|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+29rich1974 DAS 2011 adytm TER200 CalinIonMihai Adrian78 razvan - trenuri Re6/6 Cipri Andrei Neculai Amiralul ciprian71 Peter Fodor DUAL cristi CFR alinx3330 aris86 ets2oltromânia Luna IonutCFR2009 AeroX ldh80 Adirmvl Norbi cardinal TVlad Nesebar riciu Dr2005 marius664 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 10 Ian 2022, 19:20 | |
| Ce schema i-au dat la 89-0621? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 10 Ian 2022, 19:23 | |
| @Adrian78 https://www.turnulsfatului.ro/2022/01/10/foto-am-plecat-spre-cluj-cu-noul-tren-privat-si-m-am-intors-cu-cfr-ul-principalele-diferente-188491 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| | | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 10 Ian 2022, 20:23 | |
| Dr2005 dar de ce nu se mai da și subvenție pe călător/tren km sau cum se dădea până acuma E același lucru sa transporti 5 călători că IRC cu trenul Sibiu-Cluj și un Desiro plin unde chiar se face transport social navetiști elevi chiar și etnici conaționali? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 10 Ian 2022, 20:55 | |
| - dan tm a scris:
- Ce schema i-au dat la 89-0621?
Cred că mai bine întrebai cât de bine a fost reparată, că de dus trenul nu vopseaua îl duce. Are transmisia varză. De fapt ce să mai repare la ele când componente și piese pentru ele nu se mai fabrică. Cu banii aruncați pe două RR-uri cumpărau una nouă. Dar nu mai bine să le facem burțile mari lui Gruia Stoica și Călin Mitică și cineva din SNTFC să își tragă comisionul ?!
Ultima editare efectuata de catre Vitosa in Lun 10 Ian 2022, 21:03, editata de 1 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 10 Ian 2022, 21:02 | |
| Pai se plângeau și mecanicii de Simeria de 550 că debea trage 6 vagoane din grupa plus cea care a ars la Orăștie tractând Dacia.. Elvețienii au ceva micuțe hibrid la SBB Cargo BR923 1500kw electric și 350kw diesel numa bune pentru manevra și că locomotive de ajutor |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 11 Ian 2022, 00:55 | |
| - Vitosa a scris:
- @Adrian78
https://www.turnulsfatului.ro/2022/01/10/foto-am-plecat-spre-cluj-cu-noul-tren-privat-si-m-am-intors-cu-cfr-ul-principalele-diferente-188491 Deci care e concluzia omului? "Atata timp cat pe rutier e mai rapid de ce as alege trenul"? Acest aspect este valabil pe 99% din reteua cailor ferate de la noi, in afara de Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Brasov(uneori) celalalte rute rutierul castiga. Unde mai pui ca masina te ia din fata casei/blocului si te lasa in varful muntelui la orice ora vrei, daca vrei sa pleci acum la 1 noaptea la munte clar mergi cu masina, trenuri nu exista si chiar de ar exista de acasa si pana la cota 1400 esti nevoit sa schimbi 3-4 mijloace de transport, asa cu masina mergi direct! Romanul e tot mai comod si nu ai cum sa il mai atragi la tren, foarte greu..........cam asta e adevarul chiar daca doare sau e trist, asta e! |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 11 Ian 2022, 14:06 | |
| Eu cred ca ar fi public mai mult si la tren fiindca mai toti stiu din start ca nu e cel mai rapid, insa majoritatea zic pas la preturi mari si conditii rele de calatorit sau multe intarzieri...plus vesnica campanie anti-tren de la TV care e dominanta. La TV din joi in pasti se zice ceva informativ/pozitiv despre mersul cu trenul prin tara. In rest, se semnalizeaza constant lipsa de investitii si deraierile, intarzieri, calamitatile naturale, etc. Pentru romanul de rand TV-ul e sursa principala de (anti)promovare a unui produs sau serviciu. Nu prea se investeste deloc nici in publicitate. Iar acum la CFR Calatori unde sunt ofertele comerciale? Trenurile Zapezii an de an, in rest? Cateva R-E-uri trantite asa sa fie, bine ca fix la Constanta mai lipseau, macar unul din ele daca avea acolo zilnic grupa de 2 vagoane amarate spre Tulcea. Toti stiu sa zica nu se poate ca n-au aia si ailalta. Dar se vrea macar? Niciodata, mai ales cand exista o conducere cu 0 interes fata de calatori. Plus ca de ce sa platesti bilet intreg la un tramvai Desiro scump si prost spre Curtea de Arges, in care e mizerie, frig iarna si intarzie inca de la garare si se mai strica de cateva ori pe drum...la pret IR, inca exista atatea Desiro ca IR unde pe scurt parcurs omoara cel mai tare publicul calator, iar aici ar trebui sa fie baza la CFR Calatori. Daca n-ar mai fi nici navetistii aia cu abonamente de Regio la IR ar fi si mai rau gradul de ocupare prin ele. Adica la Constanta trebuie R-E pe ruta cu viteza de top si conditii de calatorit la fel ca la IR. E o discriminare nesimtita din start. Trebuie totul lux numai pe Valea Prahovei si Constanta la CFR Calatori. De aia o duce asa de bine, punand baza numai acolo. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 11 Ian 2022, 18:46 | |
| Exact cum am spus se schimba guvernarea se schimba prioritatile.. Cătălin Drula ALERTĂ DE SUBFINANȚARE LA CFR. PROGRAMUL DE REÎNNOIRI PUNE FRÂNĂ. A AFLAT ȘI GRINDEANU, DAR COMENTEAZĂ “CA CETĂȚEAN EUROPEAN”. În 2021 am apăsat pe accelerație cu programul de achiziții de materiale pentru calea ferată și lucrări de reînnoire. În total, din subvenția bugetară pentru întreținere au fost folosite în jur de 220 milioane de lei pentru lucrări și materiale. În 2022, suma alocată din subvenție pentru întreținere este de doar 80 de milioane de lei. Mai clar, asta înseamnă o frână abruptă pe lucrările de reînnoire. Deși, conform Strategiei Feroviare 2021 - 2025 direcția trebuia să fie exact cealaltă, o dublare a sumelor investite în reînnoiri în fiecare an. Tehnic vorbind, deși transferul din subvenție este mai mare anul acesta, partea care este consumată de cheltuieli fixe a crescut accelerat și ea. De ce? Din cauza prețurilor la energie și gaze și a preluării personalului CFR Electrificare. A aflat și ministrul Grindeanu se pare, care a comentat ca cetățean european, mirat. Cât lipsește? Cel puțin 200 de milioane de lei ar fi trebuit alocați în plus de la bugetul de stat pentru întreținerea infrastructurii feroviare. Optim ar fi fost 400 de milioane pentru a respecta programul din Strategie. Ce e special la lucrările de reînnoire? Sunt: relativ ieftine (300 mii de euro/km) rapide (se pot face sute de km anual, n-au nevoie de nicio birocrație, acorduri și avize, etc - sunt lucrări de întreținere) readuc calea ferată la viteza constructivă (ex. 120kmh) de la limitările curente de 30 km/h sau 50 km/h. Când ar trebuie acționat? ACUM, ASTĂZI! În debutul anului se fac planificările de achiziții de materiale și procedurile de achiziție publică pentru lucrări. I-am lăsat totul pregătit dlui. Grindeanu, doar să pună banii și să urmărească cheltuirea lor: Pentru prima dată de 20 de ani, CFR are șină nouă în stoc. Am cumpărat în 2021 șină pentru echivalentul a peste 130 km de cale ferată (77 de milioane de lei). Un acord-cadru nou a fost lansat, au fost depuse ofertele, trebuie doar încheiat și date comenzile. Fabricile nu așteaptă, dacă vrem șină trebuie comandată repede. Acord-cadru semnat pentru traverse de beton cu o fabrică românească, în total pentru aprox. 800 km de cale ferată. Trebuie dată comanda pentru 2022 (numită tehnic contract subsecvent). Anul trecut în total au fost achiziționate traverse de beton pentru peste 20 km de cale (11,5 milioane de lei). Câte va comanda CFR sub dl. Grindeanu pentru 2022? Acord-cadru semnat pentru peste 600 de schimbătoare de cale (macazuri), o piesă esențială. De la macazurile uzate apar foarte multe din limitările de viteză. Anul trecut au fost comandate 76 de bucăți (28 milioane lei). Acordul-cadru e tot cu o fabrică românească (sora celei de traverse), care produce schimbătoare de cale pentru căi ferate de pe toate continentele, inclusiv pentru căi ferate de mare viteză. La fel - comanda pentru 2022 trebuie dată acum. Lucrările de reînnoire și sectoarele pe care se vor face, spre exemplu, Buzău - Făurei firul I sau Ciocănești - Titu (partea din legătura București-Pitești și București-Târgoviște), trebuie eșalonate care se fac de CFR în regie proprie (capacitate mică de lucru) și care vor fi externalizate și procedurile de achiziție publică lansate. Dar până atunci, BUGETUL! Finanțarea pentru reînnoire. Am prins bani și în PNRR - ar putea să suplimenteze de acolo, dacă ar avea oamenii care să se ocupe și să organizeze lucrările pe 2022 și cererile de finanțare. Rolul ministrului Grindeanu nu e să se minuneze de creșterea costurilor cu energia, “ca un simplu cetățean”, ci să găsească soluții și să organizeze echipe. Au ministerul de Finanțe, au 70% în parlament, au gura mare și populismul până la cer când sunt în Opoziție. Puteți dle. Grindeanu? Sau nu merge cu băieții de la partid?
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mar 11 Ian 2022, 19:16, editata de 1 ori |
| | | adytm
Numarul mesajelor : 176 Varsta : 34 Localizare : Timisoara Reputatie : 4652 Data de inscriere : 13/09/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 11 Ian 2022, 18:55 | |
| - Adrian78 a scris:
- Exact cum am spus se schimba guvernarea se schimba prioritatile..
ALERTĂ DE SUBFINANȚARE LA CFR. PROGRAMUL DE REÎNNOIRI PUNE FRÂNĂ. A AFLAT ȘI GRINDEANU, DAR COMENTEAZĂ “CA CETĂȚEAN EUROPEAN”.
În 2021 am apăsat pe accelerație cu programul de achiziții de materiale pentru calea ferată și lucrări de reînnoire. În total, din subvenția bugetară pentru întreținere au fost folosite în jur de 220 milioane de lei pentru lucrări și materiale.
În 2022, suma alocată din subvenție pentru întreținere este de doar 80 de milioane de lei. Mai clar, asta înseamnă o frână abruptă pe lucrările de reînnoire. Deși, conform Strategiei Feroviare 2021 - 2025 direcția trebuia să fie exact cealaltă, o dublare a sumelor investite în reînnoiri în fiecare an.
Tehnic vorbind, deși transferul din subvenție este mai mare anul acesta, partea care este consumată de cheltuieli fixe a crescut accelerat și ea. De ce? Din cauza prețurilor la energie și gaze și a preluării personalului CFR Electrificare. A aflat și ministrul Grindeanu se pare, care a comentat ca cetățean european, mirat.
Cât lipsește? Cel puțin 200 de milioane de lei ar fi trebuit alocați în plus de la bugetul de stat pentru întreținerea infrastructurii feroviare. Optim ar fi fost 400 de milioane pentru a respecta programul din Strategie.
Ce e special la lucrările de reînnoire? Sunt: relativ ieftine (300 mii de euro/km) rapide (se pot face sute de km anual, n-au nevoie de nicio birocrație, acorduri și avize, etc - sunt lucrări de întreținere) readuc calea ferată la viteza constructivă (ex. 120kmh) de la limitările curente de 30 km/h sau 50 km/h.
Când ar trebuie acționat? ACUM, ASTĂZI! În debutul anului se fac planificările de achiziții de materiale și procedurile de achiziție publică pentru lucrări.
I-am lăsat totul pregătit dlui. Grindeanu, doar să pună banii și să urmărească cheltuirea lor: Pentru prima dată de 20 de ani, CFR are șină nouă în stoc. Am cumpărat în 2021 șină pentru echivalentul a peste 130 km de cale ferată (77 de milioane de lei). Un acord-cadru nou a fost lansat, au fost depuse ofertele, trebuie doar încheiat și date comenzile. Fabricile nu așteaptă, dacă vrem șină trebuie comandată repede. Acord-cadru semnat pentru traverse de beton cu o fabrică românească, în total pentru aprox. 800 km de cale ferată. Trebuie dată comanda pentru 2022 (numită tehnic contract subsecvent). Anul trecut în total au fost achiziționate traverse de beton pentru peste 20 km de cale (11,5 milioane de lei). Câte va comanda CFR sub dl. Grindeanu pentru 2022? Acord-cadru semnat pentru peste 600 de schimbătoare de cale (macazuri), o piesă esențială. De la macazurile uzate apar foarte multe din limitările de viteză. Anul trecut au fost comandate 76 de bucăți (28 milioane lei). Acordul-cadru e tot cu o fabrică românească (sora celei de traverse), care produce schimbătoare de cale pentru căi ferate de pe toate continentele, inclusiv pentru căi ferate de mare viteză. La fel - comanda pentru 2022 trebuie dată acum.
Lucrările de reînnoire și sectoarele pe care se vor face, spre exemplu, Buzău - Făurei firul I sau Ciocănești - Titu (partea din legătura București-Pitești și București-Târgoviște), trebuie eșalonate care se fac de CFR în regie proprie (capacitate mică de lucru) și care vor fi externalizate și procedurile de achiziție publică lansate.
Dar până atunci, BUGETUL! Finanțarea pentru reînnoire. Am prins bani și în PNRR - ar putea să suplimenteze de acolo, dacă ar avea oamenii care să se ocupe și să organizeze lucrările pe 2022 și cererile de finanțare.
Rolul ministrului Grindeanu nu e să se minuneze de creșterea costurilor cu energia, “ca un simplu cetățean”, ci să găsească soluții și să organizeze echipe. Au ministerul de Finanțe, au 70% în parlament, au gura mare și populismul până la cer când sunt în Opoziție.
Puteți dle. Grindeanu? Sau nu merge cu băieții de la partid? Foarte pertinent punctul tau de vedere, Adrian si apreciem dar ai trimis oficial sesizarea asta catre ministerul Transporturilor? Nu te obosi sa scrii aici ci direct lor cu confirmare de primire sau prin email si cere explicatii caci aici unde sunt "specialisti" ca Dr2005 degeaba scrii Sa ne explice ministerul de ce este in ultimul hal magistrala 100 si de ce calitatea transportului feroviar este deplorabila iar in Ungaria, Polonia, Bulgaria vitezele comerciale si conditiile sunt mai bune. Deci nu punem problema sa ne comparam cu Austria sau Germania...Scrie-le lor direct, la minister si revino aici cu raspunsurile lor seci si copy-paste ca ei ceva punctual nu pot sa explice... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 11 Ian 2022, 19:19 | |
| Textul e scris de Cătălin Drula.. Se putea face mult mai mult și în 2021 macar inchirerea de material rulant secondhand sa nu mai circule anomalii de gen Malaxe LDE și EA-1 vagon sau vagoane 20-55 care deja sunt depășite iar altele gen 20-76 21-90 și AVA după 2010 stau la gard.. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 11 Ian 2022, 20:09 | |
| - adytm a scris:
- Foarte pertinent punctul tau de vedere, Adrian si apreciem dar ai trimis oficial sesizarea asta catre ministerul Transporturilor? Nu te obosi sa scrii aici ci direct lor cu confirmare de primire sau prin email si cere explicatii caci aici unde sunt "specialisti" ca Dr2005 degeaba scrii Sa ne explice ministerul de ce este in ultimul hal magistrala 100 si de ce calitatea transportului feroviar este deplorabila iar in Ungaria, Polonia, Bulgaria vitezele comerciale si conditiile sunt mai bune. Deci nu punem problema sa ne comparam cu Austria sau Germania...Scrie-le lor direct, la minister si revino aici cu raspunsurile lor seci si copy-paste ca ei ceva punctual nu pot sa explice...
Era textul lui Catalin Drula, fost ministru. Pai si Dr2005 posibil sa devina sef la Directia Transport Feroviar, nu stiu inca ce s-a intamplat oficial, era o varianta stipulata intr-un articol pe Club Feroviar, adica ar urma sa ia locul fostei lui sefe care e promovata acum ca secretar general in MT. Si posibil ca pe viitor sa ajunga si mai sus iubitul nostru coleg forumist. Daca nu stiai ce se intampla cu sesizarile tale...si ce se va mai intampla, sa nu iti vina sa plangi prea tare. Eu in locul tau deja as cauta alte forumuri. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mier 12 Ian 2022, 00:47 | |
| Tot ce se scrie acolo nu e meritul ministrului, e meritul CFR S.A., că nu ministerul vine şi face planul de reparaţii şi pe ăla de achiziţii al CFR-ului. Dacă un ministru îşi arogă munca altora ca să îşi facă reclamă... a, pardon, suntem în România. Când a fost treaba ministerului, şi-a făcut ministerul treaba, vezi alocările din fondul de rezervă date în decembrie. Evident că CFR S.A. o să primească şi anul ăsta cât crede că poate să facă pe partea de întreţinere, dar şina şi traversele nu cresc în copaci şi nu se livrează cum crede dl. Drulă. Poţi să pui banu' pe masă şi să nu vină nimeni să îţi vândă (şi aşa şina are un singur producător, acelaşi cu macazurile şi cu traversele... e o firmă austriacă şi mi-e neclar cât la sută din producţie se face în România). Plus că ar cam trebui să montezi şi materialul în prezent stocat prin diverse baze.
Apropo, în Legea Bugetului pe anul 2022, alocarea pe titlul 51 e mai mare cu vreo 27% decât în 2021, nu mai mică. Suma e de 1.762.806.000 lei, la o execuţie preliminată în jur de 1.400.000.000 pe 2021. De unde o fi scos sumele alea dl. Drulă eu nu ştiu. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 13 Ian 2022, 20:42 | |
| Oare pe când? ARF a publicat in platforma nationala de achizitii publice anuntul de consultare a pietei [MC1018053] pentru a obține valoarea estimativă unitară actualizată pentru achiziția a 62 rame electrice noi pentru scurt parcurs (RE-R). ARF intenționează să organizeze o procedură de achiziție de rame electrice noi pentru scurt parcurs și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani. Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei rame electrice de scurt parcurs (RE-R), cu o capacitate de transport formată din minim 200 locuri pe scaune fixe, minim 2 locuri pentru persoane cu dizabilități și 200 locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani. Vehiculele vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP), atribuite unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și cu prevederile legislației din România. In conformitate cu rezultatele studiului de fezabilitate elaborat de consultantii Bancii Europene de Investitii (BEI), ai carui indicatori tehnico-economici au fost aprobati prin HG 1226/2021, trenurile vor fi utilizate pe urmatoarele rute: • Lot. 1 (20 trenuri) - București N - Ploiești S - Adjud; Iași - Pașcani - Suceava; Bacău - Pașcani • Lot. 2 (23 trenuri) - Brașov - Gheorgheni; Arad - Timișoara - Caransebeș; Huedin - Cluj - Bistrița • Lot. 3 (19 trenuri) - București N - Ploiești V - Brașov; București N - Roșiorii; București N - București Obor / Fundulea; Constanța - Fetești Noile oferte de servicii de transport feroviar public de călători, dezvoltate pe baza materialului rulant nou ce va fi achiziționat de ARF, vor avea în vedere atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării. http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100122718 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 15 Ian 2022, 17:51 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |