Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 19 Aug 2024, 11:07
pentru o medie de 160 km/h ar trebui să meargă cu viteze de 180-200 km/h pe unele portiuni Media orară este de 50/60 km/h pe.auto cât și pe.feroviar fara sectoare de autostrăzi De aia avem.asa.multe accidente ca unii nu respecta nici o regulă amenzile.sunt.prea.mici iar permisul de conducere se ia ușor.pe.spaga
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Lun 19 Aug 2024, 22:23, editata de 1 ori
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 19 Aug 2024, 11:32
Adrian78 a scris:
In medie de 160 km/h nu are cum ar trebui să meargă cu viteze de 180-200 km/h Media orară este de 50/60 km/h pe.auto cât și pe.feroviar fara sectoare de autostrăzi De aia avem.asa.multe accidente ca unii nu respecta nici o regulă amenzile.sunt.prea.mici iar permisul de conducere se ia ușor.pe.spaga
Trebuia sa mentionez viteza medie la campie intre marile orase 160 km/h. La zona de deal si podis 120 km/h, la munte sub 100 km/h.
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 19 Aug 2024, 11:32
Zilele astea am fost de la Galati pana la Saschiz (langa Sighisoara) si inapoi. Media de viteza pe 750 de km a fost de 48 de km/h (conform computer de bord). La dus am mers pe la Lepsa-Feldioara, la intors pe la Intorsura Buzaului-Faurei.
Drumurile au fost prea aglomerate ca sa permita o viteza medie mai mare, cu mai mult de 100-105 nu am circulat ca nu am avut unde. Ca sa fi obtinut o viteza medie mai mare mi-ar fi trebuit macar 200 de CP sub capota ca sa sustin depasiri extrem de periculoase, iar media de viteza ar fi fost, sa zicem, 55 km/h, mai mult nu.
Am preferat sa ma intorc pe la Intorsura deoarece, chiar daca era drumul mai lung, soferii au fost mai civilizati (au recuperat dupa Buzau, din pacate). Pana la Lepsa au fost destui cretini pe care ii vedeam in retrovizoare ca au hemoroizi si ca nu pot sta in coloana, ca ei se grabesc (desi niciunul nu se ducea mai departe de Lepsa). Asa m-am bucurat cand l-a luat politia pe unu' care facuse niste depasiri de ma speriam eu...iar politia n-avea radar, sper ca era ceva cu ridicat permisul, mersu pe jos face piciorul frumos.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 19 Aug 2024, 22:59
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 20 Aug 2024, 08:46
razvan - trenuri a scris:
Adrian78 a scris:
In medie de 160 km/h nu are cum ar trebui să meargă cu viteze de 180-200 km/h Media orară este de 50/60 km/h pe.auto cât și pe.feroviar fara sectoare de autostrăzi De aia avem.asa.multe accidente ca unii nu respecta nici o regulă amenzile.sunt.prea.mici iar permisul de conducere se ia ușor.pe.spaga
Trebuia sa mentionez viteza medie la campie intre marile orase 160 km/h. La zona de deal si podis 120 km/h, la munte sub 100 km/h.
Viteză medie de 160 km/h înseamnă maximă de 250 - 300 km/h. De exemplu, Eurostar (ex-Thalys) Bruxelles - Amsterdam face 2 ore pe vreo 175 km, deşi merge cu 300 km/h.
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 20 Aug 2024, 10:27
Dr2005 a scris:
razvan - trenuri a scris:
Trebuia sa mentionez viteza medie la campie intre marile orase 160 km/h. La zona de deal si podis 120 km/h, la munte sub 100 km/h.
Viteză medie de 160 km/h înseamnă maximă de 250 - 300 km/h. De exemplu, Eurostar (ex-Thalys) Bruxelles - Amsterdam face 2 ore pe vreo 175 km, deşi merge cu 300 km/h.
Da, sa existe si linie de mare viteza. 300 km/h este viteza maxima intre cele doua capitale care au impreuna 3 milioane de locuitori.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 21 Aug 2024, 16:26
Să fie reparate și modernizate și liniile de cale ferată.
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 21 Aug 2024, 16:31
Poza.intre Călărași Turda și Câmpia Turzii cam așa ar trebui sa arate toate magistralele
Am.inteles că pe Curtici -Ghioroc trebuie refracție pe unele.portiuni trenul face tangaj și între Arad și Curtici pe.firul 1 este o restricție de.70 km/h
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 21 Aug 2024, 19:09
Ca tot vorbeam de trenuri de noapte cu vagoane vechi
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 30 Aug 2024, 10:49
In sfârșit, după o așteptare de zeci de ani, a fost inaugurata și data în folosință soseaua de centură a municipiului Bârlad!
Sa speram că un viitor va fi construită și soseaua de centura a municipiului Huși (aflata in faza de actualizare a studiului de fezabilitate și întocmire a documentației).
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 30 Aug 2024, 11:09
Adevarul e ca de multi ani era chinuitor sa traversezi Barladul cu ale sale 14 semafoare nesincronizate.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 31 Aug 2024, 09:46
În Cehia, lupta nu este pierdută de către transportul feroviar în fața transportului rutier, în România este pierdută! Transportul feroviar în Cehia este câștigător, în România transportul rutier cu microbuze și autocare este câștigător, cu excepția rutei Constanța - Brașov. România are doar 70 de milioane de călătorii anual cu trenul, Cehia are 200 de milioane, majoritatea pe distanțe scurte.
Nu este musai să existe orașe cu peste 1 milion de oameni, pot fi și câteva mai mici de 200-500.000 locuitori, birocrații de la Bruxelles au stabilit reguli care nu mai sunt eficiente, iar cei din Ministerul Transporturilor îi aproba. Iar noi suntem pierzători.
Cehii nu pot lăsa să câștige transportul aerian lupta cu trenurile pe rutele interne, plus cu Berlin, Viena, Bratislava, Budapesta, Varșovia, Cracovia!
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 31 Aug 2024, 23:22
razvan - trenuri a scris:
În Cehia, lupta nu este pierdută de către transportul feroviar în fața transportului rutier, în România este pierdută!
Eşti sigur? Cehia (de fapt Republica Cehă, că aşa se numeşte) are o rată de motorizare mai mare şi decât Germania https://www.acea.auto/figure/motorisation-rates-in-the-eu-by-country-and-vehicle-type/
Grosul călătorilor e la navetă, dacă vrei distanţe mai lungi, nu prea mergi cu trenul nici la ei. Chiar şi "celebrele" Budapesta - Berlin sunt folosite pe bucăţele, numeri pe degete călătorii care merg internaţional cu ele.
Cehia are doar 5 aeroporturi internaţionale, din care doar 2 au clienţi cât să îşi justifice existenţa, celelalte 3 fac au doar zboruri charter şi de marfă. Evident, toate 5 sunt la cele mai înalte standarde posibile, din motive militare. Altfel, Cehia are câte un aeroport în fiecare "judeţ", cu scop militar sau cu scop civil (multe cu piste de iarbă, pentru avioane uşoare şi agricultură).
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 01 Sept 2024, 00:06
Dr2005 a scris:
razvan - trenuri a scris:
În Cehia, lupta nu este pierdută de către transportul feroviar în fața transportului rutier, în România este pierdută!
Eşti sigur? Cehia (de fapt Republica Cehă, că aşa se numeşte) are o rată de motorizare mai mare şi decât Germania https://www.acea.auto/figure/motorisation-rates-in-the-eu-by-country-and-vehicle-type/
Grosul călătorilor e la navetă, dacă vrei distanţe mai lungi, nu prea mergi cu trenul nici la ei. Chiar şi "celebrele" Budapesta - Berlin sunt folosite pe bucăţele, numeri pe degete călătorii care merg internaţional cu ele.
Cehia are doar 5 aeroporturi internaţionale, din care doar 2 au clienţi cât să îşi justifice existenţa, celelalte 3 fac au doar zboruri charter şi de marfă. Evident, toate 5 sunt la cele mai înalte standarde posibile, din motive militare. Altfel, Cehia are câte un aeroport în fiecare "judeţ", cu scop militar sau cu scop civil (multe cu piste de iarbă, pentru avioane uşoare şi agricultură).
Da, Cehia pe scurt, o avea ea multe autoturisme dar mulți cehi folosesc uneori și trenul, mult mai des decât românii care au uitat cum este o călătorie pe calea ferată. Unii români nu vor să audă de călătoria cu trenul! Cehia are căi ferate peste tot, în România lipsesc câteva legături mai scurte între orașe importante, utile mai ales pentru navetiști: Cluj Napoca și Oradea, Pitești și Râmnicu Vâlcea, Bacău și Comănești, Râmnicu Vâlcea și Târgu Jiu, Târgu Mureș și Sighișoara, București și Alexandria prin Mihăilești/Drăgănești-Vlașca, Snagov și Ploiești, Iași și Botoșani prin Hârlău, Brăila și Tulcea, Constanța și Tulcea, Târgoviște și Sinaia, Târgoviște și Ploiești, Piatra Neamț și Târgu Neamț, Deva și Hunedoara, Baia Mare și Sighet, etc.
România nu are destui kilometri de cale ferată dublă, electrificata.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 01 Sept 2024, 00:21
Cehia are cea mai densă reţea feroviară din Europa. Dar nu e meritul ei, e meritul fostului Imperiu Austro-Ungar. A, da, Cehia nici nu prea are munţi, masivele muntoase fiind localizate doar în zonele de frontieră. Cel mai înalt vârf din Cehia are 1603 m. Restul ţării, în principal, are o alcătuire petrografică din gnais, care sunt un soi de şisturi cristaline, foarte dure. Deci cehii nu au problemele noastre cu argila, care să le limiteze dezvoltarea infrastructurii în anumite zone, cum sunt Subcarpaţii de la noi (vezi masivul eşec Alunu - Seciuri).
_________________ :TTT:
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III