|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+29rich1974 DAS 2011 adytm TER200 CalinIonMihai Adrian78 razvan - trenuri Re6/6 Cipri Andrei Neculai Amiralul ciprian71 Peter Fodor DUAL cristi CFR alinx3330 aris86 ets2oltromânia Luna IonutCFR2009 AeroX ldh80 Adirmvl Norbi cardinal TVlad Nesebar riciu Dr2005 marius664 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 14:43 | |
| - Adrian78 a scris:
- Eu am fost in 2008 cu microbuzul Deva-Vaslui și nu a fost cea mai plăcută experiență mai ales că se lucra pe porțiunea Sibiu Făgăraș plus scăunelele si bagajele mirositoare aferente pe culoar
As fi preferat sa fac 12 ore cu trenul pe timp de zi .De aia era bun fostul 1827 Deva-Cluj și de acolo sa formeze 1832 că tren direct dar nah băgăm trenuri numai pe Bucuresti-Brasov și București -Constanta sa tarăim automotoare limitate la 100km/h dar sunt trendy eco că băgăm trenuri pe hidrogen Adirmvl aia nu obligatoriu studiile de preferabilitate și fezabilitate deci te f... in ea birocrație europeană. Mda deși Ucraina era cea mai coruptă tara totuși se mișcă mai bine că noi.. Eu as scoate ieri Romania din UE, dar la faza cu podul ala nu mai pot da vina pe UE. Dar cand de 18 ani nu ai facut nimic nu mai e de vina UE. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 14:47 | |
| Pai nu faci că dezvoltarea înseamnă că se deșteaptă și unii dar partidul îi vrea prosti pe majoritatea deși unii au fost pe afara au văzut ce înseamnă normalitatea dar ei tot subdezvoltarea votează.. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 18:50 | |
| - Adirmvl a scris:
- Adrian78 a scris:
- Eu am fost in 2008 cu microbuzul Deva-Vaslui și nu a fost cea mai plăcută experiență mai ales că se lucra pe porțiunea Sibiu Făgăraș plus scăunelele si bagajele mirositoare aferente pe culoar
As fi preferat sa fac 12 ore cu trenul pe timp de zi .De aia era bun fostul 1827 Deva-Cluj și de acolo sa formeze 1832 că tren direct dar nah băgăm trenuri numai pe Bucuresti-Brasov și București -Constanta sa tarăim automotoare limitate la 100km/h dar sunt trendy eco că băgăm trenuri pe hidrogen Adirmvl aia nu obligatoriu studiile de preferabilitate și fezabilitate deci te f... in ea birocrație europeană. Mda deși Ucraina era cea mai coruptă tara totuși se mișcă mai bine că noi.. Eu as scoate ieri Romania din UE, dar la faza cu podul ala nu mai pot da vina pe UE. Dar cand de 18 ani nu ai facut nimic nu mai e de vina UE. Ucraina e în stare de război. Asta înseamnă că dacă ceva trebuie reparat, statul pur şi simplu rechiziţionează utilajele, materialele şi muncitorii şi face treaba... fără studii, fără proiecte (dacă se găseşte la arhivă proiectul vechi bine, dacă nu se improvizează ceva la faţa locului), fără licitaţii, fără autorizaţii, fără nimic. Nu se poate compara situaţia, plus că pentru podurile reconstruite rapid în Ucraina nu garantează nimeni (nici măcar ăia de le-au reconstruit) că o să reziste 50 de ani cât trebuie să reziste un pod. Sunt lucrări provizorii, de urgenţă, posibile doar pe timp de război. _________________ :TTT:
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 19:58 | |
| Prin 1995 circula tren Iasi - Adjud - Brasov - Sibiu - Craiova. Avea vreo 3 vagoane, dar erau calatori. Probabil ca multe trase de genul Iasi - Sibiu ar merita automotoare ( 120 - 160 locuri ) construite pentru lung parcurs, economice si care ar scurta timpul de parcurs ( fara rebrusari, schimb locomotiva). Asta pentru ca suntem pasionati de trenuri, daca as fi pragmatic m-as gandi la un ATR 72 care sa zboare Iasi - Sibiu - Craiova. Din pacate cu cateva exceptii, mobilitatea in Romania este mai mult imobilitate - sosele putine si congestionate, cai ferate pe rute ocolitoare si avioane putine pe rutele interne. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 20:44 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Prin 1995 circula tren Iasi - Adjud - Brasov - Sibiu - Craiova. Avea vreo 3 vagoane, dar erau calatori. Probabil ca multe trase de genul Iasi - Sibiu ar merita automotoare ( 120 - 160 locuri ) construite pentru lung parcurs, economice si care ar scurta timpul de parcurs ( fara rebrusari, schimb locomotiva). Asta pentru ca suntem pasionati de trenuri, daca as fi pragmatic m-as gandi la un ATR 72 care sa zboare Iasi - Sibiu - Craiova. Din pacate cu cateva exceptii, mobilitatea in Romania este mai mult imobilitate - sosele putine si congestionate, cai ferate pe rute ocolitoare si avioane putine pe rutele interne.
Da nu avem autostrazi ,nu avem cai ferate modernizate ,Moldova nu este legata de Vest cu nimic si tot tacamul Poate dupa ce se termina aeroportul din Brasov ar fi bun un avion Bucuresti Brasov Iasi si din Sibiu ..Totusi in Sibiu sunt o gramada de parlamentari cum de nu au ciripit la Tarom sa le bage avion mai ales ca si dulapul de presedinte este tot din Sibiu si nu ar mai bloca traficul vinerea cand merge el cu coloana oficiala.. Oricum interesele sunt mari si pentru transportul auto de marfa ca nu se muta o parte din containere pe feroviar mai ales ca aveam 180 de mil de euro pentru Rola dar puteau fi negociati pentru transport de semiremorci si containere mai ales ca Terminalul de Chiajna chiar functioneaza cu multe trenuri |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 23:51 | |
| - Adrian78 a scris:
- Da nu avem autostrazi ,nu avem cai ferate modernizate ,Moldova nu este legata de Vest cu nimic si tot tacamul
Poate dupa ce se termina aeroportul din Brasov ar fi bun un avion Bucuresti Brasov Iasi si din Sibiu Au fost avioane Iaşi - Cluj - Timişoara... n-au făcut decât să mărească pierderile TAROM. Şi au mai încercat şi low-cost-urile (BluAir, parcă şi Wizz), tot fără succes. Pur şi simplu lumea nu îşi permite să plătească un preţ care să acopere măcar costurile de funcţionare ale aeronavei. A, da, românul pleacă cu toată casa după el, dacă îi bagi 30 euro pe ,,piesa de bagaj", l-ai terminat. În plus, rutele aeriene sunt organizate pe huburi, pentru o companie e mai simplu şi ieftin să zboare Iaşi - Bucureşti, Bucureşti - Timişoara, Timişoara - Bucureşti, Bucureşti - Iaşi într-o zi cu acelaşi avion şi acelaşi echipaj, decât să se trambaleze în stilul VD-urilor CFR Călători prin toată ţara. Bucureşti e hub, totul trece prin el, acolo schimbi orice avion cu orice avion. Şi cam aşa funcţionează şi aeroporturile din alte ţări. La un avion Bucureşti - Sibiu dintr-un foc pierzi minim o oră jumate la îmbarcare, juma' de oră la debarcare şi apoi încă 30 - 60 minute prin Bucureşti, iar în sens opus chiar mai adaugi timp, că la Otopeni se recomandă să ajungi cu 3 ore înainte de îmbarcare. Pe când Iohannis cu nino-nino nu cred că face mai mult de 2h30min de la Cotroceni (se închide Iuliu Maniu cu un sfert de oră înainte, ca la Ceauşescu, nici pietonii nu mai au voie să traverseze) până la una din cele 6 case din Sibiu sau invers. Fără girofar, dacă nu e oră de vârf (adică nu e vineri sau duminică), conducând 100% legal (mă rog, cu ăia +9 km/h peste viteza maximă), faci Bucureşti - Sibiu în vreo 4 ore şi ceva, iar dacă conduci ca în junglă (adică doar cu ochii în Waze după radare şi fără să ţii cont de treceri de pietoni şi linii continue) - adică cum se conduce în general pe DN7 - în 3 ore ai ajuns. Oricum ai lua-o, ieşi mai ieftin ca timp şi bani să mergi cu maşina decât cu avionul, din cauza procedurilor de îmbarcare/debarcare în avion şi a poziţiei aeroporturilor. Parlamentarii oricum pleacă ,,în teritoriu" de miercuri seară şi vin înapoi luni după-amiază, deci evită cu graţie aglomeraţia pe DN7 (sau pe alte drumuri). - Adrian78 a scris:
- Oricum interesele sunt mari si pentru transportul auto de marfa ca nu se muta o parte din containere pe feroviar mai ales ca aveam 180 de mil de euro pentru Rola dar puteau fi negociati pentru transport de semiremorci si containere mai ales ca Terminalul de Chiajna chiar functioneaza cu multe trenuri
Eşti tu sigur că puteau fi ,,negociaţi"? Aia a fost o schemă de ajutor de stat, notificată Comisiei Europene şi acceptată, elaborată de Administraţia Fondului de Mediu (da, de AFM, deci de Ministerul Mediului) exclusiv pentru transport RO-LA, nu pentru remorci, containere, cutii sau alte feluri de UTI (unităţi de transport intermodal). Adică direct camion suit pe tren! Iar ideea nu era neapărat să duci marfa din Constanţa în Viena, ci să scoţi din trafic turcii, bieloruşii şi ucrainenii care fac prăpăd pe E85, pentru că numărul autorizaţiilor CEMT (necesare pentru camioane non-UE) e limitat, aşa că şoferii care au lucrează la foc continuu şi, evident, oboseala îşi spune cuvântul. Ideea era ca maşinile astea să aibă voie doar de la Vadul Siret la Dorneşti, apoi să se suie pe tren şi să se ducă la Ruse, eventual bulgarii să le ducă mai departe până în Turcia sau Grecia. Nu mai zic că standardul GOST prevede camioane de 55t, nu de 40t/44t(pentru transcontainere) ca la noi, deci s-ar fi putut căra pe calea ferată şi astfel de camioane. În fine, s-a dus şi aia e. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 08 Mai 2022, 09:14 | |
| Da avionul Cluj-Timisoara vinerea avea fix 15 calatori Era un lucru bun știu că a fost și un tren de proba CFR Marfă cu vagoane ROLA Vicsani-Giurgiu doar că la noi total atipic ROLA trebuie sa circule cu 50km/h și cu 15km/h in abatere iar deștepții de la CFR Marfă nu au putut să îi asigure nici măcar schimb pers T la timp
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 08 Mai 2022, 10:47 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Prin 1995 circula tren Iasi - Adjud - Brasov - Sibiu - Craiova. Avea vreo 3 vagoane, dar erau calatori. Probabil ca multe trase de genul Iasi - Sibiu ar merita automotoare ( 120 - 160 locuri ) construite pentru lung parcurs, economice si care ar scurta timpul de parcurs ( fara rebrusari, schimb locomotiva). Asta pentru ca suntem pasionati de trenuri, daca as fi pragmatic m-as gandi la un ATR 72 care sa zboare Iasi - Sibiu - Craiova. Din pacate cu cateva exceptii, mobilitatea in Romania este mai mult imobilitate - sosele putine si congestionate, cai ferate pe rute ocolitoare si avioane putine pe rutele interne.
Este IR 1541 Iasi - Adjud - Brasov, ajunge la 14:07 in Brasov. Mai departe, trenul de Sibiu este un regio, care face 4 ore pe 150 km. Cine sa-ti mearga? Asa face mersul trenurilor CFR Calatori, ca sa te lipsesti, sa iei duba care merge direct Iasi-Sibiu in 9 ore, nu 12 ore ca la CFR Calatori... |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 08 Mai 2022, 12:34 | |
| Avionul Iasi - Cluj - Timisoara a aparut si la dorinta firmei Iulius de a avea acces rapid in Banat cand se construia Openville ( redenumit parca Iulius Town ). Totusi ma asteptam sa aiba suficienti calatori tinand cont ca cele 3 aglomerari urbane au peste 1 mil.loc. Despre experimentul RO-LA, din cate stiu a fost gestionat de catre o casa de expeditii si s-a impiedicat pe la vama bulgara. Poate nici nu s-a dorit implementarea lui...Vagoanele RO-LA nu sunt construite pentru viteza de 100 km/h in linie curenta ? In orice caz autotrenurile cu agregate, ciment, produse chimice si lemn rup drumurile patriei si nimeni nu ia nicio masura. Iar CFR-ul niciodata nu este pregatit de a profita de noi oportunitati ( a se vedea actuala situatie cu marfa din / pentru Ukraina ).
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 08 Mai 2022, 12:48 | |
| Ciment produse petroliere chiar se transporta foarte mult in aceasta perioada ca nu transporta CFR Marfa este alta mancare de peste Lemnul in camioane se transporta ala ilegal unde pe documente scrie ceva si in camioane este altceva ba difera felul lemnului sa nu mai zic de cantitatea care este masluita 100%
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 08 Mai 2022, 18:30 | |
| - Adrian78 a scris:
- la noi total atipic ROLA trebuie sa circule cu 50km/h și cu 15km/h in abatere
Ce e atipic aici? E vagon cu roţi mici, e mult mai sensibil la neconformităţile căii. Evident, în cazul ideal, un astfel de tren ar trebui să circule cu doar 2 opriri pentru RT tranzit şi schimb de personal, adică la Buzău şi la Videle, la aceasta din urmă şi cu schimbare de loco. Ăsta e lucrul atipic, nu circulaţia cu viteză redusă datorată roţilor mici. - DAS2011 a scris:
- Avionul Iasi - Cluj - Timisoara a aparut si la dorinta firmei Iulius de a avea acces rapid in Banat cand se construia Openville ( redenumit parca Iulius Town ). Totusi ma asteptam sa aiba suficienti calatori tinand cont ca cele 3 aglomerari urbane au peste 1 mil.loc.
Cele trei aglomerări urbane au 1 milion de locuitori la un loc, nu fiecare. Iulius şi partenerii săi probabil au câte 3 - 4 mii de angajaţi în fiecare, de la femei de serviciu (da, există în COR ocupaţia de ,,femeie de serviciu") la directori. La câţi angajaţi călătoresc efectiv, e mai ieftin ca bani şi ca timp să le pui la dispoziţie o maşină de serviciu cu şofer. Poate era mai simplu să pună CFR câte un VD la Iaşi - Timişoara şi să vândă o cabină sau două doar în regim single şi restul cu 3 paturi la preţ de Bc4... că la single dacă puneai o lenjerie nouă (nu aia cu n nuanţe de galben pe ea) şi o priză funcţională, puteai să ,,pescuieşti" şi ceva şefuleţi de la Iulius. - DAS2011 a scris:
- Despre experimentul RO-LA, din cate stiu a fost gestionat de catre o casa de expeditii si s-a impiedicat pe la vama bulgara. Poate nici nu s-a dorit implementarea lui
Casa de expediţii e Rofersped, deţinută de CFR Marfă (mă rog, 98% din acţiuni deţinute de CFR Marfă). S-a ales această variantă pentru că UE nu aprobă ajutoare de stat către entităţi cu datorii la stat decât în anumite cazuri (adică societăţi de stat în scopul privatizării, cum s-a încercat cu CFR Marfă). Vama bulgară nu are nicio treabă, România şi Bulgaria sunt în UE, nu se face control vamal între ele, se face control vamal la intrarea în UE (adică la Viclani în cazul nostru) şi apoi bulgarii mai verifică doar sigiliile de la marfă, că în mod sigur camioanele vin cu carnet TIR şi marfa se vămuieşte la destinaţie, nu la frontieră. În mod sigur problemele or fi fost altele, cine ştie unde se descărcau camioanele alea, pe unde treceau, mai trebuiau şi să cumpere vinietă de la bulgari că precis bulgarii nu voiau să se complice cu RO-LA şi câte şi mai câte. - DAS2011 a scris:
- In orice caz autotrenurile cu agregate, ciment, produse chimice si lemn rup drumurile patriei si nimeni nu ia nicio masura. Iar CFR-ul niciodata nu este pregatit de a profita de noi oportunitati ( a se vedea actuala situatie cu marfa din / pentru Ukraina ).
Depinde de unde vin şi unde merg autotrenurile respective. Pentru Ucraina, staţiile de transpunere lucrează la fel ca întotdeauna, fac un tren pe zi. Aşa au fost proiectate de la bun început, URSS nu permitea statelor vecine să aibă capacităţi ridicate de transpunere, din motive lesne de înţeles. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 08 Mai 2022, 18:47 | |
| Pai și în Elveția Austria Slovenia cum circula cu 100 km/h trenurile RoLa?A chiar și cu 120 in Elveția ca a fost accidentul cu Traxxul BLS care a intrat în pasajul.ala prăbușit.. Da a făcut SPT la Buzău și a stat destul.Da la CFR Marfa nu e nici un interes pentru contracte doar sa facă mecanicii orele sa mai învârtă niste locomotive |
| | | CalinIonMihai
Numarul mesajelor : 421 Reputatie : 1779 Data de inscriere : 25/03/2021
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 08 Mai 2022, 19:13 | |
| Care sunt in prezent diferentele intre un tren si autobuz? In afara de faptul ca trenul transporta mai multi pasageri Am urmarit astazi un autobuz de noapte intre Osaka si Tokyo. E adevarat ca nu e chiar un pat. Dar are conditii bune de dormit. Scaunul se rabateaza. wifi. iti ofera apa. toate cabinele sunt inchise ca la vagonul de dormit. intrii si incui. Ai pana si periuta de dinti. casti. priza. Si ce mi-a atras atentia, la urcare cat si in cazurile ca iei o pauza si vrei sa te dai jos cateva minute, trebuie sa iti schimbi incaltamintea. Cel care a filmat, la imbarcare, a fost obligat sa isi dea jos pantofii si sa incalte papuci oferiti de seful de autobuz Deci tehnologia a avansat. Era sa uit. Aveau si pijama oferit de firma. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 08 Mai 2022, 20:24 | |
| Ăla e cel mai luxos autocar din lume.. Și la tren la cabina individuala ai papuci și te descalți tot la japonezi |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 08 Mai 2022, 21:05 | |
| - Adrian78 a scris:
- Ăla e cel mai luxos autocar din lume..
Și la tren la cabina individuala ai papuci și te descalți tot la japonezi Si ce la noi n-ar putea sa faca la fel ? De ce mai avem insotitor de vagon pus acolo ? Sa dea la fiecare papuci, pijama de unica folosinta, nu sa-i lase pe toti sa intre cu tot praful de afara in cabinele dormitor... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |