|
| Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti | |
|
+9Laurentiu Ciobanu ciprian71 IonutCFR2009 Vitosa kristi kkk marius664 Dr2005 Adirmvl dan tm 13 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Dum 05 Feb 2023, 01:06 | |
| - TVlad a scris:
- (chestia cu “nu ai din nascare drept la loc de parcare”)
Eu am cererea făcută din 2016... dar mai am de aşteptat, după 4 ani în care nu s-a dat nimic, s-a eliberat un loc de parcare la mine pe stradă şi l-a luat unul cu cererea depusă în 2013 - Tvlad a scris:
- pentru gunoi aruncat de altii, de exemplu, altii care nu au putut fi prinsi de aceeasi politie locala cind a fost sesizata
Să vezi ce frumos e când primăria trasează un loc de parcare de reşedinţă peste spaţiul pe care ţii tomberoanele Alte asociaţii de proprietari au fost mai norocoase şi primăria le-a făcut ghene cu acces cu card, acolo nu mai intră nimeni de la alte blocuri să arunce gunoiul. În schimb, în continuare sunt zone din sector unde se lasă gunoi la stâlp sau la copac, ori pentru că e prea mare (electronice, bucăţi de mobilier), ori pentru că nu e sortat (unele blocuri au contract de colectare selectivă şi maşina de gunoi nu mai ia gunoi nesortat de la ele), ori de lene (la un bloc cu 4 scări o singură ghenă). Zonele astea le ştie toată lumea, un singur poliţist local postat acolo la 8 dimineaţa ar umple chitanţierul de amenzi. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Dum 05 Feb 2023, 09:56 | |
| De aia e bine că în aceste posturi că și consilierii sa fie oameni independenți apolitici.Eu as desființa primarii de sector as lăsa numa.primaria că entitate și așa populația scade vertiginos iar în Hunedoara a ajuns că localitatea Bătrână sa aibe doar 80 de locuitori cea mai mica din tara |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Mier 05 Iul 2023, 15:07 | |
| - Adrian78 a scris:
- De aia e bine că în aceste posturi că și consilierii sa fie oameni independenți apolitici.Eu as desființa primarii de sector as lăsa numa.primaria că entitate și așa populația scade vertiginos iar în Hunedoara a ajuns că localitatea Bătrână sa aibe doar 80 de locuitori cea mai mica din tara
Din ce au spus atat Gabriela Firea cat si actualul primar general principala problema care determina subfinantarea cronica a Primariei Generale a Bucurestiului este faptul ca PMB nu incaseaza taxe si impozite locale, toate acestea fiind incasate de primariile de sector! PMB ar fi singura primarie din Romania care nu incaseaza taxe si impozite locale! Si asta in conditiile in care PMB trebuie sa suporte cheltuieli mult mai mari (cu finantarea STB, a sistemului centralizat de termoficare, principalele strazi, teatre, muzee, etc) decat primariile de sector. Eu as propune inclusiv desfiintarea primariilor de sector, lucru care ar aveea cel putin doua efecte bune: reducerea aparatului administrativ si implicit a cheltuielilor cu acesta si incasarea tuturor taxelor si impozitelor locale de PMB, lucru care ar mari semnificativ bugetul PMB! In mass-media a aparut stirea ca este in curs de elaborare un nou plan urbanistic general al Bucurestiului, un lucru evident bun! Sper ca acest nou plan urbanistic general al Bucurestiului sa inlature haosul actual in modul cum se construieste in Bucuresti si mai ales sa delimiteze clar zonele functionale ale orasului si sa interzica constructia de imobile noi (blocuri sau cladiri de birouri) in zonele cu cladiri vechi, cu valoare istorica si arhitecturala! Sa luam ca exemplul numai Calea Victoriei, principala artera de promenada pentru cei care viziteaza Bucurestiul. Dupa 1990 acolo au aparut cel putin doua cladiri ultra-moderne, care in mod normal nu aveau ce cauta in aceea zona (in apropierea unor cladiri de mare valoarea istorica si arhitecturala). Ma refer la hotelul "Novotel" si la cladirea "Bucharest Financial Plaza", pentru care nu trebuia data sub nici o forma (in aceea zona) autorizatia de constructie! Si tot din mass-media am aflat ca s-a oprit functionarea CET Grivita, din cauza datoriilor mari la furnizorul de gaze naturale! In total in 1990 ar fi existat un numar de 8 CET-uri in Bucuresti, astfel: -4 care apartineau/apartin de "Intreprinderea retele electrice IRE"/RENEL/CONEL/Electrica/Termoelectrica/Electrocentrale Bucuresti": CET Grozavesti (1912), CET Sud-Vitan (dat in exploatare in 1963), CET Progresul (1963), CET Vest (1973) -CET Titan nu stiu de cine apartinea. Inchis in 2014 si redeschis recent. -CET Grivita, care apartine de primaria sectorului 1 -CET Casa Presei Libere, care apartine de Termoenergetica. Ce zone deserveste acel CET ? -CET Pipera. Nu stiu de cine apartinea. In ce an a fost inchis ? Inchiderea CET Pipera a fost o decizie complet gresita, deoarece, prin acest CET, puteau fi alimentate cu energie termica, la parametri mai buni, cartierele de blocuri "Aviatiei" si "Baneasa Noua", care sunt considerate si cele mai bune cartiere de blocuri (construite inainte de 1990) din Bucuresti! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Mier 05 Iul 2023, 16:52 | |
| Actuala formă.administrativa este depasita trebuie reformata Nu e posibil că în București sa fie și primărie generala și primarii de sectoare plus inca zece primari în orașele de lângă București care sunt deja că niste localități componente |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Mier 05 Iul 2023, 23:00 | |
| PMB încasează cote din impozitele pe venit şi din terenurile persoanelor juridice... gândeşte-te că toate companiile mari din ţara asta au sediul în Bucureşti, deci bani la buget sunt căcălău. Doar că domn' primar general ţine el morţiş să semneze fiecare hârtiuţă care iese din primărie, de la referatul de necesitate pentru hârtia igienică din bude şi până la contracte de sute de milioane de euro. Până acum sunt sute de procese intentate PMB pentru neeliberarea unor acte la termenul legal şi încălcarea unor hotărâri definitive (că nici cu hotârârile în faţă nu eliberează actele). CET-urile au avut de la bun început rol de producere a energiei electrice, agentul termic e un produs secundar al acestor centrale. Probabil lipsa de capacitate pe timp de iarnă a făcut să apară tot soiul de minicetrale prin oraş, care după '89 au ajuns Dumnezeu ştie pe unde... de exemplu una s-a privatizat, una a ajuns la Primăria Sector 1, altele s-au închis că erau prea aproape de blocuri şi poluau prea mult. În rest, despre Termoenergetica numai de bine, azi le-a bubuit electro-vana instalată pe magistrala de agent termic de lângă Kaufland 1 Mai, era apa caldă în toată canalizarea. O instalaseră săptămâna trecută şi tocmai astupaseră groapa de vreo 3 zile. Şi aşa e peste tot, sunt zone în Bucureşti în care crapă lucrările de 4 - 5 ori pe ani, deja cei din zonă le ştiu (pe traseul meu de acasă până la muncă sunt 4 astfel de zone). A, da, să nu uit, aceeaşi magistrală a mai fost cârpită acum 2 săptămâni vreo 300m mai încolo şi de ieri se sapă după alţi vreo 100 m... cu cât gâdilă conducta aia în diverse puncte, se apucau naibii să o schimbe pe toată, chiar dacă gâtuiau bulevardul o lună. Acum chiar îl gâtuiesc mai tare, că ai deja 2 puncte în care 2 benzi se fac una, iar şoferul român n-a auzit de "fermoar" rutier, adică la o gâtuire intră alternativ câte o maşină de pe fiecare bandă în zona îngustată. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Joi 06 Iul 2023, 12:30 | |
| Cele 4 mari CET-uri din Bucuresti (Grozavesti, Sud-Vitan, Progresul si Vest), care apartin de "Electrocentrale Bucuresti", au dezavantajul ca sunt situate (cu exceptia CET Grozavesti) la marginea orasului, relativ departe de cartierele de blocuri pe care le deservesc cu agent termic! De exemplul cam ce distanta este intre CET Sud-Vitan si cartierele de blocuri "Aviatiei" si "Baneasa Noua" ?
Si din aceasta cauza (pe langa starea retelei) temperatura agentului termic scade destul de mult , din momentul in care pleaca din aceste CET-uri si pana ajunge la punctele termice si apoi la blocuri si in plus sunt si cheltuieli mari de pompare a agentului termic pe distante asa de mari!
De aceea poate ar fi mai rentabil si mai eficient gandit un alt sistem de termoficare in Bucuresti, cu cateva CET-uri mai mici (sa zicem 10- 20 de CET-uri mai mici) care sa fie situate mai aproape de cartierele de blocuri si care sa functioneze evident pe baza de gaze naturale! In privinta poluarii, arderea gazelor naturale, mai ales daca exista echipamente si utilaje moderne (cazane, filtre, etc) nu cred ca ar fi foarte poluanta!
Oricum, CET-urile Pipera, Titan, Grivita si Casa Presei Libere trebuiau/ar trebui pastrate in functiune, deoarece deserveau/deservesc anumite cartiere de blocuri situate cumva in zone periferice a retelei de termoficare!
Un proiect bun, pentru zona cartierului "Aviatiei", daca se va realiza, este cel care prevede indreptarea, largirea si prelungirea strazii Avionului, inclusiv cu pasaj rutier denivelat peste M800, pana in cartierul ANL "Henri Coanda". |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Joi 06 Iul 2023, 12:45 | |
| Nu ai de unde să aduci atâta gaz între blocuri, şi aşa nu prea mai e presiune nici să îţi faci o cafea de când toţi dezvoltatorii au trântit blocuri la care fiecare apartament (da, chiar şi garsonierele minuscule) are centrală proprie pe gaz. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Joi 06 Iul 2023, 13:37 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu ai de unde să aduci atâta gaz între blocuri, şi aşa nu prea mai e presiune nici să îţi faci o cafea de când toţi dezvoltatorii au trântit blocuri la care fiecare apartament (da, chiar şi garsonierele minuscule) are centrală proprie pe gaz.
Ca ati amintit aceasta problema gazelor naturale, chiar daca poate este un pic off-topic, dar legat de o masura care am inteles ca va fi propusa- cea de interzicere a centralelor termice pe gaze naturale, de apartament: -Este cred o masura cu totul aberanta, mai ales in cazul blocurilor construite inainte de 1989, in special in orasele mici, unde fostele sisteme centralizate de termoficare au disparut demult! In acele blocuri singura sursa viabila de incalzire sunt centralele termice de apartament. Reconstructia fostelor sisteme centralizate de termoficare din orasele mici ar costa sume de ordinul zecilor de mii de euro sau sutelor de milioane de euro, sume de care primariile din orasele mici nu dispun. -In cazul blocurilor noi care se construiesc in Bucuresti sau in alte orase mari, acolo pot fi obligati "dezvoltatorii imobiliari" sa monteze si centrale termice de cvartal/de cartier sau de bloc, insa asta ar ridica pretul apartamentelor din aceste blocuri noi. Si ar mai interveni o problema: dupa ce toate apartamentele dintr-un bloc nou ar fi cumparate si ar deveni proprietate privata, asigurarea intretinerii si functionarii unei eventuale centrale termice de bloc ar reveni in sarcina proprietarilor, care ar trebui sa suporte toate cheltuielile (plata combustibilului, plata salariului fochistilor, plata lucrarilor de intretinere/revizie/verificare/autorizare, etc) legate de functionarea unei astfel de centrale termice de bloc! Ori la modul cum de multe ori la bloc in Romania "colaboreaza" si "se inteleg" vecinii intre ei (de multe ori ala de ultimul etaj nu vrea sa puna bani pentru schimbarea unei tevi de la subsolul blocului iar ala de la parter nu vrea sa puna bani la reparatia acoperisului blocului ca vorba aia "nu-i ploua lui in casa"), ma indoiesc ca toti vecinii ar reusi sa se inteleaga si sa puna bani pentru functionarea unei eventuale centrale termice de bloc! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Vin 01 Mar 2024, 22:06 | |
| Un loc placut (e adevarat- cam scump) , de care-mi amintesc cu placere, din Bucuresti- celebrul restaurant "Carul cu bere": |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Mar 26 Mar 2024, 22:06 | |
| In materie de urbanism si constructii in Bucuresti sunt 3 cladiri ultra-moderne, construite dupa 1990, pe Calea Victoriei, pentru care nu trebuia data sub nici o forma autorizatie de constructie- mai ales pe Calea Victoriei, o zona dominata de cladiri vechi, de mare valoare istorica si arhitecturala, Calea Victoriei fiind si cea mai importanta si renumita zona de promenada/plimbare din Bucuresti (alaturi de "Centrul Vechi")!
Ma refer aici la: cladirea "Bucharest Financial Plaza" , cladirea hotelului "Novotel" si cladirea "Victoria Center", care nu aveau ce cauta pe Calea Victoriei!
Dintre cele mai importante, frumoase si reprezentative cladiri vechi de pe Calea Victoriei, de la sud la nord, sunt:
-"Blocul Adriatica- Trieste" (1922);
-"Muzeul National de Istorie a Romaniei", construit intre anii 1894- 1900, dupa planurile arhitectului Alexandru Savulescu. Pana in anul 1972 aici era unul din sediile intreprinderii PTTR, cladirea fiind cunoscuta ca si "Palatul Postelor";
-"Casa Prager";
-"Palatul Societatii de Asigurari Agricola" (1912);
-"Palatul CEC" (1900);
-Fostul han "Zlatari" (demolat in 1903);
-"Palatul Dacia" (1874);
-"Galeriile Lafayette si magazinul Victoria" (1928);
-Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti (cladire incendiata in iunie 1990; la inceput aici era si sediul SRI);
-"Casa de mode Venus";
-"Blocul Rosenthal" (1938);
-"Hanul Dedu-Castrisoaiei";
-"Asezamintele Nifon";
-"Imobilul Central-Palace" (1937);
-"Hotelul Bulevard ("Grand Hotel du Boulevard")", construit intre 1865- 1871. Din pacate, in prezent, este "in renovare" de mult timp!
-Blocul "Romarta Copiilor";
-Hotelul "Ramada Majestic" si celebrul restaurant "Casa Capsa" (1886);
-Hotelul "Capitol" (construit in 1905);
-Imobilul "Frascati" si teatrul de revista "Constantin Tanase" (pe scena caruia au jucat mari actori: Stela Popescu, Alexandru Arsinel, Nae Lazarescu, Vasile Muraru, etc) ;
-"Palatul Telefoanelor" (1934, mult timp cea mai inalta cladire din Bucuresti);
-"Grand Hotel Continental" (1884);
-Imobilul "Adriatica" (1937);
-Blocul "Niculescu" (1937);
-Imobilul "Cretulescu" (1939);
-Biserica ortodoxa "Kretzulescu" (1722);
-Muzeul National de Arta a Romaniei (1950)- fostul "Palat Regal". Cladirea a fost construita intre anii 1927- 1937. Aici s-au petrecut evenimente dramatice din istoria Romaniei: instaurarea "dictaturii regale" a lui Carol al doilea (1938), instaurarea regimului legionar-militar (septembrie 1940) si apoi a celui militar a lui Ion Antonescu (ianuarie 1941), "actul" de la 23 august 1944 si abdicarea fortata a regelui Mihai intai , abolirea monarhiei si proclamarea "Republicii Populare Romania".
-"Biblioteca Centrala Universitara", construita intre 1891- 1914;
-Hotelul "Bucuresti" (construit in 1977);
-Hotelul "Athénée Palace" (construit in 1912);
-Biserica Alba/Adormirea Maicii Domnului;
-Palatul Stirbei (1835);
-Palatul Romanit (1883)- azi Muzeul Colectiilor de Arta;
-Palatul Monopolurilor de Stat (1941). In 1989 aici functiona "Comitetul de stat al planificarii", condus de Nicolae Vacaroiu.
-Casele "Cesianu";
-Fostul sediul al "Academiei Romane" (cladire construita in 1890);
-Casa "Lens-Vernescu" (1820);
-Casa "Florescu-Manu" (1843)
-Blocul de la intersectia Caii Victoriei cu strada Gheorghe Manu (construit in 1934);
-Casa "Dissescu" (1912);
-Palatul "Cantacuzino" (1903)- azi Muzeul National "George Enescu" (infiintat in 1956);
-Imobilul "Nicolae G. Cantacuzino" (1915);
-Casa "Filipescu-Cesianu" (1870)- azi Muzeul de Istorie al Municipiului Bucuresti (infiintat in 1931). |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Mar 26 Mar 2024, 23:40 | |
| - ldh80 a scris:
- In materie de urbanism si constructii in Bucuresti sunt 3 cladiri ultra-moderne, construite dupa 1990, pe Calea Victoriei, pentru care nu trebuia data sub nici o forma autorizatie de constructie- mai ales pe Calea Victoriei, o zona dominata de cladiri vechi, de mare valoare istorica si arhitecturala, Calea Victoriei fiind si cea mai importanta si renumita zona de promenada/plimbare din Bucuresti (alaturi de "Centrul Vechi")!
Ma refer aici la: cladirea "Bucharest Financial Plaza" , cladirea hotelului "Novotel" si cladirea "Victoria Center", care nu aveau ce cauta pe Calea Victoriei! Eşti sigur că nu trebuiau autorizate? Ai citit legislaţia vremii? Poate ai putea să ne spui şi nouă articolele de lege încălcate (Monitorul Oficial din 1989 până în prezent e disponibil online gratuit). Grand Hotel du Boulevard e aproape gata, deja sunt bannere pe el că se deschide anul ăsta. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Mier 27 Mar 2024, 08:22 | |
| Mă refer la faptul că nu trebuiau construite acele clădiri noi, moderne, pe Calea Victoriei, unde majoritatea clădirilor sunt vechi, monumente istorice și de arhitectură!
Ar trebui sa existe un plan urbanistic general, care sa fie strict respectat, care sa delimiteze foarte clar zonele cu clădiri vechi, zonele unde se pot construi clădiri noi, zonele verzi, zonele unde se pot construi unități de producție industrială, etc!
Pe lângă celelalte probleme majore care trebuie rezolvate în București (sistemul de termoficare, transportul urban în comun, numărul mult prea mare de autoturisme personale, circulația rutieră și pietonală) și modul haotic de realizare a construcțiilor și clădirilor noi și mai ales amplasarea lor este o problema importantă, care ar trebui rezolvată!
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Mar 28 Mai 2024, 22:24 | |
| Pentru ca, in aceasta campanie electorala, diversii candidati la functia de primar general al Bucurestiului, au facut multe promisiuni, unele mai mult sau mai putin fanteziste, cred ca principalele probleme care ar trebui rezolvate in Bucuresti sunt:
1. In primul rand trebuie intocmit un plan urbanistic general actualizat, care sa faca ordine in modul cum se construieste in Bucuresti si sa elimine haosul din constructii! Un asemenea plan urbanistic general (ca si planurile urbanistice zonale) ar trebui sa impuna respectarea catorva principii in constructii:
-Interzicerea constructiei de cladiri noi (ansambluri rezidentiale sau cladiri noi de birouri) in zone dominate de cladiri vechi, de mare valoare istorica si arhitecturala (Centrul Vechi, Calea Victoriei, zona Cotroceni, bulevardele dintre Piata Victoriei- Piata Romana- Piata Universitatii- Piata Unirii, etc)
-Interzicerea constructiei de cladiri noi in zonele unde nu exista inca retele edilitare corespunzatoare (drumuri asfaltate, retele dimensionate corect de apa-canalizare, energie electrica, gaze naturale, etc). Pentru ca altfel ne trezim ca vine un "dezvoltator imobiliar" si construieste cateva blocuri noi, iar reteaua de apa-canalizare, de energie electrica, de gaze naturale din zona respectiva este subdimensionata si nu face fata la consumatorii din inca sa zicem 10 blocuri noi! Pentru a nu mai aparea situatii de genul asta ar trebui ca PMB sau primariile de sector sa nu dea autorizatii de constructii pentru cladiri noi, pana cand capacitatea retelelor edilitare din zona respectiva nu este marita corespunzator!
Ca exemplul concret se poate da ansamblul "21 Residence Politehnica" sau blocurile noi construite in zona fostei statii CFR Bucuresti-Cotroceni-Militari! Nu cred ca, inainte de constructia acestor blocuri noi, capacitatea retelei de apa-canalizare sau de gaze naturale din zona a fost marita corespunzator, ca sa poata prelua si apele uzate generate de aceste blocuri noi sau daca a fost marita capacitatea retelei de gaze naturale care deserveste zona respectiva!
Aici ar trebui o colaborare mai stransa intre PMB/primariile de sector si Apa-Nova, Engie, Electrica Muntenia Sud, etc, care stiu cu exactitatea capacitatea existenta a retelelor de apa-canalizare, gaze naturalceada si toate strazile si pasajele rutiere noi care vor trebui construite, pe un termen mai lung, de sa zicem 20- 30 de ani! Acuma nu stiu cat de real este, dar actualul primar a fost acuzat si de faptul ca, prin blocarea planurilor urbanistice zonale, s-a blocat si constructia unor pasaje rutiere noi!
In materie de strazi si pasaje denivelate noi, in interiorul municipiului Bucuresti, cele mai importante si urgente, care ar trebui realizate, ar fi:
-Bdul. Timisoara prelungit spre vest si unit cu soseaua de centura;
-Un bulevard nou care sa lege strada Brasov cu Soseaua Alexandriei si mai departe cu strada Zetarilor (pentru inchiderea unui "inel" rutier in partea de sud a Bucurestiului)
-Paralel cu fosta cale ferata realizata o strada noua, prin modernizarea si unirea strazilor: Inclinata, Cladova, Branistari, Sinei, pana in Soseaua Giurgiului.
-Pasaje rutiere denivelate peste M800 la intersectia caii ferate cu: Soseaua Nordului/Strada Elena Vacarescu, strada Avionului (strada care ar trebui indreptata, largita si prelungita spre nord pana in cartierul ANL Henri Coanda), Soseaua Petricani.
-Strazi noi ar mai trebui construite sau modernizate si in zona denumita "Titanul Nou", unde s-au construit multe ansambluri rezidentiale noi (strada Bratarii prelugita spre est, pana in dreptul fabricii "Isovolta", Drum Gura Crivatului, Drum Gura Racului, Drum Gura Badicului, etc).
2. O mare problema a Bucurestiului o reprezinta si sistemul de termoficare.
Aici, in primul rand, ar trebui rezolvata problema platii la timp a facturilor pe care trebuie sa le plateasca "Termoenergetica" catre ELCEN, ca sa nu se mai adune datorii si penalitati! Este cred o problema de subfinantare cronica a PMB si a Termoenergetica, care ar trebui rezolvata! Pentru ca se stie, in fiecare luna, cam ce suma ar trebui sa achite Termoenergetica catre ELCEN si aici si PMB si inclusiv guvernul ar trebui sa vireze sumele necesare in conturile Termoenergetica, la timp!
Pentru modernizarea si reconstructia completa a celor 3 CET-uri (Grozavesti, Progresul si Sud-Vitan; CET Vest a fost modernizat) si a intregii retele primare si secundare de termoficare si a tuturor punctelor termice ar trebui o suma cred de ordinul miliardelor sau zecilor de miliarde de euro, suma care, din pacate, nu cred ca ar putea fi obtinuta numai din fonduri europene!
Indiferent cine ar fi primarul general al Bucurestiului nu ar putea sa obtina asemenea fonduri! Sigur- trebuie continuat programul de modernizare a retelei de termoficare si obtinute fonduri pentru aceasta, din toate sursele posibile!
Pentru deservirea mai buna cu agent termic a unor zone marginale ar mai trebui construite inca cel putin doua CET-uri de capacitate mai mica, in zona Titan (am inteles ca acolo a fost construit un CET nou) si in zona Pipera- Aviatiei, pentru deservirea optima, cu agent termic, si a cartierelor de blocuri "Aviatiei", "Baneasa Noua" si a cladirilor noi din zona Pipera.
3. In privinta sistemului de apa-canalizare situatia ar fi mai buna. Aici in sfarsit s-a terminat constructia statiei de epurare a apelor uzate de la Glina.
4. O problema majore este si sistemul de transport urban in comun. Un factor major de poluare din Bucuresti este si numarul excesiv de autoturisme personale. Trebuie, prin toate mijloacele, convinsa cat mai multa lume sa renunte la autoturismul personal, in favoare transportului urban in comun. Dar, pentru a realiza acest lucru, ar trebui sa existe un transport urban in comun modern, civilizat, sigur si eficient,lucru care, din pacate, nu exista inca! Pentru realizarea acestui deziderat ar trebui:
-In primul rand investit in retelele de tramvaie si troleibuze (cu tot ce inseamna acestea- calea de rulare, reteaua de contact, substatii de redresare, elemente de automatizare si control, etc. si extinse retelele de troleibuze si tramvaie!
-La retele de tramvaie ar trebui extinse in urmatoarele zone: -Pe soseaua Chitilei, de la actualul capat de linie "Mezes" pana in comuna Chitila; -Pe Soseaua Bucuresti- Ploiesti, de la actualul capat "Aeroport Baneasa" pana la centrul comercial "Baneasa Shopping City" -Pe soseaua Colentina, pana in "orasul" Voluntari -In zona Pietei Unirii unite capetele de linii "Piata Unirii", "Sfanta Vineri" si "Sfantul Gheorghe Nou" -Retea noua de tramvaie, pe Bdul. Lacul Tei, care sa uneasca reteaua existenta de pe Bdul. Lacul Tei cu reteaua de pe Bdul. Barbu Vacarescu -Unita reteaua de tramvaie de la capatul de linie "Platforma industriala Pipera" cu cea de pe Bdul. Barbu Vacarescu. -Reactivata reteaua de tramvaie pana la CET Vest -Reactivata reteaua de tramvaie pana la gara Bucuresti-Obor -Prelungita reteaua de tramvaie de la actualul capat de linie "CFR Progresul" pana la gara Bucuresti-Progresul.
-La troleibuze ar trebui reconstruita/construita/prelungita reteaua de contact pentru troleibuze pe: -De la actualul capat de linie "Strand Straulesti" pana in comuna Mogosoaia, la palatul brancovenesc -Pe axa nord-sud (Soseaua Bucuresti-Ploiesti, Piata Presei Libere, Soseaua Kiseleff, Piata Victoriei, Soseaua Nordului, Bdul. Beijing, Bdul. Aviatorilor, Piata Victoriei, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Romana, Bdul. General Gheorghe Magheru, Bdul. Nicolae Balcescu, Piata Universitatii, Bdul. Ion I C Bratianu, Piata Unirii, cu retea de contact pentru troleibuze prin pasajul Unirii) -Calea Serban Voda- Soseaua Oltenitei si reinfiintat capatul de linie pentru troleibuze de la Piata Sudului. -Calea Grivitei (la est de intersectia cu strada Polizu) si reinfiintata reteaua de troleibuze cu capatul de pe Calea Victoriei. -Eventual se poate construi o retea de troleibuze si pe Bdul. Dacia (intre intersectia cu Calea Grivitei/Strada Mircea Vulcanescu si Piata Romana) -Strada Clabucet- Bulevardul Expozitiei- Piata Presei Libere (pentru o linie de troleibuze care sa lege cartierele Bucurestii Noi si Baneasa) -Unite cele doua capete de linii de troleibuze de la Gara de Nord (prin constructia retelei de troleibuze prin Piata Garii de Nord) -Pe latura nordica a Drumului Taberei si la Valea Ialomitei -Pe Drumul Osiei, pana la "Militari Residence" -Pe strada Apusului -In cartierul Cotroceni, realizata retea de troleibuze (sens unic) pe strazile: Doctor Carol Davila si Doctor Joseph Lister, cu un capat de linie de troleibuze in zona "Arenelor BNR" -Retea noua de troleibuze pe: Bdul. Nicolae Grigorescu- strada Liviu Rebreanu- Bdul. 1 Decembrie 1918, pana la capatul de linie "Faur Poarta 4".
Pentru asigurarea unei viteze de deplasare mai mari a mijoacelor de transport urban in comun trebuie create sau extinse benzi unice, dedicate pentru mijloacele de transport uran in comun iar, pe bulevardele si strazile mari, cu mai multe benzi pe sens, liniile de tramvaie sa fie separate de restul carosabilului prin garduri metalice.
Dupa oferirea unui transport urban in comun modern, civilizat, sigur si punctual se pot si trebuie adoptate si masuri mai dure, de limitare sau chiar interzicere a circulatiei autoturismelor personale, pentru a descuraja utilizarea excesiva a acestora si pentru a determina cat mai multa lume sa foloseasca transportul urban in comun. Aici trebuie luat exemplul si altor capitale europene, care au adoptat masuri de limitare sau interzicere a circulatiei, in anumite zone sau in anumite intervale de timp, a autoturismelor personale (inclusiv prin parcari cu plata in zona centrala, aplicarea de amenzi dure de catre politie sau politia locala, ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar, etc).
Pentru asigurarea unui transport urban in comun civilizat, eficient si sigur, in zona metropolitana din jurul Bucurestiului, ar trebui ca si primarii din localitatile din jurul Bucurestiului sa inteleaga faptul ca STB-ul ar trebui sa gestioneze si sa deserveasca si liniile "preorasenesti" (metropolitane) si sa-si achite contributia catre TPBI! "Experimente" de genul cu "serviciu propriu de transport urban in comun din orasul Voluntari" sunt absurde si ineficiente- sunt bani cheltuiti aiurea si ineficient de primaria Voluntari, care ar fi mult mai eficient sa-si plateasca contributia catre TPBI si acele linii din Voluntari sa fie deservite de STB!
5. O problema majora o reprezinta si cea a starii cladirilor vechi de patrimoniu, care ar trebui renovate si restaurate, fiind o adevarata comora pentru Bucuresti, care ar putea atrage multi turisti.
6. Tinand cont de faptul ca Bucurestiul se confrunta cu un deficit semnificativ de spatii verzi trebuie luate masuri ferme pentru protejarea si extinderea spatiilor verzi si a parcurilor, inclusiv prin: interzicerea retrocedarii terenurilor pe care se afla parcuri sau spatii verzi si interzicerea constructiei de cladiri in parcuri sau schimbarii destinatiei terenurilor pe care se afla parcuri sau spatii verzi.
Acestea cred ca ar fi cele mai urgente si importante probleme care ar trebui rezolvate in Bucuresti si solutiile concrete pentru rezolvarea lor!
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Mar 28 Mai 2024, 23:12 | |
| Nu s-a construit nimic în epoca actualului primar, totul era autorizat dinainte. Dar primarul general nu poate dispune în comunele din jur. Nu mai zic că unii primari de sector, în căutare de voturi, cheltuie tone de bani de la bugetul local pe drumuri spre acele localităţi (Drumul Osiei e cel mai bun exemplu). Nu o să stau să citesc în detaliu mai departe, că "sistematizarea urbană" nu se face de pe canapea din colţul opus al ţării, uitându-te pe Google Earth. A, da, vezi că transportul public e integrat de vreo 5 ani, pentru călător nu e nicio diferenţă că urcă în hârburile STB-ului sau în cele ale lui Pandele, că tot biletul/abonamentul urban îl foloseşte. Pasajul Unirii are 3,5 m înălţime, că i-a pus Băluţă plafon fals. Altfel avea vreo 3,70. Un troleibuz cu captatoarele coborâte are 3,45 m, iar reţeaua, de regulă, se montează la 4,5 - 4,7 m înălţime faţă de sol. N-o să treacă în veci vreun troleibuz prin Pasajul Unirii, nici măcar remorcat sau pe baterii! - Citat :
- Aici trebuie luat exemplul si altor capitale europene, care au adoptat masuri de limitare sau interzicere a circulatiei, in anumite zone sau in anumite intervale de timp, a autoturismelor personale (inclusiv prin parcari cu plata in zona centrala, aplicarea de amenzi dure de catre politie sau politia locala, ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar, etc).
A venit dl. Ciucu cu măsuri... parcarea interzisă 4 - 8 ore pe zi ,,pentru curăţenie", o zi pe săptămână. Numai că, uneori, afli asta cu o zi înainte, dacă stai să cauţi indicatorul lor pus în boscheţi. Vine Poliţia Locală, trage amenzi cap-coadă pe toată parcarea, vine şi maşina de ridicări şi la final, dacă mai e timp, apare o cisternă cu 2 muncitori cu mături şi furtune care spală asfaltul. Evident, asta se aplică doar pentru parcările legale, marcate (nu şi cele de reşedinţă, din fericire, spre deosebire de sectorul 3 unde ai parcare de reşedinţă doar 6 zile din 7, dacă ţi-ai rupt piciorul şi nu poţi conduce, ghinion, curg amenzile). Dacă o pui alături, pe trotuar, ai şanse să scapi de amendă. O mârlănie generalizată... dar, na, tot el o să iasă primar, că le-a făcut drum celor din Militari Rezidence, care stau în Chiajna, dar au buletin de Bucureşti cu adresă de Militari/Drumul Taberei/Crângaşi, deci pot să-l voteze. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti Mier 29 Mai 2024, 09:43 | |
| Faptul că s-a modernizat Drumul Osiei este un lucru bun, dar, la modernizarea acelui drum, ar fi trebuit să asigure finanțarea și primăria Chiajna, pentru partea de drum care se afla pe teritoriul comunei Chiajna!
Daca s-ar extinde rețeaua de tramvaie până în Chitila, Voluntari, gara Progresul și rețeaua de troleibuze până în Mogoșoaia (sa zicem că PMB și STB ar fi de acord cu aceasta) ar trebui că și primăriile Chitila, Voluntari, Jilava și Mogoșoaia sa suporte o parte din costuri ?
Când a fost proiectat și construit pasajul rutier Unirii, în anii 80, nu se putea proiecta și construi mai înalt, că sa permită și introducerea rețelei de contact pentru troleibuze prin el ?
Oricum ar trebui reconstruită rețeaua de troleibuze pe axa nord-sud, începând de la complexul comercial Băneasa până la Piata Unirii, că sa existe rețea continua de troleibuze din Băneasa până în Berceni! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti | |
| |
| | | | Propuneri si discutii privind sistematizare urbana in Bucuresti | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |