|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+35Vitosa @ndrey cristi_tgv tudorstr44 kristi kkk cardinal DAS 2011 Luna SMDS Bebe bubu CalinIonMihai Johnny84 razvan - trenuri aris86 t1972 TVlad cfr500 Cipri Andrei Neculai mtk Adrian78 rich1974 Dr2005 ldh80 vlad237 Laurentiu Ciobanu Adirmvl AeroX MariusM Nesebar DUAL Re6/6 dan tm IonutCFR2009 Ony_x 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 01 Mar 2023, 20:58 | |
| Nu s-a electrificat toată rețeaua s-a mai terminat ceva prin 2017 dar tot a mai rămas ceva cu tracțiune diesel
Network length, gauge and electrification (2016):
3434km standard gauge, 1917km electrified at 1500V= and 300km at 25kV 50Hz |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 01 Mar 2023, 21:29 | |
| Da nici DA- urile sau altele nu mai stau pornite ca pe vremuri, nici in gari , nici in depouri. Mai circula si tu pe retea doctore. Si malaxele se opresc. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 01 Mar 2023, 22:45 | |
| - dan tm a scris:
- Da nici DA- urile sau altele nu mai stau pornite ca pe vremuri, nici in gari , nici in depouri.
Mai circula si tu pe retea doctore. Si malaxele se opresc. Ia să vezi cum stă la BC GM-ul pornit toată noaptea DA-urile nu mai stau pornite că nu prea mai sunt. Dar unde sunt, nu le vezi oprite dacă trebuie să stea juma' de oră între trenuri. La Malaxe şi alte automotoare e altceva. - Adrian78 a scris:
- Nu s-a electrificat toată rețeaua s-a mai terminat ceva prin 2017 dar tot a mai rămas ceva cu tracțiune diesel
NS nu mai are nimic diesel: https://www.ns.nl/en/about-ns/trains-of-ns Or mai fi rămas câteva secundare operate de privaţi sau linii de marfă, dar operatorul naţional nu mai are nimic diesel. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 01 Mar 2023, 22:55 | |
| Fiindcă le mor bateriile de aia stau pornite. Ca să nu fi nevoit să aduci altă locomotivă ca să-i dai curent. Și la EAuri, desiro, aceeași problemă. Da bine că nu zici nimic de subfinanțarea sistemului feroviar. Să nu mă iei cu placa că e ajutor de la Stat. Nicăieri în lume Statul nu și-a bătut joc de operatorul național cum ați făcut-o voi ministerul. Dar știți să râdeți. Băi unde v-ați băgat voi nasul, tot ați distrus. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 01 Mar 2023, 23:14 | |
| - Vitosa a scris:
- Nicăieri în lume Statul nu și-a bătut joc de operatorul național cum ați făcut-o voi ministerul. Dar știți să râdeți.
Băi unde v-ați băgat voi nasul, tot ați distrus. Iar vii cu acuzaţii nefondate? Tu ştii că era cât pe ce să păţească CFR Călători ce a păţit Marfa? Că a intrat Consiliul Concurenţei tare în alocările financiare şi tot de ce a fost dat pe investiţii pe perioada 2008 - 2011 a fost considerat ajutor de stat necuvenit! Norocul a fost că s-a constatat că pe anii respectivi nu s-a acordat compensaţia conform prestaţiei, adică s-a prestat mai mult decât s-a compensat. Aşa că acele sume s-au considerat stingerea subcompensării pe perioada respectivă, ocazie cu care s-a constatat că CFR Călători a fost subcompensată doar cu 2%, stinşi prin ultima majorare de capital dată anul trecut. Prin urmare, nu mai vorbi fără să ştii, că sistemul feroviar nu mai e ca în '98 şi nu e nici ca în Moldova sau Ucraina, unde poţi să pompezi bani cu nemiluita. Mai aruncă o privire şi prin afară să vezi ce chichiţe legale se aplică pentru materialul nou... fie sunt autorităţi gen ARF-ul nostru care cumpără material rulant şi-l pun la dispoziţia OTF (de ex. Germania, unde tot ce înseamnă Regio e gestionat de ADI-urile de transport din land), fie se face contract de leasing operaţional, aşa OTF plăteşte rata din compensaţie şi aia e, dacă mâine vine la OTF, poate prelua şi contractul de leasing. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 01 Mar 2023, 23:21 | |
| Pai și de ce nu se.modifica sistemul de.functionare la CFR Călători și să poate și compania asta să închirieze in leasing material.rulant.Eu zic că ar scăpa d ebayai de cap privind mentenanța de material rulant imobilizat.in accidente și multe.altele Dacă stăm sa analizam câți bani merg aiurea la 3 zile in Rac+PTH dar.locomotivele.iasa la.fel.de.praf adică 2200 de lei |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 01 Mar 2023, 23:30 | |
| Nu o împiedică nimic să acceseze servicii de leasing operaţional, mai ales că are deja CSP pe 10 ani. Bine, s-ar putea să se uite urât Curtea de Conturi când tu ai depourile pline şi faci leasing operaţional. Dar dacă îl faci ca la carte, prin licitaţie publică, nu cred că va avea ce să îţi găsească. Problema e cine îţi face leasingul şi ce îţi dă. Mă gândesc că vreo 20 de Taurus şi/sau Vectron şi vreo 20 de VT628 găseşti imediat. Parcă acum câţiva ani s-a încercat un astfel de contract pentru automotoare, dar s-a schimbat directorul general şi aia a fost. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 02 Mar 2023, 09:06 | |
| - Adrian78 a scris:
- La calea ferată nu îți face nimeni inspecție la automotor pentru că nu este nici personal specializat să cunoască toate tipurile de automotoare și pe lângă asta vei care vin în control verifica doar funcționarea sistemelor de siguranță
In Olanda s-a impuse standarde de poluare de aia le-au retras și la ei secțiile nelectrificate au ajuns la privați gen Arivva Qbuzz Connection Keolis Nici la auto nu are de unde sa stie Gigel de la statia ITP care sunt parametrii de la un Buick LeSabre care sunt 3 in tara, insa ei au niste parametri de verificat, gen indice de fumigare la motor, procentul de CO, etc, sa nu fie dezechilibre in sistemul de franare, sistemul de iluminare sa corespunda normelor in vigoare, semnalizarea acustica buna, sa nu fie jocuri in trenul de rulare, sa nu fie sasiul rupt, etc. La Gigel la ITP poti vedea Wartburg 1965 ca ia ITP-ul bine deoarece corespund noxele pentru motorul in 2 timpi si ca pica un BMW seria 7 din 2023 pentru ca proprietarul i-a scos catalizatorul. Simplu! Pe mine nu ma convinge nimeni ca un motor care scoate fum in halul ala iese bine la noxe. Si nu, nu e ca e motorul rece, ca le-am vazut asta vara la Titan Sud impachetate in fum cand de-abia venisera din cursa, cat sa se raceasca? Plus ca, totusi, impute o gara intreaga, chiar nimeni nu se sesizeaza? Nu mi se pare normal ca si calator sa-mi puta hainele dupa o calatorie cu trenul. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 02 Mar 2023, 11:00 | |
| De la Malaxe LDH si LDE până la.automotoarele.astea de la TFC și RC nu ar trebui sa mai circule.niciunul.din cauza poluari, plus scurgerile de lichide ulei si ulei de transmisie Atât în Curtici cât și în Arad deja este plin de scurgeri sa nu mai zic cum arătau linia din Simeria unde zăcea LDHul.ala.de.manevra |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 02 Mar 2023, 11:40 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Nici la auto nu are de unde sa stie Gigel de la statia ITP care sunt parametrii de la un Buick LeSabre care sunt 3 in tara, insa ei au niste parametri de verificat, gen indice de fumigare la motor, procentul de CO, etc, sa nu fie dezechilibre in sistemul de franare, sistemul de iluminare sa corespunda normelor in vigoare, semnalizarea acustica buna, sa nu fie jocuri in trenul de rulare, sa nu fie sasiul rupt, etc.
La Gigel la ITP poti vedea Wartburg 1965 ca ia ITP-ul bine deoarece corespund noxele pentru motorul in 2 timpi si ca pica un BMW seria 7 din 2023 pentru ca proprietarul i-a scos catalizatorul. Simplu! Păi Gigel nu compară realitatea cu ce scrie în cartea tehnică a maşinii? Era să mă pice şi pe mine la ITP cu maşina aproape nouă (primul ITP, maşină veche de 2 ani, reviziile la zi), că cică nu ies noxele. - Adrian78 a scris:
- De la Malaxe LDH si LDE până la.automotoarele.astea de la TFC și RC nu ar trebui sa mai circule.niciunul.din cauza poluari, plus scurgerile de lichide ulei si ulei de transmisie
Atât în Curtici cât și în Arad deja este plin de scurgeri sa nu mai zic cum arătau linia din Simeria unde zăcea LDHul.ala.de.manevra Pe Malaxa ai motor din 2008, mult mai nou decât pe orice altceva din restul parcului circulant în traficul de călători în România. La Curtici nu prea ajung LDH-uri şi DA-uri, ajunge maxim un AM1000, dar ăla trage pe liniile înfundate. Deci de unde e uleiul? Tare îmi e că e mai mult de la reductoarele de EA. Apropo de ulei, la noi există cutuma aia cu ,,pune ulei/vaselină să curgă, că e mai bine", aşa că se pun lubrifianţi en-gros şi pe unde trebuie doar câteva picături. Evident că excesul atrage praf şi jeg şi mai şi curge pe unde nu trebuie. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 02 Mar 2023, 12:06 | |
| Nu ajung LDHuri și DAuri la.Curtici?Mă faci să rad.. La.un moment dat erau vreo 3 LDHuri care prestau serviciu de manevra acolo plus un DHB de la.Softronic și LDHul.de la.TradeTrans pentru terminal In prealabil LDHurile LDEurile și unele.EAuri se mai remizau și la.liniile.infundate de lângă birou in paralel cu linia 1A unde se gara și Malaxa 1000 |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 02 Mar 2023, 12:07 | |
| Ei nu ajung LDH și DA în Curtici. Ba ajung ale operatorilor privați. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 02 Mar 2023, 12:18 | |
| Inginerul de la ITP nu lucreaza cu cartile tehnice a mii de masini, nici nu are de unde sa faca rost de asa ceva, imagineaza-ti ca tu vii la ITP cu un Briliance BS6 sau cine stie ce chinezarie care e primul exemplar ce circula in afara Chinei. El lucreaza dupa normative si atat. In normative scrie ca farurile trebuie sa bata maxim 30 de metri pe faza scurta, 100 pe faza lunga, sa fie la acelasi nivel, sa nu ai diferente de mai mult de x% intre franele dreapta/stanga, sa fie frana eficace, sa ai stergatoarele eficace, sa functioneze semnalizarea, sa nu ai jocuri in suspensie-directie, etc. Toate astea nu tin de producator, producatorul masinii trebuie sa o proiecteze in asa fel incat sa se incadreze normelor, la fel cum un tramvai Imperio trebuie proiectat sa respecte STAS-ul dimensiunilor (recte sa incapa la peroane), tu stii mai bine ca mine astea.
In motor iti intra 14.7 parti aer la o parte benzina, prin urmare procentul de noxe din total aer care iti iese pe teava este constant indiferent ca e Tico sau Cadillac Escalade. Ce a facut nea caisa la tine la noxe era ca voia o spaga. Tu zi-i ca te duci la altul, la o masina de pana in 10 ani noxele iti ies aiurea doar daca ai traseul spart si trage aer fals pe undeva. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 02 Mar 2023, 16:33 | |
| Mi-a scos un bon cu 139 g CO2, nu știu cum calculate, și eu în cartea tehnică la modelul ăla de mașină am 133. După aia a concluzionat că am țeava de eșapament murdară, că mașina e prea puțin folosită și rămân depuneri în zona unde bagă el senzorii. După turat motorul ca lumea vreo 5 minute, a ieșit și testul de noxe.
Apropo de faruri, normativul de acum o zice că farurile trebuie să bată 30m. Dacă mașina e din 1980 și atunci normativul zicea 25m (ipotetic, nu am verificat), la ITP ce verifici? Conformitatea cu standardul actual sau cu standardul de la data omologării mașinii? STAS-ul de tramvaie trebuie respectat doar de tramvaiele produse după intrarea în vigoare a STAS-ului. De ex. un T4R nu o să corespundă în veci unui normativ din 2023, dar asta nu înseamnă că în 2023 e musai să retragi toate T4R-urile. _________________ :TTT:
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 02 Mar 2023, 17:06 | |
| Trebuie sa respecte standardul de la data fabricatiei masinii. Dacia noastra 1300 din 1979 a trecut intotdeauna testele de noxe, fara spagi sau alte scamatorii. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |