviară din 1968
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/procesul-comunist-gara-teius-cum-au-fost-judecati-ceferistii-vinovati-c
Întâiul tramvai din România, nu la Timişoara, ci în Lipova
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/intaiul-tramvai-romania-nu-timisoara-lipova
Ploiești, gara prin care au trecut toți regii României
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/ploie-ti-gara-care-au-trecut-i-regii-romaniei
|
|
| |
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6220 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Lun 29 Dec 2014, 16:50 | |
| Nu are neaparat legatura cu CFR dar este un articol interesant
http://nicolaenicu.blogspot.com/2011/02/mica-incursiune-in-marea-istorie.html |
|
| |
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6220 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 14 Ian 2015, 23:53 | |
| Un mini-articol interesant, se pare ca undeva in vestul Bucurestiului in 1944 se construisera ( sau erau in curs de constructie ) replici ale Garii de Nord si ale triajului Grivita pt. a induce in eroare echipajele de pe bombardierele americane. http://ncap.org.uk/feature/bucharest-bombing-decoy Sursa https://www.facebook.com/rom.ww2 Si tot din aceeasi sursa cateva poze interesante Atelierele Grivita Tren cu impingatoare pe Valea Prahovei Mihai Bravul (Bucuresti - Giurgiu) Pitesti Comana |
|
| |
c o r v i n V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8510 Data de inscriere : 16/10/2013
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 03 Mar 2015, 20:53 | |
| |
|
| |
c o r v i n V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8510 Data de inscriere : 16/10/2013
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 26 Mar 2015, 21:04 | |
| |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Vin 27 Mar 2015, 09:16 | |
| Prezentul liniei Vilcele-Rimnicul Vilcea se stie, aici cite ceva din ,,prezentul" UCMR
http://www.infocs.ro/ucm-resita-54-de-ani-de-la-construirea-primului-diesel-la-resita-si-10-ani-de-declin-si-faliment/ |
|
| |
cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Vin 27 Mar 2015, 11:00 | |
| Acum, stiti voi...nu trebuie sa uitati cand cititi articolele ante 1989 de puterea propagandei. Sunt convins ca Dan stie bine la ce ma gandesc si intelege ca adevarul trebuie privit si dincolo de anumite cuvinte, alese cu grija de presa vremii.
Da, in aceste zile in care nu se gaseste o galeata de asfalt sa acopere gropile din soselele capitalei, realizarea unei asemenea linii este un plan gigantic si aproape o poveste. Linia a fost studiata chiar inainte de 1940 si germanii in anii de alianta cu noi au subliniat necesitatea construirii ei. Dar ce sa faca si ei in 4 ani de razboi ? Ne-au dublat niste linii, ne-au mai construit niste variante, ne-au adus locomotive dar linia asta n-au facut-o.
S-a facut mult mai tarziu dar s-a facut prost. Viteza de a indeplini planurile cincinale, economia de materiale dintr-o economie tot mai obosita s-a vazut. Linia a fost construita pe un teren cu probleme, mari probleme. Acest teren nu a fost studiat si consolidat suficient. In zidurile de sprijin s-au gasit saci intregi cu ciment, nici macar amestecat...lucrurile trebuiau facute repede...si eforturile principale de constuctii din Romania se focusau pe Casa Poporului, centrul civic, metrou...
Asta e motivul pentru care linia a avut viata scurta. Foarte scurta chiar in vremuri mult mai propice transportului feroviar.
|
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române | |
| |
|
| |
| Pagini din istoria Căilor Ferate Române | |
|