| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 05 Ian 2024, 09:52 | |
| Electronica pe vagoane nu costa asa mult sa o implementezi, cat costa sa o intretii. Ori la noi in tara daca merge marfa cu locuri plane pe roti de distruge infrastructura si nu ii pasa nimanui, cati se vor preocupa sa mentina electronica in stare de functionare? |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 05 Ian 2024, 13:45 | |
| Acum, dacă stau să mă gândesc mai bine, nu va trebui doar electronică pe vagoane, ci și alimentare electrică de la locomotive, ca să aibă cu ce să funcționeze computerul de pe vagonul de marfă. Costul estimat de industrie pentru echiparea unui vagon de marfă este de minim 30.000 euro, dar nu știu dacă această sumă include și costurile cu certificarea și autorizarea. _________________ :TTT:
|
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 05 Ian 2024, 13:57 | |
| Eu nu vad bine alimentarea electrica de la locomotive cand e vorba sa alimentezi 40 de vagoane, ca nu toate locomotivele pot asigura curent sau nu in toate conditiile. Mai degraba pui generator de la roti si acumulator pentru stationare pentru fiecare vagon, iar comunicarea o faci wireless. |
|
| |
aris86
Numarul mesajelor : 315 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3448 Data de inscriere : 26/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 06 Ian 2024, 16:46 | |
| https://www.bugetul.ro/informatii-de-ultima-ora-pentru-calatori-trenurile-vor-fi-inlocuite-cu-autocare-pe-anumite-zone/
De luni, se suspendă integral circulația feroviară între Cluj-Napoca și Oradea. |
|
| |
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 07 Ian 2024, 22:39 | |
| - aris86 a scris:
- https://www.bugetul.ro/informatii-de-ultima-ora-pentru-calatori-trenurile-vor-fi-inlocuite-cu-autocare-pe-anumite-zone/
De luni, se suspendă integral circulația feroviară între Cluj-Napoca și Oradea. Normal... E mai usor sa fure motorina cu autocarul decat cu Desiro sau AM IRC... Doar vin alegerile, trebuiesc deturnate fondurile prin orice mijloace... inclusiv feroviare. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 08 Ian 2024, 05:36 | |
| Sunt firme private contractate să facă transportul auto, mă îndoiesc că şoferii pot să ia măcar un ml de motorină fără să-i vadă şeful. Chiar dacă n-au chip la buşonul rezervorului, sigur au card de motorină cu numărul autobuzului pe el şi nu pot alimenta cât vrea muşchiu' lor pe cheltuiala firmei. _________________ :TTT:
|
|
| |
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 08 Ian 2024, 08:39 | |
| auzi, Dr2005, eu am o curiozitate, pe topicul asta cu autogare in loc de tren. Ai cumva un link cu articolul de lege exact? Nu de alta ca ce am citit in presa in pasaje, si din pasaje mi se pare ca e usor interpretabil ce s-a introdus, in sensul ca... imi pare ca autocare se pot pune nu doar pe portiunile de cale ferata inchise pentru modernizare/reparatii. Desi (cel mai probabil) s-ar putea sa ma insel. De asemenea, o alta curiozitate, conform cu schimbarea asta tren-autocar... Presupune cumva ca operatorii pot sa isi achizitioneze propriile autocare si sa colanteze corespunzator? Sau ca ARF poate sa cumpere autocare care sa le dea operatorilor prin licitatie (similar ramelor) ? Am atatea neclaritati curiozitati ne-ai putea da cateva lamuriri? |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 08 Ian 2024, 09:08 | |
| Autobuzele de inlocuire a trenurilor ?
OUG 131/2023 care modifica OUG 12/1998 |
|
| |
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 08 Ian 2024, 10:15 | |
| ok deci sper ca am inteles clar (cineva poate contrazica si/sau confirme) ca, conform articolul 1 alineatul (10), noua litera gg): - Citat :
- autocar/autobuz de înlocuire tren de călători
se refera STRICT la inlocuirea unui tren existent (aflat in circulatie) cu autocar. DECI, o primarie, fara acces la reteaua feroviara, nu poate solicita MT/ARF (sau unei autoritati specializate) conexiune rutiera cu cea mai apropiata gara. Am si exemplu concret pentru cine doreste lamuriri. |
|
| |
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 08 Ian 2024, 10:30 | |
| - SMDS a scris:
- ok deci sper ca am inteles clar (cineva poate contrazica si/sau confirme) ca, conform articolul 1 alineatul (10), noua litera gg):
- Citat :
- autocar/autobuz de înlocuire tren de călători
se refera STRICT la inlocuirea unui tren existent (aflat in circulatie) cu autocar. DECI, o primarie, fara acces la reteaua feroviara, nu poate solicita MT/ARF (sau unei autoritati specializate) conexiune rutiera cu cea mai apropiata gara. Am si exemplu concret pentru cine doreste lamuriri. Legile se pot modifica daca se vrea, daca nu exista coruptie sau alte interese. Pentru a se introduce autocare sub emblema CFR Calatori, firme private feroviare, chiar daca se va numi altfel firma/societatea comerciala. Pentru a se aduce noi clienti (calatori) si bani. Se practica cu succes in strainatate. |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 08 Ian 2024, 12:03 | |
| Acuma intreb si eu, era neaparata nevoie de transport auto pe potiuni ale liniei Cluj-Napoca - Oradea ? |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 08 Ian 2024, 22:54 | |
| - SMDS a scris:
- DECI, o primarie, fara acces la reteaua feroviara, nu poate solicita MT/ARF (sau unei autoritati specializate) conexiune rutiera cu cea mai apropiata gara.
Primăria are la dispoziţie Legea 92/2007. Dacă vrea transport judeţean, se duce la CJ, dacă vrea interjudeţean, se duce la ARR, dacă vrea transport local, se înscrie în ADI-ul de transport (dacă există). Ideea cu OUG 131/2023 a fost ca aceste curse de înlocuire să poată fi introduse de către operatorii feroviari şi compensate din CSP. Până acum, administratorul infrastructurii trebuia să asigure transferul la închideri de linii, din banii lui sau ai constructorului (dacă era şantier). Dar şi aşa era la limita gri a legii, pentru că risca să facă concurenţă neloială transportatorului rutier judeţean sau interjudeţean licenţiat pe traseul ăla. Problea asta a dispărut cu noua ordonanţă. _________________ :TTT:
|
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 08 Ian 2024, 23:28 | |
| O întrebare: daca o firma de transport interurban auto de călători din România ar dori sa introducă o cursă auto de călători internațională (de exemplul Huși- Chișinău) , tot de la ARR ar trebui să solicite licență pentru un astfel de traseu international ?
Firmele de transport auto de călători din Republica Moldova, care realizează curse auto pe trasee precum București - Chișinău, Iași - Chișinău, Iași - Bălți, Iasi- Soroca, Iași - Orhei, etc au nevoie de licență pentru aceste trasee, licență eliberată de ARR ? |
|
| |
aris86
Numarul mesajelor : 315 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3448 Data de inscriere : 26/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 16 Ian 2024, 10:10 | |
| Două vagoane ale unui tren de marfă s-au răsturnat și nouă au deraiat în gara Leu, la 25 km de Craiova. Circulația este întreruptă între Craiova și Caracal, iar trenurile circulă pe o rută ocolitoare. Sunt întârzieri și de peste trei ore ale trenurilor de pasageri Craiova - București. https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26827050-tren-marfa-deraiat-25-craiova-sunt-intarzieri-mari-ale-trenurilor-pasageri.htm
Au început să se înmulțească evenimentele de deraiere a trenurilor. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 16 Ian 2024, 10:13 | |
| Adică deviate pe Craiova Piatra Olt Caracal cu tracțiune diesel.. La cum este infrastructura sa zicem mersi că nu sunt atâtea evenimente Sigur cauzele și din cauza încărcați greșite și a cedat ceva la infracțiunea și o să scalde.. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
|
| |
| Discutii generale despre transport III | |
|