|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 05 Aug 2024, 15:08 | |
| Cu siguranţă se pot face multe comentarii pe tema datelor INS. Poate cel mai important e că ele se bazează pe raportarea unităţilor de cazare şi ale transportatorilor. Asta înseamnă că nu sunt luate în calcul cazările la negru - fie în pensiuni neclasificate, fie în hoteluri/moteluri care nu dau bon, fie în AirBNB sau similare (pe care eu personal le-aş estima la minimum 50%) şi nici cursele auto neoficiale făcute cu microbuze 8+1.
Apoi, ca să mergi cu trenul nu ai nevoie doar de tren de la A la B. Ai nevoie şi să ai cu ce ajunge la gară, ai nevoie şi ca în zona unde îţi faci concediul să ai cu ce ajunge la diversele obiective turistice. În Austria, de exemplu, poţi face asta fără probleme, ai trenuri peste tot şi autobuze spre orice cătun din vârf de munte. În România... hai să vă dau un exemplu: acum câţiva ani am fost în concediu la Arieşeni. Sigur, sunt multe obiective turistice în zonă (pe o rază de, să zicem, 50 km în jur): Peştera Scărişoara, Peştera Vârtop, Cetăţile Ponorului, Mocăniţa Abrud - Câmpeni, Platoul Padiş, Roşia Montană). Chiar dacă luam microbuzul ăla zilnic Alba Iulia - Beiuş sau unde o merge, mai departe nu aveam ce face, niciun obiectiv nu e la distanţă de mers pe jos de Arieşeni, iar transport local nu există (maxim e o pereche de microbuze pe zi către reşedinţa de judeţ şi atât). Deci ce aş fi făcut fără maşină?
Bonus, România are "norocul" de a fi vecină cu Ungaria la vest. Ungurii au mutat toate trenurile internaţionale spre Slovacia-Cehia-Germania în Nyugati. Chiar dacă, de vreun an, troleul 76 ajunge direct la Nyugati, tot e o bătaie de cap majoră să te deplasezi între cele 2 gări. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 05 Aug 2024, 17:17 | |
| - Dr2005 a scris:
- Cu siguranţă se pot face multe comentarii pe tema datelor INS. Poate cel mai important e că ele se bazează pe raportarea unităţilor de cazare şi ale transportatorilor. Asta înseamnă că nu sunt luate în calcul cazările la negru - fie în pensiuni neclasificate, fie în hoteluri/moteluri care nu dau bon, fie în AirBNB sau similare (pe care eu personal le-aş estima la minimum 50%) şi nici cursele auto neoficiale făcute cu microbuze 8+1.
Apoi, ca să mergi cu trenul nu ai nevoie doar de tren de la A la B. Ai nevoie şi să ai cu ce ajunge la gară, ai nevoie şi ca în zona unde îţi faci concediul să ai cu ce ajunge la diversele obiective turistice. În Austria, de exemplu, poţi face asta fără probleme, ai trenuri peste tot şi autobuze spre orice cătun din vârf de munte. În România... hai să vă dau un exemplu: acum câţiva ani am fost în concediu la Arieşeni. Sigur, sunt multe obiective turistice în zonă (pe o rază de, să zicem, 50 km în jur): Peştera Scărişoara, Peştera Vârtop, Cetăţile Ponorului, Mocăniţa Abrud - Câmpeni, Platoul Padiş, Roşia Montană). Chiar dacă luam microbuzul ăla zilnic Alba Iulia - Beiuş sau unde o merge, mai departe nu aveam ce face, niciun obiectiv nu e la distanţă de mers pe jos de Arieşeni, iar transport local nu există (maxim e o pereche de microbuze pe zi către reşedinţa de judeţ şi atât). Deci ce aş fi făcut fără maşină?
Bonus, România are "norocul" de a fi vecină cu Ungaria la vest. Ungurii au mutat toate trenurile internaţionale spre Slovacia-Cehia-Germania în Nyugati. Chiar dacă, de vreun an, troleul 76 ajunge direct la Nyugati, tot e o bătaie de cap majoră să te deplasezi între cele 2 gări. Se poate rezolva, imbunatati cumva aceasta situatie la transportul feroviar? Majoritatea strainilor nu se cazeaza la negru, doar cativa. Datele de la frontiera confirma procentul insignifiant al utilizarii trenurilor internationale de catre romani si straini. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 05 Aug 2024, 22:21 | |
| Partea cu Ungaria nu se poate îmbunătăţi. Iar restul ţine de judeţe, care judeţe niciodată nu vor investi în sisteme de transport care să fie folosite de turişti. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 07:59 | |
| Eu am renuntat la a mai folosi trenul pentru concedii, am trecut la masina.
De ce? Pentru ca, daca folosesc trenul, sunt limitat la cazari la maxim 2-3 km de gara, cazari care rup la bani, dai macar 160-240 de lei pe noapte. Pai daca concediul e vara, mai bine iau cortul cu mine, il pun intr-o padure undeva ascuns si nu mai platesc nimic; asta in Romulania unde campingurile sunt cam sublime, dar lipsesc cu desavarsire. Iar aia 240 de lei mai bine ii dau la Petrom, ca nici trenul nu e ieftin iar masina+camping ies mai ieftin decat tren+cazare.
Sau daca sunt campinguri, sunt facute cum i s-a sculat proprietarului, un camp gol cu miriste cu o buda turceasca intr-un capat si un robinet de apa in celalalt. Sau, de ce nu, fara nici o buda, dupa cum am citit de un camping; aia care ii faceau reclama venisera cu camper cu buda inclusa, eu nu vad de ce m-as duce intr-un loc in care sa ma certe proprietarul ca de ce ma pis pe gardul lui, in off-camping am boscheti si nu dau socoteala nimanui. Sau, daca alegi un camping ca Black Sheep, pai intri pe un drum de pamant, care drum de pamant se transforma apoi intr-o albie de parau, dupa ce mergi 100 de metri prin parau te intorci la drumul de pamant care e cam abrupt si apoi ajungi in camping, o placere daca ai o masina joasa. Pentru mine a fost funny, pentru altii nu.
Plus ca, mult succes sa ajungi la pesterile din Apuseni fara masina, eventual pierzi si o zi intreaga pentru o singura pestera cand cu masina poti vedea jumatate de Apuseni in acelasi interval de timp. Noi avem aproape de Bucuresti trenuri puse intentionat ca sa pierzi legaturile sau fara legaturi de restul tarii nu mai zic: mult succes sa ajungi de la Bucuresti la Valenii de Munte cu Regio, orarul e facut pentru IR. Sau de la Bucuresti la Nehoiu cu R: 5011 ajunge la Buzau la 7:29 (eventual cu 2 minute intarziere) , R10351 pleaca din Buzau la 7:27. Cat de imbecil sa fii sa nu pui R10351 sa plece cu 5 minute mai tarziu, eventual sa astepte 5011? Sau, daca vrei cu bicla in vreun tren prin tara, sa urle nasu' la tine de parca urci cu o bomba. Iar daca il iei cu "hai domn'le, ce atatea figuri ca am urcat cu bicla in tren, ca suntem la tara", vezi cum ii pocneste o vena. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 09:46 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
Plus ca, mult succes sa ajungi la pesterile din Apuseni fara masina, eventual pierzi si o zi intreaga pentru o singura pestera cand cu masina poti vedea jumatate de Apuseni in acelasi interval de timp. Noi avem aproape de Bucuresti trenuri puse intentionat ca sa pierzi legaturile sau fara legaturi de restul tarii nu mai zic: mult succes sa ajungi de la Bucuresti la Valenii de Munte cu Regio, orarul e facut pentru IR. Sau de la Bucuresti la Nehoiu cu R: 5011 ajunge la Buzau la 7:29 (eventual cu 2 minute intarziere) , R10351 pleaca din Buzau la 7:27. Cat de imbecil sa fii sa nu pui R10351 sa plece cu 5 minute mai tarziu, eventual sa astepte 5011? Sau, daca vrei cu bicla in vreun tren prin tara, sa urle nasu' la tine de parca urci cu o bomba. Iar daca il iei cu "hai domn'le, ce atatea figuri ca am urcat cu bicla in tren, ca suntem la tara", vezi cum ii pocneste o vena. Totusi CFR Calatori, TFC, Regio Calatori, Astra T., Interregional, Softrans sunt companii aflate in concurenta, ele coopereaza putin una cu cealalta, nu au interesul sa doneze si sa migreze clientii de la una la alta. Fiecare vrea trenuri la anumite ore. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 11:43 | |
| In Romania nu exista ce zici tu, operatorii privati nu fac concurenta CFR-ului, ci au grija sa mentina aceleasi servicii mai mult sau mai putin mizerabile.
Iti dau un exemplu: ruta de Buc-Gl CFR vs GSM Trans ce ofera transport cu maxi-taxi (sau autocar, habar n-am, n-am mai mers de 10 ani cu ei). Daca ultimul tren din B catre Gl e la 17:55, pai ultima cursa GSM trans catre GL e la 16:30; pai nu stiu cata lume termina programul la ora 16:00. Iar pretul e de 76 de lei, sub cel al CFR-ului la IR, insa conditiile sunt mult mai nasoale. Idem daca vrei sa pleci dimineata, primul tren e la 5:30 si ajunge la 9:16, GSM Trans nu ajunge mai devreme de 11:00.
Idem si la operatorii feroviari privati: nu e ca si cum conditiile de calatorie sunt superioare la privati fata de CFR. Iar daca sunt, vin cu tarife IR, caz in care la 2 persoane e mai convenabila masina. Da, sunt care dau tarif de IR la TFC sau ATC; dar sambata dimineata, Regio Calatori are trenul cel mai plin catre Valea Prahovei, cu 10 vagoane sau cat mai are. Are conditii de naveta, dar tarife de Regio. Iar in masina mai pui un cort, saci de dormit si restul echipamentului de camping. La tren, daca il nimeresti plin, iti blestemi zilele intr-un 20-83 sau 21-76, pana si un regio cu etajate, dar cu mai putini calatori, e mai confortabil.
Deci, daca iei trenul in care stai chinuit 5-6 ore pentru ca apoi sa cobori intr-un oras in care cazarea costa 2-300 de lei pe noapte, iesi mai scump decat daca iei masina si dormi la cort.
Eventual mai vine si cate-un directoras de pe la cfr si iti explica savant ca nu ai de ce sa te duci in concediu cu trenurile de naveta; pai daca doar alea merita, de ce nu? Om vrea noi sa fim ecologisti, dar o viata avem si nu vrem sa ne chinuim cat a mai ramas din ea in numele ecologiei. Am mai facut ecologie pe vremea lui nea nicu de ne-a iesit pe nas. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 12:27 | |
| Eu asa cred ca sunt in competitie operatorii de transport feroviar, dar una la nivel scazut.
Operatorii privati feroviari primesc subventii bune de la statul roman si nu se straduiesc suficient sa faca mult profit.
CFR SA, ministerul de profil, guvernul tarii, investesc putini bani in transportul feroviar, si primesc salarii chiar daca uneori NU performeaza, nu primesc si o parte variabila (comision in functie de vanzarile de bilete si abonamente sau numarul de tone de marfa transportate). Cred ca numarul de angajati de la societatiile CFR, Ministerul Transporturilor, ARF, etc, s-ar injumatati repede daca ar fi remunerati si dupa VANZARI ca la firmele private performante! Mai ales angajatii care lucreaza direct cu publicul (clientii). |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 13:36 | |
| In primul rand ar trebui lamurit la noi cat costa TUI-ul platit de operatori vs cat primesc subventii.
Pe o parte dau, pe alta iau, dar nu cred ca se vrea sa se stie, incertitudinea e mai buna. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 13:43 | |
| Legea e făcută prost că operatorii sa nu facă profit că altfel.le.scade subvenția deci toți maschează in cheltuieli niste închirieri de material rulant ,manevra de plimbat materialul.rulant ,chirie către operatorul de.infrastructura care le.inchiriaza linia gen RegioCalatori cu RCCF Bineînțeles că operatorii privați sunt mai eficienți |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 17:09 | |
| Trenurile regio sunt pentru navetă, nu pentru turism. De altfel, ăsta e şi scopul subvenţionării. - razvan - trenuri a scris:
- CFR SA, ministerul de profil, guvernul tarii, investesc putini bani in transportul feroviar, si primesc salarii chiar daca uneori NU performeaza, nu primesc si o parte variabila (comision in functie de vanzarile de bilete si abonamente sau numarul de tone de marfa transportate).
Cred ca numarul de angajati de la societatiile CFR, Ministerul Transporturilor, ARF, etc, s-ar injumatati repede daca ar fi remunerati si dupa VANZARI ca la firmele private performante! Mai ales angajatii care lucreaza direct cu publicul (clientii). Dacă ar fi remuneraţi după vânzări, am mai avea trenuri doar pe Bucureşti Ploieşti/Braşov/Constanţa/Craiova/Buzău şi atât. Că alea sunt singurele secţii pe care câteva trenuri (nu toate) s-ar putea susţine din încasări. Nu mai zic că ar contraveni Regulamentului 1370/2007 o astfel de abordare. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 18:20 | |
| N-o sa mai dureze mult jaful national prin subventionarea acestor mamuti neperformanti. Mediul privat este cocosat de taxe si impozite... Nemultumirea se extinde si va exista o revolta care va reseta complet sistemul corupt al statului si societatilor din subordine. Pentru asta trebuie sa scapam de coalitia toxica PSD-PNL, care-i tine in brate |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 18:31 | |
| Nu uita de casele de 35.000 euro! Regulamentul 1370/2007 se aplică în toată UE, iar banii cheltuiţi de România pentru transportul feroviar sunt nimic pe lângă cât cheltuie Franţa sau Germania. Sau vrei să ajungem mai repede la situaţii ca cele de la avion, unde primii câţiva călători plătesc pe bilet cât pe o cafea, în vreme ce ultimii ar putea să-şi închirieze un avion privat cu cât dau pe bilet? Cât despre mediul privat, numai de bine... am cerut bon fiscal la covrigi, mi-a recomandat vânzătorul să iau din altă parte dacă nu-mi convine. Săracul mediu privat... _________________ :TTT:
|
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 21:41 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- N-o sa mai dureze mult jaful national prin subventionarea acestor mamuti neperformanti. Mediul privat este cocosat de taxe si impozite... Nemultumirea se extinde si va exista o revolta care va reseta complet sistemul corupt al statului si societatilor din subordine. Pentru asta trebuie sa scapam de coalitia toxica PSD-PNL, care-i tine in brate
Pai a fost inainte coalitia PNL-USR, a fost mai bine ?! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 21:56 | |
| - cardinal a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- N-o sa mai dureze mult jaful national prin subventionarea acestor mamuti neperformanti. Mediul privat este cocosat de taxe si impozite... Nemultumirea se extinde si va exista o revolta care va reseta complet sistemul corupt al statului si societatilor din subordine. Pentru asta trebuie sa scapam de coalitia toxica PSD-PNL, care-i tine in brate
Pai a fost inainte coalitia PNL-USR, a fost mai bine ?! Daca nu echilibrau aia bugetul, n-avea PSD-ul ce sa cheltuie acum... PSD asa face mereu, goleste visteria cu tot felul de pomeni si apoi trebuie sa vina altii sa repare dezmatul financiar produs de ei... Cresterea inflatiei din ultimii 2 ani reprezinta semnalul proastei guvernari PSD... Cresteri de taxe, de salarii, pomeni facilitati... care nu sunt acoperite economic prin productivitate... Pensionarii, bugetarii, mai nou studentii pomanagii voteaza PSD-ul... au tot interesul nu ? Dezmatul acesta trebuie oprit repede pana nu e prea tarziu, exista riscul intrarii in incapacitate de plati... Oricum va fi oprit la un moment dat, prin intermediul UE... Ca vor sau nu vor... Bugetul 2024 a fost construit pe incasari maxime din taxe si impozite, doar ca de la 1 ianuarie si pana in prezent 30 mii de firme s-au inchis iar finantele au ramas in gaura de colectare taxe si impozite... Ce va urma in 2025 e usor de prevazut... Si nu are legatura deloc cu recesiunea din SUA... La noi e recesiune de 34 de ani, doar ca ne-am tot imprumutat ca sa evitam incapacitatea de plati in sectorul bugetar... Fiecare roman are alocat in contul propriu (al BNR) cca 5000 euro datorie externa, ce va trebui platita la un moment dat... Sa speram ca nu va fi 2025, ci esalonat... Dar la ce conducatori avem, si la negocierea asta vor ramane repetenti |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 06 Aug 2024, 22:22 | |
| E și PNL la guvernare, ba chiar mai mult decât PSD , având și președintele . Deci nu poți da vina doar pe PSD . tu cu cine spui să votăm ? PS e normal ca fiecare să voteze după interes, ar fi ciudat și nedemocratic să fie și altfel. Asta dacă nu e prostie la mijloc, sau ticăloșie |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |