|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 11 Noi 2023, 17:55 | |
| Despre utilizarea curselor aeriene pe glob:
https://www.flightglobal.com/networks/global-airport-passenger-numbers-in-2022-reached-74-of-pre-pandemic-highs/152767.article
Și în România, traficul aerian se majorează în procente anuale mult mai mari decât la transportul feroviar. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 11 Noi 2023, 18:08 | |
| Sindicaliştii ar trebui să se ducă la Ministerul Finanţelor, că acolo e problema. Eu unul m-am săturat ca instituţia în care lucrez să îşi ia înjurăturile pentru ce fac alţii.
Ştiţi de ce salariile angajaţilor din Finanţe au crescut? S-au dus toţi peste Boloş, au intrat în biroul lui şi au ameninţat că-l aruncă pe geam (fără glumă).
Cât despre vârsta de pensionare, e pe undeva prin PNRR o prevedere că trebuie egalizată şi că nu mai trebuie să existe grupe speciale de muncă. Prin urmare, în afară de MApN, în câţiva ani nu vor mai exista scutiri de la vârsta de pensionare pentru nimeni (nici măcar pentru Justiţiei, oricât vor încerca ei să tergiverseze asta la CCR). _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 11 Noi 2023, 22:29 | |
| Câțiva ani de reducere ar trebui mai ales pentru cei care lucrează mult în ture de noapte În alte țări la câteva zeci de ore de noapte lucrate lunar, anul următor primești doua zile de concediu in plus La magistrații o sa iasă la pensie la 60 de ani dar aia prin anul 2048 deci mai e cale.lunga Pentru majorarea de pensii și creșteri de salarii trebuie 41 de MLD de lei în plus la.buget De unde vin banii aia ?din împrumuturi și ajungem să plătim vreo 6 MLD de euro pe an doar dobanzi |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 11 Noi 2023, 22:52 | |
| Sa mai taie si din gratuitatile elevilor si studentilor pe calea ferata, sa vezi ce economii se fac la buget... Daca nu, sa se imprumute dar sa nu creada ca vor plati ei plimbarile de acum, mai tarziu... Politicienii au ingropat tara in datorii si o fac in continuare doar pt cateva voturi... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 11 Noi 2023, 23:08 | |
| Am spus că nu am nimic cu aceste reduceri atâta timp cât veniturile in plus s-ar regăsi în material rulant nou si servicii mai bune la CFR Călători dar așa se ascunde incompetenta iluștrilor manageri de la CFR Călători |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 12 Noi 2023, 11:52 | |
| Atâta timp cât niciodată nu se va întâmpla așa ceva oricum. Interesul politic e clar trasat. Să provoace dispreț celor care vor să meargă cu trenul și plătind biletele întregi (chiar și la IC că de ce să lase CTP acolo). Vorba vine ca eventual mai refac liniile, se vor achizitiona trenuri. Dar cu cine? ARF? Cu producatori care o lalaie si se contesta intre ei poate si cu anii de zile? ARF se si lauda cu pomenile electorale. Au bifat realizari marete.
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 12 Noi 2023, 23:21 | |
| A full set of MÁV's Halberstadter coaches in new color scheme just entered service. https://flic.kr/p/2pfcHeM |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 19 Noi 2023, 20:30 | |
| Ce scrie un parlamentar de Brasov pe facebook
De niște luni bune de zile deja, plin sezon sau nu, la gara Brașov se întâmplă duminică seara următorul fenomen. Trenul CFR 1734 care vine de la Cluj, întârzie sistematic o oră sau mai bine. Ar trebui să plece apoi la 17:02 de la Brașov către București, dar nu pleacă aproape niciodată. Între timp, la 17.30 respectiv 17.45 pleacă tot de la Brașov către București două trenuri private, întâi Softrans-ul și apoi RegioTrans-ul. Apoi pe la 18.05 pleacă un alt tren CFR Brașov-București, IR1636, plus 1734-ul menționat mai sus, căruia i se adaugă și alte vagoane la Brașov. Bineînțeles că o grămadă dintre călătorii CFR, inclusiv subsemnatul, frustrați de întârzierea de o oră sau mai mult, ne suim în trenurile private de la 17.30 respectiv 17.45. Am văzut chestia asta o dată, am văzut-o de două ori, de trei ori, dar în seara asta că o văd a zecea oară încep sa mă întreb la modul cel mai serios dacă e doar incompetență sau rea voință? CFR-ul fără dubiu pierde niște bani frumoși din toată chestia asta, săptămână de săptămână. CFR Călători Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România Sorin Grindeanu aveți vreo explicație pentru toată treaba asta? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 20 Noi 2023, 11:44 | |
| Chiar aseara am venit RE11036 Regio Calatori de la Busteni care a fost arhiplin, in conditiile in care R3030 care pleca 30 de minute mai tarziu mai avea 150 de locuri libere pana la Bucuresti. Insa R11036 facea 1 ora si 50 de minute de la Busteni. A fost arhiplin si pentru ca erau 2 automotoare X72500 si nu ramele RIO. Eram cu grupul care a vrut asa, insa, daca era dupa mine, as fi luat 3030-ul, chiar daca facea o ora mai mult.
Acum, sincer, cand ai tarife de Regio la RegioCalatori iar conditiile din X72500 sunt superioare celor din orice IR din Ro, de ce sa platesti tarif de IR la CFR? In afara de anumite ore cand nu ai de ales, gen ai nevoie sa fii la prima ora dimineata pe Valea Prahovei si iei IR1735-ul. Sau cobori tarziu de pe munte si iei 1638-ul ca sa nu fii nevoit sa platesti cazare peste noapte. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 20 Noi 2023, 21:53 | |
| Oare nu e cam mult 12.5 mil de euro per bucata? Sunt destule firme.de leasing care oferă locomotive full service la 30000e pe luna/chirie Iar după 20 de ani mentenanța devine foarte scumpă pentru că nu se mai găsesc piese și trebuie retehnologizate locomotivele Alții prin alte părți au luat Vectroane Dualmode cu 3 mil bucate și 15 ani mentenantasau Dragon DualMode cu 4.2 mil de euro bucata Sa nu mai vorbim de olandezi NS care și-au vândut flota de 45 de Traxxuri la Akiem și le-au luat înapoi în leasing
https://economedia.ro/16-locomotive-noi-pentru-cfr-calatori-guvernul-reaproba-indicatorii-tehnico-economici-alstom-a-depus-singura-oferta-la-contractul-pnrr.html |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 21 Noi 2023, 10:11 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Chiar aseara am venit RE11036 Regio Calatori de la Busteni care a fost arhiplin, in conditiile in care R3030 care pleca 30 de minute mai tarziu mai avea 150 de locuri libere pana la Bucuresti. Insa R11036 facea 1 ora si 50 de minute de la Busteni. A fost arhiplin si pentru ca erau 2 automotoare X72500 si nu ramele RIO.
Eram cu grupul care a vrut asa, insa, daca era dupa mine, as fi luat 3030-ul, chiar daca facea o ora mai mult.
Acum, sincer, cand ai tarife de Regio la RegioCalatori iar conditiile din X72500 sunt superioare celor din orice IR din Ro, de ce sa platesti tarif de IR la CFR? In afara de anumite ore cand nu ai de ales, gen ai nevoie sa fii la prima ora dimineata pe Valea Prahovei si iei IR1735-ul. Sau cobori tarziu de pe munte si iei 1638-ul ca sa nu fii nevoit sa platesti cazare peste noapte. De ce doar CFR Calatori trebuie sa aiba multe trenuri de lung parcurs in Romania, iar firmele private NU AU CHEF? Privatii au trenuri doar pe cateva rute de lung parcurs, le numeri pe degetele de la doua maini. Sa se inghesuie si pe alte linii, inclusiv acolo unde se efectueaza lucrari de modernizare si zilnic sunt intarzieri. Pentru mine conditiile din X72500 NU sunt superioare celor din orice IR din tara, nu as plati tarife la ei daca le vor face rang de IR. X72500 sunt vechi, se observa ca au niste incoveniente pentru lung parcurs, printre care zgomotul. Dar fiecare cu gusturile sale. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 21 Noi 2023, 10:18 | |
| De ce nu se dau de la bugetul national subventii mai mici pe magistrale si in special pe cele modernizate? Si mai mari pe restul cailor ferate.
Sa puna firmele private trenuri si pe liniile: 101, 105, 112, 200, 201, 202, 302, 310, 400, 409, 412, 501, 502, 704, 802, 804, etc. Inchidem liniile secundare si cele de legatura intre magistrale , daca nu ar mai circula trenurile CFR Calatori prin absurd? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 21 Noi 2023, 11:31 | |
| Pai că sa bage trenuri pe rute lungi le.trebuie logistica adică mecanici locuri in depou sau pentru alimentare că toți au automotoare in afara de un tren de la.RC și cele 3 rame.Softronic altfel plătesc la.INFRA staționare plus dormitoare in parcurs adică o grămadă de cheltuieli iar lumea nu prea merge de la.un capat la.altul daca nu vi cu timpi acceptabili și conditii nu automotoare suburbane de la.Cluj la.Bucuresti |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 21 Noi 2023, 13:14 | |
| - Adrian78 a scris:
- Oare nu e cam mult 12.5 mil de euro per bucata?
Sunt destule firme.de leasing care oferă locomotive full service la 30000e pe luna/chirie Iar după 20 de ani mentenanța devine foarte scumpă pentru că nu se mai găsesc piese și trebuie retehnologizate locomotivele Alții prin alte părți au luat Vectroane Dualmode cu 3 mil bucate și 15 ani mentenantasau Dragon DualMode cu 4.2 mil de euro bucata Sa nu mai vorbim de olandezi NS care și-au vândut flota de 45 de Traxxuri la Akiem și le-au luat înapoi în leasing
https://economedia.ro/16-locomotive-noi-pentru-cfr-calatori-guvernul-reaproba-indicatorii-tehnico-economici-alstom-a-depus-singura-oferta-la-contractul-pnrr.html Îţi garantez şi pun pariu pe ce vrei tu că niciun Vectron sau Traxx cu mentenanţă 15 ani nu costă doar 3 milioane de euro! _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 21 Noi 2023, 13:20 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- De ce nu se dau de la bugetul national subventii mai mici pe magistrale si in special pe cele modernizate? Si mai mari pe restul cailor ferate.
Sa puna firmele private trenuri si pe liniile: 101, 105, 112, 200, 201, 202, 302, 310, 400, 409, 412, 501, 502, 704, 802, 804, etc. Inchidem liniile secundare si cele de legatura intre magistrale , daca nu ar mai circula trenurile CFR Calatori prin absurd? Pentru că Regulamentul 1370/2007 e pentru contractele de servicii în integralitatea lor. Orice altceva e ajutor de stat şi e interzis. „Compensația nu poate depăși o sumă care corespunde efectului financiar net echivalent cu totalitatea efectelor, pozitive sau negative, ale conformării cu obligația de serviciu public asupra costurilor și veniturilor operatorului de serviciu public. Efectele se evaluează comparând situația în care obligația de serviciu public este îndeplinită cu situația care ar fi existat dacă obligația nu ar fi fost îndeplinită. Pentru a calcula efectul financiar net, autoritatea competentă se orientează după următorul mecanism: costurile suportate în legătură cu o obligație de serviciu public sau cu un set de obligații de serviciu public impuse de autoritatea competentă/autoritățile competente, obligații conținute într-un contract de servicii publice și/sau într-o normă generală; minus eventualele efecte financiare pozitive generate în cadrul rețelei exploatate în temeiul obligației/obligațiilor de serviciu public în cauză; minus sumele încasate din tarife sau orice alte venituri generate în îndeplinirea obligației/obligațiilor de serviciu public în cauză; plus un profit rezonabil; egal efectul financiar net.” Adică tu îi spui operatorului să opereze atâţia tren-km pe atâtea rute şi compensaţia o dai la total cheltuieli. A, că nouă ne place să facem media pe km e altă mâncare de peşte. Dar media e... o medie, un tren de pe Valea Prahovei sigur o să ia mai puţină compensaţie decât gluma de IR Braşov - Iaşi, dar dacă faci media la toţi km parcurşi de toate trenurile din contract, o să îţi iasă că fiecare ia 33 lei sau cât o mai fi. Compensaţie diferenţiată nu poţi avea decât dacă ai mai multe contracte de servicii publice. De exemplu, cel pentru ramele electrice, atribuit competitiv prin BRM, e diferit de contractele date direct prin HG şi are altă valoare. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |