|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8364 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 11:13 | |
| O dovada ca transportul feroviar din Romania este in urma cu cativa ani fata de Polonia, si nu numai, o reprezinta numarul mare de calatori, de 4.8 ori mai multi acolo in anul precedent - 373 de milioane fata de doar 78 de milioane in Romania. Sursa statistica din Polonia. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 11:21 | |
| - cardinal a scris:
București Constanța este 8001 care face 5 ore. Ceva similar pe București Buzău Brăila Galați ar face cam 6 ore.Cu etajate, desigur. Ți ar conveni ? Ti-ai dat seama ca eram ironic cu anulatul regio-urilor. Pe 15 iunie am mers cu 1571 de la Bucuresti la Braila cu etajate. Daca platesc galatenii si brailenii bilet de IR la etajate, de ce sa le pui regio? Ca sa nu mai vorbim ca inca sunt multi cu "nu merg cu regio maica, vrei sa zica lumea ca-s sarac?" desi de multe ori confortul overall e mai bun, ca nu-s pline pe toata distanta. PS: Acum e cu compunerea clasica, doar ce am venit dimineata cu el. In plus, pe Gl-Ct ai in extrasezon Regio cu schimbare a la Faurei. In sezon a disparut, ca de ce sa nu-i mulga pe fraieri? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 11:40 | |
| Razvan-trenuri nici nu avem termen de comparație cu Polonia In primul.rand ei au 38 de mil.de locuitori și dublu rețelei La.ei autoritățile.locale.si regionale.au cumpărat trenuri noi pe când la.noi transportul asta o ajuns la niste semcherasi cu elicoptere si tepuitori care operează cu niste trenuri aduse de la.fier vechi Serviciile.in Polonia sunt mai bune că la.noi și au preturi mai mici la.bilete cu viteze medii mai mari că la.noi Bine ei nu au ARF și ei investesc zeci de miliarde fata de noi care băgăm doar bani de cârpeală și aia dați de UE |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 12:01 | |
| - Adrian78 a scris:
- Bine ei nu au ARF și ei investesc zeci de miliarde fata de noi care băgăm doar bani de cârpeală și aia dați de UE
Au un departament întreg pentru contracte de servicii publice. Nu ştiu dacă e mai mare decât ARF (adică dacă are mai mult de 40 de oameni). Numai că ei tot traficul regio îl au la nivelul voievodatelor, deci fiecare voievodat are câte un ARF mai mic. Apoi, din purcoiul ăla de călători, nu se spune câţi sunt pe trenurile suburbane din Varşovia şi alte oraşe mari, care, ca distanţe, sunt un soi de metrouri, implicit au călători mai mulţi. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8364 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 12:37 | |
| Si in Romania autoritatile locale sa fie obligate prin lege sa investeasca in infrastructura feroviara locala. Sa puna mai multe trenuri suburbane, eventual sa repare liniile existente + construirea altora noi (langa municipiile mari Iasi, Cluj Napoca, Constanta, Brasov, Craiova, Braila, Bacau, Pitesti, Baia Mare). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 13:43 | |
| Cateva masuri care cred ca ar fi utila in Romania, pentru imbunatatirea infrastructurii feroviare si a transportului feroviar:
1. Pentru liniile de cale ferata aflate in administrarea unor gestionari privati de infrastructura feroviara (SC RCCF Trans Srl Brasov, TFG, etc) ar trebui adoptate masuri si facilitati fiscale pentru acesti gestionari privati de infrastructura feroviara, pentru a-i determina si incuraja sa investeasca in infrastructura feroviara pe care o au in administrare. Spun asta pentru ca unii au mai reparat unele linii de cale ferata (gen linia de Oltenita, linia de Zarnesti, Galati- Barlad, etc) si trebuie incurajati sa faca astfel de investitii- de exemplul daca un gestionar privat de infrastructura feroviara repara sau imbunatateste linia pe care o are in administrare sa beneficieze de unele reduceri de taxe si impozite, sa plateasca o taxa de inchiriere mai mica pentru linia respectiva, sa-i fie prelungit contractul de administrare a liniei respective, etc.
2. Pentru liniile pentru care nu se pot obtine fonduri europene (inclusiv din PNRR) pentru modernizarea lor alocati bani din bugetul de stat pentru reconstructia si modernizarea lor.
3. Deoarece exista cadru legal si autoritatile locale (UAT-uri, consilii judetene) pot investi in infrastructura feroviara neinteroperabila din raza lor administrativa, prin constituirea de "parteneriate" cu CN CFR SA si prin constituirea de "asociatii de dezvoltare intercomunitara" trebuie instruiti si informati primarii, consilierii locali, consilierii judeteni si presedintii de consilii judetene in acest sens. Dar aici din pacate foarte multe primarii (mai ales din orasele mici sau din comune) se confrunta cu grave probleme financiare (unele bugete locale abia ajung pentru plata salariilor functionarilor din primaria respectiva si pentru plata utilitatilor) si nu ar mai aveea bani sa investeasca si in infrastructura feroviara de pe raza lor administrativa!
Nu stiu daca o astfel de "asociatie de dezvoltare intercomunitara" ar aveea dreptul legal sa acceseze fonduri europene pentru infrastructura feroviara de pe raza ei administrativa!
4. Reorganizat modul de functionare a CENAFER si implicit modificata legea de organizare si functionare a CENAFER astfel incat toate cursurile de calificare organizate de CENAFER sa fie absolut gratuite pentru toate persoanele fizice. Pentru asigurararea functionarii CENAFER (plata salariilor angajatilor CENAFER, plata utilitatilor, materiale didactice, intretinerea cladirilor, etc) sa fie alocati bani din bugetul Ministerului transporturilor si a Ministerului de Finante. In acest fel poate ar aveea acces la cursurile de formare si calificare profesionala organizate de CENAFER mai multe persoane fizice, daca aceste cursuri ar fi gratuite! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 14:40 | |
| Cursuri de calificare se fac si sunt doar bani pierduti aiurea Vorbeam cu cineva si la GFR dintro clasa de 28 de RTVisti scolarizati au mai ramas in firma doar 2 In cativa ani o sa dispara aceasta meserie sau o sa ramana doar la punctele de frontiera |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 14:53 | |
| - ldh80 a scris:
- Spun asta pentru ca unii au mai reparat unele linii de cale ferata (gen linia de Oltenita, linia de Zarnesti, Galati- Barlad, etc) si trebuie incurajati sa faca astfel de investitii- de exemplul daca un gestionar privat de infrastructura feroviara repara sau imbunatateste linia pe care o are in administrare sa beneficieze de unele reduceri de taxe si impozite, sa plateasca o taxa de inchiriere mai mica pentru linia respectiva, sa-i fie prelungit contractul de administrare a liniei respective, etc.
N-au facut mare lucru pe liniile alea, doar au eliminat restrictiile cat sa nu cada trenul de pe sine, altfel tot aceleasi cupoane de sina strambe prinse intre ele cu joante sunt pe teren, iar trenurile merg cu 60 la ora, in timp ce pe DN-ul sau DJ-ul de alaturi se merge cu 90. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 15:01 | |
| - Adrian78 a scris:
- Cursuri de calificare se fac si sunt doar bani pierduti aiurea
Vorbeam cu cineva si la GFR dintro clasa de 28 de RTVisti scolarizati au mai ramas in firma doar 2 In cativa ani o sa dispara aceasta meserie sau o sa ramana doar la punctele de frontiera Pai nu-i vorba numai de RTVisti! De exemplul fara un curs de calificare nu poti lucra ca IDM sau de exemplul ca electromecanic SCB (ma rog- pentru montator SCB nu trebuie curs CENAFER de calificare). Ori aceste meserii, cu mare responsabilitate in siguranta circulatiei, nu cred ca a sa dispara vreodata de la calea ferata! Sau de ce nu pot face cei de CN CFR SA cum fac unii operatori privati de transport feroviar: cu cei care doresc sa ocupe un post de IDM, acar (e adevarat- meseria de acar e cam pe cale de disparitie), "revizor de ace" (in statiile de pe sectiile cu conducere centralizata a circulatiei), electromecanic SCB, la intretinere linii (revizori de cale, picheri, meseriasi de cale), tehnician IFTE, tehnician TTR, CN CFR SA sa incheie contracte de studiu si de burse, cu urmatoarele obligatii mentionate in contract: -CN CFR SA sa achite contravaloarea cursului de calificare pentru una din aceste meserii si sa plateasca o bursa lunara cursantului; -Dupa finalizarea cursului CN CFR SA asa asigure incadrarea cursantului in meseria respectiva, in orice statie, HM sau subunitate a sa de pe teritoriul Romaniei -Obligatiile cursantului: sa frecventeze cursul de calificare CENAFER, sa promoveze toate examenele iar, dupa absolvirea cursului, sa accepte postul oferit de CN CFR SA, in orice statie, HM sau subunitate a CN CFR SA, de pe teritoriul Romaniei. Daca, cursantul refuza postul oferit de CN CFR sa fie obligat la plata, catre CN CFR SA, a: contravalorii cursului de calificare, burselor lunare primite din parte CN CFR SA si a tuturor cheltuielilor decontate de CN CFR SA, pe perioada cursului de calificare! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 15:08 | |
| S-au facut cursuri de catre OTFisti particulari cu angajare cazare si dupa 5 ani au mai ramas cu 8 mecanici dintro clasa de 30 plus durata pana ii autorizezi iar contractele semnate atunci cu un avocat bun nu au mai platit nimic de aia acuma contractele se semneaza si sunt inregistrate la notar desi mi se pare cam abuziv ca salariile se considera ca lucrezi pentru firma si se scad din clauza O sa dispara si din IDMisti si multe meserii multe statii nu se mai justifica sa mai functioneze si ma intreb la ce folosesc 22000 de angajati la CFR SA doar ca sa justifice posturile TESA |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 15:30 | |
| - Adrian78 a scris:
- S-au facut cursuri de catre OTFisti particulari cu angajare cazare si dupa 5 ani au mai ramas cu 8 mecanici dintro clasa de 30 plus durata pana ii autorizezi iar contractele semnate atunci cu un avocat bun nu au mai platit nimic de aia acuma contractele se semneaza si sunt inregistrate la notar desi mi se pare cam abuziv ca salariile se considera ca lucrezi pentru firma si se scad din clauza
O sa dispara si din IDMisti si multe meserii multe statii nu se mai justifica sa mai functioneze si ma intreb la ce folosesc 22000 de angajati la CFR SA doar ca sa justifice posturile TESA Pai asta ziceam- de ce CN CFR SA nu poate face cum au facut si unii OTF isti particulari ?! De IDM cu siguranta tot a sa fie nevoie (chiar daca poate mai putini- ma rog sa zicem ca daca echipezi statiile cu instalatii de centralizare electronica nu a sa mai trebuiasca sa ai post de IDM in fiecare statie sau HM)! De asemenea de electromecanici si montatori SCB tot a sa fie nevoie- si instalatiile astea noi de centralizare electronica tot trebuie intretinute, verificate, reparate, etc de angajatii SCB! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 18:28 | |
| Că tot vorbeam de.Polonia Cred că PKP IC transporta undeva la 50 de mil de călători asta înseamnă cu trenurile IC EC EIP și TLK accelerate
https://hotnews.ro/polonia-a-facut-ce-romnia-nu-a-vrut-si-nu-a-putut-revolutia-feroviara-de-la-varsovia-cu-trenuri-la-200-km-h-si-gari-ultra-moderne-29195 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 20:43 | |
| - Adrian78 a scris:
- Cursuri de calificare se fac si sunt doar bani pierduti aiurea
Vorbeam cu cineva si la GFR dintro clasa de 28 de RTVisti scolarizati au mai ramas in firma doar 2 In cativa ani o sa dispara aceasta meserie sau o sa ramana doar la punctele de frontiera Deja de la ERA se fac presiuni să se renunţe la RT la număr de km şi fiecare OTF să îşi stabilească procedura proprie şi distanţele proprii. De fapt, mai la V de Ungaria numai aşa se face, de aia sunt atâtea deraieri. Sub sancţiunea infringementului, probabil urmează în curând abrogarea instrucţiilor nr. 005, 006, 250 şi 251 (există deja un "draft" transmis OTF). _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 20:49 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- ldh80 a scris:
- Spun asta pentru ca unii au mai reparat unele linii de cale ferata (gen linia de Oltenita, linia de Zarnesti, Galati- Barlad, etc) si trebuie incurajati sa faca astfel de investitii- de exemplul daca un gestionar privat de infrastructura feroviara repara sau imbunatateste linia pe care o are in administrare sa beneficieze de unele reduceri de taxe si impozite, sa plateasca o taxa de inchiriere mai mica pentru linia respectiva, sa-i fie prelungit contractul de administrare a liniei respective, etc.
N-au facut mare lucru pe liniile alea, doar au eliminat restrictiile cat sa nu cada trenul de pe sine, altfel tot aceleasi cupoane de sina strambe prinse intre ele cu joante sunt pe teren, iar trenurile merg cu 60 la ora, in timp ce pe DN-ul sau DJ-ul de alaturi se merge cu 90. Nici măcar... au eliminat restricţiile din pix, adică s-au gândit ei că dacă linia e pentru 30 km/h, un automotor mic şi uşor poate merge cu 50. Lucrări majore nu s-au făcut pe nicăieri, iar TFC a reparat doar cât să nu-i cadă trenul de pe şine şi a mai aruncat nişte balast pe ici pe colo. Apropo de privaţi, la expirarea contractelor, unele secţii au fost predate într-un asemenea hal, încât au trebuit închise (Sânnicolau Mare - Cenad închisă complet, Bălăuşeri - Praid închisă complet, Blaj - Bălăuşeri doar automotoare, Constanţa - Sitorman închisă complet, a trebuit CFR SA să o refacţioneze complet, Ineu - Cermei închisă, Ciumeghiu - Holod închisă) sau exploatate cu viteză redusă (Buda - Slănic v.max=30 km/h după predare, Ilva Mică - Rodna Veche v.max=30 km/h după predare, acum închisă). _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 09 Aug 2024, 20:52 | |
| - ldh80 a scris:
- De exemplul fara un curs de calificare nu poti lucra ca IDM sau de exemplul ca electromecanic SCB (ma rog- pentru montator SCB nu trebuie curs CENAFER de calificare). Ori aceste meserii, cu mare responsabilitate in siguranta circulatiei, nu cred ca a sa dispara vreodata de la calea ferata!
Toate instalaţiile noi sunt în garanţie. Iar după aia, o întreţinere corectă se face cu firma care le-a montat, nu cu electromecanicii CFR-ului care, după cum le zice numele, se ocupă de electrică şi mecanică, nu de electronică şi IT, deci pe o secţie cu CEL sau într-o staţie cu CE nu au ce face, nici măcar să schimbe un bec de semnal nu pot, că semnalele noi sunt cu plăci cu LED. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |