Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 12 Aug 2023, 14:12
Vitosa a scris:
razvan - trenuri a scris:
Pana la urma se va construi, se discuta la nivel european despre necesitatea acestor linii. Unii vor sa se circule multi ani pe liniile actuale cu viteze medii ca in Africa sau CSI (100-120 km/h), iar procentul celor care calatoresc cu trenul sa nu depaseasca 5% la nivel national intre localitati. Pacat ca se vor inchide traficului feroviar alte cai ferate care au si vor avea trafic feroviar scazut, putini clienti, genereaza pierderi imense la bugetul national. Ori date firmelor private feroviare sa faca turism. Cand se vor restructura si reforma societatile CFR + ministerul de profil.
Ia uite a început restructurarea https://clubferoviar.ro/reforma-marca-sorin-grindeanu-desfiinteaza-posturile-ce-nu-erau-ocupate/?fbclid=IwAR0iLeKJLzb9hhxIPSmL8sP35yzsF9kT49Y9iKTdVns9Jd_0WxY2vJQf0IQ
Deci nu s-a schimbat nimic. Băi nu mai aplaudați ca focile și nu mai puneți botul la ce spune Drulă, Grindeanu, Simion, Ciolacu, etc alți politicieni. Pe voi vă prostește din vorbe, ei își văd de interesul lor.
Abureli.Daca ar rentabiliza și și-ar plati datoriile primele.zece companii datoare la buget din care șapte de stat nu ar trebui sa mai crească taxele.Vad că de cheltuieli nu scrie nici unde că se reduc am văzut și la știri la ANAF și la Trezorerie au unii consilieri salarii de 13000 de lei și auditorii salarii mai mari decât în sistemul.privat Am văzut că la ARF se caută angajați pentru zece posturi probabil se salvează de la.desfintare
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 12 Aug 2023, 21:40
razvan - trenuri a scris:
Dr2005 a scris:
Degeaba e autorizat pe loco, dacă nu e autorizat pe secţie. Iar mecanicii unui depou sunt autorizaţi doar pe secţiile deservite de acel depou.
Aceste reglementari stupide se pot schimba, mai ales ca este criza de locomotive.
Doar faptul că ai absolvit școala de mecanici nu înseamnă că ești autorizat pe toate tipurile de locomotive și pe toate secțiile. Și nu te autorizează nimeni peste noapte. În spate trebuie să ai sute de ore de conducere niște ani chiar. Cunosc băieți ieșiți mecanici acu 3 ani și nici acu nu i-au autorizat la EC, 060DA, sau pantă. Nici la tsam nu te autorizează imediat ce ai terminat școala și te-au angajat. Cred că asta s-a întâmplat atunci la Brașov, nu Laurențiu Ciobanu ? Și da pe vremuri când nu exista ca în prezent țspe scheme electrice ci doar loco clasică exista o singură autorizare. Doar că atunci incepeai cu niște ani la manevră în grupa tehnică, apoi erai autorizat la trenuri personale (viteza de 100 km/h) apoi mai trecea o perioadă până te aurorizau la rapide și accelerate (120-140 km/h). În prezent îi scoate mecanici pe repede înainte și vedem cazuri gen Roșiori. Mecanici slabi. Nepregătiți. Unii nici instrucția de semnalizare nu o stăpânesc bine. Păi pe vremuri cât timp erai mecanic-ajutor te f-tea mecanicul la cap până o învățai ca pe tatăl nostru. Erai pedepsit să stai în picioare de la București și până la Galați, apoi ia și spală hectare de tablă, spală în sală și posturile de conducere. Metode comuniste, dar care au scos mecanici adevărați meseriași. Ăștia de acum nici măcar nu știu ce au în sala mașinilor sau că mai există și un bloc S8. Iar cu ocazia asta îi răspund și lui Dr2005. În școală nu te învață cum să intervi la locomotivă. Ajungi să conduci locomotiva sau automotorul, ți se dă un ghid de depanare (dacă ai bafta, dacă nu, zbate-te ca să faci rost, de multe ori contracost de la unul care a ieșit la pensie). Faci ce spune în ghidul ăla, dacă nu reușești să o depanezi o declari defectă și soliciți locomotivă de ajutor. Nici la clasică nu prea mai ai la ce să umbli în sală, iar puținii mecanici care mai bagă mâna în ele sunt mecanicii vechi cu ani mulți de mecanicie și aflați în pragul pensionării. Aici vorbim despre pregătire și perfecționare profesională care pe vremuri consta în cărți, planșe, conspecte date la școala personalului, dar cum am mai spus nu existau ca acum țspe scheme electrice pe care nici meseriașii din depouri nu le cunosc de trebuie locomotiva îndrumată la Reloc.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 12 Aug 2023, 22:17
Totuși era o varianta și modernizarea ECurilor.prin PNRR la Rade Koncar..
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 12 Aug 2023, 22:28
Sunt curios dacă atunci când om trece la ETCS, vor mai trebui autorizaţi mecanicii ca acum pe fiecare secţie, câtă vreme ETCS îţi dă pe display indicaţiile pe următorii 4 km... Dar mai avem vreo 30 de ani până atunci, asta dacă o mai exista UE peste 30 de ani.
_________________ :TTT:
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 12 Aug 2023, 22:33
La Zagreb? Păi vrei ca Promat să moară de foame? Iar manșa aia pusă acolo e cam incomodă la conducere. Mai în stânga ca la pumă
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 12 Aug 2023, 22:43
Bun și trimiți mecanic pentru prima oară pe secția aia și îl prinde noaptea pe drum, iarna, ceață, ETCS-ul îți dă pe display că urmează o zonă neutră sau o restricție de viteză? Sau că urmează halta Zorile pe M100, sau Ștefan cel Mare pe M800, știe de unde să ia măsuri de oprirea trenului ca să se încadreze cu vagoanele în cei 250m de peron ?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 12 Aug 2023, 22:52
Vitosa a scris:
Bun și trimiți mecanic pentru prima oară pe secția aia și îl prinde noaptea pe drum, iarna, ceață, ETCS-ul îți dă pe display că urmează o zonă neutră sau o restricție de viteză? Sau că urmează halta Zorile pe M100, sau Ștefan cel Mare pe M800, știe de unde să ia măsuri de oprirea trenului ca să se încadreze cu vagoanele în cei 250m de peron ?
Cred că dacă bagi numărul.la.tren acolo are și opririle la trenurile Regio..
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 13 Aug 2023, 00:41
Vitosa a scris:
Bun și trimiți mecanic pentru prima oară pe secția aia și îl prinde noaptea pe drum, iarna, ceață, ETCS-ul îți dă pe display că urmează o zonă neutră sau o restricție de viteză? Sau că urmează halta Zorile pe M100, sau Ștefan cel Mare pe M800, știe de unde să ia măsuri de oprirea trenului ca să se încadreze cu vagoanele în cei 250m de peron ?
Dacă atunci când ai ieşit din depou ai introdus în sistem toate datele trenului (lungime, tonaj, procent real de masă frânată), îţi spune sistemul unde exact să te opreşti. La fel şi cu restricţiile de viteză, nu mai stai să numeri stâlpii să ştii dacă a ieşit tot trenul de pe restricţie, pur şi simplu nu te lasă sistemul să treci de viteza restricţionată (dacă locomotiva e mai nouă) sau îţi bagă frâna de urgenţă (delfinii de la CFR).
Actualizarea restricţiilor e în timp real prin GSM-R, am fost la teste cu aşa ceva.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 13 Aug 2023, 16:25
Dr2005 a scris:
Vitosa a scris:
Bun și trimiți mecanic pentru prima oară pe secția aia și îl prinde noaptea pe drum, iarna, ceață, ETCS-ul îți dă pe display că urmează o zonă neutră sau o restricție de viteză? Sau că urmează halta Zorile pe M100, sau Ștefan cel Mare pe M800, știe de unde să ia măsuri de oprirea trenului ca să se încadreze cu vagoanele în cei 250m de peron ?
Dacă atunci când ai ieşit din depou ai introdus în sistem toate datele trenului (lungime, tonaj, procent real de masă frânată), îţi spune sistemul unde exact să te opreşti. La fel şi cu restricţiile de viteză, nu mai stai să numeri stâlpii să ştii dacă a ieşit tot trenul de pe restricţie, pur şi simplu nu te lasă sistemul să treci de viteza restricţionată (dacă locomotiva e mai nouă) sau îţi bagă frâna de urgenţă (delfinii de la CFR).
Actualizarea restricţiilor e în timp real prin GSM-R, am fost la teste cu aşa ceva.
Toate bune si frumoase pana iti taloneaza unu bariera la un pasaj si trebuie sa bagi restrictia de 20km/h Au gasit operatorii pentru introducerea datelor in GSM-R?Sper sa nu vina furtuni prea mari ca atunci mai apar perturbatii la retelele GSM
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 13 Aug 2023, 16:26
Chiar ma gandeam la un etajat EMU
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 23 Aug 2023, 09:16
Cu ce le lauda PNLul
Trenuri cu hidrogen pe ruta Bucureşti – Piteşti – Curtea de Argeş!
Marea veste pentru mobilitatea ecologică! În cadrul conferinței de presă din Câmpulung de ieri, secretarul de stat Ion POPA a confirmat un pas important spre viitorul sustenabil al transportului feroviar din Argeș. Planurile pentru implementarea trenurilor cu hidrogen pe ruta București – Pitești – Curtea de Argeș au fost oficial anunțate!
"Cele 12 automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate Bucureşti – Piteşti, cu extindere până la Piatra Olt – Craiova, Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă, Bucureşti – Târgovişte, Bucureşti – Piteşti – Curtea de Argeş. Avem discuții avansate pentru a introduce în acest program și linia Pitesti - Câmpulung " - Ion POPA, secretar de stat în Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România
Astfel, prin PNRR, vor fi achiziționate nu mai puțin de 12 automotoare pe bază de hidrogen, reprezentând o inovație majoră în domeniul transportului. Aceste trenuri nu reprezintă doar un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare, ci și o contribuție semnificativă la reducerea emisiilor poluante și la promovarea unui mediu mai curat și mai sănătos pentru noi toți. Este un pas către un viitor mai durabil și responsabil față de mediu.
După vizita de ieri cu trenul din 1937 fabricat de Malaxa: “Ministerul Transporturilor este responsabil pentru transportul feroviar, pentru a face o analiză în vederea introducerii rutei Golești Câmpulung în proiectul Linia Verde pentru a fi deservită de noile automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen! Până atunci, linia va avea automotoare recondiționate.”- doamn Alina Gorghiu, Președintă PNL Arges și Ministră a Justiției
Un motiv în plus de optimism pentru situația feroviară din orașul nostru il reprezintă mult așteptata renovare a gării Regale. CFR SA, a anunțat demararea procesului pentru restaurarea gării regale din Curtea de Argeș, clădire ce se află în stare avansată de degradare. Durata contractului este de 36 de luni. Inaugurată pe 27 noiembrie 1898, gara Regală este un simbol al regalității și al orașului, renovarea sa este un act de normalitate și de respect pentru istoria culturală și arhitecturală română.
Așteptăm cu nerăbdare această implementare și suntem entuziasmați să vedem cum mobilitatea ecologică devine o realitate tangibilă pentru fiecare dintre noi. Să ne bucurăm împreună de o Românie mai verde și mai prietenoasă cu mediul înconjurător! #MobilitateEcologică #TrenuriCuHidrogen #PNRR #PNL #Inovație #Modernizare
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 23 Aug 2023, 09:56
Dar linile Golesti - Campulung si Pitesti - Curtea de Arges cand vor fi reparate? CFR SA sa se ocupe.
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2500 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 23 Aug 2023, 10:16
Adrian78 a scris:
Așteptăm cu nerăbdare această implementare și suntem entuziasmați să vedem cum mobilitatea ecologică devine o realitate tangibilă pentru fiecare dintre noi. Să ne bucurăm împreună de o Românie mai verde și mai prietenoasă cu mediul înconjurător! #MobilitateEcologică #TrenuriCuHidrogen #PNRR #PNL #Inovație #Modernizare
Hai nu zau?! PNL. SERIOS???? Dupa ce l-au hulit la greu pe Drula ca cumpara niste struto-camile ba netestate, ba ca is farfurii zburatoare, ba ca mai intai sa se refaca linia, ba ca nu stiu ce, acuma o ard dintr-odata pe ecologie si energie verde si plm nu stiu ce. Tocmai PNL prin dnul Boc il huleau: https://media9.ro/emil-boc-ultimul-atac-la-catalin-drula-a-impus-trenul-cu-hidrogen-si-farfurii-zburatoare-clujul-are-insa-propriile-farfurii-zburatoare/ Mai mult, trenul si-l si insusesc acuma ca fiind realizare proprie PNL, dupa ce Ghinea si Drula l-au introdus in PNRR. Sincer imi produce o scarba uluitoare esecul asta de partid si nici mort nu-l mai votez.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 24 Aug 2023, 11:10
Daca ar fi mai multe cai ferate bine intretinute, o mica parte dintre romani ar circula si cu trenul, nu doar pe sosele. Avand in vedere ca pedepsele pentru soferi se vor inaspri, unii vor ramane fara carnet mult timp, daca fac evenimente negative. Iar acestia plus cei apropiati se vor indrepta catre trenuri desi acum nu au chef.
Dar pretul la bilete si abonamente sa ramana neschimbate macar 1 an.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 24 Aug 2023, 11:26
Oameni o sa se întoarca la tren când o să aibă condiții mai bune și când o să fie o viteza medie de 80-100km/h La IR1823 duminică la un vagon nu merge clima iar după.Turceni a început să se încălzească și în al.doilea vagon de clasa a2a .Dar asta este când ești tâmpit și mediocru și modernizezi toate vagoanele.in salon sa înghesui 80 de oameni acolo Nu se înăsprește nimic la.amenzi trebuiau înăsprite de ani buni de când tot creste salariu minim dar punctul de amenda a rămas la fel și aici politicul se face că plouă Și astea cu impozite mari e doar pentru fraieri pentru că și aici exista o grămadă de metode de a nu plăti ba persoana pe handicap ba își trec SUVurile cu motoare de peste 3000 cmc la autoutilitare și plătesc 400 de lei in loc de 3000 de lei Și câți nu plătesc impozitele la mașini că și la asigurări Eu as scoate impozitul.si as mari rovigneta la 400-800 de lei lunar că acolo trebuie să plătească toti In Danemarca exista doar taxa de drum pe care o plătești la mașină la un 1600 cmc este 250 de euro
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III