|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin Aug 09, 2024 9:39 pm | |
| - Dr2005 a scris:
- ldh80 a scris:
- De exemplul fara un curs de calificare nu poti lucra ca IDM sau de exemplul ca electromecanic SCB (ma rog- pentru montator SCB nu trebuie curs CENAFER de calificare). Ori aceste meserii, cu mare responsabilitate in siguranta circulatiei, nu cred ca a sa dispara vreodata de la calea ferata!
Toate instalaţiile noi sunt în garanţie. Iar după aia, o întreţinere corectă se face cu firma care le-a montat, nu cu electromecanicii CFR-ului care, după cum le zice numele, se ocupă de electrică şi mecanică, nu de electronică şi IT, deci pe o secţie cu CEL sau într-o staţie cu CE nu au ce face, nici măcar să schimbe un bec de semnal nu pot, că semnalele noi sunt cu plăci cu LED. Le.trebuie un SCBist pentru intervenție la.macazuri și semnale in caz de deranjament Dar.probabil.mai ieftin ar ieși cu personal.angajat cu jumătate de normă sau numai pentru intervenții Oricum am.inteles acuma că SCBisti sunt pontați și dacă nu au interventi adică sunt consemnați la.domiciliul o zi sau doua pe.saptamana |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin Aug 09, 2024 9:43 pm | |
| - Dr2005 a scris:
- Laurentiu Ciobanu a scris:
- ldh80 a scris:
- Spun asta pentru ca unii au mai reparat unele linii de cale ferata (gen linia de Oltenita, linia de Zarnesti, Galati- Barlad, etc) si trebuie incurajati sa faca astfel de investitii- de exemplul daca un gestionar privat de infrastructura feroviara repara sau imbunatateste linia pe care o are in administrare sa beneficieze de unele reduceri de taxe si impozite, sa plateasca o taxa de inchiriere mai mica pentru linia respectiva, sa-i fie prelungit contractul de administrare a liniei respective, etc.
N-au facut mare lucru pe liniile alea, doar au eliminat restrictiile cat sa nu cada trenul de pe sine, altfel tot aceleasi cupoane de sina strambe prinse intre ele cu joante sunt pe teren, iar trenurile merg cu 60 la ora, in timp ce pe DN-ul sau DJ-ul de alaturi se merge cu 90. Nici măcar... au eliminat restricţiile din pix, adică s-au gândit ei că dacă linia e pentru 30 km/h, un automotor mic şi uşor poate merge cu 50. Lucrări majore nu s-au făcut pe nicăieri, iar TFC a reparat doar cât să nu-i cadă trenul de pe şine şi a mai aruncat nişte balast pe ici pe colo. Apropo de privaţi, la expirarea contractelor, unele secţii au fost predate într-un asemenea hal, încât au trebuit închise (Sânnicolau Mare - Cenad închisă complet, Bălăuşeri - Praid închisă complet, Blaj - Bălăuşeri doar automotoare, Constanţa - Sitorman închisă complet, a trebuit CFR SA să o refacţioneze complet, Ineu - Cermei închisă, Ciumeghiu - Holod închisă) sau exploatate cu viteză redusă (Buda - Slănic v.max=30 km/h după predare, Ilva Mică - Rodna Veche v.max=30 km/h după predare, acum închisă). Exact și ei nu mai folosesc locomotive de 126t pe.multe.sectii sunt permise doar.locomotive LDH Fiecare firma.o sa.isi facă propriile.instuctii fara revizii in tranzit dar la.ce material.rulant au unii operatorii gen GFR UTZ CTV o sa ajungem că în India sau Pakistan săptămânal.imprastiate pe.jos |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin Aug 09, 2024 10:34 pm | |
| Denumirea de "electromecanic SCB" este una să-i spun generala ,pentru că așa apare pe site-ul celor de la CENAFER.
Este adevărat că în cazul instalațiilor noi CE, pe perioada cat se afla în garanție, trebuie întreținute și reparate de firma care le-a montat!
Însă, după expirarea perioadei de garanție, întreținerea și reparația acestor instalații noi CE trebuie sa se facă de personalul specializat SCB , angajat al CN CFR SA!
In acest sens ar trebui actualizat și conținutul programului de formare profesionala a CENAFER , astfel încât cei care fac un curs de calificare CENAFER in specialitatea numita "electromecanic SCB" (curs care întradevăr durează prea puțin, numai 6 luni!), după absolvirea acestui curs, să dețină toate cunoștințele necesare, inclusiv pentru întreținerea și reparația instalațiilor CE noi! Adică în timpul cursului CENAFER să învețe foarte bine modul de funcționare și a instalațiilor noi CE, să învețe foarte bine sa le repare și să le întrețină, etc !
Este adevărat că din păcate au dispărut acele scoli profesionale sau licee industriale CFR , unde, în 3 sau 4 ani, se învață foarte bine meserie iar un electromecanic SCB care a făcut un liceu industrial CFR , în această meserie, timp de 4 ani, ajungea să cunoască foarte bine orice fel de instalație SCB de pe rețeaua CFR! Daca ar mai exista și acum aceste scoli profesionale și licee industriale CFR sunt convins că în 3 sau 4 ani de zile scoți un electromecanic SCB foarte bine pregătit profesional, care poate să-ți repare orice fel de instalație CE noua! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin Aug 09, 2024 10:44 pm | |
| Din câte știu la SCB exista un anumit program de lucru, care trebuie respectat! Daca omul se prezintă la serviciu și respecta programul de lucru și obligațiile prevăzute în contractul de munca, în instrucțiunile specifice și în fișa postului este normal sa fie pontat și platit, indiferent că are sau nu are intervenții la deranjamente in ziua respectivă! Până la urmă salariul la ei este unul fix! |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8744 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum Aug 11, 2024 1:01 am | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Nu s-ar incadra ca regio... depaseste 230 km, dar pe Urziceni s-ar incadra... Sunt 229 km Bucuresti - Urziceni - Galati si ar face undeva la 4h50min
De ce nu s-ar putea face acelasi tren din doua numere ? Cum e Galati Buzau si Buzau Adjud, total 247 km ? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun Aug 12, 2024 11:43 pm | |
| Astăzi am.venit cu 1765 de la.Arad la Simeria In Radna multe persoane pe peron care au urcat în tren printre care și un grup de vreo 6 adulți 3 minori și vreo 3 copii care au urcat fara bilet fiindcă de la casa de bilete.nu le-ai mai dat bilete până la.Suceava nemafiind.locuri iar casierița le-a spus sa urce că le.da.din tren In tren supracontrol și ieșit un tambalau cat casa Că bilet cu suprapreț de la 150 de.lei la casa in tren 220 de lei.Copiii peste fara bilet.platesc tarif întreg deci 220 de lei Că nasul nu poate să le taie bilet normal că ar trebui el sa de-a diferența până la.220 de lei Supracontrolul o femeie se comporta de parca ar fi trenurile lor că de ce v-ați urcat fara bilet că dacă nu va convine de ce mergeți cu trenul Wtf in ce secol trăiesc angajații ăștia Chiar nu exista nici o soluție.in.astgel.de.cazuro.adica sa dai cu piciorul la.1100 de lei și oamenii au dreptatea lor cum.sa.dai 220 de lei și să mergi in picioare Au vagoane care stau alandala in Simeria.vhiar nu mai.outeau suplimenta cu un vagon știind că e cerere Sunt niste petarde de.trenuri regio cu doua vagoane care plimba 5 călători adică 2701 la Simeria și aseară 2088 cu 7-8 călători la.sosire in Tg Jiu |
| | | cristi ar
Numarul mesajelor : 866 Varsta : 46 Localizare : Arad Reputatie : 6557 Data de inscriere : 28/05/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar Aug 13, 2024 12:22 am | |
| IR 75/76 au câte un vagon pentru Cluj-Napoca și Brașov la care se vând pentru intern 12 locuri, asta înseamnă 2 compartimente care se ocupă cu săptămâni înainte, eventual câteva locuri în picioare cu o ora inainnte de plecarea trenului. Călătorii se urca în tren și sunt nevoiți să achite tarif în tren, o mare bătaie de joc la adresa călătorilor. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1421 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4071 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar Aug 13, 2024 11:51 am | |
| - Adrian78 a scris:
In tren supracontrol și ieșit un tambalau cat casa Că bilet cu suprapreț de la 150 de.lei la casa in tren 220 de lei.Copiii peste fara bilet.platesc tarif întreg deci 220 de lei Că nasul nu poate să le taie bilet normal că ar trebui el sa de-a diferența până la.220 de lei Supracontrolul o femeie se comporta de parca ar fi trenurile lor că de ce v-ați urcat fara bilet că dacă nu va convine de ce mergeți cu trenul Wtf in ce secol trăiesc angajații ăștia Chiar nu exista nici o soluție.in.astgel.de.cazuro.adica sa dai cu piciorul la.1100 de lei și oamenii au dreptatea lor cum.sa.dai 220 de lei și să mergi in picioare Daca ai sti de cate ori am patit asta cand voiam sa ma sui cu bicicleta intr-un vagon etajat...vagoanele etajate de la CFR permit sa bagi 3 biciclete langa scari daca urci pe la locurile cu numere mici, fara sa jeneze pe absolut nimeni. La casa, daca trenul nu are locuri, evident nu poti lua loc. In tren cand te sui, te taxeaza nasu' ca ai bagaj voluminos. Noroc ca, in cele mai multe cazuri, le dadeam un 10 lei spaga si mergea asa. Dar e de porc situatia, mai ales ca, prin alte tari, la trenurile de naveta nu platesti nimic pentru bicicleta, la noi voiau sa-ti ia 45 de lei. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar Aug 13, 2024 2:34 pm | |
| Da că și replica aia aberanta apai daca nu ați avut bilet de ce ați urcat în tren Pai poate următorul.tren este peste 20 de ore sau nu exista alt mijloc de transport sau poate ajung in ultimuloment și nu mai am.timp sa iau bilet și de aia au împodobit și controlorii cu POS sa dea bilet |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1421 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4071 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar Aug 13, 2024 3:58 pm | |
| Mda, asta in conditiile in care CFR e tinut in viata de bugetul statului, care inseamna tot banii nostri. Practic ii platim ca sa-si bata joc de noi.
...si din banii celor care nu s-au mai suit intr-un tren din anii 90 si care injura cand stau la bariere cu zecile de minute, ca si-ar dori desfiintarea cailor ferate.
Normal ar trebui ca softul ala cretin de la casele de bilete sa permita emiterea de bilete, eventual cu mentiunea "loc de la ...pana la si loc de la ...pana la..." ca e de porc sa nu mai ai locuri la sezonierul de Satu Mare-Mangalia pentru ca ocupa cineva un loc de la Sfantu Gheorghe la Brasov.
Idem si la biciclete; de ce sa nu pot lua bilet cu loc daca trenul are vagoane etajate sau e Desiro? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar Aug 13, 2024 4:05 pm | |
| Erau poze cu ICE pline cu oameni pe jos pe.coridoare Și la Metropolitan in 2012 erau tineri pe.coridoare cu bagaje |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar Aug 13, 2024 9:51 pm | |
| - cristi ar a scris:
- IR 75/76 au câte un vagon pentru Cluj-Napoca și Brașov la care se vând pentru intern 12 locuri, asta înseamnă 2 compartimente care se ocupă cu săptămâni înainte, eventual câteva locuri în picioare cu o ora inainnte de plecarea trenului. Călătorii se urca în tren și sunt nevoiți să achite tarif în tren, o mare bătaie de joc la adresa călătorilor.
Am vrut să reglementăm asta prin OG. Nu a trecut, mai încercăm. Textul propus pentru OG 7/2005: La articolul 11, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, (3^1) și (3^2), cu următorul cuprins: „(3^1) Operatorul de transport feroviar nu poate aplica tarife mai mari pentru procurarea legitimațiilor de călătorie de la agenții săi din trenuri și va aplica acestora toate facilitățile stabilite prin acte normative în următoarele situații: a) în cazurile în care călătorul urcă din stații în care nu este disponibilă vânzarea de legitimații de călătorie pentru acel operator de transport la momentul plecării trenului, din orice motiv neimputabil călătorului, inclusiv în situațiile în care vânzarea de legitimații de călătorie nu este posibilă din cauza lipsei personalului, a întreruperii energiei electrice, a întreruperii serviciilor de internet ori a defectării echipamentelor de vânzare; b) în cazurile în care punctul de vânzare al operatorului de transport feroviar nu eliberează legitimații de călătorie pentru toate trenurile care opresc în acea stație ori nu eliberează legitimații de călătorie pentru toate tipurile de servicii disponibile la bordul trenurilor care opresc în acea stație – de exemplu transportul bicicletelor ori al bagajelor; c) când călătorul prezintă o legitimație eliberată în tren la tarif de casă sau la tarif de taxare în tren ori eliberată de un distribuitor autorizat sau de personalul administratorului/gestionarului infrastructurii, valabilă la un tren care a sosit în stația de îmbarcare pentru noul tren, într-un interval de până la 15 minute - oră de sosire conform program sau din cauza întârzierii primului tren; d) pentru achitarea diferențelor de tarif/suplimentelor pentru vagon cușetă și vagon de dormit de către călătorii care posedă legitimație de călătorie valabilă la clasa I sau a II-a pentru același tren și pe aceeași rută și pentru plata altor diferențe de tarif pentru călătorii care solicită servicii superioare ori suplimentare celor pentru care posedă legitimații de călătorie, în limita locurilor disponibile. (3^2) În cazurile prevăzute la alin. (3^1), călătorul solicită legitimația de călătorie imediat după urcarea în tren, în caz contrar operatorii de transport feroviar aplicând prevederile alin. (3).” _________________ :TTT:
|
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8744 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier Aug 14, 2024 12:35 am | |
| - cristi ar a scris:
- IR 75/76 au câte un vagon pentru Cluj-Napoca și Brașov la care se vând pentru intern 12 locuri, asta înseamnă 2 compartimente care se ocupă cu săptămâni înainte, eventual câteva locuri în picioare cu o ora inainnte de plecarea trenului. Călătorii se urca în tren și sunt nevoiți să achite tarif în tren, o mare bătaie de joc la adresa călătorilor.
faptul ca nu mai sunt locuri nu e o scuza, atata lucru stiu si eu scuzele sunt : casa fara vanzator, vanzator in concediu, sau lipsa infrastructura (internet, curent, etc) |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier Aug 14, 2024 9:45 am | |
| Acest rahat ar dispărea daca operatorul de stat și-ar rearanja ordinele adică controlorul sa nu fie obligat să plătească el.diferenta de la.tariful.standard până la tariful eliberat din tren Ce sunt comunismele.astea?Dar așa sunt făcute reglementările.astea că să câștige supracontrolul.10% din biletele.taiate in tren |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3356 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8369 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun Aug 19, 2024 10:27 am | |
| Daca viteza trenurilor de calatori ar fi in medie de 160 km/h, mai multi romani ar folosi trenurile. Dar acum, multi soferi intre localitati circula cu peste 100 km/h, iar pe autostrazi cu o medie de 130-150 km/h. Ajung mai rapid decat pe calea ferata.
https://www.dcnews.ro/cum-merg-polonezii-pe-autostrada-titi-aur-comparatie-cu-romania-n-am-vazut-in-toata-tara-astfel-de-soferi-video_968844.html#google_vignette |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |