Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport III

In jos 
+35
Vitosa
@ndrey
cristi_tgv
tudorstr44
kristi kkk
cardinal
DAS 2011
Luna
SMDS
Bebe
bubu
CalinIonMihai
Johnny84
razvan - trenuri
aris86
t1972
TVlad
cfr500
Cipri Andrei Neculai
mtk
Adrian78
rich1974
Dr2005
ldh80
vlad237
Laurentiu Ciobanu
Adirmvl
AeroX
MariusM
Nesebar
DUAL
Re6/6
dan tm
IonutCFR2009
Ony_x
39 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 51 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8365
Data de inscriere : 26/05/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeSam 11 Noi 2023, 17:55

Despre utilizarea curselor aeriene pe glob:

https://www.flightglobal.com/networks/global-airport-passenger-numbers-in-2022-reached-74-of-pre-pandemic-highs/152767.article

Și în România, traficul aerian se majorează în procente anuale mult mai mari decât la transportul feroviar.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeSam 11 Noi 2023, 18:08

Sindicaliştii ar trebui să se ducă la Ministerul Finanţelor, că acolo e problema. Eu unul m-am săturat ca instituţia în care lucrez să îşi ia înjurăturile pentru ce fac alţii.

Ştiţi de ce salariile angajaţilor din Finanţe au crescut? S-au dus toţi peste Boloş, au intrat în biroul lui şi au ameninţat că-l aruncă pe geam (fără glumă).

Cât despre vârsta de pensionare, e pe undeva prin PNRR o prevedere că trebuie egalizată şi că nu mai trebuie să existe grupe speciale de muncă. Prin urmare, în afară de MApN, în câţiva ani nu vor mai exista scutiri de la vârsta de pensionare pentru nimeni (nici măcar pentru Justiţiei, oricât vor încerca ei să tergiverseze asta la CCR).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18746
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24322
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeSam 11 Noi 2023, 22:29

Câțiva ani de reducere ar trebui mai ales pentru cei care lucrează mult în ture de noapte
În alte țări la câteva zeci de ore de noapte lucrate lunar, anul următor primești doua zile de concediu in plus
La magistrații o sa iasă la pensie la 60 de ani dar aia prin anul 2048 deci mai e cale.lunga
Pentru majorarea de pensii și creșteri de salarii trebuie 41 de MLD de lei în plus la.buget
De unde vin banii aia ?din împrumuturi și ajungem să plătim vreo 6 MLD de euro pe an doar dobanzi
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12455
Data de inscriere : 09/07/2009

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeSam 11 Noi 2023, 22:52

Sa mai taie si din gratuitatile elevilor si studentilor pe calea ferata, sa vezi ce economii se fac la buget... Daca nu, sa se imprumute dar sa nu creada ca vor plati ei plimbarile de acum, mai tarziu... Politicienii au ingropat tara in datorii si o fac in continuare doar pt cateva voturi... Cool
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18746
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24322
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeSam 11 Noi 2023, 23:08

Am spus că nu am nimic cu aceste reduceri atâta timp cât veniturile in plus s-ar regăsi în material rulant nou si servicii mai bune la CFR Călători dar așa se ascunde incompetenta iluștrilor manageri de la CFR Călători
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2161
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6763
Data de inscriere : 25/05/2012

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeDum 12 Noi 2023, 11:52

Atâta timp cât niciodată nu se va întâmpla așa ceva oricum. Interesul politic e clar trasat.
Să provoace dispreț celor care vor să meargă cu trenul și plătind biletele întregi (chiar și la IC că de ce să lase CTP acolo).
Vorba vine ca eventual mai refac liniile, se vor achizitiona trenuri. Dar cu cine? ARF? Cu producatori care o lalaie si se contesta intre ei poate si cu anii de zile? ARF se si lauda cu pomenile electorale. Au bifat realizari marete.

Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18746
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24322
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeDum 12 Noi 2023, 23:21

A full set of MÁV's Halberstadter coaches in new color scheme just entered service.
https://flic.kr/p/2pfcHeM

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Fb_im729
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18746
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24322
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeDum 19 Noi 2023, 20:30

Ce scrie un parlamentar de Brasov pe facebook

De niște luni bune de zile deja, plin sezon sau nu, la gara Brașov se întâmplă duminică seara următorul fenomen. Trenul CFR 1734 care vine de la Cluj, întârzie sistematic o oră sau mai bine. Ar trebui să plece apoi la 17:02 de la Brașov către București, dar nu pleacă aproape niciodată. Între timp, la 17.30 respectiv 17.45 pleacă tot de la Brașov către București două trenuri private, întâi Softrans-ul și apoi RegioTrans-ul. Apoi pe la 18.05 pleacă un alt tren CFR Brașov-București, IR1636, plus 1734-ul menționat mai sus, căruia i se adaugă și alte vagoane la Brașov. Bineînțeles că o grămadă dintre călătorii CFR, inclusiv subsemnatul, frustrați de întârzierea de o oră sau mai mult, ne suim în trenurile private de la 17.30 respectiv 17.45. Am văzut chestia asta o dată, am văzut-o de două ori, de trei ori, dar în seara asta că o văd a zecea oară încep sa mă întreb la modul cel mai serios dacă e doar incompetență sau rea voință? CFR-ul fără dubiu pierde niște bani frumoși din toată chestia asta, săptămână de săptămână. CFR Călători Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România Sorin Grindeanu aveți vreo explicație pentru toată treaba asta?
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1417
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4064
Data de inscriere : 24/08/2017

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeLun 20 Noi 2023, 11:44

Chiar aseara am venit RE11036 Regio Calatori de la Busteni care a fost arhiplin, in conditiile in care R3030 care pleca 30 de minute mai tarziu mai avea 150 de locuri libere pana la Bucuresti. Insa R11036 facea 1 ora si 50 de minute de la Busteni. A fost arhiplin si pentru ca erau 2 automotoare X72500 si nu ramele RIO.
Eram cu grupul care a vrut asa, insa, daca era dupa mine, as fi luat 3030-ul, chiar daca facea o ora mai mult.

Acum, sincer, cand ai tarife de Regio la RegioCalatori iar conditiile din X72500 sunt superioare celor din orice IR din Ro, de ce sa platesti tarif de IR la CFR? In afara de anumite ore cand nu ai de ales, gen ai nevoie sa fii la prima ora dimineata pe Valea Prahovei si iei IR1735-ul. Sau cobori tarziu de pe munte si iei 1638-ul ca sa nu fii nevoit sa platesti cazare peste noapte.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18746
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24322
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeLun 20 Noi 2023, 21:53

Oare nu e cam mult 12.5 mil de euro per bucata?
Sunt destule firme.de leasing care oferă locomotive full service la 30000e pe luna/chirie
Iar după 20 de ani mentenanța devine foarte scumpă pentru că nu se mai găsesc piese și trebuie retehnologizate locomotivele
Alții prin alte părți au luat Vectroane Dualmode cu 3 mil bucate și 15 ani mentenantasau Dragon DualMode cu 4.2 mil de euro bucata
Sa nu mai vorbim de olandezi NS care și-au vândut flota de 45 de Traxxuri la Akiem și le-au luat înapoi în leasing

https://economedia.ro/16-locomotive-noi-pentru-cfr-calatori-guvernul-reaproba-indicatorii-tehnico-economici-alstom-a-depus-singura-oferta-la-contractul-pnrr.html
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8365
Data de inscriere : 26/05/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeMar 21 Noi 2023, 10:11

Laurentiu Ciobanu a scris:
Chiar aseara am venit RE11036 Regio Calatori de la Busteni care a fost arhiplin, in conditiile in care R3030 care pleca 30 de minute mai tarziu mai avea 150 de locuri libere pana la Bucuresti. Insa R11036 facea 1 ora si 50 de minute de la Busteni. A fost arhiplin si pentru ca erau 2 automotoare X72500 si nu ramele RIO.
Eram cu grupul care a vrut asa, insa, daca era dupa mine, as fi luat 3030-ul, chiar daca facea o ora mai mult.

Acum, sincer, cand ai tarife de Regio la RegioCalatori iar conditiile din X72500 sunt superioare celor din orice IR din Ro, de ce sa platesti tarif de IR la CFR? In afara de anumite ore cand nu ai de ales, gen ai nevoie sa fii la prima ora dimineata pe Valea Prahovei si iei IR1735-ul. Sau cobori tarziu de pe munte si iei 1638-ul ca sa nu fii nevoit sa platesti cazare peste noapte.

De ce doar CFR Calatori trebuie sa aiba multe trenuri de lung parcurs in Romania, iar firmele private NU AU CHEF? Privatii au trenuri doar pe cateva rute de lung parcurs, le numeri pe degetele de la doua maini. Sa se inghesuie si pe alte linii, inclusiv acolo unde se efectueaza lucrari de modernizare si zilnic sunt intarzieri.

Pentru mine conditiile din X72500 NU sunt superioare celor din orice IR din tara, nu as plati tarife la ei daca le vor face rang de IR. X72500 sunt vechi, se observa ca au niste incoveniente pentru lung parcurs, printre care zgomotul. Dar fiecare cu gusturile sale.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8365
Data de inscriere : 26/05/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeMar 21 Noi 2023, 10:18

De ce nu se dau de la bugetul national subventii mai mici pe magistrale si in special pe cele modernizate? Si mai mari pe restul cailor ferate.

Sa puna firmele private trenuri si pe liniile:  101, 105, 112, 200, 201, 202, 302, 310, 400, 409, 412, 501, 502, 704, 802, 804, etc. Inchidem liniile secundare si cele de legatura intre magistrale , daca nu ar mai circula trenurile CFR Calatori prin absurd?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18746
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24322
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeMar 21 Noi 2023, 11:31

Pai că sa bage trenuri pe rute lungi le.trebuie logistica adică mecanici locuri in depou sau pentru alimentare că toți au automotoare in afara de un tren de la.RC și cele 3 rame.Softronic altfel plătesc la.INFRA staționare plus dormitoare in parcurs adică o grămadă de cheltuieli iar lumea nu prea merge de la.un capat la.altul daca nu vi cu timpi acceptabili și conditii nu automotoare suburbane de la.Cluj la.Bucuresti
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeMar 21 Noi 2023, 13:14

Adrian78 a scris:
Oare nu e cam mult 12.5 mil de euro per bucata?
Sunt destule firme.de leasing care oferă locomotive full service la 30000e pe luna/chirie
Iar după 20 de ani mentenanța devine foarte scumpă pentru că nu se mai găsesc piese și trebuie retehnologizate locomotivele
Alții prin alte părți au luat Vectroane Dualmode cu 3 mil bucate și 15 ani mentenantasau Dragon DualMode cu 4.2 mil de euro bucata
Sa nu mai vorbim de olandezi NS care și-au vândut flota de 45 de Traxxuri la Akiem și le-au luat înapoi în leasing

https://economedia.ro/16-locomotive-noi-pentru-cfr-calatori-guvernul-reaproba-indicatorii-tehnico-economici-alstom-a-depus-singura-oferta-la-contractul-pnrr.html
Îţi garantez şi pun pariu pe ce vrei tu că niciun Vectron sau Traxx cu mentenanţă 15 ani nu costă doar 3 milioane de euro!

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitimeMar 21 Noi 2023, 13:20

razvan - trenuri a scris:
De ce nu se dau de la bugetul national subventii mai mici pe magistrale si in special pe cele modernizate? Si mai mari pe restul cailor ferate.

Sa puna firmele private trenuri si pe liniile:  101, 105, 112, 200, 201, 202, 302, 310, 400, 409, 412, 501, 502, 704, 802, 804, etc. Inchidem liniile secundare si cele de legatura intre magistrale , daca nu ar mai circula trenurile CFR Calatori prin absurd?

Pentru că Regulamentul 1370/2007 e pentru contractele de servicii în integralitatea lor. Orice altceva e ajutor de stat şi e interzis.

„Compensația nu poate depăși o sumă care corespunde efectului financiar net echivalent cu totalitatea efectelor, pozitive sau negative, ale conformării cu obligația de serviciu public asupra costurilor și veniturilor operatorului de serviciu public. Efectele se evaluează comparând situația în care obligația de serviciu public este îndeplinită cu situația care ar fi existat dacă obligația nu ar fi fost îndeplinită. Pentru a calcula efectul financiar net, autoritatea competentă se orientează după următorul mecanism:

costurile suportate în legătură cu o obligație de serviciu public sau cu un set de obligații de serviciu public impuse de autoritatea competentă/autoritățile competente, obligații conținute într-un contract de servicii publice și/sau într-o normă generală;

minus eventualele efecte financiare pozitive generate în cadrul rețelei exploatate în temeiul obligației/obligațiilor de serviciu public în cauză;

minus sumele încasate din tarife sau orice alte venituri generate în îndeplinirea obligației/obligațiilor de serviciu public în cauză;

plus un profit rezonabil;

egal efectul financiar net.”

Adică tu îi spui operatorului să opereze atâţia tren-km pe atâtea rute şi compensaţia o dai la total cheltuieli. A, că nouă ne place să facem media pe km e altă mâncare de peşte. Dar media e... o medie, un tren de pe Valea Prahovei sigur o să ia mai puţină compensaţie decât gluma de IR Braşov - Iaşi, dar dacă faci media la toţi km parcurşi de toate trenurile din contract, o să îţi iasă că fiecare ia 33 lei sau cât o mai fi.

Compensaţie diferenţiată nu poţi avea decât dacă ai mai multe contracte de servicii publice. De exemplu, cel pentru ramele electrice, atribuit competitiv prin BRM, e diferit de contractele date direct prin HG şi are altă valoare.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 35 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport III
Sus 
Pagina 35 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 51 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» IR 460/1460-1461/461 Romania/Transbalkan Buc. N.-Sofia-Thessaloniki
» Discutii generale despre transport III

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: