|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+29rich1974 DAS 2011 adytm TER200 CalinIonMihai Adrian78 razvan - trenuri Re6/6 Cipri Andrei Neculai Amiralul ciprian71 Peter Fodor DUAL cristi CFR alinx3330 aris86 ets2oltromânia Luna IonutCFR2009 AeroX ldh80 Adirmvl Norbi cardinal TVlad Nesebar riciu Dr2005 marius664 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 18 Iul 2022, 01:24 | |
| Probabil în toamnă va veni scadenţa din nou la un alt vagon, ţinând cont că RP-ul se face la un an jumate la aceste vagoane. Evident, în toată ţara există o singură unitate autorizată pentru a repara astfel de vagoane, care s-ar putea să nu participe la licitaţie dacă va avea alte comenzi...
Pe de altă parte, să bagi banii în RP-uri pentru vagoane care circulă 2 zile pe săptămână e puţin aiurea... _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 20 Iul 2022, 16:33 | |
| Oare rutele astea Sibiu-Brașov Sibiu-Timișoara Cluj-Oradea Cluj-Tg Muresnu meritau și ele trenuri cu hidrogen? Guvernul României a aprobat achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Proiectul pilot are în vedere achiziția a 12 trenuri de 160 locuri servicii de întreținere și reparații a vehiculelor, precum și alimentare cu hidrogen, pe termen lung, scrie Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Trasporturilor, pe pagina sa de Facebook Care sunt rutele pe care vor circula Proiectul va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule, trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj. Astfel, se vor asigura: trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu trenuri la o oră între București - Găești - Pitești trenuri la o oră între București și Târgoviște 4 trenuri pe zi între București – Slatina - Craiova prin Pitești Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități. Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență #PNRR și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind astfel la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050. ______________________ #achizitietrenuri #trenuri #CFR #caiferate #tren #caleferata #transportferoviar #infrastructuraferoviara #DezvoltamRomania #modernizare # dezvoltare #feroviar #investitii #hidrogen #PNRR |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 20 Iul 2022, 17:36 | |
| Cred ca realizati ca cele 12 bucati nu ajung nici macar pentru rutele precizate de minister? Rutele respective in general meritau o electrificare, nu asemenea trenuri al caror scop era benefic pe o ruta cu un singur tip de trafic specializat (aeroport, suburban / metropolitan). Momentan vor fi doar niste jucarii de furat ochii alora de n-ar merge cu trenul vreodata in Romania si ca sa dea bine la stiri ca au facut ministerialii performante uluitoare. Se stie cum a intrat Desiro la noi pe piata la inceputul anilor 2000. Pe termen lung este benefica electrificarea (mai ales ca pe rutele respective exista atatea industrii si trenuri de marfa). |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 20 Iul 2022, 18:45 | |
| Sa vedeti spectacol la prima explozie a unui rezevor de hidrogen! O sa se termine brusc cu prostia asta pentru inca vreo suta de ani, cum a fost cu zepelinul de la New York. Ce nu spun astia in presa este ca molecula de hidrogen e mica si a naibii, se strecoara usor printre garnituri si are obiceiul sa explodeze asa ca sansele unui eveniment nedorit sint mari. Eu unul nu as calatori cu bomba. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 20 Iul 2022, 18:57 | |
| Noi vom fi tara pilot si la accidente de genul. Conteaza intreaga Europa pe noi. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 20 Iul 2022, 19:29 | |
| Problema mai mare va fi la impactul cu un camion la o trecere la nivel de cale ferată Mai rezonabil mi se păreau niște trenuri cu baterii că au și alea autonomie de vreo 270 de km.deci până la Pitești până la Otopeni chiar și până la Pausa mergeau băgate și că trenuri metropolitane.. Totuși mai fezabilă mi se pare ideea cu motorina sintetica Cred că alea.pe CNG sunt la fel de periculoase că și astea pe hidrogen
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mier 20 Iul 2022, 22:57, editata de 1 ori |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 20 Iul 2022, 22:14 | |
| Cit de ecologic este procedeul de obtinere a hidrogenului?
intreb pentru un prieten din energie, acuma ca s-au oprit lucrarile la hidrocentralele pe Jiu, s-au oprit termocentrale, s-au inchis cariere de carbune ca nu respecta mediul si tot asa... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 20 Iul 2022, 23:36 | |
| Nu știu cât de ecologic este că am înțeles că se degajă ceva gaz cu efect de seră in extragerea lui Este foarte inflamabil ,greu de înmagazinat și mai are dezavantaje |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 21 Iul 2022, 08:24 | |
| Oare cum o fi cînd o să lovească o masina la pasaj? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 21 Iul 2022, 10:40 | |
| - Adrian78 a scris:
- Problema mai mare va fi la impactul cu un camion la o trecere la nivel de cale ferată
Mai rezonabil mi se păreau niște trenuri cu baterii că au și alea autonomie de vreo 270 de km.deci până la Pitești până la Otopeni chiar și până la Pausa mergeau băgate și că trenuri metropolitane. Cred că nu ai văzut cum bubuie o baterie la şocuri mecanice... e dezastru, plus că arderea e completă, iar până nu se consumă tot, nu poţi să stingi focul (doar să arunci o prelată ignifugă peste el şi să vii cu pompa de vid să tragi aerul). Dacă ai tren cu acumulatori care loveşte un camion, arde şi trenul, arde şi camionul şi arde şi juma' de sat. Gazul pus în rezervoare aflate pe acoperiş poate fi uşor evacuat în atmosferă la impact. De fapt, chiar şi banalul GPL, care e mai greu ca aerul, e mai sigur la şoc decât benzina. - dan tm a scris:
- Cit de ecologic este procedeul de obtinere a hidrogenului?
intreb pentru un prieten din energie, acuma ca s-au oprit lucrarile la hidrocentralele pe Jiu, s-au oprit termocentrale, s-au inchis cariere de carbune ca nu respecta mediul si tot asa... E ecologic dacă îl faci din apă prin electroliza alimentată cu curent electric produs eolian/fotovoltaic (eu aş zice şi nuclear, dar nu mă lasă d-şoara Gretha). Chestia e că e mai ieftin şi simplu să extragi hidrogenul din gaz metan, petrol şi cărbune, ba chiar îţi şi rezultă ca produs secundar la anumite activităţi petrochimice. Hidrogenul ,,verde" e rar, hidrogenul produs prin electroliză e undeva la 4% din totalul utilizat pe glob, numai că doar o mică parte din acea electroliză e făcută cu curent electric din surse regenerabile. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 21 Iul 2022, 14:57 | |
| La canicula care s-a instalat in Romania, cam ce efect o sa aiba asupra hidrogenului? Cînd eram la liceu (1988-1989) la Solventul erau niste rezervoare sferice pe care curgea apa în permanenta. Pe naveta se spunea ca acolo e hidrogen si daca ar exploda Timișoara ar fi rasă. Uneori mirosea puternic în zona a ouă clocite care e semn de hidrogen sulfurat. O fi fost adevarat cu racirea rezervoarelor? o fi fost hidrogen? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 21 Iul 2022, 18:11 | |
| - Dr2005 a scris:
- (eu aş zice şi nuclear, dar nu mă lasă d-şoara Gretha).
Nuclearul e cel mai ecologic, mai ecologic decat hidrocentralele sau eolienele, Greta sa mai treaca si pe la scoala. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5274 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 22 Iul 2022, 10:15 | |
| eu ma intreb de unde au astia hidrogen in romania?
oricum, e o decizie stupida. in loc sa faci electrificare, tu faci hidrogen. pentru un kil de hidrogen prin electroliza consumi cam 40-47 kwh de curent, de aia nici nu e facuta pe scara larga.
solutia adevarata ar fi electrificare si construite rame electrice mai usoare, din materiale compozite, aluminiu, etc.
de fapt, faza asta cu hidrogenul la noi este o smecherie experimentala, au gasit niste fraieri carora sa le vanda o tehnologie. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 22 Iul 2022, 12:26 | |
| Noi nu stim sa reparam ceva mai complex decat Malaxa sau DA/GM (si Desiro se pare ca sunt complicate sau EA-urile modernizate) si ei vor trenuri pe hidrogen. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5274 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 22 Iul 2022, 13:38 | |
| evident, eu stau si ma intreb de unde vor lua hidrogen, pe ce cale il vor obtine?
va zic eu, asta e o smecherie, pe bani europeni, ca sa isi vanda occidentalii tehnologia, sa castige ei banii aia alocati noua. cred ca sunt cu pile de combustie, ca altfel nu e rentabil sa arzi hidrogenul. macar de ar fi hibride, pe liniile electrificate sa ia curent din catenara. adica, sa faci un traseu combinat fara sa schimbi trenul, nu sa mergi cu hidrogenul pe linie deja electrificata.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |