|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8364 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 18 Iun 2024, 11:28 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Odesa e cel mai frumos oras de la marea Neagra, nu imi amintesc acum de bile negre; ba inca am fost placut impresionat de preturi, am fost in 2010, 2015, 2016 si 2018. De departe, cel mai scump si mai nasol a fost in 2010, cand pentru o camera la hotel Zirka am dat 130 de lei, iar Odesa era mai neingrijita. In 2015 am dat la acelasi hotel cam 45 de lei, ca se devalorizare grivna. Apoi am stat la alte cazari.
Acum Odesa arata superb, a fost refacuta in mare parte. Ma rog, nu stiu cum e dupa bombardamente, dar centrul stiu ca a fost crutat. Totusi parca nu m-as aventura prea mult in Ucraina in perioada asta. Multumesc! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 19 Iun 2024, 16:24 | |
| https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/cfr-calatori-verifica-instalatiile-de-aer-conditionat-din-trenuri-pe-timp-de-canicula-recomandari-pentru-pasageri.html |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 28 Iun 2024, 18:19 | |
| Pai cum sa mai dam.inainte cu incompetenți din ăștia numiții de politic că sa cotizeze după la.partidulet.. Cu alde de asta și Traianel ajungem.bine in 2028
https://clubferoviar.ro/purtatorul-de-cuvant-al-vioricai-dancila-numit-pe-patru-ani-administrator-al-unei-companii-de-la-transporturi/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2IBURPm0C1z2fhfM_qnPvbL7ukGSiRIY87wcgEqzPGRqmb6Co5iDZ9dng_aem_u5UkS-4zSrXbl1kAeFAypA |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 28 Iun 2024, 18:39 | |
| GEIP este o societate care are ca obiect de activitate administrarea unei clădiri şi a dependinţelor aferente. Nu-ţi trebuie cine ştie ce studii pentru asta. Apoi, societatea e pe profit de ani de zile. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 28 Iun 2024, 18:43 | |
| - Dr2005 a scris:
- GEIP este o societate care are ca obiect de activitate administrarea unei clădiri şi a dependinţelor aferente. Nu-ţi trebuie cine ştie ce studii pentru asta.
Apoi, societatea e pe profit de ani de zile. E pe.profit că e că un fel de monopol că doar nu mai sunt alte companii sa închiriezi.Asta e că statul.isi închiriază la.companiile lui spatii muta niste bugete dintr-o parte în alta că sa tina niste posturi caldute |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 28 Iun 2024, 22:13 | |
| De pe grupul BoardingPass PE SCURT: LOT Polish Airlines a raportat pentru anul 2023 o cifră de afaceri de 10,2 miliarde de zloți (2,37 miliarde de euro) și un profit de 1 miliard de zloți (230 de milioane de euro). Compania aeriană, care zboară din Varșovia spre București, Cluj Napoca și Oradea, anunță că își va mări flota de la 76 la 86 de avioane până la finalul anului 2024. Orice comparație cu Tarom o companie capusata ținută pe linia de plutire doar pentru contractele.baietilor deștepți și posturi pentru băieții de partid
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Sam 29 Iun 2024, 10:08, editata de 1 ori |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 28 Iun 2024, 23:19 | |
| - Dr2005 a scris:
- GEIP este o societate care are ca obiect de activitate administrarea unei clădiri şi a dependinţelor aferente. Nu-ţi trebuie cine ştie ce studii pentru asta.
Apoi, societatea e pe profit de ani de zile. mai sint si altele pe profit uite aici, https://www.presshouse.ro/2024/06/28/noi-impedimente-si-mai-multe-dedesubturi-in-modernizarea-coridorul-iv-feroviar-lot-3-gurasada-simeria/ |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 29 Iun 2024, 14:57 | |
| - Adrian78 a scris:
- Dr2005 a scris:
- GEIP este o societate care are ca obiect de activitate administrarea unei clădiri şi a dependinţelor aferente. Nu-ţi trebuie cine ştie ce studii pentru asta.
Apoi, societatea e pe profit de ani de zile. E pe.profit că e că un fel de monopol că doar nu mai sunt alte companii sa închiriezi.Asta e că statul.isi închiriază la.companiile lui spatii muta niste bugete dintr-o parte în alta că sa tina niste posturi caldute Statul a avut nevoie de o firmă ca să închirieze la companiile lui, pentru că altfel nu putea face profit din asta. În clădirea respectivă sunt şi firme private, sunt şi societăţi pe fonduri proprii, există un service auto, o spălătorie auto, o spălătorie de rufe, se închiriază locuri de parcare, se închiriază spaţii pentru bufeturi şi restaurante, există o bancă, un coafor, un cabinet stomatologic... toate astea aduc bani statului. Dacă GEIP nu ar fi existat, toate închirierile ar fi trebuit să se facă exclusiv raportat la costurile de funcţionare... de exemplu, aşa funcţionează cantinele de la Parlament şi MAI, de aia e ciorba 3 lei, că n-ai voie să ai adaos comercial la ea. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 29 Iun 2024, 15:01 | |
| - dan tm a scris:
- Dr2005 a scris:
- GEIP este o societate care are ca obiect de activitate administrarea unei clădiri şi a dependinţelor aferente. Nu-ţi trebuie cine ştie ce studii pentru asta.
Apoi, societatea e pe profit de ani de zile. mai sint si altele pe profit
uite aici,
https://www.presshouse.ro/2024/06/28/noi-impedimente-si-mai-multe-dedesubturi-in-modernizarea-coridorul-iv-feroviar-lot-3-gurasada-simeria/ Astaldi/WeBuild e o firmă care, probabil, câştigă mai mult din claim-uri, decât din lucrări. În plus, mereu când pierde o licitaţie, îşi trimite armata de avocaţi prin instanţe şi ăia fac pe dracu'n 4 să câştige. Firma a lucrat şi prin Bucureşti lucrări importante, gen: - Pasajul Basarab, a cărui recepţie nu e făcută nici acum, deşi pasajul a fost inaugurat în 2011, pentru că Astaldi a refuzat să remedieze neconformităţile. Teoretic, pasajul încă e în administrarea Astaldi, aşa că PMB nu poate să îl repare; - M5, unde Astaldi tocmai a poprit conturile Metrorex pentru neplata unei facturi aferente (şi) staţiei de metrou Parc Drumul Taberei, staţie finalizată complet abia anul trecut, după ce Metrorex a reuşit, cumva, să plătească direct subcontractorul lucrării, pe care Astaldi "a uitat" să îl plătească. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 29 Iun 2024, 16:48 | |
| Mda nimic cand este vorba de companii de stat nu functioneaza.Am inteles ca CNAIR nu poate sa gestioneze constructia de autostrazi si DEX si deci trebuie sa mai apara o companie probabil cu 200 de angajati cu parasutati politic amante si tot acaretul Oare Polonia Slovacia Ungaria cum au facut atatea autostrazi? In rest e raiul firmelor de constructie straine care profita de caietele de sarcini prost facute fara termene fara penalitati care isi permit sa subcontracteze la firme de apartament |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 29 Iun 2024, 17:58 | |
| - Adrian78 a scris:
- Mda nimic cand este vorba de companii de stat nu functioneaza.Am inteles ca CNAIR nu poate sa gestioneze constructia de autostrazi si DEX si deci trebuie sa mai apara o companie probabil cu 200 de angajati cu parasutati politic amante si tot acaretul
Nu poate să gestioneze construcţia, pentru că nu are cu cine. Chestia asta e valabilă şi la CFR S.A.. De exemplu, pentru fiecare proiect pe fonduri europene trebuie să ai o unitate de management a proiectului (UMP) dedicată, cu nişte oameni care să se ocupe doar de proiectul ăla. De principiu, oamenii ăştia tre' să fie ingineri (de linii, de instalaţii, de poduri ş.a., după caz), economişti, poate şi un jurist sau doi (că ai noştri constructori au obiceiul să meargă în instanţă pentru orice). Numai că la 6000 lei în mână, nu vrea nimeni să gestioneze proiecte de milioane de euro. Aşa că CFR a făcut din pix 8 UMP-uri, care evident că sunt numerotate de la 1 la 8 şi aia e, proiectele sunt împărţite între UMP-uri, care evident că nu fac faţă. Probabil, la un anumit moment, CNIR va deveni CNIT şi va prelua şi aceste proiecte feroviare. Problema e că nici CNIR nu o duce mai bine: https://cnir-sa.ro/wp-content/uploads/2024/05/Organigrama-CNIR.pdf Au 3 UIP-uri cu câte 3 oameni... care probabil nici nu-s încă angajaţi. Cu 3 oameni nu ai cum să te ocupi de un proiect, ţi-ar trebui minim 3 pe fiecare şantier + măcar 7 - 8 să se ocupe de partea birocratică. Nu ştiu ce salarii or avea, eu nu ştiu pe nimeni care să lucreze acolo, cât despre cei de la CFR S.A., toţi pe care-i ştiu eu erau acolo şi acum 12 ani când m-am angajat eu, iar mulţi se apropie de pensie şi nu vor să se mai complice. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 03 Iul 2024, 14:12 | |
| Mă uit aproape zilnic prin Revizia de Vagoane Grivița și văd pustietate. Multe linii goale, care pe vremuri gemeau de vagoane, acuma dacă vezi în cele 2 grupe de expediere (Dumitru și Florea) 3 linii ocupate cu vagoane sau automotoare desiro. Dar na, vremurile s-au schimbat, trenurile s-au mai rărit, la fel și numărul vagoanelor per tren. În contextul actual nimeni din minister nu a gândit următoarea problemă. Trebuia desființată Revizia de Vagoane Basarab pe care o mutai (comasai) în (cu) Grivița, și construiai pe locul RV Basarab o hală închisă și cu toate dotările necesare (canale de vizitare, vinciuri, etc) și o transformai într-un depou pentru rame electrice. Nu mai veneau nici reclamațiile pe care le fac locuitorii din blocurile din vecinătatea RV Basarab (că e zgomot de locomotivă - ventilație sau motor diesel, zgomot de goarne, că se aude tranca-tranca când le manevrează pe acolo). Rezolvai și "chinul" operatorilor de la Regulatorul de Circulație din Complexul București, cu ducerea și aducerea garniturilor goale și a locomotivelor la GdN sau la Basarab. Circulația se face pe linie comună fir K3 (M100) și e al dracului de greu ca un tren ieșit din trasă să se mai respecte și trasele GG Nord - Basarab, Basarab - Nord. Așa dacă făceai depou pe locul RV Basarab descongestionai problema. Ramele alea le scoți din depou dimineața și le mai bagi seara. Da bine asta trebuia să fie investiția Alstom. Sau poate că și a ARF. Apoi trebuia electrificată Grivița până în zona Griro ca să nu mai manevrezi cu ldh-ul împingerea garniturilor până sub Podul Grant. Rolul lor s-ar fi limitat doar la a duce aduce garniturile la / de la hală și până în zona grupelor de expediere (Dumitru și Florea). Mai trebuia regândite turnusurile vagoanelor pentru a nu aglomera circulația la grupa AT unde ai doar 7 linii de primire (la Basarab sunt 2, dar le mai primesc și pe linie de expediere). Gen dacă tot muți toate trenurile de navetiști la GdN, să fie ceva de genul, a venit garnitura de la Târgoviște la 5.40 (9102) sau de la Pitești la 6.00 (9022), rămâne la peron în GdN și pleacă la 6.35 la Pitești (9021). La fel și cu IR-urile. Sau RE-urile de vin de la Pitești și le bagă la grupa tehnică în loc să plece imediat la drum. CFR C să încheie contract cu o firmă de curățenie care să presteze strict la GdN. Iar partea de vidanjare (golirea budelor), se poate face seara, sau când ar ajunge vagoanele în Grivița. Că oricum nu sunt atâtea trenuri să zici că au venit de la drum stau puțin în GdN și iar la drum. Poate că ar trebui reînființate iar RV Pitești și Ploiești Sud, dar o dăm în alte costuri. Apoi ar mai fi utilitatea gări București Nord Gr B cunoscută popular Basarab, care în contextul mutării trenurilor de navetiști la București Nord Gr A, nu prea i se mai vede rolul. Ba da eu zic că încă i se mai vede rolul, ba chiar i-aș prelungi și linia 5B cât ține și celelalte 4 linii, și aș muta aici trenurile care vor fi făcute strict cu rame electrice. Și de ce nu și trenurile cu automotoare, gen trenurile de la Giurgiu - Progresu, sau care metropolitane se vor mai înființa pe viitor. Astea de Giurgiu - Progresu - București N aveau scame pe ele dacă o parte din ele erau trasate la Gr B ? Atunci nu vă mai mirați când stați acolo în semnal 10-15 minute că nu vă primește Nordu că nu are linie liberă. Iar Gr B e goală, cu orele. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 03 Iul 2024, 16:05 | |
| Probabil cele de Giurgiu le-au bagat acum la Nord pentru imagine, ca nu se cade sa vii sa tai panglica la Basarab. Altfel de la noul mers pot fi foarte bine mutate la Basarab, ca acolo oricum bate vantul si are si ea metrou. Dar sunt sigur ca ar sari unii de fund in sus ca vai doamne urmatorul pas va fi suspendarea rutei, desi ei n-au calcat niciodata pe la Basarab. De fapt, daca stai sa te uiti, Basarab e cam aceeasi gara cu Nord, doar ca n-au ajuns liniile pana in Nord din cauza bvd. Dinicu Golescu.
Cat despre reclamatiile locuitorilor ca e zgomot de la trenuri, sunt sigur ca zgomotul era si pe vremea lui Ceao, dar nu mai avea nimeni curaj sa reclame. Mai degraba miros un interes imobiliar in zona, ca doar stim ca sunt unii care ar vrea inclusiv GdN desfiintata, cum erau si cei care isi facusera case langa aeroport Baneasa si ii deranjau avioanele. Ce sa le zic...sa se mute in Popesti-Leordeni daca nu le convine. Eu am stat pe langa gara si zgomotul monoton al trenurilor era nimic fata de zgomotul motocicletelor de pe Banu Manta, de exemplu. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 03 Iul 2024, 18:59 | |
| Automotoarele de Giurgiu ajung în Nord din motive tehnice, adică din Remiza de automotoare de la BC nu au cum să ajungă direct în Basarab fără a trece prin Nord. Oricum când vin în Bucureşti, ele se duc la depou, deci şi dacă ar veni direct în gr. B, tot ar trebui de acolo să meargă (goale) în Nord, unde să rebruseze să o ia spre BC. De altfel, livretele iniţiale pentru Nord - Progresu erau făcute pentru Basarab.
Ce numim noi "Gara Basarab" chiar e aceeaşi gară cu Nord, staţia Bucureşti Nord având grupele A şi B. De altfel, în IRIS şi Basarabul apare ca Bucureşti Nord, liniile fiind, evident, însoiţite de litera B, spre deosebire de cele din gara mare care sunt, evident, cu A. Adevărata staţie Bucureşti Basarab este revizia de vagoane.
Cât despre Griviţa vs. Basarab, acolo sunt mult mai multe probleme decât par. Ambele sunt terenuri ale CFR Călători, doar că infrastructura este a CFR S.A.. Cum după aderarea la UE se interzice transferul fără plată al proprietăţilor între companiile de stat, singura soluţie ar fi ca CFR Călători să cumpere, la licitaţie publică, liniile în cauză. Dar nu are bani... _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 03 Iul 2024, 20:20 | |
| @Dr2005 Dar nu toate care vin de la Progresu se duc la depou. De exemplu săgeata care vine la 8.14 în GdN (tren 9419) rămâne la peron și pleacă la 8.28 (tren 9455). Care vine la 10.12 (9421) rămâne la peron și pleacă la 10.25 (9457). Care vine la 13.03 (9423) rămâne la peron și pleacă la 13.50 (9459). La restul trenurilor da vine de la Grivița / merge în Grivița. Îți spun eu de ce au făcut așa, ca să aibe legătură cu metropolitanul de aeroport. Așa de la Basarab era mai mult de mers pe jos (vreo 600-700m). Sunt locuitori din Russe (BG) care vin la Otopeni să ia avionul.
Dar cum au apărut trenurile astea de Giurgiu cum CFR SA s-a văzut nevoită să mai mute niște trenuri R de la Nord la Basarab, pe 5016, 5019, 9113. Pe 5019 chiar l-au retrasat. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |