|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+54Warrington laurentzu aris86 Razvan Tudor ciprian71 Petre_IFTE bubu ets2oltromânia spiderpc baiazid DAS 2011 alex1987 neluadi cristi ar Luna DPS cardinal Rarau sytrus Adisoft1991s razvan - trenuri AeroX bobi florin.lifticariu Spartan1948 apmatei DUAL vatmanul Vitosa 92Dragos alex.barac.5 kristi kkk mielutu zburator lifetec ldh80 mureseanu_976 IonutCFR2009 Jurnal Feroviar COSTACHE MIHAIL sorinache96 marius664 cristy79 NicuS TudorVD alliens 19jimmy84 Katalyn Adirmvl LanceR dan tm alex.alexus.tm Adrian78 Dr2005 Nesebar 58 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Discutii generale despre transport II Mier 11 Noi 2015, 19:25 | |
| |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 11 Noi 2015, 23:39 | |
| - Karpaty a scris:
- La București e foarte ieftin transportul în comun la abonamente e pomana fata de alte orașe dar ca sa faci lumea sa renunțe la masina personala, transportul în comun din oraș trebuie sa fie gratis cum este și prin alte orașe din tarile moderne din vest.
Unde e gratis? În afară de Riga (doar pentru cei cu buletin de Riga) nu e niciun oraş cu transport gratuit. Dar preţurile, raportate la puterea de cumpărare de acolo, sunt simbolice. Am circulat prin Ruse, Varna, Plevna, Dobrich, Salonic, Budapesta, Szeged, Debrecen, Viena, Salzburg, Innsbruck, Graz, Praga, Bruxelles, Anvers şi nicăieri nu a fost gratuit transportul local. Ah, da, în Seefeld-in-Tirol era un Mercedes Sprinter care făcea turul staţiunii, circula cam o dată pe oră şi era gratuit. Am mers o singură dată cu el, erau numai pensionari (păi în 30 minute ajungeai pe jos de oriunde până oriunde), iar pe bord era un borcan unde oamenii puteau ,,dona" pentru serviciul de transport, mulţi punând câte 2 euro, adică cam cât preţul unui bilet de autobuz prin oraşele austriece. În Bucureşti, dacă ai nevoie şi de metrou nu mai e chiar atât de pomană, te duci la 120 lei pe lună (50 la RATB şi 70 la metrou). Şi chiar dacă mergi doar cu RATB, abonamentul general costă cât 39 bilete, în condiţiile în care prin afară acest abonament costă cât 15 - 20 bilete. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 12 Noi 2015, 00:01 | |
| In Bucuresti e ieftin ca sa justifice jaful de sute de milioane in care consta subventionarea regiilor Mai bine cu banii aia ar cumpara mai multe tramvaie ar repara autobuze da noi batman face mai multe parcari sa se umple strazile de masini |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 12 Noi 2015, 00:25 | |
| Daca mergi cu 3 mijloace la dus si 3 la intors ca nu ai altceva direct e logic ca e super bine tariful abonamentului lunar iar in comparatie cu restul oraselor din tara, la Bucuresti si abonamentul dar si biletul este mai ieftin.
In Germania exista orase cu transport in comun gratis. Ca mai exista sau nu, asta nu stiu sigur dar au existat orase cu transport in comun gratis in Germania, nu in Bulgaria unde e sracia cat casa. Iauite la el ce compara el aici Pleven, Ruse, Varna si alte saracii.
Ca fapt divers la Zalau e 4 lei 2 calatorii si doar bilete cu 2 calatorii se gasesc. Abonamentul este peste 100 de lei pe luna ceea ce mis e pare groaznic de scump in comparatie cu cel din Bucuresti. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 12 Noi 2015, 08:58 | |
| E normal ca un sistem mic să aibă costuri de operare mai mari (pe unitatea de transport) decât unul mare. Iar subvenţia sigur e mai mică la Zalău, ca să nu mai vorbim de mentalitatea românească ,,dacă linia X nu se susţine din bilete o desfiinţăm, iar ăia cu abonamente să se descurce" (auzită de la un director de societate de transport dintr-o reşedinţă de judeţ). Contrar părerii tale, bulgarii sunt ceva mai bine puşi la capitolul transport în comun. Plevna a făcut investiţii serioase în troleibuze în ultima vreme, Varna la fel (faţă de 2008 când erau cât pe ce să închidă reţeaua), ca să nu mai vorbim de Sofia, care a cumpărat inclusiv tramvaie noi (mă refer la tramvaie adevărate, nu tehnica anilor '60 copiată de la LHB) - 20 de Pesa. În România, în afară de Cluj şi Oradea nu avem tramvaie moderne. - Karpaty a scris:
- In Germania exista orase cu transport in comun gratis. Ca mai exista sau nu, asta nu stiu sigur dar au existat orase cu transport in comun gratis in Germania
Care? Zi-ne şi nouă, să ştim şi noi. _________________ :TTT:
|
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 12 Noi 2015, 21:55 | |
| - Dr2005 a scris:
- În România, în afară de Cluj şi Oradea nu avem tramvaie moderne..
Mai sunt in Arad cateva bucati noi facute la Astra + 2 in Timisoara (si au mai plecat cateva bucati spre modernizare) |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 12 Noi 2015, 22:09 | |
| Chiar, am omis cele 6 (?) Imperio. Ce e la Timişoara e o modernizare... şi la Iaşi e un GT4 modernizat, pe când la Bucureşti, chiar dacă V3A-urile sunt noi, sunt construite după aceleaşi planuri ca cele din anii '70, şasiul e la fel, aparatul de rulare e în mare parte la fel, acţionarea e la fel (mă rog, avem şi CH-PPC-urile cu chopper). E doar un upgrade vizual al unei platforme tehnice depăşite, cam cum a fost Dacia ,,zâmbetul lui Iliescu" faţă de modelul anterior. Bine, există şi platforme tehnice şi mai vechi, încă folosite. Cea de PCC e sursa câtorva zeci de mii de vagoane, poate chiar sute de mii, iar ruşii în continuare fac PCC-uri sub diverse forme, deşi am impresia că ei au pus mâna pe tehnologia aia cum am pus noi mâna pe cea de V3A. Diferenţa e că ei au avut vreo 11.000 de Tatre pe care să le studieze şi vreo 10 - 15 fabrici care să producă ,,clonele", pe când noi am avut un singur LHB şi o manufactură. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Noi 2015, 08:18 | |
| Doctore, dar vad ca ai umblat ceva, contrar a ceea ce spui pe aici privind veniturile.
Timisoara are 2 tramvaie zise modernizate, unul la Arad altul la Pascani. Sint destul de criticate pe forumul local al tramvaielor, parerea mea e ca sint aproape utilaje noi de vreme ce au trebuit omologate, deci un fel de eludarea ...
Dupa cumpararea de autobuze noi in doua sarje, troleibuze noi si refactia intr-o pondere insemnata a liniilor de tramvai, Timisoara s-a impotmolit ka procurarea de tramvaie noi. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11399 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Noi 2015, 09:03 | |
| in Bucuresti au gratuitate pensionarii,care voteaza mereu,de 25 de ani,pe cine vine din stanga asta,oficial,deoarece in practica, exista categorii care nu platesc asa, din principiu: boschetarii,tiganii de exemplu. si sunt multi d-astia,foarte multi.Eu,care platesc mereu,ma simt discriminat in orasul natal pretul intreg,in schimb,mi se pare acceptabil si nu comentez conditiile.Nu am pretentii ca pentru 20 de bani sa am lux si sa circul cu 150 la ora. Autoturismul il mai folosesc doar pentru cumparaturile voluminoase din oras si pentru concediu.In general,statul in trafic imi macina nervii |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Noi 2015, 09:10 | |
| - dan tm a scris:
- Doctore, dar vad ca ai umblat ceva, contrar a ceea ce spui pe aici privind veniturile.
Eu sunt mai chibzuit cu banii (să nu zic zgârcit). Pe de altă parte, nu prea am timp, deci în ultimii ani nu prea am mai umblat (anul trecut am rămas cu permisele nefolosite, anul ăsta am luat un FIP şi nu am avut când să îl folosesc), dar cunosc suficientă lume cât să mă ţină informat. Aş fi vrut să văd tramvaiele alea din Timişoara, sunt curios cum arată pe dedesubt (mai ales frânele şi profilul de rulare), dacă mai au compresor, unde sunt amplasate acţionările motoarelor electrice de tracţiune, dacă mai pot trage remorci. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Noi 2015, 09:56 | |
| Erai membru si pe ratt.ro
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1626&st=0 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 13 Noi 2015, 11:19 | |
| Nu mai îmi amintesc parola şi nici mail-ul cu care m-am înregistrat O să văd cum rezolv. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Noi 2015, 12:10 | |
| http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/cele-20-de-troleibuze-asteptate-la-cluj-sunt-verisoare-cu-sageata-albastra-cand-sosesc--142276.html
Astra Vagoane Călători Arad (AVCA) este societatea care va livra Clujului 20 de troleibuze noi, în urma licitaţiei care a avut loc în 23 septembrie. Cehii de la SOR şi Skoda sunt învinşii acestei atribuiri.
20 de troleibuze în 13 luni
CTP şi AVCA au semnat săptămâna trecută contractul cadru. S-a stabilit, de asemenea, şi calendarul livrării troleibuzelor. „Primul troleibuz urmează să ajungă în mai 2016. Vor sosi câte unul, două troleibuze în fiecare lună, urmând ca ultimul să ajungă în iunie 2017", a dezvăluit Liviu Neag, directorul CTP. Acest calendar ajută municipalitatea şi CTP să prindă în bugetele pe doi ani, nu doar pe unul, cele 42 de milioane de lei.
Potrivit caietului se sarcini, troleibuzele urmează să aibă toate caracteristicile mijloacelor de transport moderne: capacitate mare de încărcare, consum redus de energie, sistem de numărare a călătorilor, podea joasă, cameră de luat vederi, cameră exterioară, computer de bord, facilităţi pentru persoane cu dizabilităţi, motoare cu fiabilitate ridicată în exploatare (aproape 1 milion km).
Criteriile de atribuire au fost: 70% preţul ofertei, 8% capacitatea de transport, 8% consumul specific de energie, 4% valoarea raportului masă utilă/masă maximă admisă, iar perioada de garanţie acordată de 10%. Preţul ofertei, 42 de milioane de lei, a fost semnificativ mai mic decât cel estimat de CTP, 55,8 milioane.
Clujul mai are 10 troleibuze cumpărate acum trei ani, de la societatea Astra Bus. „În prezent, Astra Vagoane Călători a înghiţit Astra Bus, din câte ştiu eu. Specialiştii de la Astra Bus urmează să conducă proiectul de realizare a troleibuzelor pentru noi", a subliniat Neag.
Rude cu „Săgeata albastră"
AVCA este o societate controlată de omul de afaceri Vasile Blidar, supranumit „regele vagoanelor", iar marea sa lovitură este contractul în valoare de 320 de milioane de euro pentru furnizarea către CFR Călători de "Săgeţi albastre". Cele 120 de Automotoare Desiro, cunoscute sub denumirea de "Săgeata albastră", au fost cumpărate de la Siemens şi asamblate de AVCA.
Şi în cazul troleibuzelor care urmează să fie livrate Clujului, informaţiile sunt că multe dintre componente şi caroseria sunt realizate în străinătate, iar la AVCA sunt doar asamblate.
Blidar a înfiinţat, în 2009, Banca Comercială Feroviară (BCF) cu un capital de 10 milioane de euro. Acţionariatul băncii era alcătuit din Valer Blidar - care deţinea 38,445% din capitalul social, Astra Vagoane Călători - 28,389%, Tristar SRL - 23,666% şi Atelierele CFR Griviţa - 9,5%.
Sediul social al BCF se afla chiar în spaţiul de la parterul Palatului CFR. Potrivit portalului ziuanews.ro, Blidar este un apropiat al fostului PDL şi a fost etichetat de presa arădeană ca fiind unul dintre afaceriştii susţinuţi şi promovaţi de către primarul Aradului, Gheorghe Falcă. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Noi 2015, 13:59 | |
| Clujul asta mai are de gand sa cumpere trolee si autobuze noi ? De cativa ani de zile tot aduce mereu in vreme ce alti se chinuie cu jafuri din ani 70-80.
Cate autobuze Irisbus sunt la Cluj ?
Cate trolee tot asa scurte si articulate ? Si cate Solaris au venit anul asta ?
La alti miere si la alti ceapa. Cum sa nu fie in top 5 orase de vizitat din Romania cand investesc in transportul in comun, cum sa nu primeasca titlul de capitala cultural europeana in 2021 ?
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Noi 2015, 14:46 | |
| Ca sa fiu rau, la altii a fost moca o perioada transportul in comun. Aici e destul de scump transportul in comun fata de alte orase: 4 lei biletul de doua calatorii, 3 lei pentru o calatorie cu 25N, care pleaca la 23:00, 23:30, 00:00 si 00:30. Abonamentul pentru o linie e 60 de lei si pentru doua 80. Nu stiu cate bucati noi au adus din fiecare. Stiu ca au renuntat la tot lotul de tramvaie pentru care s-au inteles cu polonezii, au luat doar o parte. Nu stiu daca jumatate. Au mai luat articulate noi si le-au facut trolee in atelierele lor. Plus ca au reintrat pe liniile metropolitane, deci au nevoie de material rulant. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |