Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6665 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 03 Iun 2019, 14:13
Faptul ca stau ei n ore in vama, indirect ii incurca si pe cei care au afaceri in Vaslui, Husi si oriunde in tara!!! De ce crezi ca Stefan Mandachi vrea autostrada in Moldova? Ca dupa ce ca stau tirurile la vama, mai stau si pe drumurile din Romania o groaza!
Iar ca sa nu mai fie cazul sa plece romanii in afara, trebuie sa existe economie romaneasca stabila. Iar pentru asta trebuie sa existe legislatie stabila, nu azi una si peste n luni alta, trebuie sa existe infrastructura decenta, trebuie sa existe un cadru fiscal stabil.
Daca eu vreau sa deschid un birt in Husi, si azi trebuie sa indeplinesc n conditii , si peste 5 luni altele, imi bag picioarele in ea de afacere si ma duc la altii. Ca... nu ma apuc sa arunc banii pe fereastra ca s-a trezit nu stiu cine sa mai schimbe legea la cateva luni diferenta.
Strainul cand investeste in Romania, normal ca vrea sa scoata bani ca doar nu face filantropie. Dar cu ocazia asta da de munca altor oameni, plateste impozite la stat (deci venituri in banul public!), si creste nivelul de trai, inclusiv al celor din Vaslui. Dar pentru asta trebuie sa aiba un cadru in care se poate dezvolta, sa-si faca strategii macar pe termen mediu. Ori acum nu se poate asa ceva.
Caz concret o firma din afara, si-a deschis o filiala in Romania in 2014. Angajati putini, dar dadea de lucru catorva oameni. Poate in viitor chiar si-ar fi extins activitatea. Dar ce sa vezi: ca marfa lor facea 3 zile pana la destinatie, dintre care 2 in Romania, unde mai pui ca s-a modificat si legislatia de cateva ori si a zis, strainul, imi bag... pixul in voi de romani, si raman cu filialele din Grecia, Bulgaria, Cehia, Polonia, UK si Japonia! Asa ca in 2017 si-a inchis filiala din Romania. Asa au ramas niste oameni fara loc de munca, niste bani care nu mai intra la stat (impozit) si uite asa Romania o duce perfect!
Lucrurile SE LEAGA!
Scuzati off-topicul.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 14 Iun 2019, 08:56
Din "Monitorul de Suceava":
Deputatul Ioan Balan susţine ideea unei linii feroviare de mare viteză între Suceava şi Bucureşti
de Sandrinio NEAGU
Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan este adeptul modernizării căii ferate care leagă Suceava de Bucureşti şi crede că o linie de mare viteză ar aduce foarte multe avantaje regiunii de nord-est.
„Dacă între Suceava şi Bucureşti ar fi existat o cale ferată de mare viteză, care ar fi permis circulaţia trenurilor cu viteze de peste 160 km/h, atunci distanţa dintre Cetatea de Scaun a Moldovei şi Capitala ţării s-ar fi putut parcurge chiar în mai puţin de 3 ore, avantajele fiind net superioare (prin costuri, siguranţă şi timp) transportului rutier şi celui aerian. Chiar dacă în Master Planul General pentru Transporturi s-a specificat că pe ruta Suceava-Bucureşti există un număr consistent de pasageri, de câteva mii zilnic, care ar călători cu trenul zilnic şi ar justifica pe deplin investiţia, Ministerul nu a întreprins demersuri concrete pentru a obţine finanţare din fonduri europene nerambursabile pentru a moderniza această cale de rulare”, a arătat Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean a amintit că unii reprezentanţi ai majorităţii parlamentare au declarat că Guvernul urmează să se dea o Hotărâre de Guvern pentru demararea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi de execuţie în vederea demarării lucrărilor de modernizare a rutei de cale ferată Suceava-Bucureşti, în vederea creşterii vitezei de deplasare la peste 160 km/h. În acest context, Ioan Balan s-a adresat ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, de la care solicită informaţii suplimentare despre acest subiect vital pentru nordul Moldovei.
Mai exact, Ioan Balan a cerut o confirmare dacă la nivelul Ministerului Transporturilor s-a elaborat hotărârea de guvern pentru demararea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia căii ferate de mare viteză Suceava-Bucureşti.
„Dacă s-a elaborat această Hotărâre de Guvern, vă solicit să precizaţi termenul la care estimaţi că ar putea începe lucrările, precum şi durata lucrărilor pentru modernizarea CF Suceava-Bucureşti. Vă solicit să transmiteţi care sunt costurile estimate pentru modernizarea acestei rute, astfel încât viteza trenurilor de călători că fie de peste 160 km/h. Vă solicit să precizaţi dacă aţi solicitat Comisiei Europene ca acest obiectiv de investiţii să fie finanţat din fonduri europene nerambursabile disponibile în cadrul financiar 2014-2020”, sunt întrebările la care Ioan Balan aşteaptă răspunsuri de la ministrul Transporturilor.
PS- Ar fi bun ca ceea ce scrie in articol- "Guvernul urmează să se dea o Hotărâre de Guvern pentru demararea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi de execuţie în vederea demarării lucrărilor de modernizare a rutei de cale ferată Suceava-Bucureşti, în vederea creşterii vitezei de deplasare la peste 160 km/h" sa fie si real!
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6913 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 14 Iun 2019, 11:36
Pai si daca Guvernul da o ordonanta crezi ca linia va fi gata sau macar se vor apuca de ea???.Uita-te ce s-a intamplat cu M800 pentru 2 gari nu se poate circula cap-coada cu VS, iar cand alea 2 gari vor fi gata vor aparea restrictiile pe linie.De M300 numai zic nimic, CFR SA s-a hotarat sa refaca un sector intreg intre Apata si Augustin nemaiasteptand modernizarea care bate pasul pe loc.Anul trecut a fost promulgata legea aia cu autostrada Unirii, s-a realizat ceva??? ca au trecut mai bine de 6 luni.Traind in tara asta tu n-ai invatat un lucru elementar:ce spun politicienii e un mare c...acat
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 14 Iun 2019, 11:53
marius664 a scris:
Anul trecut a fost promulgata legea aia cu autostrada Unirii, s-a realizat ceva??? ca au trecut mai bine de 6 luni.Traind in tara asta tu n-ai invatat un lucru elementar:ce spun politicienii e un mare c...acat
Obiectivele de investiţii ale Statului se aprobă prin HG, nu prin Lege. Legea aia e doar o chestie populistă şi atât, ăsta e singurul motiv pentru care nu a fost trimisă la Curtea Constituţională: capital politic pentru PNL şi USR.
_________________ :TTT:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 14 Iun 2019, 12:02
Si "Master planul de transport" poate fi modificat printr-o HG sau trebuie lege adoptata in parlament pentru asta ?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 14 Iun 2019, 13:16
marius664 a scris:
Pai si daca Guvernul da o ordonanta crezi ca linia va fi gata sau macar se vor apuca de ea???.Uita-te ce s-a intamplat cu M800 pentru 2 gari nu se poate circula cap-coada cu VS, iar cand alea 2 gari vor fi gata vor aparea restrictiile pe linie.De M300 numai zic nimic, CFR SA s-a hotarat sa refaca un sector intreg intre Apata si Augustin nemaiasteptand modernizarea care bate pasul pe loc.Anul trecut a fost promulgata legea aia cu autostrada Unirii, s-a realizat ceva??? ca au trecut mai bine de 6 luni.Traind in tara asta tu n-ai invatat un lucru elementar:ce spun politicienii e un mare c...acat
Avem 43 de miliarde de euro și nu suntem în stare să demarăm niste proiecte din cauza birocrație UE și incapacitatii noastre și unii visează autostrăzi și căi ferate cu PPP că să câștige unii comisioanele
kasapis2007 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 607 Varsta : 29 Localizare : Cluj-Napoca/Dornesti Reputatie : 5878 Data de inscriere : 03/08/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Sam 29 Iun 2019, 15:54
O scurtă filmare realizată între Suceava Nord și Dornești pe Magistrala 500.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Dum 30 Iun 2019, 15:44
Interesanta filmare- felicitari!
Ar fi interesant de vazut o astfel de filmare si pe traseul Dornesti- Vicsani- Vadu Siretului UZ, in masura in care este posibila realizarea unor astfel de filmari in zona de frontiera.
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11657 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Dum 01 Sept 2019, 14:13
Dornesti - Suceava
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11657 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Dum 08 Sept 2019, 10:19
Trenuri in Suceava
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Joi 12 Sept 2019, 10:12
Un articol din ziarul "Monitorul de Suceava":
Drumul cu trenul de la Suceava la București va dura cinci ore după 15 octombrie
de Radu LUPAŞCU
O declarație făcută luni, 9 septembrie, de către directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia, dă speranțe călătorilor de a parcurge cu trenul distanța între Suceava și București într-un timp mult mai scurt. Scurtarea semnificativă a duratei unei călătorii va avea loc începând cu data de 15 octombrie și se va datora, conform spuselor șefului de la CFR SA, finalizării unor importante lucrări de infrastructură de pe Magistrala Feroviară 500, care leagă cele două orașe ale țării.
Începând cu data de 15 octombrie, călătoria cu trenul București-Suceava va dura cinci ore, după ce în prezent, pe această magistrală feroviară, un drum de la Suceava la București durează în cel mai bun caz 6 ore și 24 de minute. Un asemenea tren, cu o durată de circulație redusă, fusese prevăzut și în Mersul Trenurilor din perioada 2016-2017, însă problemele de infrastructură apărute nu au permis eliminarea unor restricții de circulație, care ar fi micșorat durata călătoriei.
Lucrări de înlocuire a unor importante elemente de infrastructură
Cele mai scurte durate ale călătoriilor pe ruta București-Suceava au fost înregistrate în anii 90, când distanța de 447 km se putea parcurge în 5 ore. Inundațiile din cursul anului 2005 în zona Vrancei și Buzăului au adus mari prejudicii infrastructurii feroviare de pe această magistrală. Apele au distrus poduri și au afectat traversări, în unele zone circulându-se ani de zile pe un singur fir și cu restricțiile de rigoare. În acest moment lucrările de reparații și înlocuiri pe această magistrală sunt în desfășurare, până la data de 15 octombrie urmând a fi finalizate ultimele reparații în mai multe puncte nevralgice. Se lucrează în această perioadă la înlocuirea schimbătoarelor de cale, sau macazuri, cum sunt ele denumite, lucru care va duce la ridicarea restricțiilor de viteză. Astfel, din declarațiile directorului General al CFR SA, în această săptămână se lucrează la înlocuirea unui macaz la Râmnicu Sărat, iar în cursul săptămânii viitoare vor fi înlocuite două astfel de macazuri în zona localității Gugești. Un alt schimbător de cale va fi înlocuit în perioada 23-28 septembrie la Cotești, lucrările continuând în perioada 30 septembrie-5 octombrie la Mărășești, unde se va realiza o nouă traversare de dublă joncțiune și apoi la Buzău, unde vor fi înlocuite alte două macazuri și o dublă joncțiune.
Reducerea duratei călătoriei pe calea ferată la 5 ore, între București și Suceava, începând cu data de 15 octombrie, va fi ”oficializată” prin noul Mers al Trenurilor, care va intra în vigoare în luna decembrie".
Acuma nu prea cred ca de la noul mers trenul va face numai 5 ore de la Suceava la Bucuresti!
Cu M500 ar fi doua variante:
-Ori de facut un RK in prima faza ca sa fie adusa linia la VS din 1990 (adica 120 km/h de la Ploiesti Sud la Suceava)
-Ori mai asteptat un timp si facut un proiect mai amplu, cu reconstructia/modernizarea liniei pentru VS de 160 km/h (cu finantare din fonduri europene pentru tronsonul Ramificatie Ploiesti Triaj- Pascani si respective cu finantare din alte surse pentru tronsonul Pascani- Suceava- Vadu Siretului UZ).
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Joi 12 Sept 2019, 18:26
Au aruncat si ei o pastila „durata de 5 ore Bucuresti-Suceava”. In realitate, vor fi chiar 6 ore
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Joi 12 Sept 2019, 21:31
Da bineînțeles, au aruncat și ei pastila cu 5 ore că doar nu îi doare gura să dea din ea, dar ar putea face și 5h55 să zicem, 5 ore în cap nefiind posibil. În 1989 cel mai rapid tren era rapidul 55, făcea 5h57, în 1995 același rapid (dar parcă cu alt nr de mers) scotea 5h48, și pe atunci se pompau bani în calea ferată nu ca in prezent. De la București la Ramificație Ploiești Triaj era cu 120 apoi cu 90 până la Ploiești Sud apoi constant cu 120 km/h până la Suceava, nu ca acum cu 80 de la Ploiești Sud la Adjud. Ia să vedem și viteza noului mers București - Brazi 140 (idem și din livretele anterioare, și doar trenurile 1750 și 1755), Brazi - Ploiești Triaj 65 PL Triaj - PL S 60 PL S - Buzău 80 Buzău - Rm Sărat 100 Rm Sărat - Mărașești 80 Marasesti - Pufești 100 (14.7 km) Pufești - Lespezi 120 Lespezi - Dolhasca 100 (10.4 km) Dolhasca - Suceava 120 Cel mai rapid tren e trasat 1750 - 6h14 (în prezent are 2 vagoane dar până să înceapă sezonul estival avea 3). 1755 - 6h22 (în prezent are 4 vagoane din care 2 merg la Piatra Neamț, anterior avea 3 ptr Suceava și 2 ptr PN). Deci e de noaptea minții ce pot debita unii și cum pun botu' alții.
cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8742 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 13 Sept 2019, 02:30
restricția dintre Putna Seaca si Focsani de la ce e ? am vazut ca se lucra.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11195 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 13 Sept 2019, 10:20
Aia care e de zeci de ani de zile ? Cica ar fi de la 2-3 podete care nu vrea nimeni sa le repare si ca sa nu dea nimeni cu subsemnatul au bagat restrictia ura si la gara. Restricția aia e pe putin din ani 2000 mai e un an se fac 20 ani. Eu credeam ca are legatura cu linia de inalta tensiune a lui Electrica care trece peste cf dar problema e la podete.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani
M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani