Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport III

In jos 
+33
cristi_tgv
tudorstr44
kristi kkk
cardinal
DAS 2011
Luna
SMDS
Bebe
bubu
CalinIonMihai
Johnny84
razvan - trenuri
aris86
t1972
TVlad
cfr500
Cipri Andrei Neculai
mtk
Adrian78
rich1974
Dr2005
ldh80
vlad237
Laurentiu Ciobanu
Adirmvl
AeroX
MariusM
Nesebar
DUAL
Re6/6
dan tm
IonutCFR2009
Ony_x
37 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 31 ... 53  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20230
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25023
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeLun 23 Ian 2023, 22:42

razvan - trenuri a scris:
Adrian78 a scris:
Clasa 1 a pe tren RE in Germania.Asa ar trebui sa fie si la noi pe trenurile de mediu si lung parcurs


Posibil sa fie la noi pe trenuri peste cativa ani ca si second handuri. Nu sunt bani sa fie cumparate multe bucati noi.
Poate le vor cumpara operatorii privati, CFR Calatori nu are/nu va avea fonduri disponibile. In Romania, piata de transport de calatori la toate modurile este foarte diferita fata de Germania.
Da, sigur că ramele alimentate la 15.000 V 16 2/3 Hz vor fi numai bune de luat în România la mâna a două Smile)

Eu v-aş recomanda să pozaţi vagoanele de acum, că în câţiva ani când vor veni toate 119 rame electrice şi 20 rame pe hidrogen şi se vor face modernizările din PNRR, în afară de o parte din etajate, o parte din AVA200 Salon şi ultimele loturi de 20-68 şi 20-49, altceva din ce e acum în circulaţie nu cred că va mai rămâne.
Evident, mă refer la vagoane, nu la automotoare.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18244
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23671
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeLun 23 Ian 2023, 22:44

Adică o să ajungă la gard 21-76 21-87 21-86 20-83 și o să rămână etajate și 20-68 și 20-49?
Bune alegere cine a fost istețul?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20230
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25023
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeLun 23 Ian 2023, 22:51

Până se termină de livrat tot, adică prin 2030, saloanele vor avea deja 24 de ani, vor fi aproape de amortizare. Cum au supravieţuit Dimitroavele până acum câţiva ani, poate o mai rămâne pe vreo fundătură vreun 20-87.
Grosul trenurilor se va face cu noile rame, cam tot ce înseamnă IR pe linii electrificate va fi cu ele, cu excepţia trenurilor de noapte, unde vor intra noile cuşete convertite din AVA200 şi noile saloane convertite din 21-90. Restul vagoanelor se vor împărţi pe la diverse regio-uri (inclusiv 20-49 şi 20-68). Nu uitaţi că din 2025 oricum avem obligaţia legală să asigurăm acces persoanelor în fotoliu rulant la toate trenurile. Şi mai avem şi obligaţia să asigurăm transportul bicicletelor la toate trenurile. Or vagoanele cu astfel de dotări le numeri pe degete.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Cipri Andrei Neculai

Cipri Andrei Neculai


Numarul mesajelor : 381
Localizare : M400, km 130
Reputatie : 3210
Data de inscriere : 29/09/2016

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 00:06

Saloane si iar saloane... Crying or Very sad Mad
Vedea-le-as trase la gard in Basarab si lasate sa arda precum Y-urile alea, care in loc sa fi fost salvate le-ati lasat prada boschetarilor.

"Nu-ti convine? Du-te la WL-u' sau Cuseta." --- citat dintr-un alt distins al acestui forum.

Stiti care e problema? Ca daca la cuseta mai e cat de cat convenabil ca raport calitate / pret, la WL nu inteleg pentru ce mi se cere 50-60 euro pentru un Bucuresti - Cluj / Timisoara etc.

Adica in afara de o saltea mai moale si ceva mai spatioasa plus o perna pe care nu-ti rupi gatul ca pe aia de la cuseta, serviciul e chel. Nu mai zic ca am avut placerea sa circul doar cu DWA-uri si pot spune ca a fost ok, dar nu vreau sa ma gandesc la Hanse.

Alea si in 2030 vor mai fi in circulatie?

Later Edit: intrebare pentru domnu' doctor: IC-urile mai nou sunt subventionate? Am vazut ca reducerile comerciale (gen TrenPlus) nu mai sunt disponibile, dar pensionarii, elevii etc sunt eligibili.

Nu intreb cu rautate ci mai mult din curiozitate: tin minte ca pe 532 il facusera 1530 in vara lui 2014 tocmai din cauza ideii cu subventii & shit.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20230
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25023
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 00:46

Sunt compensate. Iar tot ce primeşte compensaţie trebuie raportat la tariful aprobat. Dacă tu, ipotetic vorbind, poţi vinde un bilet mai ieftin cu 25%, de ce mai ceri compensaţie? Sau dacă tu în loc de 100 lei ceri 75 lei pentru bilet, de ce la decontul pentru elevi, de exemplu, vii şi îi ceri statului 100 lei, dacă tu te juri cu mâna pe inimă că serviciul tăul costă 75 lei? Prin urmare, dacă un operator va face încasări mai mari şi va avea costuri mai mici, i se va reduce compensaţia corespunzător.

Nicăieri în Europa nu există trenuri compensate cu oferte comerciale, asta era o găselniţă românească, unde bugetul se forma din start de la valoarea maximă posibilă a compensaţiei şi apoi se calcula cât mai trebuie din bilete. De aia erau OTF privaţi care făceau IR cu tarif de R.
Cât despre CFR Călători, nu cred că cineva a stat vreodată să facă un inventar al diverselor oferte comerciale. Care oricum erau date tocmai ca să combată practica privaţilor.

Cu vagoanele de dormit se va rezolva problema prin PNRR, nu ştiu dacă mai rămâne vreun 71-31. Deci şi alea ar merita pozate Smile

Atenţie că absolut tot ce se cumpără nou va trebui să fie conform cu toate STI aplicabile. Vei pierde minim 4 compartimente fictive la vagon pentru toaletă PMR, loc PMR, rastel de biciclete. Aşa că restul vagonului va trebui valorificat mult mai eficient, inclusiv dpdv al întreţinerii. Aşa că nu o să mai stea nimeni să se chinuie cu compartimente, nici măcar ungurii şi polonezii.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22246
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 03:48

Ghinion cum zicea un "destept" lol! nu-ti place salonul scoti banul pentru un confort sporit, nu vrei? nu te obliga nimeni sa vii la tren, exista atatea variante de transport sau poti sta acasa!
Si in Franta e la fel, nu mai exista compartimentate, cine stie ce raritati pe cate un TER (Regio) un vagon ratacit si ala e taticul la AVA200 dar in rest 99,9% saloane inclusiv la trenurile de noapte, de fapt la ei ICN este cu dormitoare si cusete si DOAR un vagon clasa si ala salon!
Si in Italia la fel, trenul de noapte e compus din dormitoare si cusete iar la clasa un salon!
In Austria ce mai gasesti compartimentate la trenurile de noapte dar vagoane clasa sunt unu maxim doua, in rest dormitoare si cusete!
In Germania trenurile de noapte sunt exclusiv cu vagoane salon si majoritatea ICE, si nici nu au serviciul WLA sau BC
In Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria mai gasesti compartimentate pe EN/ICN dar vagon clasa e doar 1-2, baza e cuseta si dormitorul, noaptea iei sa dormi nu sa mergi ieftin in vagon clasa compartimentat, mergi noaptea platesti mai scump, e normal ca trebuie sa faci si incasari mai mari, angajatii primesc sporuri de noapte si tu calator trebuie sa platesti mai scump, scutesti ziua, cobori dimineata la destinatie!

_________________
595423Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18244
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23671
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 14:26

Dr2005 a scris:
Până se termină de livrat tot, adică prin 2030, saloanele vor avea deja 24 de ani, vor fi aproape de amortizare. Cum au supravieţuit Dimitroavele până acum câţiva ani, poate o mai rămâne pe vreo fundătură vreun 20-87.
Grosul trenurilor se va face cu noile rame, cam tot ce înseamnă IR pe linii electrificate va fi cu ele, cu excepţia trenurilor de noapte, unde vor intra noile cuşete convertite din AVA200 şi noile saloane convertite din 21-90. Restul vagoanelor se vor împărţi pe la diverse regio-uri (inclusiv 20-49 şi 20-68). Nu uitaţi că din 2025 oricum avem obligaţia legală să asigurăm acces persoanelor în fotoliu rulant la toate trenurile. Şi mai avem şi obligaţia să asigurăm transportul bicicletelor la toate trenurile. Or vagoanele cu astfel de dotări le numeri pe degete.


Mai sunt și saloane 21-76 și derivatele livrate până în 2011.Si atunci cehii de ce cumpără vagoane SH compartimentate fabricatie 1990
Degeaba aduci rame daca peronul e la.nivelul ciupercii șinei .Nu mai bine aduceau peroanele la.un standard cum este pe coridor?
Și la ED250 Pendolino și la ICE 4 și Velaro Turcia sunt doua trei unități unde sunt amenajate 3 compartimente
Da putea sa modernizeze in vagoane COMBO.ca la.PKP cu spatii pentru biciclete locuri și toalete PMR plus doua compartimente Family sau grupuri
Și 89-87 făcute clasa a1a și bar bistro
Și mai este încă o chestie la noi se fura din saloane ți frica sa adormi că îs fura bagajele așa la compartiment se auzea când deschidea ușa..


Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mar 24 Ian 2023, 15:53, editata de 1 ori
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22246
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 15:26

Daca vrei sa dormi in siguranta nu stai la salon! Nu mergi noaptea la clasa daca vrei si siguranta, clar alegi un vagon de dormit sau cuseta, platesti pentru siguranta ta! Daca te respecti scoti banu, nu merge ieftin si in toate conditiile, scoti banutul, platesti direct in tren , la cuseta si dormit tarifele sunt la fel ca la casa de bilete, te duci frumos cu mana in buzunar si ii spui conductorului ca vrei un loc, scoti doar cardul si platesti, acelasi tarif ca la casa si culmea la casa primesti cine stie ce loc pe sus, cu mai multi, asa la conductor poti sa primesti un loc bun, jos sau chiar singur in cabina(depinde de ruta si de gradul de ocupare) dar vreau sa zic ca la conductor direct in tren poti sa primesti un loc mult mai bun fata de ce iti da casiera! La casa se dau locurile ce le da calculatorul, in schimb la conductor se pot vinde locuri preferate(cele libere) Wink
Deci e foarte normal sa ai salon noaptea pe IRN pentru ca trebuie constrans cumva calatorul sa scoata banul pentru alte servicii, nu ai cum, daca toata lumea merge ieftin si sta la clasa compartimentat cum mai scoate cfr banii pe cuseta/dormit, nu se poate, trebuie cumva facuti sa scoata banu sa nu mai fie asa zgarciti, ca majoritatea sunt zgarciti, prefera 2-3 bidoane de bere dar nu ar da 50 de lei la cuseta. Stai in 20-68 cu neoanele in ochi daca esti asa zgarcit.

_________________
595423Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18244
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23671
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 16:03

Mai sunt și oameni care câștigă 1500-2000 de lei aia.de unde sa dea atâția bani la cuseta
Bine că ținem prețul abonamentele la.minimul pentru 30 de lei 122 de lei cât 4 pachete de țigări iar la unele R o ajuns sa dai 6.5 lei pe 10 km
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20230
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25023
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 18:13

Adrian78 a scris:
Bine că ținem prețul abonamentele la.minimul pentru 30 de lei 122 de lei cât 4 pachete de țigări iar la unele R o ajuns sa dai 6.5 lei pe 10 km
Abonamentul e un produs pentru navetişti, e logic să fie mai ieftin decât biletele luate separat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22246
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 19:02

Adrian78 a scris:
Mai sunt și oameni care câștigă 1500-2000 de lei aia.de unde sa dea atâția bani la cuseta

1500 chiar nu cred ca mai are cineva in zilele de azi, chiar si 2000 mi se pare extrem de putin, cine se duce la munca zi de zi pentru atata? Daca x e sarac nu inseamna ca trebuie sa oferim confort la pret de 2 lei. Pe alta parte nu te tine nimeni sa nu faci altceva daca de la locul x de munca castigi putin te poti reprofila, schimbi domeniul nu stai si te vaiti! Plus ca esti liber sa pleci din tara daca nu-ti convine! Deci nu te tine nimeni legat sa accepti saracia, majoritatea se zbat sa faca mai mult sa aibe mai mult. Wink

_________________
595423Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_a
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6526
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11756
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMar 24 Ian 2023, 20:44

Nesebar a scris:
Adrian78 a scris:
Mai sunt și oameni care câștigă 1500-2000 de lei aia.de unde sa dea atâția bani la cuseta

1500 chiar nu cred ca mai are cineva in zilele de azi, chiar si 2000 mi se pare extrem de putin, cine se duce la munca zi de zi pentru atata? Daca x e sarac nu inseamna ca trebuie sa oferim confort la pret de 2 lei. Pe alta parte nu te tine nimeni sa nu faci altceva daca de la locul x de munca castigi putin te poti reprofila, schimbi domeniul nu stai si te vaiti! Plus ca esti liber sa pleci din tara daca nu-ti convine! Deci nu te tine nimeni legat sa accepti saracia, majoritatea se zbat sa faca mai mult sa aibe mai mult. Wink

In general aveti dreptate, dar sunt anumite domenii de activitate si meserii in care, oricat de bine ti-ai face treaba si oricat de mult ai vrea sau ai incerca sa te perfectionezi , sa-ti faci mai bine treaba in domeniul/meseria respectiva, primesti un salariu fix ! De exemplul: impiegat de miscare, acar (ca sa spun meserii legate de domeniul feroviar) sau din alte domenii: politisti, jandarmi, functionari din administratia publica locala, etc!

Problema se pune si in cazul celor care lucreaza intr-un anumit domeniu deoarece le place sa lucreze in acel domeniu sau in aceea meserie, dar, oricat de bine ar lucra, primesc tot accelasi salariu! De exemplul (ca sa ramanem in domeniu feroviar) ce ar putea face sau cum ar putea lucra mai bine un IDM ca sa primeasca un salariu mai mare ?!
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22246
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 03:51

Un IDM are 4500 sigur, un mecanic la privat ajunge si la 10000(am vazut fluturas cu lichidare cu ochii mei) la stat e mai putin dar are peste 5000 asa ca in domeniul feroviar sunt salarii chiar ok.
In alte domenii sunt si mai sii, politie si alte institutii mai prost stau aia de la privat sau cei care merg la un supermarket ca sunt munciti pe salariul minim. Dar si asa salariul ala minim nu mai e nimeni cu 2000 pe luna, nu cred.

_________________
595423Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport III - Pagina 10 Bdeem_8496_a
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2071
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6524
Data de inscriere : 25/05/2012

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 10:29

Daca ar arata in Romania toate vagoanele salon stil ATC n-ar fi atat de rau cu mocheta cu tot.
Destule din AVA-urile salon cu minime investitii ar fi aproape de interiorul ceva mai luxos precum 20-90-ul ATC-ului.
Dar in ce hal arata majoritatea vagoanelor de la CFR Calatori nici de IR nu mai sunt bune, iar alea care sunt ceva mai "noi" ajung pe IC-urile de la Noul Mers.   What a Face  
Ma rog, eu oricum nu voi merge cu IC-urile, din simplul motiv ca nu-mi accepta reducerea TrenPlus, dar sa mearga elevii gratuit e in regula, asta e efectul compensatiei, atragerea mai multor categorii de reduceri masive si mai ales gratuitatile sau pomenile de orice tip. In conditiile in care inainte nici nu pomeneai sa vina elevii la InterCity fara sa plateasca nimic, dar platesc altii tot in locul lor. N-as avea o problema cu asta, dar nici la InterCity, chiar asa ...

Nu exista nicio justificare reala sa nu se permita cardul. Pe acelasi principiu ar trebui sa nu mai existe deloc acest card, la IR sau R fiind aceeasi "paguba" pentru operator. De parca posesorii CTP merg o data pe an si asa estimeaza ei pierderea pe propria barba.
Niciodata nu voi plati tariful intreg de IC, in conditiile actuale. Macar sa zici ca ia uite dom'le ce ti se ofera, merita toti banii, dar e evident ca au fost bagate in ideea ca de "de ce nu, ati vazut cat au scumpit operatorii rutieri si au disparut din zboruri low-cost".
In final tot ca sa transporte public beneficiar de reduceri si gratuitati.
Si asta se si vrea, conform celor spuse de Dr2005, probabil in anii urmatori va disparea cardul de tot, e mai bine asa.   acc
Dar cate oferte comerciale n-au disparut deja...ori se va tot scumpi cardul atat de mult incat il vor cumpara tot mai putini, deci tot la disparitie se indreapta, desi se tot promitea digitalizarea lui si cate si mai cate.

Sunt misto si compartimentele...dar cand stai singur sau daca esti cu prieteni si atat.
Asta ca sa ai si o experienta placuta in asemenea tip de vagoane.
Valabil si la cuseta sau dormitor din punctul meu de vedere, unde platesti mai mult. Asa as prefera si eu decat sa ma chinui o noapte intreaga pe tren, chiar si la compartiment nu te odihnesti la fel, oricat de gol e si stai singur si te intinzi si bla bla bla. Nu prea merge asta, majoritatea calatorilor chiar vor odihna in adevaratul sens, nu sa atipeasca 2 ore si sa zica ca au dormit. Nu e normal sa mai traim in "nostalgii" din astea, au apus vremurile "bune", acum e firesc sa apelezi la un serviciu de noapte aferent, iar pe destule rute/trenuri chiar are si succes. Ah, si una e cand ai bani putini si 20j de ani si rezisti noptile nedormit, alta e dupa 30+ si cu alt program/regim si totodata si cu alte posibilitati materiale/financiare. Altfel chiar n-are rost sa te zgarcesti daca tot iti place cu trenul nu te doare sa platesti pentru mai mult confort.

Tot in privinta vagoanelor compartimentate, haideti sa recunoastem, majoritatea preferam asemenea tip de confort si in ideea de a merge mai in tihna, nu cu alti calatori calare peste tine cu catel, cu purcel, etc. Sunt si calatori care nu-s facuti sa stea intr-un compartiment, ori sunt galagiosi, ori au doi caini pe alt scaun, ori nu emana mirosuri prea placute cu cine stie ce mancare, doar la "lung parcurs" ti se mai face si fomica, ori sunt omuletii mai de la tara si oricum nu foarte ingrijiti, etc. Si ii simti in toata splendoarea ingramaditi langa tine.
Si vagoanele salon au rostul lor. Ca unii nu mai merg cu trenul din asemenea considerent, nu intereseaza pe nimeni si e si normal, pentru ca daca mergea lumea cu trenul doar de placere dadeau faliment toti operatorii feroviari de mult timp.

Sau mai e frumos in compartiment si cand te numesti pasionat si vrei si geam cu glisare (tip ghilotina) ca sa admiri drumul corespunzator sau facand si poze/filmari (dar pana si aici nu tine flacara pasiunii forever).

21-90 ar trebui modernizate in stilul vagoanelor MAV de pe Corona, Harghita, etc. Macar ele sa fi ramas cum sunt (compartimentate) si apoi puse pe IC.
Bine, ideea ar fi sa se modernizeze odata. Acum sunt niste gioarse.

La fel si 20-76, 21-70 si omoloagele de clasa 1, daca se mai investea in ele acum erau (inca) bune de IC.
Mai ales ca sunt de mica capacitate, alt spatiu, alt confort, iar la IC nu se urmareste oricum cantitatea, ci calitatea. Ma rog, la CFR Calatori e invers, la Regio se pune capacitate mica si confort, iar la rang superior scopul lor e sa adune preponderent elevi si studenti. E clar ca de asta se prefera asa mult vagoanele salon. Mai multe locuri => mai putine vagoane, mai putine costuri de exploatare si intretinere.

Ma rog, nu ma deranjeaza nici sa ma plimb ieftin pe defileul Muresului cu 20-76, dar cand ma gandesc ca de la Sibiu la Mangalia mergi in etajat nu-mi prea surade deloc, adica oricum n-as mai merge (am mers doar cand era tarif de Regio pentru acel tren, acolo nici cuseta/dormitor n-ai, iar cand a existat o tentativa nici n-a rezistat tot sezonul). Eu inteleg ca trenul ala are nevoie de capacitate mai ales pe Bucuresti-Mangalia, dar nu se vrea alta formula. Tot tin sa lipeasca Sibiu-Slatina-Pitesti-Bucuresti de etajatele alea. Trebuie un tren separat, sa nu se mai amestece nici drogateii cu familistii.


Ultima editare efectuata de catre AeroX in Mier 25 Ian 2023, 10:56, editata de 1 ori
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
cfr500




Numarul mesajelor : 2580
Varsta : 23
Reputatie : 7204
Data de inscriere : 18/11/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 10:55

Adrian78 a scris:

Degeaba aduci rame daca peronul e la.nivelul ciupercii șinei .Nu mai bine aduceau peroanele la.un standard cum este pe coridor?
Legat de peroane, o problema mai mare este lungimea lor. De sarbatori IR1754 Suceava/Botosani-Bucuresti a avut si 15 vagoane, la Bacau vagoanele de la Botosani se opreau in zona fara peron la linia 2 directa. Sau la Veresti peroanele sunt pentru 6 vagoane.
In Ungaria sunt repere unde sa opreasca peronul. De ce nu se face si in Romania?
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 10 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport III
Sus 
Pagina 10 din 53Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 31 ... 53  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: