|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4752 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 13:15 | |
| Cu privire la perchezitiile la CFR marfa.Vorbim de 2450 de vagoane vandute la fier vechi, la un pret subevaluat la 120 euro/t in conditiile in care pretul piatei in 2016 era de 176 euro/t.De aici se deduce paguba de 6.4 mil. euro. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 13:36 | |
| - Luna a scris:
@marius664 Nu stiu, oricum toti operatorii de transport feroviar au profitul limitat la 3% nu doar cfr calatori, inclusiv privatii. Un lucru foarte rau, asa nu prea poti sustine pierderi pe o anumite sectoare cu castiguri mai mari pe altele. Din cauza datoriilor istorice pe care le are CFR , cand se vor achita acestea CFR Calatori poate avea oricat profit si-l poate reinvesti cum vrea.Aceasta limitare este stabilita de OUG din 2001, numai stiu nr dar poti cauta pe net pt detalii. Iar privatii nu au limitat profitul , nu poti limita profitul unei institutii private, si pt a face acest lucru la stat a trebuit o lege, ma indoiesc ca exista asa ceva pt a limita profitul unei societati private.Asta se numeste abuz din partea statului si se poate ajunge la procese internationale... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 13:46 | |
| - ciprian71 a scris:
- Cu privire la perchezitiile la CFR marfa.Vorbim de 2450 de vagoane vandute la fier vechi, la un pret subevaluat la 120 euro/t in conditiile in care pretul piatei in 2016 era de 176 euro/t.De aici se deduce paguba de 6.4 mil. euro.
Problema e că fierul ăla vechi necesită prelucrare la faţa locului şi deplasarea în zone greu accesibile. În plus, există şi ,,preţ avantajos la pachet mare", iar firmele de fier vechi ştiu asta, aşa că nu se prezintă la licitaţiile organizate prin BRM decât când preţul mai scade. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 13:48 | |
| - marius664 a scris:
- ma indoiesc ca exista asa ceva pt a limita profitul unei societati private.Asta se numeste abuz din partea statului si se poate ajunge la procese internationale...
Nu se limitează profitul, dar dacă face profit înseamnă că nu mai are nevoie de compensare. Scopul compensaţiilor este fix acela de a acoperi eventuala pierdere generată de pachetul minim de servicii şi de a asigura un profit minim de 3% pentru activitatea de transport feroviar. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 14:00 | |
| E si normal ca daca ai profit subventia sa fie mai mica.Din cate stiu asta este si trendul european, si este absolut normal ca o societate sa se intretina cat mai mult singura pt ca acei bani sa fie folosti in alte domenii mai proritare si cu impact mai mare asupra platitorilor de taxe... |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 17:55 | |
| Existența subvențiilor e un mod de a pretinde că în economie funcționează un perpetuum mobile În realitate, niște oameni fac economie la mâncare ca să-și poată plăti întreținerea, dar circulă de două ori pe an cu trenuri subvenționate. Și când se satură de făcut economie la mâncare, chiar pleacă din țară, fără ca trenurile subvenționate să-i poată opri. Jumătate din banii din taxe și impozite se pierd (se cheltuie) în cursul administrării lor. Orice subvenție este în realitate suportată tot de oamenii care muncesc, ei primind sub formă de salariu o sumă mai mică decât valoarea muncii lor. Țările din vest își rezolvă problema asta cu ajutorul imigrației, ele primesc imigranți la vârsta la care sunt deja apți de muncă, astfel că produc pentru societate, fără ca societatea să fi cheltuit cu ei de la naștere până la maturitate. România nu atrage imigranți, România furnizează emigranți și nu sunt semne că tendința asta se va inversa prea curând. La 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană, salariul mediu ar fi trebuit să fie măcar ca în Portugalia sau ca în Cehia. Dar România mai are una-alta de subvenționat |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4752 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 18:06 | |
| - Warrington a scris:
- Existența subvențiilor e un mod de a pretinde că în economie funcționează un perpetuum mobile
În realitate, niște oameni fac economie la mâncare ca să-și poată plăti întreținerea, dar circulă de două ori pe an cu trenuri subvenționate. Și când se satură de făcut economie la mâncare, chiar pleacă din țară, fără ca trenurile subvenționate să-i poată opri.
Jumătate din banii din taxe și impozite se pierd (se cheltuie) în cursul administrării lor. Orice subvenție este în realitate suportată tot de oamenii care muncesc, ei primind sub formă de salariu o sumă mai mică decât valoarea muncii lor. Țările din vest își rezolvă problema asta cu ajutorul imigrației, ele primesc imigranți la vârsta la care sunt deja apți de muncă, astfel că produc pentru societate, fără ca societatea să fi cheltuit cu ei de la naștere până la maturitate.
România nu atrage imigranți, România furnizează emigranți și nu sunt semne că tendința asta se va inversa prea curând. La 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană, salariul mediu ar fi trebuit să fie măcar ca în Portugalia sau ca în Cehia. Dar România mai are una-alta de subvenționat Draga coleg, la noi totul merge bine.Asta se vede la felul cum se manifesta romanul de 1 mai.Se pregatesc mai ceva ca de revelion, petreceri campenesti, primariile se intrec in a aduce cantareti pe scena(din banii nostri desigur), cluburile duduie, hotelierii isi freaca manile de bucurie cati turisti am avut la munte si la mare(70 mii de turisti).Cand oamenii se vor satura de minciuna si saracie, de infrastructura care ii omoara si de lipsa locurilor de munca atunci vor face mitinguri si lupte cu guvernul imbuibat de atata bine.Incep sa cred ca vom ajunge la nivelul Portugaliei sau a Cehiei. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 21:54 | |
| Subscriu. Romania nu e chiar saraca. Mai ales cand am auzit de incasarile medii de 300 de euro/persoana pe litoral de 1 mai. Sau cand vezi cate masini sunt pe strazi desi masina deregula e cel mai scump mijloc de transport, mai scump si decat avionul. - marius664 a scris:
Din cauza datoriilor istorice pe care le are CFR , cand se vor achita acestea CFR Calatori poate avea oricat profit si-l poate reinvesti cum vrea.Aceasta limitare este stabilita de OUG din 2001, numai stiu nr dar poti cauta pe net pt detalii. Iar privatii nu au limitat profitul , nu poti limita profitul unei institutii private, si pt a face acest lucru la stat a trebuit o lege, ma indoiesc ca exista asa ceva pt a limita profitul unei societati private.Asta se numeste abuz din partea statului si se poate ajunge la procese internationale... Si privatii au limitat profitul la accelasi nivel daca vor subventie, daca nu vor limita la profit pot circula nesubventionati, lucru nornal dealtfel. Insa fara subventie nu pot avea nici macar acel profit de 3 la suta indiferent de nr de calatori. Ba mai mult nu au voie nici sa puna preturi mai mari chiar daca piata ar decide ca vrea sa plateasca mai mult. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 03 Mai 2017, 23:54 | |
| Luna mai citeste o data ce zice Dragos.Privatii nu au limitat profitul, nu ai cum sa impui chestia asta, prin compesatiile care li se dau se garanteaza acestora un profit de 3 %... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 04 Mai 2017, 01:09 | |
| Se pare ca nu ai inteles, atat DR2005 cat si reprezentatul pe forum de la Regiotrans au zis ca se limiteaza compensatiile in asa fel incat profitul sa fie de 3%. Daca poti baga atatia oameni in tren si cu tarife maxim permise de lege incat sa faci profit si 50% fara sa ai nevoie de subventie (sau compensatie cum i se mai zice) e legal. Insa nu ai cum face asta. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 04 Mai 2017, 01:51 | |
| Pai da, dar tu prima data ai zis : - Luna a scris:
- oricum toti operatorii de transport feroviar au profitul limitat la 3% nu doar cfr calatori, inclusiv privatii.
cand de fapt - Luna a scris:
- se limiteaza compensatiile in asa fel incat profitul sa fie de 3%. si cu tarife maxim permise de lege
iar ca o completare se limiteaza astfel incat ca profitul sa fie minim 3 %.Au fost ani cand RGT a avut profit peste 3 % , dar de exemplu in 2015 n-a avut profit deloc...Deci acest procent nu este batut in cuie pt ca nici nu are cum. Noapte buna |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 04 Mai 2017, 03:01 | |
| Reglementarea cu profitul maxim nu a aparut prin 2014-2015 doar? Regiotrans a avut pe firma cred profitul ala, poate si din alte domenii de activitate. Daca ar fi cum zici tu ca profitul sa fie minim 3% nu s-ar bate cap in cap cu penalizarile din subventie pentru calatori insuficienti la trenurile ce circula goale? Apoi de ce nu ar pune o gramada de trenuri chiar si cu 0 calatori daca oricum profitul ar fi minim 3%. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 04 Mai 2017, 10:54 | |
| In 2015 s-a schimbat modul de acordare a subventiei, atunci cand RGT s-a retras de pe sectiile unde nu practic nu aveau calatori si erau penalizati. Iar cifrele zise de mine se refereau strict la transportul de calatori al RGT,...Acum subventiile se acorda pe calator-tren si nu pe km-tren de aici si retragerea in masa a RGT de pe o gramada de sectii...Ma rog Dragos, ne poate explica mai bine ca el lucreaza cu asa ceva, noi restul suntem simpli bagatori de seama care cerem lucruri aberante fara sa avem tangenta cu sistemul din interior.Atat cat nu avem cunostinte temeinice din domeniu si nu cunoastem legislatia foarte bine putem sa ne dam cu parerea oricat |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 04 Mai 2017, 12:14 | |
| Cu sau fără subvenții, există o limită minimă a numărului de pasageri care justifică efectuarea unei curse. Iar modul de acordare a subvenției trebuie să țină seama de asta, nu poți plimba un tren cu doar 2-3 pasageri doar fiindcă e pe bani publici.
O companie aeriană n-o să efectueze un zbor cu singur pasager. O să-l transfere la un zbor de la altă companie, o să-l cazeze eventual o noapte într-un hotel pe banii ei, dar n-o să suporte costurile cu echipajul și combustibilul pentru un singur pasager. Undeva între 1 și x există o limită sub care compania nu va efectua cursa.
În Anglia a fost o discuție de genul ăsta și despre un traseu de autobuz prin niște sate din Midlands. Firma care-l înființase a renunțat la el după 3 luni, a explicat că nu-l poate efectua cu doar 3-4 pasageri la unele curse. Din câte spuneau ei (și dacă mai rețin bine cifrele) ar trebui să aibă măcar 12 pasageri în medie și ar efectua unele curse chiar și cu 6-7 pasageri, dar nu cu 3-4. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 11 Mai 2017, 22:29 | |
| Locomore in insolventa
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/locomore-bahn-konkurrent-meldet-insolvenz-an/19791376.html |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |