|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Discutii generale despre transport III Vin 07 Oct 2022, 22:15 | |
| "Încep să se miște lucrurile… Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pt Transport Public București Ilfov · Anunț în Jurnalul Oficial al UE pentru trenul metropolitan București-Ilfov. TPBI a publicat la data de 4 octombrie 2022 un anunț în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene privind intenția de a lansa procedura de atribuire competitivă a contractului de servicii publice pentru transportul feroviar aferent Trenului Metropolitan București-Ilfov. https://tpbi.ro/anunt-in-jurnalul-oficial-al-ue-pentru.../ Primul serviciu suburban S1: Bucuresti Nord-Aeroport Otopeni este deja consacrat și a demonstrat utilitatea în scurt timp. Urmează implementarea primei faze de investiții, utilizând infrastructura existentă: Serviciul S2: Bucuresti Nord-Scroviștea; S3: Bucuresti Nord -Bucuresti Obor; S4: Bucuresti Nord-Bucuresti Vest; S5: Bucuresti Vest-Bucuresti Obor" - Iosif Szentes
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Sam 08 Oct 2022, 13:15, editata de 1 ori |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 12:26 | |
| Bucurestiul si nu numai ar fi foarte potrivit pentru un serviciu still S-Bahn-ului din Germania. Doar ca necesita investitii in infrastructura, folosirea doar a infrastructurii existente este complet insuficienta. Iar despre rutele alese, (in afara de cea existenta spre Otopeni care are foarte mare utilitate) doar aia spre Scrovistea are ceva logica, restul sunt aberante. Cine ar merge cu trenul intre gara de nord si gara obor cand poate merge mult mai repede cu metroul. Ca sa nu mai vorbim si de transportul de suprafata. Ideea transportului feroviar metropolitan este sa conectezi suburbiile cu centrul meropolei, inspecial obiective importante din suburbii cum ar fi aeroporturile. Exact ce face linia spre Otopeni. Conectarea a doua gari are logica in orase gen Londra, Berlin sau Moscova unde sunt 5-7 gari mari cu zeci de trenuri zilnice din fiecare. Din gara obor nu cred ca pleaca 30 de trenuri in fiecare zi :p
Ultima editare efectuata de catre Ony_x in Sam 08 Oct 2022, 13:01, editata de 1 ori |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 13:00 | |
| Normal ca-i aberanta linia la Scorivistea... Centrul orasului Buftea e la 3 km de gara... Dar unii viseaza la trenuri din 30 in 30 min pline pe aceasta linie SBahn |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 13:17 | |
| Eu as scoate ineptia aia de tren Bucuresti Nord Bucuresti Obor probabil niste garnituri si turnusuri facute pentru mecanici si material rulant..De ce nu se incearca cu niste trenuri Bucuresti-Obor Fetesti sau Pantelimon? |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 13:18 | |
| O ruta care chiar ar avea logica ar fi Gara de Nord - Moara Vlasiei - Snagov. Dar din pacate nu se poate pentru ca linia spre Snagov este practic distrusa. |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 13:45 | |
| Functionarea garii Obor in sine este de asemenea aberanta in 2022. Gara Obor avea logica atunci cand era gara de tranzit, vechea linie spre Constanta trecand pe acolo. Vechea linie a fost desfiintata in anii 60 cu ultimele ramasite ale liniei dezafectate in anii 80-90. De asemenea gara nu a mai fost gara de plecare spre Oltenita de la sfarsitul anilor 70 cand a fost dezafectata linia dintre gara obor si gara pantelimon. Gara Obor a devenit o gara terminus pentru 2-3 trenuri pe zi (in cel mai bun caz). Toate acele trenuri ar putea fi redirectate catre gara de nord fara nici o problema. Chiar si pentru transportul de marfa gara nu mai are nici o utilitate, vechea linie in prelungirea garii spre halele obor nu a mai fost folosita din anii 80, fiind de altfel dezafectata in anii 2000. Toate fostele unitati industriale din zona sunt acum ori ruine ori mall-uri sau cartiere residentiale. Acum gara nu face decat sa incurce traficul rutier din zona baicului, care si asa este foarte aglomerat. Gara Obor ar trebui desfiintata complet, si eventual convertita in autogara dupa modelul vechii gari Filaret. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 14:12 | |
| Sau facuta muzeu al caii ferate
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Sam 08 Oct 2022, 14:47, editata de 1 ori |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 14:14 | |
| - Ony_x a scris:
- BCine ar merge cu trenul intre gara de nord si gara obor cand poate merge mult mai repede cu metroul. Ca sa nu mai vorbim si de transportul de suprafata. Ideea transportului feroviar metropolitan este sa conectezi suburbiile cu centrul meropolei, inspecial obiective importante din suburbii cum ar fi aeroporturile. Exact ce face linia spre Otopeni. Conectarea a doua gari are logica in orase gen Londra, Berlin sau Moscova unde sunt 5-7 gari mari cu zeci de trenuri zilnice din fiecare. Din gara obor nu cred ca pleaca 30 de trenuri in fiecare zi :p
Nu trebuie să bei apă după un anume personaj, care pretinde că trenul e făcut doar ca să mergi cap-coadă cu el. Evident că nu o să meargă nimeni de la Bucureşti Nord la Obor când poate folosi troleibuzul, că staţia de metrou Obor e la 3 km de Gara Obor (în fine, se va înfiinţa o hc la capătul liniei, înainte de Str. Ziduri Moşi, aia va fi cap de linie). Numai că linia aia trece prin toată Pipera şi juma' de Voluntari, cu haltele de rigoare pe acolo. Eşti tu sigur că nu o să vrea nimeni să facă din Pipera la Gara de Nord 15 minute? Cu cadenţarea potrivită ar însemna că ar face din Pipera până la Otopeni sub 45 minute, ori acum la oră e vârf în 45 minute abia ajungi pe podul Aviaţiei. Evident că trenul ăla trebuie să se oprească undeva, aşa că se va opri la Piaţa Obor, că n-are unde şi că CFR SA a cam strâmbat din nas când i s-a propus Brăneşti drept cap de linie, că cică încurcă marfa. La fel de evident e că o parte din marfare or să treacă, obligat forţat, pe Centura de N în loc de Băneasa. - IonutCFR2009 a scris:
- Normal ca-i aberanta linia la Scorivistea... Centrul orasului Buftea e la 3 km de gara... Dar unii viseaza la trenuri din 30 in 30 min pline pe aceasta linie SBahn
Evident că punctul terminus va fi Periş, la Scroviştea ori va merge un tren pe zi, ori pur şi simplu se vor compensa parţial trenurile deja existente pe Bucureşti - Ploieşti. Scroviştea e pusă pe harta aia doar pentru că e ultima oprire din judeţul Ilfov. Iar Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov nu are dreptul legal de a compensa servicii de transport care ies din Ilfov. Vor fi însă destule R compensate de ARF pentru relaţii din astea ,,interjudeţene" gen Feteşti, Videle, Ploieşti, Piteşti ş.a. - Adrian78 a scris:
- Eu as scoate ineptia aia de tren Bucuresti Nord Bucuresti Obor probabil niste garnituri si turnusuri facute pentru mecanici si material rulant
De unde ştii tu ai cui mecanici şi material rulant vor fi? Că nici nu s-a făcut încă atribuirea, CSP-urile se publică în JOUE cu un an înainte. Poate o să fie DH2-urile de la TFC sau X4500 de la RT, cu ceva RIB/RIO pentru Nord - Obor şi Nord - Scroviştea. Sau îşi cumpără STB câteva rame şi automotoare. - Ony_x a scris:
- Functionarea garii Obor in sine este de asemenea aberanta in 2022. Gara Obor avea logica atunci cand era gara de tranzit, vechea linie spre Constanta trecand pe acolo. Vechea linie a fost desfiintata in anii 60 cu ultimele ramasite ale liniei dezafectate in anii 80-90. De asemenea gara nu a mai fost gara de plecare spre Oltenita de la sfarsitul anilor 70 cand a fost dezafectata linia dintre gara obor si gara pantelimon. Gara Obor a devenit o gara terminus pentru 2-3 trenuri pe zi (in cel mai bun caz). Toate acele trenuri ar putea fi redirectate catre gara de nord fara nici o problema. Chiar si pentru transportul de marfa gara nu mai are nici o utilitate, vechea linie in prelungirea garii spre halele obor nu a mai fost folosita din anii 80, fiind de altfel dezafectata in anii 2000. Toate fostele unitati industriale din zona sunt acum ori ruine ori mall-uri sau cartiere residentiale. Acum gara nu face decat sa incurce traficul rutier din zona baicului, care si asa este foarte aglomerat. Gara Obor ar trebui desfiintata complet, si eventual convertita in autogara dupa modelul vechii gari Filaret.
În niciun caz o gară nu poate încurca traficul rutier, ci invers. Oborul o să rămână Hm (ocazie cu care probabil o să fie doar două linii pe trecerea la nivel şi se va putea pune instalaţie BAT), la capătul liniei spre Piaţa Obor va fi o Hm. gen Otopeni sau pur şi simplu un cap de linie unde se vor opri trenurile. Revizia de vagoane va deveni noul Muzeu CFR, la fel şi o parte din clădirea Gării Obor, remiza de locomotive e deja ocupată de o firmă privată cu nişte LDH-uri (nu ştiu dacă e vândută sau închiriată), se păstrează rapa de marfă de la Gara Obor, iar zona adiacentă gării va fi regenerată urban de Primăria Sector 2, incluzându-se şi o legătură între linia de tramvai şi calea ferată pentru viitorul tram-train. Cam astea sunt planurile pentru Gara Obor, acum rămâne de văzut în ce măsură se vor îndeplini. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 14:28 | |
| Eu vorbeam de ineptia de R8093 Bucuresti Nord -Bucuresti Obor probabil duce o granitura ceva si care face 50 de minute
București Nord km 0 15:06 la timp* 15:14 la timp* București Băneasa km 7 1 min oprire 15:15 la timp* 15:24 la timp* Pantelimon km 17 15 min oprire 15:39 la timp* 15:43 la timp* Pantelimon Sud km 18 1 min oprire 15:44 la timp* 15:56 la timp* București Obor km 24
|
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4500 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 14:43 | |
| Da, gara Obor sa devina HM + muzeu al cailor ferate, cu asta sunt de acord, e o idee buna. HM poate fi facuta chiar la capatul liniei dinspre piata Obor si Kaufland Colentina, e o pozitie perfecta ca sa nu fie mult de mers pentru eventualii pasageri. In ceea ce priveste reabilitarea urbana a zonei, aici sunt 100 % de acord. Zona respectiva arata groaznic, poti face practic un film de groaza post-apocaliptic acolo fara nici un fel de decoruri suplimentare:) |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 08 Oct 2022, 15:22 | |
| - Adrian78 a scris:
- Eu vorbeam de ineptia de R8093 Bucuresti Nord -Bucuresti Obor probabil duce o granitura ceva si care face 50 de minute
Asta e o garnitură goală inclusă în mers ca să ia compensaţie Dar se pare că e relativ apreciată de personalul Reviziei Griviţa care face naveta spre Feteşti şi are nevoie să ajungă în halte în care nu opreşte IR-ul. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 09 Oct 2022, 22:46 | |
| - Ony_x a scris:
- O ruta care chiar ar avea logica ar fi Gara de Nord - Moara Vlasiei - Snagov. Dar din pacate nu se poate pentru ca linia spre Snagov este practic distrusa.
Cat timp nu s-a construit pe ea, se poate repara. Ba inca e o linie cu un potential foarte mare, sunt destule sate in zona ce ar genera calatori. Se poate chiar prelungi pana la Zanoaga sau Corlatesti, sa deserveasca si Ploiestiul. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8364 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 11 Oct 2022, 17:28 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Ony_x a scris:
- O ruta care chiar ar avea logica ar fi Gara de Nord - Moara Vlasiei - Snagov. Dar din pacate nu se poate pentru ca linia spre Snagov este practic distrusa.
Cat timp nu s-a construit pe ea, se poate repara. Ba inca e o linie cu un potential foarte mare, sunt destule sate in zona ce ar genera calatori. Se poate chiar prelungi pana la Zanoaga sau Corlatesti, sa deserveasca si Ploiestiul. Nici macar nu ar fi mult de construit, este usor, si beneficiile ar fi maxime. Pana atunci, lumea va circula doar cu microbuze si autoturisme, nu pot ajunge in garile de pe magistrala 1000. Sunt destule localitati si multi cetateni care ar folosi trenul. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 11 Oct 2022, 20:04 | |
| https://clubferoviar.ro/zeci-de-trenuri-private-devin-ir-in-mersul-trenurilor-2022-2023/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| | | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |