|
| M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani | |
|
+27IonutCFR2009 ldh80 spsdc7 CalinIonMihai marius_catalin84 LefMarius DAS 2011 aris86 AeroX cristi ar cfr500 bobi TVlad Capsuneanu Katalyn cardinal Vitosa Andrey_tm kasapis2007 riciu Adrian78 alinx3330 ciprian71 Nesebar Dr2005 marius664 dan tm 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Dum 04 Dec 2022, 16:16 | |
| Sper ca proiectul de modernizare/reconstructie a M500 sa cuprinda si reconstructia pentru VS de 160 km/h, dublarea, electrificarea, echiparea cu BLA si a tronsonului Suceava Nord- Dornesti- Vicsani CFR si echiparea cu instalatii CE a statiei Darmanesti, HM Milisauti, statiei Dornesti si a statiei Vicsani CFR, iar, intre statiile Dornesti si Vicsani CFR reconstructia separata a firului de ecartament larg (astfel incat intre statiile Dornesti si Vicsani CFR sa existe 3 fire separate- doua electrificate de ecartament normal si unul de ecartament larg)! Dublarea liniei Suceava Nord- Dornesti- Vicsani CFR si reconstructia separata a firului de ecartament larg intre Dornesti- Vicsani CFR ar impune si reconfigurarea liniilor si macazurilor din statia Dornesti, astfel incat, in statia Dornesti, sa existe 5 linii (de ecartament normal) pentru calatori (linia I directa pentru Siret si pentru accesul in remiza Dornesti, liniile II si III directe pentru M500 si linia IV directa pentru Radauti), astfel incat, in statia Dornesti, sa se poata efectua concomitent 3 parcursuri separate: -Primirea unui tren din directia HM Milisauti la linia II -Expedierea unui tren in directia HM Milisauti de la linia III -Primirea unui tren din directia Radauti la linia IV Acest lucru ar presupune anumite modificari a liniilor si pozitionarii macazurilor in special in capul X a statiei Dornesti, unde ar trebui sa existe un numar de 4 TDJ-uri. La topicul dedicat statiei Dornesti exista o fotografie (din anul 2014) , fotografie luata de pe pasajul rutier a DN 17 A peste calea ferata, unde se observa configuratia de atunci a liniilor si macazurilor din capul X a statiei Dornesti. Dar, fata de atunci, aceasta configuratie s-a modificat un pic, prin constructia unei linii industriale de ecartament larg, linie care se ramifica din capul X al statiei Dornesti, trece pe sub pasajul rutier a DN 17 A si deserveste ceea ce pare a fi un depozit sau rampa de descarcare a vagoanelor de marfa de ecartament larg! Tinand cont de aceasta linie industriala de ecartament larg, construita dupa 2014, configuratia liniilor si macazurilor din statia Dornesti, in cazul dublarii liniei Suceava Nord- Dornesti- Vicsani CFR ar trebui saarate ca in schita urmatoare: Statia Dornesti- detaliu cap X Cu albastru am marcat liniile de ecartament normal, cu rosu cele de ecartament larg si cu albastru punctat liniile de ecartament normal propuse a fi realizate. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier 15 Feb 2023, 12:46 | |
| @ldh80
https://clubferoviar.ro/modernizarea-caii-ferate-darmanesti-vicsani-frontiera/ |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5205 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier 15 Feb 2023, 18:39 | |
| O mare parte din suma estimata va fi cheltuita pe modernizarea statiei Dornesti, practic aceasta gara trebuie reconstruita ( linii, peroane, electrificare, CE ). O lucrare mult intarziata avand in vedere traficul de marfa din zona ( cu multi ani inainte de inceperea razboiului ). Nu este normal sa ai 7-8 trenuri de expediat si tot acarul Paun sa duca greul. Interesant ar fi sa se prevada si un terminal intermodal, fie el si la Siret. Dupa o incercare palida si nereusita, poate vom intra si noi intr-o normalitate si vom tranzita tara cu RO-LA-uri. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier 15 Feb 2023, 19:15 | |
| Imediat o sa se termine cu traficul de cereale și dacă se termina războiul revenim la traficul anterior |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Dum 19 Mar 2023, 18:24 | |
| Daca si autoritatile ucrainiene ar fi de acord, ar fi utile doua perechi/zi de trenuri regio Suceava- Vadu Siretului si respectiv trenuri ucrainiene "locale" Vadu Siretului- Cernauti, astfel:
Necesar un automotor cu depoul Suceava.
1.Suceava plecare 7.47, Suceava Nord 7.53/7.54, Darmanesti 8.04/8.10, HM Milisauti 8.20/8.21, Tibeni h. 8.30, Dornesti 8.39/8.40, Vicsani CFR 8.55/9.45, Vadu Siretului UZ sosire 10.05;
2.Vadu Siretului UZ plecare 10.55, Vicsani CFR 11.17/12.07, Dornesti 12.20/12.21, Tibeni h. 12.30, HM Milisauti 12.37/12.38, Darmanesti 12.48/12.49, Suceava Nord 12.58/12.59, Suceava sosire 13.05;
3.Suceava plecare 18.00, Suceava Nord 18.06/18.07, Darmanesti 18.17/18.18, HM Milisauti 18.28/18.29, Tibeni h. 18.38, Dornesti 18.47/18.48, Vicsani CFR 19.03/19.53, Vadu Siretului UZ sosire 20.13;
4.Vadu Siretului UZ plecare 21.34, Vicsani CFR 21.56/22.46, Dornesti 22.59/23.00, Tibeni h. 23. 09, HM Milisauti 23.16/23.17, Darmanesti 22.57/22.58, Suceava Nord 23.07/23.08, Suceava sosire 23.14.
*Necesar ca si UZ sa introduca un automotor Cernauti- Vadu Siretului UZ, astfel:
-Cernauti plecare 8.17, Vadu Siretului UZ sosire 10.00
-Vadu Siretului UZ plecare 11.00, Cernauti sosire 12.27
-Cernauti plecare 18.25, Vadu Siretului UZ sosire 20.08
-Vadu Siretului UZ plecare 21.39, Cernauti sosire 23.06.
Acest orar l-am conceput astfel incat cineva care locuieste in Suceava sa poate merge pana Cernauti, sa stea acolo cateva ore (pentru cumparaturi, vizita, etc) si sa se poata intoarce inapoi la Suceava in acceiasi zi.
Dupa cum se observa, pe actuala infrastructura a M500 (intre Suceava si Vadu Siretului UZ) si pe actuala infrastructura a liniei Vadu Siretului UZ- Cernauti, s-ar face cu trenul, de la Suceava la Cernauti, aproape 5 ore (punand numai cate 50 de minute stationare la frontiera)!
De aceea nu stiu cat de atractive pentru calatori ar fi eventuale trenuri Suceava- Vadu Siretului si Vadu Siretului- Cernauti, chiar sa fie puse cu legatura foarte buna in Vadu Siretului!
Mai demult era (nu stiu daca mai este acuma) si un autobuz sau microbuz direct Suceava- Cernauti ! Acel autobuz/microbuz cam cat facea de la Suceava la Cernauti ? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Dum 19 Mar 2023, 20:05 | |
| Ce fel de automotor să fie cu depoul Suceava Nord ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Dum 19 Mar 2023, 20:30 | |
| Ideal ar fi AM Desiro, ca sa fie nou si sa atragi calatori (pentru HM Putna as lasa garnitura cu doua-3 vagoane si locomotiva clasa 82, ca sunt mai multi calatori, iar pentru un eventual tren regio Suceava- Vadu Siretului UZ, unde ar fi mai putini calatori, ar merge mai bine un AM Desiro)! In plus in statia Vadu Siretului UZ sunt numai 3 linii pentru calatori si, punand la socoteala si trenurile de marfa care sunt garate acolo, ar fi poate mai dificila o rebrusare a unei locomotive CFR de cale normala in statia Vadu Siretului UZ.
Si intre Vadu Siretului UZ si Cernauti bun ar fi ca si ucrainienii sa vrea sa puna un automotor nou "DPKr-3". |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 20 Mar 2023, 00:44 | |
| - ldh80 a scris:
- Si intre Vadu Siretului UZ si Cernauti bun ar fi ca si ucrainienii sa vrea sa puna un automotor nou "DPKr-3".
Adică unul din cele 4 pe care le au în total https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%9F%D0%9A%D1%80-3 ... din astea 4, unul e la Ivano-Frankivsk, unul e automotorul de propagandă de la Valea Vişeului, iar celelalte două erau date la Odessa şi Harkov, deci e posibil să nu mai fie. Prin urmare, de unde să scoată ucrainenii un automotor nou în plus? _________________ :TTT:
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9707 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 20 Mar 2023, 04:57 | |
| Au 6 DPKr-3, 005 a fost la Sighet cu trenul de proba. Pe langa mai au 4 DPKr-2. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2980 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Lun 20 Mar 2023, 08:12 | |
| Suceava Putna genreaza multi calatori,trebuia data la un operator privat, care sa opereze si Iasi Putna..Operatorul de stat bu are logistica necesara, plus ca si timpii de parcurs sint foarte mari...In beneficiul calatorilor, operatorul privat are logistica necesara pentru a asigura si mai multe perechi de trenuri pe zi. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 20 Mar 2023, 09:04 | |
| - t1972 a scris:
- Suceava Putna genreaza multi calatori,trebuia data la un operator privat, care sa opereze si Iasi Putna..Operatorul de stat bu are logistica necesara, plus ca si timpii de parcurs sint foarte mari...In beneficiul calatorilor, operatorul privat are logistica necesara pentru a asigura si mai multe perechi de trenuri pe zi.
Ce operator privat are logistica necesară în zona aia a țării? _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 20 Mar 2023, 10:35 | |
| - t1972 a scris:
- Suceava Putna genreaza multi calatori,trebuia data la un operator privat, care sa opereze si Iasi Putna..Operatorul de stat bu are logistica necesara, plus ca si timpii de parcurs sint foarte mari...In beneficiul calatorilor, operatorul privat are logistica necesara pentru a asigura si mai multe perechi de trenuri pe zi.
Pe linia de Putna, datorita starii infrastructurii liniei si implicit a vitezei trenurilor, mai mult de 5 perechi de trenuri/zi nu cred ca poti pune! Macar de ar repara linia mai serios, sa poti merge cu un 80 km/h! Si sa repare si liniile care au mai ramas in statia Radauti, sa poti face acolo incrucisari de trenuri. Si daca aceasta linie genereaza calatori, de ce sa o dai la un operator privat ?! Nu este bine ca si trenurile CFR-Calatori sa aibe mai multi calatori ?! Revenind la M500, din cate imi amintesc cand am avut ocazia sa ajung in statia Vadu Siretului UZ (inclusiv in locomotiva), acolo, in zona sau "grupa" de calatori, sunt numai 3 linii (una incalecata, una de ecartament normal si una de ecartament larg), ceea ce ar face destul de dificile (daca nu imposibile) manevrele concomitente de rebrusarea a locomotivelor de la eventuale trenuri de calatori Suceava- Vadu Siretului UZ (de ecartament normal) si Vadu Siretului UZ- Cernauti (de ecartament larg)! De asta zic (si din cauza consumului evident mai mic de motorina) ca eventuale trenuri de calatori Suceava- Vadu Siretului UZ si Vadu Siretului UZ- Cernauti ar trebui sa fie compuse cu automotoare si evident sa aibe legaturi bune intre ele! Ramane insa problema timpului de mers de la Suceava la Cernauti cu astfel de trenuri, care ar fi (punand numai cate 50 de minute stationare la Vicsani si Vadu Siretului, pentru controlul vamal si de frontiera- un timp de stationare mai mic de 50 de minute in Vicsani nu cred ca ar accepta politia de frontiera si vama) de aproape 5 ore (asta si datorita starii infrastructurii liniei, atat in Romania cat si in Ucraina), ceea ce ar fi destul de mult si nu foarte atractiv pentru calatori! |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2980 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Economie Lun 20 Mar 2023, 13:32 | |
| Se pierde timp pretios cu mutatul locomotivei de la un capat la celalalt, iar mai apoi timpii de parcurs sint mari, si nu in ultimul rand, era yren direct Iasi Putna, care avea calatori, in zona Iasi este un operator care dispune de logistica necesara.. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 20 Mar 2023, 15:04 | |
| La trenul de Putna rebrusarea locomotivei in Dornesti ia cam 12- 15 minute. Daca statia Dornesti ar fi echipata cu instalatie de centralizare electronica ar dura si mai putin! Un tren direct Iasi- HM Putna nu stiu cati calatori ar mai aveea astazi si ar face si destul de mult ca timp de mers. Ma indoiesc ca daca linia Dornesti- HM Putna ar fi data in administrarea unui gestionar privat de infrastructura feroviara ("SC RC CF Trans Srl Brasov", "TFG", etc) acesta ar face mari lucrari de imbunatatire la linie!
Vedeti si starea altor linii, care in prezent se afla in administrarea unor gestionari privati de infrastructura feroviara! In afara de liniile Bucuresti- Oltenita, Barlad- Galati, Ploiesti- Slanic sau Ploiesti- Maneciu si poate intr-o oarecare masura de linia Brasov- Zarnesti, unde s-au mai facut unele lucrari mai importante la linie, celelalte linii aflate in administrarea gestionarilor privati de infrastructura feroviara sunt intr-o stare deplorabila! |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2980 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Economie Lun 20 Mar 2023, 15:14 | |
| Interesul privatului este sa faca profit, nu investitii...singura solutie ar fi reducerea substantiala a chiriilor pe care le încasează operatorul de imfrastructura, cu conditia de a se imvesti in reparatii.Privatul detine logistica necesara pentru a nu mai rebursa locomotivele.. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani | |
| |
| | | | M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |