|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+29rich1974 DAS 2011 adytm TER200 CalinIonMihai Adrian78 razvan - trenuri Re6/6 Cipri Andrei Neculai Amiralul ciprian71 Peter Fodor DUAL cristi CFR alinx3330 aris86 ets2oltromânia Luna IonutCFR2009 AeroX ldh80 Adirmvl Norbi cardinal TVlad Nesebar riciu Dr2005 marius664 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 04 Mai 2022, 18:06 | |
| - Adrian78 a scris:
- O interdicție a Uniunii Europene asupra ️ petrolului rusesc trebuie aplicată neîntârziat, însă trebuie urmată de măsuri imediate pentru a rupe complet dependența Europei de petrol.
Nu-i bai, că îl luăm din Azerbaidjan şi Kazahstan, cu ceva şanse să fie tot rusesc, trecut doar în acte pe acolo. Apoi, tovarăşii chinezi tot explorează prin Africa, nu m-aş mira să ajungem să luăm şi de acolo, asta pe lângă petrolul arab, deşi am impresia că cel arab are o componenţă chimică uşor diferită de cel rusesc şi european, prin urmare rafinăriile noastre nu îl pot procesa (dar se vor adapta, evident mutând costurile în preţul produsului final). - Adrian78 a scris:
- Mai puțin zbor, mai multă infrastructură feroviară
Asta merge în ţările în care călătorii au devenit atât de înstăriţi încât îşi permiteau să meargă 2-300 km cu avionul, nu în ţări cu munţi şi fără linii de mare viteză. Prin urmare, măsura asta va funcţiona în Belgia, Olanda şi părţi din Franţa, Spania şi Germania şi cam atât, altfel tot avionul rămâne baza de la 500km în sus. - TVlad a scris:
- inclusiv prin mult hulita fracturare hidraulica, daca structura subsolului o permite.
Fracturarea hidraulică înseamnă, practic, distrugerea oricărei surse de apă în zona exploatării (soluţia pentru fracturare e toxică şi ajunge în pânza freatică) şi, prin extensie, transformarea zonei într-un deşert în care nu se mai poate cultiva nimic. În SUA, la ce suprafeţe mari sunt, poţi să faci asta (deşi sunt multe procese şi acolo din cauza asta), dar în Europa e mai greu. - Adrian78 a scris:
- cineva ne vrea dependenti de gazele rusesti care vin prin intermediari..
La cca. 30% din gaz importat direct sau indirect de la ruşi eu nu aş zice că suntem chiar dependenţi de gazul rusesc. Cam într-un an ar trebui să înceapă exploatarea unor noi platforme din Marea Neagră, iar în 3 - 4 ani se dă drumul şi la Neptun Deep şi ne-am scos. Numai că s-ar putea să ajungem să avem prea mult gaz, cu care să nu avem ce face, pentru că simplul fapt că e mai mult nu îl face şi mai ieftin, câtă vreme producţia e oligopol (Petrom şi Romgaz), cei doi vor face preţul în continuare raportându-se la preţurile internaţionale (iei preţul de la Londra sau Berlin şi îi mai pui sau scazi vreo 5%, chiar dacă pentru tine asta înseamnă profit de 30 - 40%), peste care vine distribuţia cu costul ei, peste care vine furnizorul de ultimă instanţă care mai aruncă şi el 10 - 15% peste. Aşa că industria chimică s-ar putea să pună lacătul, iar populaţia o să mai închidă centrala şi aragazul (că facilităţile de la stat nu or să ţină la infinit) şi se va obişnui să stea la 18 grade în casă, nu la 25, adică cum fac belgienii, austriecii sau nemţii de mulţi ani. Apropo de gaz, punem pariu că acest ,,exces" de gaz nu va merge în capacităţi de producţie a electricităţii (că altfel se închide Valea Jiului şi mastodonţii ei CEH şi CEO), ci va merge în ,,hidrogen gri" (adică H2 făcut din gaz metan) când UE se va apuca să nu mai subvenţioneze bombele pe roţi numite autovehicule cu baterii (care baterii se fac în Rusia şi China) şi va trece la subvenţionat vehicule cu hidrogen? Tot apropo de gaz, Bucureştiul e de mulţi ani alimentat electric cu centrale pe gaz, toate CET-urile merg pe gaz de ani buni. - Adrian78 a scris:
- Totusi avem milioane de tone de gunoi de ce nu il ardem si noi ?
Nu poţi să arzi orice. Ăia colectează selectiv gunoiul, deci la groapă nu ajung deşeuri din plastic, sticlă, fier, alte metale sau nemetale, produse care nu ard (gen azbest, care la noi încă e prezent peste tot în viaţa de zi cu zi, deşi e interzis din 1988), deşeuri electrice, electronice şi electrocasnice, deşeuri toxice ş.a.. Aşa că, da, dacă la groapă îţi ajung doar produse organice, plastic subţire nereciclabil, textile şi hârtie/carton contaminat cu produse organice (gen cutii de pizza sau ambalaje), pe alea poţi să le arzi eficient. Dar şi aici e un şmen, că grupul generator pe gunoi nu poţi să îl porneşti doar o dată pe săptămână când ai destul gunoi, el trebuie să meargă non-stop ca să fie eficient, ceea ce înseamnă că dacă îl faci prea mare, va trebui să imporţi gunoi din alte ţări (Danemarca deja face asta, nu ştiu dacă şi Austria). _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 04 Mai 2022, 20:08 | |
| https://www.facebook.com/trencalatori/photos/a.217173305514228/1141630046401878/ Începând din 03.05.2022 este permis accesul bicicletelor în trenurile Regio Călători cu următoarele tarife: 1-70 km - 5 lei/bicicletă peste 70 km - 10lei/bicicletă Nu mai tin minte, ca am mers o singura data cu una, RIO au spatii pentru biciclete? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 04 Mai 2022, 21:36 | |
| La gaz prețul e dictat de prețul de la Viena pentru că noi depindem de OMV.. Bineînțeles că aia la Viena nu ard cauciuc și bucăți din dezmembrările auto care se ard la noi in Sintești și pe lângă toate centrele de dezmembrare.. In Franța se merge și 700 de km cu trenul am văzut și în Italia cei de la Italo au tren de la Bologna la Bari 813 km parcurși in 7 ore |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 04 Mai 2022, 22:49 | |
| se poate si mai "rau" Tren Freciarossa, (Ferrovie delle Stato ) Lecce - Milano, peste o mie km, 9 ore si un sfert |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 06 Mai 2022, 12:15 | |
| Alex Livadaru Când îi văd pe toți interesanții ăștia și importanții de la Transporturi din ultimii 30 de ani, îmi vine să mă duc la fiecare să-l întreb personal cu ce s-a ocupat când a fost ministru. Și, evident, să-mi manifest întreaga recunoștință. Oamenii ăștia habar nu au cu ce se ocupă, habar nu au că țara asta este totalmente ruptă, nelegată, că regiunile sunt fracturate la propriu. L-aș invita pe domnul ministru în funcție Sorin Grindeanu să încerce să configureze un drum de la Sibiu la Iași (relativ urgent, de făcut, să spunem, luni). Și să excludă mașina (oricum drumul pe rutieră e foarte lung și periculos pe „autostrăzile” care fac legătura între Vest și Moldova). Iată opțiunile, domnule ministru, mai jos. Acestea arată lipsa totală de viziune, de inteligență minimală. Arată incompetența totală a tuturor companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor (de la mic la mare). Opțiunea 1 CFR- Tren Sibiu-Iași, durate de 14-16 ore. Pleci la 3.55 dimineața, te dai jos la Arpaș, urci în autocar, mergi jumătate de oră până la Făgăraș, ajungi a doua zi seara la Iași, după ora 18. Opțiunea 2 CFR- Tren Sibiu- Iași, pleci seara, la 23.15 (tren numai cu clasa a doua) ajungi la Iași după mai mult de 15 ore, cu schimbat trenuri în mijlocul nopții la Copșa Mică, cu mers cu vagon de dormit numai câteva ore, cu urcat apoi în alt tren, care nu are pe anumite segmente decât clasele 1 & 2. Jale. Opțiunea 3- CFR + TAROM, pe relația Sibiu- Cluj (tren), Cluj- Iași (avion). Tren direct, ajunge în 4 ore și ceva de la Sibiu la Cluj. Este pus atât de prost, încât apoi ai avion cu escală la București de 6-8 ore. Ce naiba faci 6 ore în aeroportul București? Mergi până în oraș, te dai cu Uberul ca să omori timpul și să te întorci să faci check-in-ul pentru Iași? * Orice alt tren spre Cluj presupune dat jos din tren de la Sibiu la Copșa Mică, stat o oră prin gară, ca să te urci apoi în alt tren. Opțiunea 4- CFR (Sibiu-București) + avion București-Iași (preț decent). Trenul pleacă la 4 fără 5 minute de la Sibiu (dimineața). Te dai jos din tren la Arpaș, te dai cu autocarul până la Făgăraș, la Făgăraș te urci în alt tren, care ajunge la București la 10 și ceva dimineața. Problema aici este că nu ai timp să ajungi la aeroport ca să prinzi cursa cea mai convenabilă și pierzi aurea mult timp în Capitală. Asta mai ales dacă CFR-ul, după bunul obicei, mai și întârzie la destinație 5-10-15 minute. Opțiunea 5- Tren Sibiu-Timișoara (un calvar, nimic direct, ore interminabile), timp pierdut, avion Timișoara-Iași (cu escală la București). Primul pleacă la 5:30 dimineața, oră imposibil de atins dacă nu vii cu o zi mai devreme la Timișoara. Următoarele zboruri au escale de 6-8 ore. Mergi la București ca să faci nimic niște ore prin oraș. Opțiunile autocar- nu are rost să vorbim despre asta- imaginați-vă că vă urcați într-o ghenă de mașină, cu scaunele băgate unele în altele (nu aș autoriza așa ceva pe șosele) și că așteptați să vină de pe nu știu unde, ca să mergeți Y ore până la Iași. Experiența este de coșmar- mizerie, îngrămădeală, lipsă de aer, manele, mers cu viteză în timp ce șoferii scriu la telefon- pur și simplu niște șmecheri cu autocare și autorizații transportă oamenii ca pe vite (vite care nu se revoltă, cum nu se revoltă nimeni de 30 de ani). Câteva concluzii de bun simț, domnule ministru Sorin Grindeanu: 1. Este rușinos că sunt câteva sute de kilometri între orașe- dar că nu e nimic direct și durează o viață să ajungi. 2. Posibilitatea de a te mișca este cea mai importantă condiție pentru a face business, pentru dezvoltarea unei țări. 3. Grav este că nu avem nici măcar o singură modalitate de transport rămasă decent accesibilă (raport timp, rute, bani). Feroviar suntem mai prost ca în interbelic, șoselele le știți- mai ales cele care leagă regiunile- inexistente la propriu, sunt doar cimitire cu cruci pe stânga și dreapta. Tarom este praf, cineva acolo distruge, nu construiește. 4. Ceva ce spune multe despre mediul nostru de business. Dacă nu suntem în stare să umplem un avion Cluj-Iași sau Timișoara-Iași (fără escală la București), înseamnă că suntem praf (nu avem niște zeci de oameni care să circule ca să facă afaceri între cei mai mari poli socio-economici, universitari etc). 5. Sibiul - spre marea rușine a tuturor decidenților, de la președinte (care e din Sibiu), până la șefa de CJ, primăriță- până la parlamentari (Raluca Turcan), până la ministrul Transporturilor- este totalmente RUPT de București și Estul țării. Dacă vorbim despre rutier pe Valea Oltului sau Valea Prahovei, credeți-mă, sunt zile cu accidente care te țin și 3 ore blocat în trafic (pe lângă cele 4 ore pe care le faci încălcând toate normele de viteză). Am făcut drumul ăsta de sute de ori în ultimii 10 ani. De la pandemie încoace, ajungi București-Sibiu cu avionul numai cu escală prin Viena și altele de prin Germania (situație care a mai fost acum niște ani). 6. Domnule ministru, o piață se creează. Ca să ai cerere, de multe ori, o iei invers, creezi oferta și o promovezi. Sunt sigur că dacă ați creea minimum de premise și ați avea o strategie pentru a lega regiunile măcar cu avioanele, direct, ar fi și niște sute de oameni care să zboare zilnic. Dar cum incompetența, prostia, nepotismul, mafia, corupția, impostura sunt la toate nivelurile, nu va fi niciun creier limpede care să gândească, în nicio structură.E mai ușor să scoți un avion direct de pe o rută care promite (sub scuza că nu e rentabil) decât să insiști, să faci strategie, să-i faci publicitate, să menții niște costuri decente și un orar predictibil. 7. Dacă ați fi om deștept, dacă v-ar păsa, sau dacă v-ați înconjura de oameni cu IQ minimal și bun simț tot minimal, i-ați aduna pe toți șefii companiilor de sub Ministerul Transporturilor și le-ați da misiune: să realizeze cele mai scurte trasee pe rutier, feroviar, aer, pentru a lega regiunile. Fie ele și combinate. În rest, nu faceți altceva decât să țineți țara asta pe loc, cu câțiva kilometri de drumuri/ an, fără să accesați banii din PNRR pentru infrastructura feroviară. Altfel da, știm, sunteți deștepți toți, râdeți, faceți poante, vă înțepați adversarii politici, amenințați neconvingător constructorii de drumuri care întârzie... și cam atât. Că atât puteți de 30 de ani. Veți spune că nu, nu sunteți ministru de 30 de ani la Transporturi. Sigur că nu, ați fost premier, sunteți vicepremier, iar partidul dumneavoastră, sub toate numele (alături de cei cei care au fost și sunt la guvernare) a distrus. Nu a construit. Pentru că de construit nu mai e nimeni în stare, cu adevărat, aici. P.S. Nu vă temeți că vă va ataca, vreodată, Rusia. Că nu vor trece Carpații, ar fi coșmarul șefilor de batalioane. Plus, vorba multor glumeți pe net- avem tunurile alea cu lasere care topesc tancurile și pe care le-a afișat prima dată Ceaușescu pentru a nu permite rușilor să meargă la Praga pe la noi. Vai de capul nostru de papagali cu coada vopsită multicolor, plini de noi (că altfel am fi goi pe interior) auriști, daci și getodaci, inventatori ai inovativei idei de a pune coada la prună. Cât de buni suntem noi, dar ne iau străinii pământurile, ne împiedică alții să intrăm cu roșiile în market (alea cu gust le-am vrea, dar le luăm pe cele din Turcia că-s la ofertă). Am obosit . |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 06 Mai 2022, 15:24 | |
| Şi cum ar trebui să circule trenurile când se repară un pod? Să ocolească 300 km doar de dragul unui tren direct? _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 06 Mai 2022, 19:55 | |
| Cum s-a pus problema și ce ai înțeles tu ! Nu faptul că se lucrează la acel pod și se face transbordare de la Arpaș la Făgăraș ar fi problema. Că și dacă nu s-ar face transbordare timpul de mers ar fi relativ cam același. Problema majoră e timpul de mers de la A la B, iar în cazul exemplului dat, de la Sibiu la Iași indiferent pe unde o iei cu trenul tot mult faci. Nu cunosc cine e Alex Livadaru dar mare dreptate are. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 06 Mai 2022, 20:04 | |
| Eu am gasit o legatura mai buna si aici mai pierzi 40 de min dus plus 40 intors de la Bucuresti si 30 de min intre trenuri deci un tren direct prin Ploiesti ar mai scuti 110 si s-ar face 11 ore pentru 422km 12 ore 42 min Plecare la 16:30 Sibiu IR 12624 IRN 1667 12 ore 42 min Sosire Iasi 5:12
Eu imi racesc gura de mult timp ca fostul 1622 trebuie sa apara din nou cu legatura spre Galati si Iasi si grupa de Bucuresti Sau un IR care sa plece din Sibiu la 8.30 ca oricum de la 3.30 pana la ora 10 nu este tren Sibiu Brasov sa ajunga la Brasov pana in 11.50 si sa formeze 1543 spre Iasi |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 06 Mai 2022, 20:20 | |
| Ce să mai, tren direct Sibiu - Iași. Bre dar mecanici și locomotive diesel disponibile avem ? În special mecanici ? Ai să-mi spui cam ar trebui să fie pe la Sibiu sau Brașov. Nu te contrazic, că vorba aia sunt bartai depourile nu un punct de lucru ca la Simeria. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 06 Mai 2022, 20:37 | |
| Apai na azi maine o sa ajunga cimitire de troace modernizate sau reparate la Reloc..Sau tinem depourile sa iasa revizorii la pensie si sa fure unii motorina cu vagoanele? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 09:18 | |
| Spania Gara Irun va avea sistem de schimbare a ecartamentului osiilor cu ecartament variabil pentru transportul de marfă by AIFR | May 7, 2022 | Informații Generale | 0 comments
sistem schimb ecartament osii_spaniaAdif Alta Velocidad a adjudecat proiectele pentru lucrările de asamblare și electrificare a căii pentru construirea unui sistem de schimbare a ecartamentului osiilor cu ecartament variabil pentru transportul de mărfuri în gara Irun, cu o investiție globală planificată de 764.728 de EURO.
Acest proiect se bazează pe tehnologia sistemului de osii cu ecartament variabil pentru vagoanele de marfă, autorizată de Agenția de Stat pentru Siguranța Căilor Ferate, care permite trenurilor de marfă să circule între diferitele granițe cu ecartament de cale diferite.
Prin urmare, un tren de marfă echipat cu această osie axă mobilă de rulare își poate modifica ecartamentul roților atunci când trece printr-un schimbător de ecartament și astfel să facă o călătorie rulând pe secțiuni cu ecartament standard și pe secțiuni cu ecartament iberic.
Sistemul rezolvă problema existenței rețelelor cu ecartament de cale diferite, ceea ce îngreuna semnificativ traficul feroviar de marfă. Eliminarea punctelor de transbordare a încărcăturii va reduce timpul de călătorie a mărfurilor, iar costurile asociate cu schimbarea diferitelor osii de ecartament sau transferul sarcinilor între vagoane vor fi reduse.
Sistemul constă dintr-un set de roți, roți și articulație de osie prin schimbătorul de ecartament și sistemul de blocare. În compunerile trenurilor dotate cu această tehnologie, schimbarea ecartamentului se face atunci când vagonul intră în schimbător și o șină deblochează automat roțile, care sunt deplasate până în poziția lor finală, unde sunt reblocate.
Prelucrare si foto după Via Libre |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 13:10 | |
| În prezent, cea mai scurtă, mai dreaptă rută de transport între Iași și Sibiu, este pe șosea (413 km) prin municipiul Gheorghieni, dar mai sunt variante prin pasul Oituz, drumul E574. Cu autoturismul, microbuzul, autocarul se fac cu 2-3 ore mai puțin față de tren, chiar de-ar fi direct, fiind mai costisitor față de tariful întreg la trenurile interregio.
Călătoria cu trenul va fi mai rapidă, mai scurtă doar după construirea unei căi ferate între municipiile Bacău și Moinești sau Onești, ori între Onești și Brețcu. Mai scurt cu 100-120 kilometri, se va realiza conexiunea cu căile ferate 500, 501, 404. Dar autoritățile nu iau în considerare așa ceva, iar ceva greu nu se realizează repede. Acum distanța între municipiile Iași și Sibiu este cu 200 km mai mare pe calea ferată (exagerat de mare!).
În altă ordine de idei, trenurile interregio 1541 și 1543 au pasageri care plătesc bilete și abonamente (nu gratuități și reduceri) pe porțiuni: Iași-Adjud, Adjud-Comănești, Brașov-Miercurea Ciuc, din cauza duratei mari, și ocolului prin Adjud și Siculeni, deși sunt ore decente de circulație. Nu aș fi mirat dacă vor fi anulate printre primele când va fi criză mai acută de material rulant și mecanici de locomotivă. În ultimele luni sunt aglomerate doar în zilele de vineri și duminică, în rest, puțini călători în cele două vagoane, de când interoghez acest tren la rubrica "bilete online" la CFR Călători.
Ultima editare efectuata de catre razvan - trenuri in Sam 07 Mai 2022, 14:29, editata de 5 ori |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 13:22 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- În prezent, cea mai scurtă, mai dreaptă rută de transport între Iași și Sibiu, este pe șosea. Cu autoturismul, microbuzul, autocarul se fac cu 2-3 ore mai puțin față de tren, chiar de-ar fi direct.
Călătoria cu trenul va fi mai rapidă, mai scurtă după construirea unei căi ferate între municipiile Bacău și Moinești sau Onești, ori între Onești și Brețcu. Mai scurt cu 100-120 kilometri. Dar autoritățile nu iau în considerare așa ceva. Am vazut autocarul de la Iasi sosind in Sibiu duminica dupa-masa. In Mai multe randuri. Maximum 15 calatori. In alta ordine de idei, podul care leaga Irpin de Kiev (si traverseaza raul Irpin) este iar functional, dupa ce a fost distrus la inceputul razboiului. Reamintesc ca podul de la Gradistea e picat din 2005. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 14:17 | |
| Eu am fost in 2008 cu microbuzul Deva-Vaslui și nu a fost cea mai plăcută experiență mai ales că se lucra pe porțiunea Sibiu Făgăraș plus scăunelele si bagajele mirositoare aferente pe culoar As fi preferat sa fac 12 ore cu trenul pe timp de zi .De aia era bun fostul 1827 Deva-Cluj și de acolo sa formeze 1832 că tren direct dar nah băgăm trenuri numai pe Bucuresti-Brasov și București -Constanta sa tarăim automotoare limitate la 100km/h dar sunt trendy eco că băgăm trenuri pe hidrogen Adirmvl aia nu obligatoriu studiile de preferabilitate și fezabilitate deci te f... in ea birocrație europeană. Mda deși Ucraina era cea mai coruptă tara totuși se mișcă mai bine că noi.. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 07 Mai 2022, 14:34 | |
| - Adrian78 a scris:
- Eu am fost in 2008 cu microbuzul Deva-Vaslui și nu a fost cea mai plăcută experiență mai ales că se lucra pe porțiunea Sibiu Făgăraș plus scăunelele si bagajele mirositoare aferente pe culoar
As fi preferat sa fac 12 ore cu trenul pe timp de zi .De aia era bun fostul 1827 Deva-Cluj și de acolo sa formeze 1832 că tren direct dar nah băgăm trenuri numai pe Bucuresti-Brasov și București -Constanta sa tarăim automotoare limitate la 100km/h dar sunt trendy eco că băgăm trenuri pe hidrogen Adirmvl aia nu obligatoriu studiile de preferabilitate și fezabilitate deci te f... in ea birocrație europeană. Mda deși Ucraina era cea mai coruptă tara totuși se mișcă mai bine că noi.. Noi suntem pasionați de transportul feroviar, nu ne deranjează să plătim bilete, să ocolim câteva ore cu trenul, să ne plimbăm. Mai ales că majoritatea liniilor nu sunt moderne, rapide. Dar cei care nu sunt pasionați, care plătesc bilete și abonamente, nu sunt dispuși să facă efort. Mai ales dacă au și alte oferte de transport. Nu suntem în monopol. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |