|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 12 Noi 2024, 12:41 | |
| Eu nu înţeleg de ce referinţa la orice drum e "eu cu maşina personală fac atât". Fiecare tip de transport are avantaje şi dezavantaje, pe care evident fiecare le pune în balanţă când îşi planifică traseul. Cu siguranţă cine face naveta de la Buzău la Bucureşti (sunt destui) nu o să vrea să îşi facă zilnic nervi cu intrarea în Bucureşti prin Pipera, care e o porcărie desăvârşită vreo 16 ore pe zi. După care trebuie să îi plătească 30 lei pe zi parcarea lui Nicuşor Dan. Deci dintr-un foc costurile sunt imense şi greu de susţinut pentru călătoria zilnică.
În schimb unul care stă în Voluntari, la 2 paşi de autostradă şi de E85 şi îşi ţine maşina în curtea proprie, nu o să meargă în veci cu trenul de la Bucureşti la Buzău, ţinând cont că îi e mai simplu să meargă cu maşina.
Cum am zis mai sus, scopul principal al autostrăzii este degrevarea nenorocirii de E85, nu are nicio legătură cu traficul feroviar.
Nu înţeleg nici pe cine sau ce idei vrea să comabată vlad237. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8364 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 13 Noi 2024, 12:30 | |
| Noul drum rapid reduce distanțele și crește afacerile Finalizarea primelor loturi din Autostrada A7 până la sfârșitul anului marchează o schimbare majoră pentru Moldova, reducând timpul de călătorie între București și Gura Humorului la aproximativ 4 ore, de la 7-8 în prezent. Această infrastructură modernizată va facilita nu doar transportul de mărfuri, ci va sprijini dezvoltarea afacerilor de-a lungul traseului și va atrage investitori, oferind companiilor din Moldova conexiuni mai sigure și mai rapide cu restul țării.
Aici tot articolul:
https://spotmedia.ro/stiri/politica/investitiile-record-ale-psd-in-noua-autostrada-a7-dezvolta-deja-moldova-primele-semne-in-turism-si-noi-locuri-de-munca
Primele loturi pe o distanţă mai mare din autostrada Moldovei vor fi gata până la finalul anului, au anunţat autorităţile, iar anul viitor este estimat că se va putea circula între Bucureşti şi Focşani pe autostradă, urmând a fi gata ulterior şi porţiunea până la Paşcani, dar nu există încă un termen clar. Odată cu deschiderea autostrăzii de la Bucureşti şi până la Suceava, toată zona Moldovei va resimţi efectele pozitive ale dezvoltării infrastructurii. Printre sectoarele economice care vor beneficia de autostradă se numără şi turismul. O astfel de autostradă va scurta timpul de mers cu maşina din sudul ţării în zona Moldovei.
Bucureştiul este una dintre cele mai importante surse de turişti pentru destinaţiile locale, atât pe zona de leisure, cât şi pe zona de corporate şi evenimente. Turiştii din Bucureşti merg, în general, în Bucovina în perioada sărbătorilor sau în concedii de lungă durată. Totuşi, odată cu inaugurarea autostrăzii, călătoriile către Bucovina ar putea fi mai dese. (zf.ro)
Articolul aici: https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/se-vor-umple-statiunile-din-moldova-si-bucovina-de-bucuresteni-plini-de-bani-dupa-deschiderea-a7--1694791.html
Dar cu trenul tot 6 ore se vor face, ceea ce va reduce din trafic. Iar in perioada modernizarii magistralei 500, trenurile pot face dublu fata de durata pe autostrada si DN 2, respectiv 7-8 ore la cele de calatori!!!!! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 13 Noi 2024, 18:17 | |
| Eu nu cred că se vor umple statiunile de turiști bucureșteni că aia care au bani merg pe Valea Prahovei și vorba aia și dacă o să invadeze turiștii Bucovina în câteva luni o să crească și tarifele Autostrada se face pentru logistica adică să circule marfa |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 14 Noi 2024, 20:21 | |
| Articolul asta unde-l incadram?
si ce luam de bun din el?
Operatorii străini amenință că părăsesc România. Curtea de Conturi nu mai lasă CFR să reducă TUI la traficul internațional. Companiile străine amenință cu mutarea traficului prin Serbia.
Curtea de Conturi nu ar mai lăsa CFR SA să reducă TUI la traficul internațional, căci, chipurile, nu ar fi observabile beneficiile aduse de măsura în cauză.
Informația a fost difuzată miercuri după ce câteva zeci de operatori feroviari de călători și marfă au avut o discuție la CFR SA privind viitorul contract de acces pe calea ferată, valabil în 2025.
Concret, surse participante la discuții au informat că CFR SA i s-ar fi reproșat verbal de către Curtea de Conturi că reducerea acordată traficului internațional, undeva 33% din TUI, nu se regăsește într-o sporire a traficului și a veniturilor.
Legea 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european permite introducerea unor stimulente în condiții nediscriminatorii pentru toți operatorii.
Comparația a fost făcută de către Curtea de Conturi, instituție ai cărei angajați nu au nici cea mai mică pregătire în domeniul economiei transporturilor feroviare, cu anul trecut. Comparația este nepotrivită, spune Simona Istrate, președinta Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România (OPSFPR).
„Comparația cu anul trecut e artificială, căci 2023 nu seamănă cu 2024 din cauza reducerilor de trafic, secțiilor modernizate, lucrărilor quick-wins și reducerii transporturilor de cereale din Ucraina”, afirmă ea. Istrate spune că 2024 este primul an dintr-un posibil șir mai lung de ani care vor aduce dificultăți în sector.
Operatorii străini amenință că părăsesc România Anunțul CFR SA a fost primit cu iritare de către operatorii străini prezenți în România. DB Cargo Germania este al treilea operator după CFR Marfă și GFR, iar Rail Cargo Austria este și aceasta printre primii operatori. Reprezentanți ai unora dintre aceste companii au amenințat că își vor muta operațiunile pe la sud prin Serbia. Oricum, mai multe persoane din domeniu discută faptul că un coridor sudic, și anume Bulgaria, Serbia este un concurent puternic variantei de transport prin România.
Ca și cum nu ar fi suficientă această veste proastă, voci ale CFR SA au menționat la întâlnirea avută posibilitatea creșterii TUI, după o altă creștere care a avut loc în martie.
Supărarea patronatelor este aceea că CFR SA s-a împăcat cu ideea subfinanțării sectorului din partea Guvernului, însă nu face nimic pentru a redresa situația. Și noi, și CFR SA spunem că este subfinanțare a sectorului. CFR SA s-a împăcat însă cu ideea și recurge la majorarea TUI ca singura soluție confortabilă pentru ei, spune Simona Istrate.
Încă trei runde de discuții Se așteaptă ca forma definitivă a contractului de acces pe rețea să fie negociată până la finele lunii. Mai există trei întâlniri între operatori și CFR SA. OPSFPR cere derularea următoarelor întâlniri în format fizic, afirmând că în format on-line au existat deficiențe de comunicare în bună măsură cauzate de neajunsurile tehnice ale organizatorilor de la CFR SA.
„Legea 202/2016 prevede obligativitatea ca administratorul infrastructurii să asigure OTF acces la informaţii relevante şi posibilitatea de a-şi exprima opiniile cu privire la condiţiile de acces şi de utilizare a infrastructurii feroviare. Derularea acestor ședințe de consultare în format on-line ar trebui să se desfăşoare prin mijloace de telecomunicaţie audiovizuală care permit verificarea identităţii părţilor şi garantează securitatea, integritatea, confidenţialitatea şi calitatea transmisiunii. Or, aceste condiții nu au fost îndeplinite în cadrul ședinței din 13 noiembrie, aspect care a nemulțumit participanții și conduce la concluzia că se evită consultarea reală a OTF, care are ca unic scop dezvoltarea transportului feroviar din România”, spune Simona Istrate.
https://clubferoviar.ro/operatorii-straini-ameninta-ca-parasesc-romania-cfr-sa-le-creste-tui/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 14 Noi 2024, 20:30 | |
| Uitate la discuția pe Facebook că sar dacii liberi că sa plece din tara că au făcut destul.profit Firmele alea plătesc milioane de euro pe lună doar taxe pe munca plus combustibil.chirii leasinguri cazari deci fac economia sa se învârtă Sa ii dea afara sa mai facă niște agenții de control si niste posturi de directori la.CFR SA că să crească TUIul pe niste linii vai mama lor pe unde daca debea se circulă.cu 30km/h mai vin niste Dorei mai rup.niste cabluri se mai închide linia doua ore accidental că e sina ruptă daca nu este închidere zilnica
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Joi 14 Noi 2024, 21:42, editata de 1 ori |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 14 Noi 2024, 20:54 | |
| Nu pot sa ma uit ca n-am. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 14 Noi 2024, 21:31 | |
| - Adrian78 a scris:
- Eu nu cred că se vor umple statiunile de turiști bucureșteni că aia care au bani merg pe Valea Prahovei și vorba aia și dacă o să invadeze turiștii Bucovina în câteva luni o să crească și tarifele
Autostrada se face pentru logistica adică să circule marfa Bucovina e deja super-vizitată de turişti, inclusiv de cei din Bucureşti. Şi nici nu prea are o infrastructură turistică foarte dezvoltată (comparativ cu Valea Prahovei). Şi prin "infrastructură turistică" înţeleg hoteluri, nu pensiuni pe care trebuie să le închiriezi cu totul şi proprietarul nu mai trece pe la tine tot sejurul. În plus, Bucovina nu înseamnă doar Suceava (oraşul), înseamnă tot judeţul + Botoşaniul... iar asta înseamnă că după ce ieşi din viitoarea autostradă, ajungi tot în DN17, care deja e supra-aglomerat, mai ales că e folosit şi de camioane (DN17 se va elibera doar după construcţia autostrăzii Tg. Mureş - Tg. Neamţ). Sau ajungi în DN29 dacă vrei la Botoşani. Cine merge cu maşina acum, va merge şi pe viitor. Cine merge cu trenul, tot cu trenul va merge, maşinile nu cresc în copaci şi benzina nu se ieftineşte odată cu deschiderea autostrăzii. Da, sigur, putem să ne aşteptăm ca zmeii să îi dea 160 - 180 la oră pe autostradă (că tot atâta îi dau şi pe E85), dar măcar acolo vor ieşi ei în decor, fără să se mai înfigă în maşini care vin de pe contrasens sau în pietoni de pe marginea drumului. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 14 Noi 2024, 21:40 | |
| - Adrian78 a scris:
- Sa ii dea afara sa mai facă niște agenții de control si niste posturi de directori la.CFR SA că să crească TUIul pe niste linii vai mama lor pe unde daca de ea se circulă.cu 30km/h mai bine niste Dorei mai rup.niste cabluri se mai închide linia doua ore accidental că e sina ruptă daca nu este închidere zilnica
Şi cât ai vrea să fie TUI-ul, 10 bani? Pe bune, deja suntem aproape de cel mai redus TUI din Europa... iată valorile de la DB de anul trecut: https://fahrweg.dbnetze.com/resource/blob/7792072/a178680d0848af8b6e7f72998f99edc4/broschuere_tps_2023_engl-data.pdf - dan tm a scris:
- Articolul asta unde-l incadram?
si ce luam de bun din el? Eu zic să luăm lipsa menţiunii "articol sponsorizat de OPSFPR"... sigur, să fie TUI mic, că doar statul fată bani. Probabil privaţii sunt supăraţi că a cam început să intre ASFR în ei şi nu prea le mai merge cu mecanicii care dorm pe locomotive. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 14 Noi 2024, 21:52 | |
| - Dr2005 a scris:
- Adrian78 a scris:
- Sa ii dea afara sa mai facă niște agenții de control si niste posturi de directori la.CFR SA că să crească TUIul pe niste linii vai mama lor pe unde daca de ea se circulă.cu 30km/h mai bine niste Dorei mai rup.niste cabluri se mai închide linia doua ore accidental că e sina ruptă daca nu este închidere zilnica
Şi cât ai vrea să fie TUI-ul, 10 bani? Pe bune, deja suntem aproape de cel mai redus TUI din Europa... iată valorile de la DB de anul trecut: https://fahrweg.dbnetze.com/resource/blob/7792072/a178680d0848af8b6e7f72998f99edc4/broschuere_tps_2023_engl-data.pdf
- dan tm a scris:
- Articolul asta unde-l incadram?
si ce luam de bun din el? Eu zic să luăm lipsa menţiunii "articol sponsorizat de OPSFPR"... sigur, să fie TUI mic, că doar statul fată bani. Probabil privaţii sunt supăraţi că a cam început să intre ASFR în ei şi nu prea le mai merge cu mecanicii care dorm pe locomotive. Văd că e 3.14euro /km In Romania cat e 16 Ron? In Germania merg aia cu trenurile de marfă de fluieră cate 400 de km in 4 ore și sunt și trenuri de containere PIC care merg cu 140 km/h Ai citit articolul sa vezi ce scrie acolo că a scăzut și anul asta viteza medie cu 10% plus constrângerile alea cu trenuri de containere care nu circula când sunt trenuri de lucru macara drezine și alt tren agabaritic care nu înseamnă decât niște cote depășite pe înălțime atâta tot Tu știi că în România la.ora actuala nu exista magistrala.in care un tren cu semiremorci sa circule.normal fara restricții din cauza abatutelor și a tunelurilor?Acuma.cu inchiderea pe Arad pe Orșova Vârciorova au circulat trenurile cu semiremorci cu scoaterea liniei de sub tensiune Și stai liniștit cred că au prins aia mai multi impegati bauti decât mecanici de la.privati și la Călători o grămadă de drogați
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Vin 15 Noi 2024, 08:16, editata de 1 ori |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 14 Noi 2024, 22:56 | |
| dar ce au semiremorcile? ba cum naiba la aia afara zburda trenurile pe sub catenara cu tot cu semiremorci? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 15 Noi 2024, 08:18 | |
| - dan tm a scris:
- dar ce au semiremorcile? ba cum naiba la aia afara zburda trenurile pe sub catenara cu tot cu semiremorci?
Pai tunelurile sunt înguste și mici și probabil cotele alea de gabarit de liberă trecere sunt la.limita sau se depășesc cu câțiva cm de către vagoanele încărcate cu semiremorci Era vorba și pe defileul Jiului daca se apuca de el sa mai scoată 20 cm din terasament la unele.tuneluri |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 15 Noi 2024, 11:43 | |
| - Adrian78 a scris:
In Germania merg aia cu trenurile de marfă de fluieră cate 400 de km in 4 ore și sunt și trenuri de containere PIC care merg cu 140 km/h Da, pentru că au TUI în funcţie de tonaj, deci la trenurile "heavy" îi costă mai mult. Evident, asta e o măsură de a încuraja trenurile mai scurte şi mai rapide, ca să nu se încurce între ele trenurile de marfă cu alea de călători, mai ales că Germania are mers cadenţat la 30-60 minute cam peste tot. - dan tm a scris:
- dar ce au semiremorcile? ba cum naiba la aia afara zburda trenurile pe sub catenara cu tot cu semiremorci?
Or încăpea ele pe sub catenară, dar trebuie să încapă în tunel (în Belgia, de ex., nu circulă remorci prin Bruxelles, că nu încap în gabarit, deşi etajatele încap; la polul opus, în Austria, în afară de S45 din Viena, încape orice marfă prin secţiunile subterane)... şi mai e o problemă nediscutată de mulţi: vagoanele RO-LA au roţi mici, asta înseamnă că se comportă diferit la aparatele de cale şi în curbe. Mai mult, având platforma joasă, au şi alte cerinţe la "cocoaşe", inclusiv la declivităţi mari. Aşa că nu au voie peste tot şi nici în orice condiţii. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 15 Noi 2024, 13:43 | |
| - Dr2005 a scris:
- Adrian78 a scris:
In Germania merg aia cu trenurile de marfă de fluieră cate 400 de km in 4 ore și sunt și trenuri de containere PIC care merg cu 140 km/h Da, pentru că au TUI în funcţie de tonaj, deci la trenurile "heavy" îi costă mai mult. Evident, asta e o măsură de a încuraja trenurile mai scurte şi mai rapide, ca să nu se încurce între ele trenurile de marfă cu alea de călători, mai ales că Germania are mers cadenţat la 30-60 minute cam peste tot.
- dan tm a scris:
- dar ce au semiremorcile? ba cum naiba la aia afara zburda trenurile pe sub catenara cu tot cu semiremorci?
Or încăpea ele pe sub catenară, dar trebuie să încapă în tunel (în Belgia, de ex., nu circulă remorci prin Bruxelles, că nu încap în gabarit, deşi etajatele încap; la polul opus, în Austria, în afară de S45 din Viena, încape orice marfă prin secţiunile subterane)... şi mai e o problemă nediscutată de mulţi: vagoanele RO-LA au roţi mici, asta înseamnă că se comportă diferit la aparatele de cale şi în curbe. Mai mult, având platforma joasă, au şi alte cerinţe la "cocoaşe", inclusiv la declivităţi mari. Aşa că nu au voie peste tot şi nici în orice condiţii. Dar aici nu vorbim de RO-LA vorbim de vagoane Sgns Sdmns și toată familia lor pe care se pot așa și containere și semiremorci In Germania trenurile de marfă circula și alea la.livret |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 15 Noi 2024, 16:23 | |
| Eu mă întreb de unde o sa mai adune TUIul CFR SA?
https://clubferoviar.ro/scaderi-la-traficul-de-marfa-pe-durata-verii-topul-operatorilor/ |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |