Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport III

In jos 
+33
cristi_tgv
tudorstr44
kristi kkk
cardinal
DAS 2011
Luna
SMDS
Bebe
bubu
CalinIonMihai
Johnny84
razvan - trenuri
aris86
t1972
TVlad
cfr500
Cipri Andrei Neculai
mtk
Adrian78
rich1974
Dr2005
ldh80
vlad237
Laurentiu Ciobanu
Adirmvl
AeroX
MariusM
Nesebar
DUAL
Re6/6
dan tm
IonutCFR2009
Ony_x
37 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 40 ... 53  Urmatorul
AutorMesaj
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2071
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6526
Data de inscriere : 25/05/2012

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeJoi 24 Aug 2023, 12:48

PeNaLii au mers cu AM900 intre Campulung si Golesti ca sa gaseasca pretext sa-si asume merite cand CFR Calatori va reintregi parcul de Desiro.

In rest e o gogoasa electorala. Desiro cu R9 ar fi destul la Campulung.
Nici USR-istii n-au fost mai inspirati sa aduca trenuri cu hidrogen, scumpe si prea pretentioase pentru nivelul nostru.
Electrificarea era mai benefica si puteau folosi si trenurile electrice pe care le achizitionau oricum.
Dar daca asta era nevoia Alstom sa vanda produsele din catalog ... iar USR-ul e partid la mana corporatiilor.
Nu se omoara nici tarile mai dezvoltate ca noi cu tehnologia hidrogenului, dar noi ... poate vom avea o catastrofa mai mare decat ce s-a intamplat cu AM Desiro dupa 20 de ani.

Totusi, cum aduci trenuri noi (nu neaparat cu hidrogen) pe niste linii in paragina, mai ales linia spre Curtea de Arges, linie nesudata, degradata si plina de vegetatie care sa zgarie trenul? Degeaba ai trenuri noi daca le plimbi prin jungla.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18257
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23686
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeJoi 24 Aug 2023, 17:54

https://www.railwaypro.com/wp/eur-38-billion-rail-investment-in-poland-announced/
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1120
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3622
Data de inscriere : 24/08/2017

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeJoi 24 Aug 2023, 19:12

razvan - trenuri a scris:
Daca ar fi mai multe cai ferate bine intretinute, o mica parte dintre romani ar circula si cu trenul, nu doar pe sosele.
Avand in vedere ca pedepsele pentru soferi se vor inaspri, unii vor ramane fara carnet mult timp, daca fac evenimente negative. Iar acestia plus cei apropiati se vor indrepta catre trenuri desi acum nu au chef.

Dar pretul la bilete si abonamente sa ramana neschimbate macar 1 an.

Aiurea, pun nevasta/prietena sa conduca si s-a rezolvat. Sa nu uitam ca sunt multe locuri in tara in care nici sa vrei nu poti sa ajungi cu trenul. Sau ultimul tren e la ora 16.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18257
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23686
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeJoi 24 Aug 2023, 19:33

cardinal a scris:
AeroX a scris:
Nici USR-istii n-au fost mai inspirati sa aduca trenuri cu hidrogen, scumpe si prea pretentioase pentru nivelul nostru.
.
ce imspirație vrei de la niste idioți siniștri trotinetiști ?!

Șezi bland sa vad ce o sa mai comentezi când o crească Ciolacu taxele.pe munca că azi a spus că cei care muncesc sa îi sprijine pe.cei cu venituri mai mici dar nimic despre.sporurile.nesimtite de la.stat de bugetarii care taie frunza.la.caini de sutele.de milioane subvenții la.partide și miliardele.de euro din economia neagra
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20236
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25031
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 00:29

AeroX a scris:
Electrificarea era mai benefica si puteau folosi si trenurile electrice pe care le achizitionau oricum.
Dar daca asta era nevoia Alstom sa vanda produsele din catalog ... iar USR-ul e partid la mana corporatiilor.[...]
Totusi, cum aduci trenuri noi (nu neaparat cu hidrogen) pe niste linii in paragina, mai ales linia spre Curtea de Arges, linie nesudata, degradata si plina de vegetatie care sa zgarie trenul? Degeaba ai trenuri noi daca le plimbi prin jungla.
Nu cred că ştii ce înseamnă electrificarea...
Ea necesită mult mai mult decât nişte stâlpi şi nişte sârme în lungul căii. Înseamnă substaţii, instalaţii de control şi mai înseamnă şi că ai de unde să racordezi înaltă tensiune la substaţii. Dacă toate astea există îm apropierea acelei linii, numai Transelectrica ştie, dar la câtă industrie e acolo, dacă electrificarea era facilă în zonă, s-ar fi făcut din anii '70. Nici măcar ,,măreaţa realizare" Vâlcele - Rm. Vâlcea nu a fost electrificată, chiar dacă tunelurile s-au făcut în gabarit de electrificare.
În plus, nu mai bine facem întâi electrificarea pe TEN-T Core? Avem singurul segment neelectrificat de pe CNC Rin-Dunăre (Răduleşti - Giurgiu), nu-i mai bine să îl facem întâi pe ăla, că e full de marfă şi aduce bani din TUI?
Întrebarea e retorică, evident că prioritare sunt Răduleşti - Giurgiu, Cluj - Oradea şi Jilava - Giurgiu + Centura Bucureşti şi fix aşa se regăsesc în toate strategiile posibile şi imposibile.

Pe când trenurile cu H2 pot fi puse în circulaţie imediat. De aia s-a şi ales o linie TEN-T Comprehensive, deci cu şanse mici de finanţare pentru lucrări de modernizare (şi electrificare). Iar contractul oricum e ,,full option", atât mentenanţa, cât şi alimentarea cu combustibil sunt în sarcina producătorului. Înţeleg că asta supără atât sindicatele (că nu mai e nevoie de personal de întreţinere la CFR Călători), cât şi reparatorii (că nu mai e nevoie de cârpeli... Alstom îşi va alege un singur partener - de fapt l-a ales deja - şi doar cu ăla va întreţine şi cele 37 de RE-IR şi cele 16 locomotive şi cele 12 RE-H şi noile metrouri pentru Bucureşti).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20236
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25031
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 00:37

Laurentiu Ciobanu a scris:
razvan - trenuri a scris:
Daca ar fi mai multe cai ferate bine intretinute, o mica parte dintre romani ar circula si cu trenul, nu doar pe sosele.
Avand in vedere ca pedepsele pentru soferi se vor inaspri, unii vor ramane fara carnet mult timp, daca fac evenimente negative. Iar acestia plus cei apropiati se vor indrepta catre trenuri desi acum nu au chef.

Dar pretul la bilete si abonamente sa ramana neschimbate macar 1 an.

Aiurea, pun nevasta/prietena sa conduca si s-a rezolvat. Sa nu uitam ca sunt multe locuri in tara in care nici sa vrei nu poti sa ajungi cu trenul. Sau ultimul tren e la ora 16.
În concediu mergi cu maşina, iar naveta la serviciu o faci cu trenul. Aşa e prin afară, OBB şi DB au peste 90% trafic de navetă.

Asta cu pedepsele la şoferi e o glumă, nu? Bucureşti - Sovata şi retur, fix un singur radar (la Lupeni, când m-am dus), în rest haiducie la maxim, la un moment dat eram singurul fraier care mergea cu 70 km/h printr-un sat unde era o limită de 30, la un moment dat m-a depăşit o basculantă. Atenţie, în localitate, pe drum judeţean. Aşa că i-am dat şi eu cu 80 ca restul lumii şi aia a fost, că nu vreau să încurc traficul.
De depăşiri pe linia continuă nici nu mai vorbesc, au fost la ordinea zilei peste tot pe unde am mers. Nici de treceri de pietoni nu are rost să mai vorbesc, că de fiecare dată când opream la câte una, îmi luam claxoanele şi flash-urile de rigoare din spate.
Singura măsură ,,de efect" împotriva şoferilor e parcarea cu plată, dar şi asta doar de la o anumită valoare în sus (în Sovata era 20 lei/zi, evident că localnicii mergeau doar pe jos, că n-aveau de ales, dar turiştii decartau banii dacă voiau să meargă cu maşina, că Locala alerga non-stop după ei).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3217
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8082
Data de inscriere : 26/05/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 10:13

Dr2005 a scris:
Laurentiu Ciobanu a scris:


Aiurea, pun nevasta/prietena sa conduca si s-a rezolvat. Sa nu uitam ca sunt multe locuri in tara in care nici sa vrei nu poti sa ajungi cu trenul. Sau ultimul tren e la ora 16.
În concediu mergi cu maşina, iar naveta la serviciu o faci cu trenul. Aşa e prin afară, OBB şi DB au peste 90% trafic de navetă.

Asta cu pedepsele la şoferi e o glumă, nu? Bucureşti - Sovata şi retur, fix un singur radar (la Lupeni, când m-am dus), în rest haiducie la maxim, la un moment dat eram singurul fraier care mergea cu 70 km/h printr-un sat unde era o limită de 30, la un moment dat m-a depăşit o basculantă. Atenţie, în localitate, pe drum judeţean. Aşa că i-am dat şi eu cu 80 ca restul lumii şi aia a fost, că nu vreau să încurc traficul.
De depăşiri pe linia continuă nici nu mai vorbesc, au fost la ordinea zilei peste tot pe unde am mers. Nici de treceri de pietoni nu are rost să mai vorbesc, că de fiecare dată când opream la câte una, îmi luam claxoanele şi flash-urile de rigoare din spate.
Singura măsură ,,de efect" împotriva şoferilor e parcarea cu plată, dar şi asta doar de la o anumită valoare în sus (în Sovata era 20 lei/zi, evident că localnicii mergeau doar pe jos, că n-aveau de ales, dar turiştii decartau banii dacă voiau să meargă cu maşina, că Locala alerga non-stop după ei).

Asta se intampla in special in tarile unde majoritatea oamenilor au un autoturism, nu este cazul in Romania, Bulgaria. Pana sa detina majoritatea romanilor un autoturism va mai trece ceva timp.
In Romania, jumatate din locuitori nu au autoturism, deci circula cu prietenii sau cu trenul ori cu transportul rutier. Daca nu au trenuri la dispozitie circula cu microbuze si autocare in vacante cu durata medie si lunga dar si in calatorii scurte, exemplu pelerinaje, excursii de 1-3 zile fiind din ce in ce mai multe (iar transportul feroviar pierde calatori).

Romanii bogati material oricum circula odata la cativa ani cu trenul, cei mai multi clienti ai trenurilor sunt cu venituri sub medie, care nu au de ales, sunt pasionati de trenuri ori le este teama de drumuri si avion.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1120
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3622
Data de inscriere : 24/08/2017

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 14:11

Mie mi se pare ca deja sunt prea multe masini pe strazi, numarul aproape s-a dublat in 10 ani. Ca-s multe rable de 500-1000 de euro, partea a doua, tot sunt mai bune decat vechile Dacii 1310.

Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3217
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8082
Data de inscriere : 26/05/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 14:23

Laurentiu Ciobanu a scris:
Mie mi se pare ca deja sunt prea multe masini pe strazi, numarul aproape s-a dublat in 10 ani. Ca-s multe rable de 500-1000 de euro, partea a doua, tot sunt mai bune decat vechile Dacii 1310.


https://www.forbes.ro/peste-44-dintre-masinile-verificate-in-trafic-de-rar-aveau-deficiente-majore-346253

O parte dintre aceste masini nu vor mai avea dreptul sa circule, dar posibil dupa alegeri sa se intample asta. Iar acei romani vor veni la tren si la transportul rutier public, macar pana vor cumpara alta.

https://www.automarket.ro/stiri/romania-are-cea-mai-mica-rata-de-motorizare-din-europa-396-de-masini-la-112149.html

Destui romani au minim 2 masini, iar alti cetateni care NU au ei personal sau in familie o masina. Mai sunt cateva sute de mii de autoturisme de firma cu care angajatii nu pot parasi localitatea in scopuri personale.


Ultima editare efectuata de catre razvan - trenuri in Vin 25 Aug 2023, 14:27, editata de 1 ori
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8268
Data de inscriere : 16/01/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 14:25

Hehehe, sint strazi prea putine si orasele prea inghesuite, nu masini prea multe.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18257
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23686
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 14:26

Parcul auto este destul de mare undeva la 7.6 mil de autoturisme cu 396 de autoturisme la.mia de locuitori
In București sunt aproape 1 mil de autoturisme.media e la 673 de autoturisme la.mia de locuitori
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18257
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23686
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 14:50

In Norvegia daca nu apuci sa iei bilet dar te urci in vagonul cu ticket sales nu plătești tarif extra

https://www.facebook.com/reel/828466538730173
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2071
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6526
Data de inscriere : 25/05/2012

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeVin 25 Aug 2023, 15:12

Dr2005 a scris:
AeroX a scris:
Electrificarea era mai benefica si puteau folosi si trenurile electrice pe care le achizitionau oricum.
Dar daca asta era nevoia Alstom sa vanda produsele din catalog ... iar USR-ul e partid la mana corporatiilor.[...]
Totusi, cum aduci trenuri noi (nu neaparat cu hidrogen) pe niste linii in paragina, mai ales linia spre Curtea de Arges, linie nesudata, degradata si plina de vegetatie care sa zgarie trenul? Degeaba ai trenuri noi daca le plimbi prin jungla.
Nu cred că ştii ce înseamnă electrificarea...
Ea necesită mult mai mult decât nişte stâlpi şi nişte sârme în lungul căii. Înseamnă substaţii, instalaţii de control şi mai înseamnă şi că ai de unde să racordezi înaltă tensiune la substaţii. Dacă toate astea există îm apropierea acelei linii, numai Transelectrica ştie, dar la câtă industrie e acolo, dacă electrificarea era facilă în zonă, s-ar fi făcut din anii '70. Nici măcar ,,măreaţa realizare" Vâlcele - Rm. Vâlcea nu a fost electrificată, chiar dacă tunelurile s-au făcut în gabarit de electrificare.
În plus, nu mai bine facem întâi electrificarea pe TEN-T Core? Avem singurul segment neelectrificat de pe CNC Rin-Dunăre (Răduleşti - Giurgiu), nu-i mai bine să îl facem întâi pe ăla, că e full de marfă şi aduce bani din TUI?
Întrebarea e retorică, evident că prioritare sunt Răduleşti - Giurgiu, Cluj - Oradea şi Jilava - Giurgiu + Centura Bucureşti şi fix aşa se regăsesc în toate strategiile posibile şi imposibile.

Pe când trenurile cu H2 pot fi puse în circulaţie imediat. De aia s-a şi ales o linie TEN-T Comprehensive, deci cu şanse mici de finanţare pentru lucrări de modernizare (şi electrificare). Iar contractul oricum e ,,full option", atât mentenanţa, cât şi alimentarea cu combustibil sunt în sarcina producătorului. Înţeleg că asta supără atât sindicatele (că nu mai e nevoie de personal de întreţinere la CFR Călători), cât şi reparatorii (că nu mai e nevoie de cârpeli... Alstom îşi va alege un singur partener - de fapt l-a ales deja - şi doar cu ăla va întreţine şi cele 37 de RE-IR şi cele 16 locomotive şi cele 12 RE-H şi noile metrouri pentru Bucureşti).

Foarte bine, sa se electrifice tot ce are trafic si justifica (sau o sa justifice). Ca e coridor core sau comprehensive tot trebuie electrificat mai devreme sau mai tarziu.
N-am zis ca trebuia electrificat Pitestiul si nu alte rute. Am zis ca trebuia si Pitestiul, tocmai pentru ca trebuia demult!
Are potential de mai mult, nu doar de fundatura cu tramvaie!

In rest, trenul cu hidrogen e proiect pilot in toate tarile, inca in stadiu experimental, la scara foarte mica. Nu se bazeaza nimeni exclusiv pe acest tip de tren. Si cel mai important: este menit pentru a inlocui pe scurta distanta trenurile Diesel, ori tu pe M101 si restul de linii adiacente n-ai cum sa faci fata cu numai 12 bucati. S-ar fi pretat cel mult la aeroport, rute foarte scurte, cu trafic specializat (de un singur fel). Nu se preteaza la linii principale / magistrale cu trafic variat. Asa e in vest, iar vestul ar fi electrificat. La noi va fi (daca va apuca) ce a fost si Desiro cand a venit. O sa fie vazut ca naveta Enterprise.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1120
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3622
Data de inscriere : 24/08/2017

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeLun 28 Aug 2023, 09:45

razvan - trenuri a scris:
O parte dintre aceste masini nu vor mai avea dreptul sa circule, dar posibil dupa alegeri sa se intample asta. Iar acei romani vor veni la tren si la transportul rutier public, macar pana vor cumpara alta.

Sunt atatea neconformitati pentru ca pe romulani ii doare undeva de masina. Multe din taloanele retrase sunt si pentru ca nu le mergea un far; cati soferi stii sa aiba la ei becuri si sigurante de rezerva?
Cu emisiile poluante, sunt multi care si-au luat diesel-uri cu DPF ca sa mearga doar prin oras, DPF-ul s-a infundat iar ei l-au scos. Idem si catalizatorul dupa o perioada.
Insa majoritatea deficientelor se rezolva cu 500 de euro.

Altfel, sa se duca la tren pe motivul asta...sa fim seriosi.

In ultimele 3 saptamani am tot fost cu bicicleta pe la Voineasa, Obarsia Lotrului, etc. Am preferat sa plec la 3 noaptea cu masina din Bucuresti, sa ajung la 6 dimineata pe la Voineasa si sa ma intorc seara inapoi sau sa pun cortul si sa ma intorc a doua zi. 500 de km in total, 6% consum, 30 de litri de benzina, 7.2 lei litrul de benzina, 216 lei deplasarea.
La tren m-ar fi costat 133 de lei biletul plus inca 40 de lei spaga la nas si bonus tiganeala aferenta ca n-am voie cu bicicleta in tren "da cheama dom'le politia TF sa ma dea jos" si alte amabilitati de CFR.
Si cica noi vrem sa atragem calatorii la tren...
Deja la 2 persoane cu bicicleta pe Valea Prahovei, la 20 de lei biletul de bicla/sens, ajunge mai ieftina masina, ca nu consumi benzina de 154 de lei dus/intors pana la Azuga.
Prin urmare, de unde inainte erau si 30 de biciclete la 3021, acum mai sunt 2-3 pentru ca nu mai renteaza.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8268
Data de inscriere : 16/01/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitimeLun 28 Aug 2023, 14:15

E simplu, dupa mintea unora: intrucit automobilistii nu platesc destule taxe, le crestem in asemenea masura incit brusc trenul sa devina atractiv Smile
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 28 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport III
Sus 
Pagina 28 din 53Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 40 ... 53  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» IR 460/1460-1461/461 Romania/Transbalkan Buc. N.-Sofia-Thessaloniki

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: