Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport III

In jos 
+35
Vitosa
@ndrey
cristi_tgv
tudorstr44
kristi kkk
cardinal
DAS 2011
Luna
SMDS
Bebe
bubu
CalinIonMihai
Johnny84
razvan - trenuri
aris86
t1972
TVlad
cfr500
Cipri Andrei Neculai
mtk
Adrian78
rich1974
Dr2005
ldh80
vlad237
Laurentiu Ciobanu
Adirmvl
AeroX
MariusM
Nesebar
DUAL
Re6/6
dan tm
IonutCFR2009
Ony_x
39 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Urmatorul
AutorMesaj
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3302
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8257
Data de inscriere : 26/05/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 11:13

O dovada ca transportul feroviar din Romania este in urma cu cativa ani fata de Polonia, si nu numai, o reprezinta numarul mare de calatori, de 4.8 ori mai multi acolo in anul precedent - 373 de milioane fata de doar 78 de milioane in Romania.

Sursa statistica din Polonia.


Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Poloni10
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1307
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3899
Data de inscriere : 24/08/2017

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 11:21

cardinal a scris:

București Constanța este 8001 care face 5 ore.
Ceva similar pe București Buzău Brăila Galați ar face cam 6 ore.Cu etajate, desigur.
Ți ar conveni ?

Ti-ai dat seama ca eram ironic cu anulatul regio-urilor.

Pe 15 iunie am mers cu 1571 de la Bucuresti la Braila cu etajate.

Daca platesc galatenii si brailenii bilet de IR la etajate, de ce sa le pui regio? Ca sa nu mai vorbim ca inca sunt multi cu "nu merg cu regio maica,  vrei sa zica lumea ca-s sarac?" desi de multe ori confortul overall e mai bun, ca nu-s pline pe toata distanta.

PS: Acum e cu compunerea clasica, doar ce am venit dimineata cu el.

In plus, pe Gl-Ct ai in extrasezon Regio cu schimbare a la Faurei. In sezon a disparut, ca de ce sa nu-i mulga pe fraieri?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18590
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24111
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 11:40

Razvan-trenuri nici nu avem termen de comparație cu Polonia
In primul.rand ei au 38 de mil.de locuitori și dublu rețelei
La.ei autoritățile.locale.si regionale.au cumpărat trenuri noi pe când la.noi transportul asta o ajuns la niste semcherasi cu elicoptere si tepuitori care operează cu niste trenuri aduse de la.fier vechi
Serviciile.in Polonia sunt mai bune că la.noi și au preturi mai mici la.bilete cu viteze medii mai mari că la.noi
Bine ei nu au ARF și ei investesc zeci de miliarde fata de noi care băgăm doar bani de cârpeală și aia dați de UE
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20495
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25380
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 12:01

Adrian78 a scris:
Bine ei nu au ARF și ei investesc zeci de miliarde fata de noi care băgăm doar bani de cârpeală și aia dați de UE
Au un departament întreg pentru contracte de servicii publice. Nu ştiu dacă e mai mare decât ARF (adică dacă are mai mult de 40 de oameni). Numai că ei tot traficul regio îl au la nivelul voievodatelor, deci fiecare voievodat are câte un ARF mai mic. Apoi, din purcoiul ăla de călători, nu se spune câţi sunt pe trenurile suburbane din Varşovia şi alte oraşe mari, care, ca distanţe, sunt un soi de metrouri, implicit au călători mai mulţi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3302
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8257
Data de inscriere : 26/05/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 12:37

Si in Romania autoritatile locale sa fie obligate prin lege sa investeasca in infrastructura feroviara locala. Sa puna mai multe trenuri suburbane, eventual sa repare liniile existente + construirea altora noi (langa municipiile mari Iasi, Cluj Napoca, Constanta, Brasov, Craiova, Braila, Bacau, Pitesti, Baia Mare).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6735
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12063
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 13:43

Cateva masuri care cred ca ar fi utila in Romania, pentru imbunatatirea infrastructurii feroviare si a transportului feroviar:

1. Pentru liniile de cale ferata aflate in administrarea unor gestionari privati de infrastructura feroviara (SC RCCF Trans Srl Brasov, TFG, etc) ar trebui adoptate masuri si facilitati fiscale pentru acesti gestionari privati de infrastructura feroviara, pentru a-i determina si incuraja sa investeasca in infrastructura feroviara pe care o au in administrare.
Spun asta pentru ca unii au mai reparat unele linii de cale ferata (gen linia de Oltenita, linia de Zarnesti, Galati- Barlad, etc) si trebuie incurajati sa faca astfel de investitii- de exemplul daca un gestionar privat de infrastructura feroviara repara sau imbunatateste linia pe care o are in administrare sa beneficieze de unele reduceri de taxe si impozite, sa plateasca o taxa de inchiriere mai mica pentru linia respectiva, sa-i fie prelungit contractul de administrare a liniei respective, etc.

2. Pentru liniile pentru care nu se pot obtine fonduri europene (inclusiv din PNRR) pentru modernizarea lor alocati bani din bugetul de stat pentru reconstructia si modernizarea lor.

3. Deoarece exista cadru legal si autoritatile locale (UAT-uri, consilii judetene) pot investi in infrastructura feroviara neinteroperabila din raza lor administrativa, prin constituirea de "parteneriate" cu CN CFR SA si prin constituirea de "asociatii de dezvoltare intercomunitara" trebuie instruiti si informati primarii, consilierii locali, consilierii judeteni si presedintii de consilii judetene in acest sens.
Dar aici din pacate foarte multe primarii (mai ales din orasele mici sau din comune) se confrunta cu grave probleme financiare (unele bugete locale abia ajung pentru plata salariilor functionarilor din primaria respectiva si pentru plata utilitatilor) si nu ar mai aveea bani sa investeasca si in infrastructura feroviara de pe raza lor administrativa!

Nu stiu daca o astfel de "asociatie de dezvoltare intercomunitara" ar aveea dreptul legal sa acceseze fonduri europene pentru infrastructura feroviara de pe raza ei administrativa!

4. Reorganizat modul de functionare a CENAFER si implicit modificata legea de organizare si functionare a CENAFER astfel incat toate cursurile de calificare organizate de CENAFER sa fie absolut gratuite pentru toate persoanele fizice.
Pentru asigurararea functionarii CENAFER (plata salariilor angajatilor CENAFER, plata utilitatilor, materiale didactice, intretinerea cladirilor, etc) sa fie alocati bani din bugetul Ministerului transporturilor si a Ministerului de Finante.
In acest fel poate ar aveea acces la cursurile de formare si calificare profesionala organizate de CENAFER mai multe persoane fizice, daca aceste cursuri ar fi gratuite!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18590
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24111
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 14:40

Cursuri de calificare se fac si sunt doar bani pierduti aiurea
Vorbeam cu cineva si la GFR dintro clasa de 28 de RTVisti scolarizati au mai ramas in firma doar 2
In cativa ani o sa dispara aceasta meserie sau o sa ramana doar la punctele de frontiera
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1307
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3899
Data de inscriere : 24/08/2017

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 14:53

ldh80 a scris:
Spun asta pentru ca unii au mai reparat unele linii de cale ferata (gen linia de Oltenita, linia de Zarnesti, Galati- Barlad, etc) si trebuie incurajati sa faca astfel de investitii- de exemplul daca un gestionar privat de infrastructura feroviara repara sau imbunatateste linia pe care o are in administrare sa beneficieze de unele reduceri de taxe si impozite, sa plateasca o taxa de inchiriere mai mica pentru linia respectiva, sa-i fie prelungit contractul de administrare a liniei respective, etc.

N-au facut mare lucru pe liniile alea, doar au eliminat restrictiile cat sa nu cada trenul de pe sine, altfel tot aceleasi cupoane de sina strambe prinse intre ele cu joante sunt pe teren, iar trenurile merg cu 60 la ora, in timp ce pe DN-ul sau DJ-ul de alaturi se merge cu 90.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6735
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12063
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 15:01

Adrian78 a scris:
Cursuri de calificare se fac si sunt doar bani pierduti aiurea
Vorbeam cu cineva si la GFR dintro clasa de 28 de RTVisti scolarizati au mai ramas in firma doar 2
In cativa ani o sa dispara aceasta meserie sau o sa ramana doar la punctele de frontiera

Pai nu-i vorba numai de RTVisti!

De exemplul fara un curs de calificare nu poti lucra ca IDM sau de exemplul ca electromecanic SCB (ma rog- pentru montator SCB nu trebuie curs CENAFER de calificare). Ori aceste meserii, cu mare responsabilitate in siguranta circulatiei, nu cred ca a sa dispara vreodata de la calea ferata!

Sau de ce nu pot face cei de CN CFR SA cum fac unii operatori privati de transport feroviar: cu cei care doresc sa ocupe un post de IDM, acar (e adevarat- meseria de acar e cam pe cale de disparitie), "revizor de ace" (in statiile de pe sectiile cu conducere centralizata a circulatiei), electromecanic SCB, la intretinere linii (revizori de cale, picheri, meseriasi de cale), tehnician IFTE, tehnician TTR, CN CFR SA sa incheie contracte de studiu si de burse, cu urmatoarele obligatii mentionate in contract:

-CN CFR SA sa achite contravaloarea cursului de calificare pentru una din aceste meserii si sa plateasca o bursa lunara cursantului;
-Dupa finalizarea cursului CN CFR SA asa asigure incadrarea cursantului in meseria respectiva, in orice statie, HM sau subunitate a sa de pe teritoriul Romaniei

-Obligatiile cursantului: sa frecventeze cursul de calificare CENAFER, sa promoveze toate examenele iar, dupa absolvirea cursului, sa accepte postul oferit de CN CFR SA, in orice statie, HM sau subunitate a CN CFR SA, de pe teritoriul Romaniei.
Daca, cursantul refuza postul oferit de CN CFR sa fie obligat la plata, catre CN CFR SA, a: contravalorii cursului de calificare, burselor lunare primite din parte CN CFR SA si a tuturor cheltuielilor decontate de CN CFR SA, pe perioada cursului de calificare!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18590
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24111
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 15:08

S-au facut cursuri de catre OTFisti particulari cu angajare cazare si dupa 5 ani au mai ramas cu 8 mecanici dintro clasa de 30 plus durata pana ii autorizezi iar contractele semnate atunci cu un avocat bun nu au mai platit nimic de aia acuma contractele se semneaza si sunt inregistrate la notar desi mi se pare cam abuziv ca salariile se considera ca lucrezi pentru firma si se scad din clauza
O sa dispara si din IDMisti si multe meserii multe statii nu se mai justifica sa mai functioneze si ma intreb la ce folosesc 22000 de angajati la CFR SA doar ca sa justifice posturile TESA
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6735
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12063
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 15:30

Adrian78 a scris:
S-au facut cursuri de catre OTFisti particulari cu angajare cazare si dupa 5 ani au mai ramas cu 8 mecanici dintro clasa de 30 plus durata pana ii autorizezi iar contractele semnate atunci cu un avocat bun nu au mai platit nimic de aia acuma contractele se semneaza si sunt inregistrate la notar desi mi se pare cam abuziv ca salariile se considera ca lucrezi pentru firma si se scad din clauza
O sa dispara si din IDMisti si multe meserii multe statii nu se mai justifica sa mai functioneze si ma intreb la ce folosesc 22000 de angajati la CFR SA doar ca sa justifice posturile TESA

Pai asta ziceam- de ce CN CFR SA nu poate face cum au facut si unii OTF isti particulari ?!

De IDM cu siguranta tot a sa fie nevoie (chiar daca poate mai putini- ma rog sa zicem ca daca echipezi statiile cu instalatii de centralizare electronica nu a sa mai trebuiasca sa ai post de IDM in fiecare statie sau HM)!

De asemenea de electromecanici si montatori SCB tot a sa fie nevoie- si instalatiile astea noi de centralizare electronica tot trebuie intretinute, verificate, reparate, etc de angajatii SCB!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18590
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24111
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 18:28

Că tot vorbeam de.Polonia
Cred că PKP IC transporta undeva la 50 de mil de călători asta înseamnă cu trenurile IC EC EIP și TLK accelerate

https://hotnews.ro/polonia-a-facut-ce-romnia-nu-a-vrut-si-nu-a-putut-revolutia-feroviara-de-la-varsovia-cu-trenuri-la-200-km-h-si-gari-ultra-moderne-29195
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20495
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25380
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 20:43

Adrian78 a scris:
Cursuri de calificare se fac si sunt doar bani pierduti aiurea
Vorbeam cu cineva si la GFR dintro clasa de 28 de RTVisti scolarizati au mai ramas in firma doar 2
In cativa ani o sa dispara aceasta meserie sau o sa ramana doar la punctele de frontiera
Deja de la ERA se fac presiuni să se renunţe la RT la număr de km şi fiecare OTF să îşi stabilească procedura proprie şi distanţele proprii. De fapt, mai la V de Ungaria numai aşa se face, de aia sunt atâtea deraieri. Sub sancţiunea infringementului, probabil urmează în curând abrogarea instrucţiilor nr. 005, 006, 250 şi 251 (există deja un "draft" transmis OTF).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20495
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25380
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 20:49

Laurentiu Ciobanu a scris:
ldh80 a scris:
Spun asta pentru ca unii au mai reparat unele linii de cale ferata (gen linia de Oltenita, linia de Zarnesti, Galati- Barlad, etc) si trebuie incurajati sa faca astfel de investitii- de exemplul daca un gestionar privat de infrastructura feroviara repara sau imbunatateste linia pe care o are in administrare sa beneficieze de unele reduceri de taxe si impozite, sa plateasca o taxa de inchiriere mai mica pentru linia respectiva, sa-i fie prelungit contractul de administrare a liniei respective, etc.

N-au facut mare lucru pe liniile alea, doar au eliminat restrictiile cat sa nu cada trenul de pe sine, altfel tot aceleasi cupoane de sina strambe prinse intre ele cu joante sunt pe teren, iar trenurile merg cu 60 la ora, in timp ce pe DN-ul sau DJ-ul de alaturi se merge cu 90.
Nici măcar... au eliminat restricţiile din pix, adică s-au gândit ei că dacă linia e pentru 30 km/h, un automotor mic şi uşor poate merge cu 50. Lucrări majore nu s-au făcut pe nicăieri, iar TFC a reparat doar cât să nu-i cadă trenul de pe şine şi a mai aruncat nişte balast pe ici pe colo.
Apropo de privaţi, la expirarea contractelor, unele secţii au fost predate într-un asemenea hal, încât au trebuit închise (Sânnicolau Mare - Cenad închisă complet, Bălăuşeri - Praid închisă complet, Blaj - Bălăuşeri doar automotoare, Constanţa - Sitorman închisă complet, a trebuit CFR SA să o refacţioneze complet, Ineu - Cermei închisă, Ciumeghiu - Holod închisă) sau exploatate cu viteză redusă (Buda - Slănic v.max=30 km/h după predare, Ilva Mică - Rodna Veche v.max=30 km/h după predare, acum închisă).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20495
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25380
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitimeVin 09 Aug 2024, 20:52

ldh80 a scris:
De exemplul fara un curs de calificare nu poti lucra ca IDM sau de exemplul ca electromecanic SCB (ma rog- pentru montator SCB nu trebuie curs CENAFER de calificare). Ori aceste meserii, cu mare responsabilitate in siguranta circulatiei, nu cred ca a sa dispara vreodata de la calea ferata!
Toate instalaţiile noi sunt în garanţie. Iar după aia, o întreţinere corectă se face cu firma care le-a montat, nu cu electromecanicii CFR-ului care, după cum le zice numele, se ocupă de electrică şi mecanică, nu de electronică şi IT, deci pe o secţie cu CEL sau într-o staţie cu CE nu au ce face, nici măcar să schimbe un bec de semnal nu pot, că semnalele noi sunt cu plăci cu LED.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 60 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport III
Sus 
Pagina 60 din 64Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: