|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 20 Iul 2024, 10:33 | |
| - Dr2005 a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- Si „amaratii” aia cu tarabele din Gara de Nord, fideli cotizanti la partidulet, cui vrei sa mai vanda produse alimentare cu adaos 300 % ?
Recunosc că Carrefour Market nu-i chiar un magazin ieftin, dar nici atât de scump nu e... Altfel, poţi să iei o cafea de la automat cu 3 - 4 lei şi un hamburger de la McD cu 5 lei şi ai rezolvat-o.
Revenind on-topic, ar fi o tâmpenie monumentală ca trenurile "tranzit" spre şi dinspre Constanţa să NU mai ajungă la Gara de Nord. Din simplul fapt că orice posibilitate de schimb cu alt tren dispare. Nu mai zic că Gara Băneasa e la mama cucului pentru 90% din Bucureşti. Chiar în ipoteza terminării lucrărilor la M6 la timp, să ajungi acolo va implica, pentru mulţi, schimbatul a minimum 2 metrouri, cu tot cu trambalarea pe scările fixe de la Basarab. Deci o altă porcărie monumentală. A, da, ce nu ştie sau se face că nu ştie consultantul e că terenul de pe partea opusă clădirii staţiei Băneasa a fost vândut de CFR S.A. de mulţi ani (executat de ANAF). CFR S.A. a "uitat" să anuleze un contract de chirie pentru un canton de pe terenul ăla, ceea ce a dus la plângeri în instanţă. În câţiva ani o să fie plin de blocuri acolo. Este posibil ca măcar un tren interregio pe fiecare din aceste rute să nu mai vină la București Nord: Constanța-Brașov, Constanța-Craiova, Constanța-Pitești și retur. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 20 Iul 2024, 22:30 | |
| Problema se pune în felul următor. Îți trebuie mecanici care să îți ducă trenul de la Brașov la Constanța, de la Craiova la Constanța și de la Pitești la Constanța. Dacă pentru primele 2 rute există posibilitatea, ptr Pitești - Constanța nu ai, iar CFR C nu cred că ar agrea să se schimbe mecanicii la stația București Băneasa. În plus, de pe Pitești trenul îți vine cu locomotivă diesel, la Băneasa trebuie să îi pui locomotivă electrică. Asta ar însemna ca CFR C să ducă 2 locomotive în regim de trase izolate, una de la depou la gara Băneasa, ailaltă de la Băneasa la București Nord apoi la depou. Știu că politica CFR C e de a elimina pe cât posibil aceste trase de locomotive izolate. O face totuși dar în cazuri de forță majoră (cazuri în care altă locomotivă a rămas defectă). Alt impediment ar fi odihna mecanicului la cap de secție. După un drum de 5-6 ore de conducere, ăla nu îți stă ție la Constanța 2h și se întoarce înapoi. Că nu e o muncă ușoară ce face el pe locomotivă.
Pe vremuri da schimbau locomotivele la Băneasa și acceleratul Cozia (Rm Vâlcea - Constanța) și acceleratul Tm - Mangalia, și trenurile alea internaționale care mergeau la Varna sau la unguri/polonezi/RDG, la un moment dat prin anii 90 chiar și internaționalul 382/383 (Moscova - Sofia) schimba locomotiva la Băneasa. Era trasat pe acolo ca să mai descongestioneze Gara de Nord fiindcă mereu avea întârziere. Dar în vremurile alea nu era CFR divizat în 3 rămure și nu se percepea nici taxă TUI.
Și nici pe profesorașul de istorie din fruntea ARF nu cred că l-ar duce mintea să vină cu astfel de idei. Cum am mai spus și cu alt prilej, ARF a preluat mersul trenurilor, trase ce existau demult. Așteptăm ca această instituție să vină și cu ceva nou, nu doar cu copy paste și +/- niște minute la ora de plecare/sosire.
Ultima editare efectuata de catre Vitosa in Sam 20 Iul 2024, 22:39, editata de 2 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 20 Iul 2024, 22:35 | |
| La.Moscova-Sofia se mai schimba tracțiunea și la.Chitila |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 20 Iul 2024, 23:19 | |
| Piteşti - Constanţa e un singur tren... şi ăla e sezonier. Bonus, are nevoie să preia vagoane de la Bucureşti şi e trasat la o oră la care nu mai are ce trafic să încurce în Gara de Nord. Sigur, îmi dau seama că voi vorbiţi de nişte ipotetice trenuri Piteşti - Constanţa cu circulaţie tot anul. Eu unul nu prea sunt fanul rebrusărilor în gări înfundate, dar nici al divizării traficului pe mai multe gări în Bucureşti. Prin alte ţări s-au cheltuit bani grei pentru a unifica staţiile din oraşele mari. Cum, din păcate, Bucureştiul îşi mai permite (tehnic) un eventual tunel feroviar Nord - Obor / Progresu, rămânem cu Gara de Nord şi aia e. Or asta înseamnă că gara trebuie să fie ca un hub, pe o reţea de tip "hub and spokes", deci la Bucureşti Nord toată lumea să schimbe trenul. Cu modificări relativ minore (şi prin asta mă refer fără exproprieri şi demolări) se poate reconfigura dispozitivul de linii în aşa fel încât, principial, să fie câte o grupă de linii pentru fiecare direcţie, ca să nu se mai taie parcursuri la greu. - Vitosa a scris:
- Pe vremuri da schimbau locomotivele la Băneasa și acceleratul Cozia (Rm Vâlcea - Constanța) și acceleratul Tm - Mangalia, și trenurile alea internaționale care mergeau la Varna sau la unguri/polonezi/RDG, la un moment dat prin anii 90 chiar și internaționalul 382/383 (Moscova - Sofia) schimba locomotiva la Băneasa. Era trasat pe acolo ca să mai descongestioneze Gara de Nord fiindcă mereu avea întârziere. Dar în vremurile alea nu era CFR divizat în 3 rămure și nu se percepea nici taxă TUI.
Moscova - Sofia toată viaţa lui a fost tren închis în trafic intern. Chiar şi Bucureşti - Sofia dacă voiai, nu aveai acces la vagoanele ruseşti/belaruse. Genul ăsta de tren, evident, nu avea de ce să ajungă în Nord. Numai că epoca acestui tip de tren a apus, eu nu ştiu să mai existe prin Europa trenuri închise în trafic intern, evident cu excepţia Eurostar-ului, dar care şi ăla, de regulă, la fiecare ramă care trece în Anglia ataşează una pentru interiorul UE care rămâne la Calais şi la care se deschid uşile în toate staţiile, spre deosebire de cea de Londra, unde urci doar la Bruxelles sau Paris şi te dai jos doar la Londra, că la urcare ai control de frontieră şi vamal. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 21 Iul 2024, 00:10 | |
| Nu ai ce modificări să aduci dispozitivului de linii la stația București Nord gr A. Poate doar încă o linie care să taie gara de la M800 spre fir k3/M100. E una care duce în Basarab dar ar mai trebui încă una care să ducă în fir k3/M100. Dar ca să mai descongestionezi gara ar trebui ca CFR C să mai renunțe la prostia că ptr trenul cutare avem alte vagoane. De exemplu, e un tren care vine la 6.45 de la Pitești și care în perioada asta are cam 20-30 minute întârziere, până coboară lumea din vagoane mergem pe un 10 minute staționare apoi îl împinge în Grivița AT. Între timp ptr un alt tren spre Pitești, cel de 7.30 (numerele le vedeți pe sait, eu le spun pe cele din livret 9200 respectiv 9201), trebuie adus GG de la Grivița. Practic blochezi 2 linii, una pe care a venit 9200, cealaltă cu G ptr 9201. E, aici e problema, nu ar trebui ca aceeași garnitură care a venit cu 9200 să plece înapoi cu 9201 ? S-ar fi întors înapoi cu 9208 după care la Grivița apoi la 20.30 ar fi plecat înapoi la Pitești (tren 9217). Sau o altă variantă. Reînființată Revizia de Vagoane Pitești (deși dpdv tehnic, în condițiile actuale nu ar mai fi posibilă), 9208 ar fi putut rămâne în GdN la peron și să plece înapoi la Pitești la 16.30 (tren 9211). În 45 minute ai avea timp de salubrizare în GdN. Și multe multe alte exemple. Deci fiind gară înfundată uite cum reușești să nu mai tai niște parcursuri cu trase GG la Grivița sau Basarab. Dar nu ai cu cine, ei le știu pe ale lor. Nu domne nu pot pleca înapoi aceleași vagoane că nu au văzut vizita pe canal sau nu sunt salubrizate și face lumea reclamații la OPC, sau mai cheamă și televiziunile. Și după care ne mirăm de ce au retras vagoanele din circulație. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 21 Iul 2024, 01:21 | |
| Pe bune ?
https://apix.ro/un-operator-privat-din-iasi-va-pune-in-circulatie-la-nivel-national-33-de-trenuri-cumparate-din-israel/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3WL9QP-ixsk-_3zrGXnzlFR4dmZ8O9wpriqEcnOcj4TnIDH9-p0d0LnKg_aem_NfeOl_WgT9uZxxQmKS-rCA&sfnsn=wa |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 21 Iul 2024, 08:47 | |
| Cresc in copaci mecanici de locomotiva și șefi de tren hai sa zicem.in cel.mai bun caz angajează doar vânzători de bilete că la TFC Bun și în cazul ipotetic în care și GFR Călători apare o sa se calce pe.picioare cu Anchidin |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 21 Iul 2024, 12:30 | |
| Bree nu ai citit pe forum că le măresc salariile Ia să vezi cozi la cursurile CENAFER. Lumea crede că după 9 luni de școală și 3 luni de practică la manevră gata ai căpătat experiență hai la drum cu el. Pune lămâia în geam ca la șoferie Și după aia se repetă cazul Roșiori cazul Arad și poate și cel de ieri. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 21 Iul 2024, 12:40 | |
| Degeaba mărește la.Calatori și Marfa unde nu contează că vin banii de la.stat in fiecare luna plus că ei au sporurile.intacte La.privat trebuie sa faci dormitoare regii festive și tot nu îți iei încadrarea aia de 7500 de.lei pentru că nu mai ai sporuri deși lucrezi pe.acealeasi.locomtive tot sub 25 kv și tot pe.infrastructura asta E cam concurenta neloiala când statul mărește fara indicii de performanta niste salarii.In țări precum Austria Germania Cehia Slovacia la operatorii de stat au salariile mai.mici fata de operatorii privati in special.la.marfa |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 21 Iul 2024, 23:33 | |
| Eu când zic că investițiile îți aduc călători Indonesia’s Jakarta–Bandung high-speed railway (HSR), locally called Whoosh, has carried four million passengers since it began commercial operations on October 17, 2023. Eva Chairunisa, general manager of Kereta Cepat Indonesia–China (KCIC), highlighted the achievement as evidence of high public trust and enthusiasm for the HSR. The train, with a design speed of 350 km/h 218mph, connects Jakarta's Halim station to Bandung's Tegalluar station, reducing travel time from over three hours to around 40 minutes. The HSR has significantly boosted tourism and industry in the region, enhancing connectivity and economic growth. KCIC plans to continue improving facilities at stations and on trains to provide greater comfort for passengers. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11399 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 22 Iul 2024, 09:11 | |
| indonezienii sunt vreo 275 de milioane,normal ca trebuie sa circule cu ceva... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 27 Iul 2024, 13:49 | |
| https://boardingpass.ro/tarom-bugeteaza-un-profit-de-278-mil-lei-pentru-2024/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 28 Iul 2024, 13:10 | |
| https://www.impactreal.ro/2024/07/22/proiect-de-rute-rutiere-in-valcea-conexiuni-directe-intre-ramnicu-valcea-si-statiunile-turistice/ |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 05 Aug 2024, 11:00 | |
| Doar 1% dintre straini vin in Romania cu trenul, si aproape 1 din 200 de romani se duc in strainatate cu trenul!!!! Romanii evita calatoria cu trenul in strainatate, nu exista trenuri directe si legaturi bune cu exceptia Ungariei! Demnitarii romani pot da multe explicatii dar nu prea fac mare lucru la feroviar. Totodata, cifrele din a doua imagine reprezinta numarul de turisti straini care au fost cazati in unitatile de profil, iar numarul de cetateni straini care au intrat in Romania este mult mai mare, majoritatea fiind in tranzit (ucrainieni, basarabeni, bulgari, unguri, sarbi, turci, germani, etc). Sursa: turism de la INSE. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 05 Aug 2024, 11:07 | |
| Pai cine sa vina cu trenul daca și parlamentarii noștrii din tara vin tot cu avioanele la.Bucuresti Se vede că dacă scoți legăturile directe și din Budapesta mai faci o pauza mare nu mai merge nimeni cu atâtea schimbari |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |