Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 05 Oct 2021, 09:25
AVE S130 cu ecartament variabil care se schimba in mers aici vad ca la viteza de 20km/h pe net gasisem ca la 15km/h Interesant ca au agent de la infrastructura ADIF unde se schimba ecartamentul.Mai exista si versiunea hybrid cu o unitate diesel dar nu stiu pe unde mai circula
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 07 Oct 2021, 15:14
Dr2005 a scris:
Moldova şi Ucraina au alt ecartament. Degeaba se face linie modernizată până în frontieră, dacă după aia depinzi de staţiile de transpunere ex-sovietice care sunt cum sunt (dacă or mai funcţiona). Bine, în teorie, reţeaua TEN-T se termină la Ungheni şi Vicşani. În practică se termină la Iaşi şi Suceava. Urmează să înceapă lucrările pe M500 în câţiva ani, acum se fac studiile de fezabilitate. Doar că de la Suceava se va continua spre Vatra Dornei şi mai departe până la Cluj.
Pai daca reteaua TEN-T se termina la Vicsani si la HM Ungheni-Prut, inseamna ca se poate obtine finantare din fonduri europene si pentru modernizarea/reconstructia portiunilor Suceava- Vicsani si Iasi-Nicolina-HM Ungheni-Prut!
Mai raman portiunile scurte dintre statiile de frontiera Vicsani- Vadu Siretului si HM Ungheni-Prut----Ungheni, pentru a caror modernizare/reconstructie sunt necesare acorduri intre Romania- Ucraina si Romania- Republica Moldova, iar finantarea (daca nu se poate face din fonduri europene) sa se faca in comun de Romania/Ucraina/Republica Moldova, din bugetele nationale a celor 3 state.
Instalatiile de transpunere a vagoanelor de la Vadu Siretului si Ungheni sunt functionale, insa acest procedeu implica un timp destul de mare de stationare a trenurilor. Solutia o reprezinta boghiurilor cu ecartament variabil SUW-2000 (utilizate la granita dintre Polonia si Ucraina/Belarus), costul unui astfel de boghiu fiind de cca 40.000 euro. Rezulta ca pentru echiparea a sa zicem 20 de vagoane de calatori (pentru trenul "Prietenia" si pentru un eventual tren direct Bucuresti-Kiev) cu aceste boghiuri cu ecartament variabil ar fi necesar cca 800.000 euro. Asta cu conditia ca aceste boghiuri cu ecartament variabil SUW-2000 sa poata fi montate sub actualele vagoane de calatori CFM si UZ. Exista de asemenea boghiuri cu ecartament variabil (tot poloneze) si pentru vagoanele de marfa.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 07 Oct 2021, 18:06
Noi nu avem linii duble în relaţia cu Ungaria şi Bulgaria, dar tu visezi la modernizări de linii spre fosta URSS? Traficul de călători e aproape zero, ăla de mărfuri la fel, pentru că orice trecere de frontieră non-UE necesită control vamal. În plus, toate produsele din Moldova şi Ucraina sunt făcute după standardele GOST, nu după ISO ca în Europa, multe neputând fi puse pe piaţă în UE sub nicio formă.
Degeaba costă un boghiu din ăla 40.000 euro, că nu poţi să pui orice boghiu sub orice vagon! O investiţie a CFR Călători într-un astfel de sistem ar fi o cheltuială inutilă, mai ales că astfel de trenuri nici nu ar putea fi subvenţionate (a, da, şi ar circula permanent burduşite cu ţigări, deci adio Schengen pentru România). Şi va trebui şi mentenanţă pentru ele.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 07 Oct 2021, 19:34
Da de unde stii tu ca vor circula burdusite cu tigari?
trenurile care vin din China tot burdusite cu tigari ajung in UE?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 07 Oct 2021, 19:54
Dr2005 a scris:
Noi nu avem linii duble în relaţia cu Ungaria şi Bulgaria, dar tu visezi la modernizări de linii spre fosta URSS? Traficul de călători e aproape zero, ăla de mărfuri la fel, pentru că orice trecere de frontieră non-UE necesită control vamal. În plus, toate produsele din Moldova şi Ucraina sunt făcute după standardele GOST, nu după ISO ca în Europa, multe neputând fi puse pe piaţă în UE sub nicio formă.
Degeaba costă un boghiu din ăla 40.000 euro, că nu poţi să pui orice boghiu sub orice vagon! O investiţie a CFR Călători într-un astfel de sistem ar fi o cheltuială inutilă, mai ales că astfel de trenuri nici nu ar putea fi subvenţionate (a, da, şi ar circula permanent burduşite cu ţigări, deci adio Schengen pentru România). Şi va trebui şi mentenanţă pentru ele.
Cel putin in relatia cu Republica Moldova trafic de marfa si de calatori este destul de mult! Vama Albita-Leuseni este tranzitata de un numar important de tir-uri, iar din autogara "Vama Veche" din Iasi pleaca microbuze pline spre Chisinau, Balti, Soroca, Orhei, Edinet, etc. Cu Ucraina nu as putea spune care este volumul traficului prin vama rutiera Siret.
In schimb am vazut in gara Suceava vagoane UZ transpuse, incarcate cu fier vechi.
Tocmai pentru ca nu exista o cale ferata moderna (dublata si electrificata) pana la Vadu Siretului si pana la Ungheni este cred un motiv important pentru care traficul feroviar este asa de redus cu Ucraina si Republica Moldova! Daca ar exista o astfel de cale ferata cred ca ar creste si traficul.
Iar acele boghiuri cu ecartament variabil SUW-2000 ar fi bun de montat la actualele vagoane de calatori a UZ (pentru un eventual tren direct Bucuresti- Kiev) si CFM (pentru trenul "Prietenia")- deci investitia ar fi a administratiilor UZ si CFM, nu a CFR! Echipat cu astfel de boghiuri cu ecartament variabil trenul "Prietenia" ar face cu cca doua ore mai putin, de la Bucuresti la Chisinau (in loc de cca 14 ore cat facea, cu boghiuri cu ecartament variabil ar face cca 12 ore si in felul asta poate ar mai atrage calatori).
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 08 Oct 2021, 19:18
Când vor putea circula trenuri cu locomotive electrice?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 08 Oct 2021, 19:44
Cum adica? pai cu electrica circula pe acolo.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 08 Oct 2021, 20:12
Bună dimineața ! Hei doamne, era Iosif Szentes director de când se circulă pe acolo cu locomotive electrice la tracțiunea trenurilor.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Vin 08 Oct 2021, 20:56
Nu circulau daor ECuri și Z6100?
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 09 Oct 2021, 13:39
Excelent! Lucrările au durat așa mult timp, încăt nu am observat că s-a pus în funcțiune pe întreaga distanță. Mai ales că nu s-a publicat în media. Nu am fost în Galați de câțiva ani. Deci ar putea circula tren direct interregio între Galați și Târgu Mureș, Cluj Napoca, etc, cu schimb de locomotivă la Siculeni, la Suceava via Bacău fără schimb de locomotivă. Plus mai multe regio cu Mărășești. Dacă vor fi locomotive și vagoane disponibile.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 19 Oct 2021, 12:07
Numarul mesajelor : 3335 Reputatie : 8739 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 19 Oct 2021, 13:57
Adrian78 a scris:
Nu circulau daor ECuri și Z6100?
se circula cu electrice de vreo doi ani. si le vad aproape zilnic.
cardinal
Numarul mesajelor : 3335 Reputatie : 8739 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 19 Oct 2021, 14:41
razvan - trenuri a scris:
Deci ar putea circula tren direct interregio între Galați și Târgu Mureș, Cluj Napoca, etc, cu schimb de locomotivă la Siculeni, la Suceava via Bacău fără schimb de locomotivă.
Trenul Cluj Galati are multi clienti din judetul Vaslui.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 21 Oct 2021, 20:06
Deci la altii se poate suplimenta indicatorul tren /km la noi se taie an de an plus compensația..
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 21 Oct 2021, 23:34
Se va mai completa şi la noi cu ceva tren-km.
_________________ :TTT:
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III