|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 22:50 | |
| - AeroX a scris:
- Treaba e asa de anul trecut cu ofertele Regio, acum s-a amplificat mai rau de cand au gratis si umbla studentii si de nebuni pe trenuri, mai rau, fix aceleasi trenuri, niciodata nu le da prin cap sa mai incerce sa echilibreze si alte trenuri. Iar luni dimineata abia daca vezi 10% studenti in orice tren. Dar cu atat mai bine fiindca navetistii aia din Titu muncesc si platesc abonamentele alea, merita sa aiba un loc pe scaun. Mai rau e ca inca destui studenti nu se invata sa cumpere anticipat. Si mai rau e de platitorii de bilete care merg prea rar si nu au idee de ce ii asteapta.
Masuri chiar s-au luat la trenurile de Pitesti, mai mult nu se poate, cel putin pentru inca o buna perioada. Dar mult a fost, putin a mai ramas, se termina facultatea, incepe sezonul spre litoral si o sa fie mai liber. Doar Brasov si Constanta (mai ales) vor ramane in continuare foarte uzate. Aceeaşi studenţi călătoreau şi înainte, mereu trenurile erau pline duminica spre Bucureşti. Faptul că s-a dat gratuit e fix pix, am mai spus-o şi o să o mai spun până ce toată lumea va băga la cap: biletele gratuite pentru studenţi au adus o creştere a numărului de călătorii efectuate cu TREI LA SUTĂ (3%) PE LUNĂ. Da, 3%, asta e creşterea, 150.000 bilete pe lună raportat la vreo 4 milioane de călătorii. Studenţii pe care îi vedeţi voi acum în trenuri sunt fix ăia care erau şi înainte. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 22:51 | |
| - cardinal a scris:
- cu Constanta e altceva, sunt multe dube CT GL, din ora in ora.
Uită-te şi ce distanţă e pe rutier şi ce distanţă e pe feroviar. _________________ :TTT:
|
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8744 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 22:57 | |
| Stiu asta, altcineva a adus vorba, pe BV GL distantele sunt egale, rutier si feroviar. si totusi, am prins zile cand 1731 era arhiplin. Pe mine personal(si accelerat), Constanta ma lasa rece.
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 15 Mai 2017, 12:33 | |
| - Dr2005 a scris:
Aceeaşi studenţi călătoreau şi înainte, mereu trenurile erau pline duminica spre Bucureşti. Faptul că s-a dat gratuit e fix pix, am mai spus-o şi o să o mai spun până ce toată lumea va băga la cap: biletele gratuite pentru studenţi au adus o creştere a numărului de călătorii efectuate cu TREI LA SUTĂ (3%) PE LUNĂ. Da, 3%, asta e creşterea, 150.000 bilete pe lună raportat la vreo 4 milioane de călătorii. Studenţii pe care îi vedeţi voi acum în trenuri sunt fix ăia care erau şi înainte. Dragos problema e ca acea crestere a fost doar pe cateva rute, pentru ca raportat la toata reteaua cresterea pare nesemnificativa.Insa cresterea reala din teren nu a fost pe 1000 de trenuri, ci pe 50 si nu pe 30 de zile ci pe 8(week-enduri).De aici si aglomeratia din trenuri si incapacitatea CFR de a suplimenta locurile suficient... |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 15 Mai 2017, 18:06 | |
| - Dr2005 a scris:
- Luna a scris:
- In plus uber este legal si plateste taxe si impozite pe venituri, dealtfel nici nu prea s-ar putea sa nu o faca pentru ca incasarile sunt prin banca si ar fi foarte usor de depistat.
Statul român încasează pielea unui anume organ. Toate tranzacţiile Uber sunt în Olanda, unde plăteşte doar un impozit anual de vreo 10% pe profit. Nu plăteşte nimic pentru angajaţi, deci fără şomaj, CAS, pensie. Şoferii din România sunt fie PFA - caz în care declară la fisc cât vor şi plătesc 32,5% (adică impozit, şomaj, CAS, pensie) sunt microîntreprinderi şi plătesc un impozit de 3 (trei) %. Cu ITP la 2 ani, nu la 6 luni, cu RCA de câteva sute de lei, nu de 2500 - 3000 lei pe an cât e RCA pe taxi. Pe om il intereseaza in primul rand cati bani cheltuie pe calatoria care o face nu cat incaseaza statul sau ce impozite plateste Ion si Vssile, fix pix aceste chestii. Daca omul nu scoate multi bani din buzunar e perfect, restul.......... |
| | | ets2oltromânia
Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4080 Data de inscriere : 15/06/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 15 Mai 2017, 19:43 | |
| Nu stiu daca ar intra chiar aici articolul sau la revista Presei http://adevarul.ro/life-style/travel/cele-mai-frumoase-destinatiieuropene-vizitate-trenul-foto-1_59199bfe5ab6550cb81f2c71/index.html |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 15 Mai 2017, 22:09 | |
| dar ce traduceri in articolul ala:
Gheţarul Express, Elveţia
Munte Rigi – Luzern
Ma mir ca aici nu au scris cinci paminturi
Manarola - Cinque Terre, Italia
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 15 Mai 2017, 22:44 | |
| Se zicea ca transportul feroviar e strategic si deastea si in caz de nevoie pentru transport trupe, evacuare populatie, etc. Pai stau si ma intreb cat de mult te poti baza pe el si cat de strategic este daca nu poate asigura vagoane pentru o crestere cu 3% a calatorilor si aia cunoscuta cu mult timp inainte, dar sa fie in caz de calamitate o crestere cu 30% cel putin? - Dr2005 a scris:
Statul român încasează pielea unui anume organ. Toate tranzacţiile Uber sunt în Olanda, unde plăteşte doar un impozit anual de vreo 10% pe profit. Nu plăteşte nimic pentru angajaţi, deci fără şomaj, CAS, pensie. Şoferii din România sunt fie PFA - caz în care declară la fisc cât vor şi plătesc 32,5% (adică impozit, şomaj, CAS, pensie) sunt microîntreprinderi şi plătesc un impozit de 3 (trei) %. Cu ITP la 2 ani, nu la 6 luni, cu RCA de câteva sute de lei, nu de 2500 - 3000 lei pe an cât e RCA pe taxi. Eu tare am impresia ca statul mai mult incaseaza de la uber decat de la taximetristri. Daca sunt cativa soferi pe PFA si declara mai putin decat incaseaza e doar o chestiune de timp pana sa fie prinsi, trebuie sa fi prost rau sa ai incasarile pe firma prin sistemul bancar si sa nu le declari si platesti taxele aferente. Pe cand la taximetristi e mult mai simplu/greu de prins ca nu isi plateste taxele daca incaseaza cash si fie nu porneste aparatul, fie il porneste si da cu quartul fie ia un tarif real mai mare decat cel de pe aparat. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 16 Mai 2017, 01:18 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Pe om il intereseaza in primul rand cati bani cheltuie pe calatoria care o face
Așa e, dar statul își pierde credibilitatea dacă se demonstrează că legile nu trebuie neapărat respectate. Taximetriștii sunt printre cele mai modeste persoane, ca nivel de educație și inteligență. A fost nevoie de ani întregi pentru ca ei să se conformeze unor reguli, iar acum se dovedește că regulile sunt doar pentru fraieri ca ei, că șmecherii se înscriu la Uber și nu le trebuie tot soiul de acte și examinări. Cum crezi că tocmai fiica șefului de la ANAF a ajuns directoare la Uber? Crezi o corporație din vest nu se uită la genul ăsta de lucruri, au angajat-o prin concurs și avea ea cel mai înalt nivel de competență? Sau avea de fapt cele mai bune relații cu autoritățile de la momentul respectiv? Nu te poți aștepta ca o țară să devină civilizată atunci când autoritățile găsesc mereu oportunități de a o împărți în șmecheri și fraieri. Problema asta s-a rezolvat în Anglia de ani întregi, nu a așteptat nimeni să apară Uber. Există sute de companii de taxi care iau doar comenzi prin telefon, dar taximetriștii îndeplinesc aceleași condiții: obțin o licență de la consiliul local, prezintă un cazier la obținerea ei și dau un mic examen. Se numește ”private hire” ce fac acele companii și exact asta face și Uber. În timp ce taxiul clasic se numește ”hackney carriage” și tot așa se numea și pe vremea când era cu cai. În Londra există de vreo 400 de ani. Existau și în România așa-numitele ”trăsuri de piață”. Dar condițiile sunt aceleași pentru toți șoferii, indiferent că sunt ”hackney” sau ”private hire”. Asta e esențialul. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 16 Mai 2017, 07:43 | |
| Cine nu merge frecvent pe "secundara" 901 nu are cum sa stie ca uneori trenurile de dimineata 1781 si 1783 au mai multi calatori decat 1745 sau 1631 pe mareata "magistrala" 300. Cand am fost la sfarsitul lui Aprilie la Simfonia Lalelelor la Pitesti cu 1783 cat pe ce sa nu mai am loc la plecare din Bucuresti, era un AM de 120 de locuri plin ochi. Noroc ca au mai coborat cativa la Titu si Gaesti ca au avut loc sa se urce cei peste 30 de oameni din Gaesti. Se urca cineva din aceasta statie inainte, cand erau tarife IR? Iar la retur IR 1792 era plin nu doar de oameni ci si de flori iar nasul ajuta lumea sa dea jos din tren florile pe peronul din Gara de Nord . Acelasi nas foarte de treaba informa calatorii care sunt trenurile cu oferta Regio ca erau unii care inca nu stiau dupa atata timp. Erau familii cu copii, in general calatori platitori de bilete. Sa mai spunem ca Gara Pitesti arata foarte foarte bine, nici nu se compara cu maghernita jupuita, plina de aurolaci si putind a urina ce te facea sa treci pe trotuarul celalalt de rusine inainte. Cei ce calculeaza cat pierde CFR Calatori cu aceste tarife sunt intr-o mare eroare: ar trebui sa calculeze cat se castiga, toti acesti oameni nu ar fi mers niciodata cu trenul la tarife IR pe distanta asa mica la preturile acelea astronomice (avand in vedere si autostrada cum bine spunea cineva). Valabil si pt voucherele de reducere -45% cu care au mers oameni care altfel nu ar fi folosit niciodata trenul, ba chiar acesta nici nu exista ca si alternativa pentru deplasarile lor. Dar pt cei ce nu platesc nimic e foarte usor sa puna pe altii sa plateasca aberatiile de tarife intregi IR. Apropo - am mai vazut ideea ca cei ce muncesc, ca pedeapsa pentru asta probabil - trebuie sa plateasca si tarifele intregi IR (sa nu se mai plimbe la tarife Regio pe banii poporului ) si sa mai achite din buzunarul propriu si plimbarile spalateilor amarati care au device-uri si tzoale de milioane, dar saracii sunt asistati social ca nu au 3 lei pentru tren. Asta se va intampla poate intr-o lume paralela, cei ce emit asemenea aberatii sa coboare cu picioarele pe pamant. Poti sa prostesti poate cativa fraieri cu povestea cu saracutii studentei care nu au dupa ce bea apa - dar nu pe cei care mai merg pe teren si ii vad in actiune pe "studenti". E regretabil sa vedem asemenea conceptii comuniste colportate de oameni tineri de la care ai avea pretentii la o altfel de gandire... Pe mine ma intriga in continuare cum cei ce se pretind "de dreapta" si injura ciuma rosie din sculare pana in culcare se infrupta fara jena din pomenile ei - ba chiar li se pare normal ca cei ce muncesc sa le sponsorizeze plimbarile (probabil in curand o sa le platim si cazarea si mancarea...). |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 16 Mai 2017, 07:52 | |
| Interesante alineatele 3 si 4 din textul tau, achiesez si eu. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 16 Mai 2017, 14:37 | |
| - Warrington a scris:
- A fost nevoie de ani întregi pentru ca ei să se conformeze unor reguli
Care confomare? Ca nici 20% din taximetristi nu respecta regulile alea, cel putin in marile orase. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 16 Mai 2017, 16:14 | |
| - Luna a scris:
- nici 20% din taximetristi nu respecta regulile alea, cel putin in marile orase.
Ai de gând să susții că 80% din taximetriști nu au atestat și nu au aparat de taxare? În altă ordine de idei și fiindcă nu e prima inepție pe care o susții cu convingere: tu în cabinetul unui psiholog ai intrat vreodată? Așa, ca să vezi cum e pe-acolo, ce mobilier are etc. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 16 Mai 2017, 17:18 | |
| Nu, nu sustin asta. Au aparate si cel mai probabil si atestate. Problema este alta, si folosesc aparatele? Si conform regulilor? Sau sunt doar piese de ruginit acolo si in caz ca e risc sa fie prinsi uneori si de dat cu quartz-ul de brichete in ele?
Daca eu sustin ineptii, tu ce sustii cand zici ca taximetristii merg legal in Romania? De cate ori ai fost cu taxi in tara in ultimii ani? In caz ca ai fost de mai multe ori de cate ori ai platit tariful legal ala care scrie pe usa? Si primit bon? Dar refuzuri de curse scurte sau in alte directii? Si alte si alte probleme? In special la regulile codului rutier? Si nu e nici la tine prima ineptie, mai visai si tunele noi pe sub munti pe M202. Toata lumea cine circula des cu taxiul stie ca 80% din taxi-uri in Romania circula ilegal. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 16 Mai 2017, 18:00 | |
| Aici cu taximetria- pe langa gravele ilegalitati pe care le fac multi taximetristi- este intr-un fel si vina clientilor, ca favorizeaza de multe ori unele ilegalitati!
De cate ori nu se intampla ca, pentru a plati mai putin decat ar plati cu aparatul de taxat in functiune- ca insesi clientii sa ajunga la un fel de "mica intelegere" cu taximetristii- de genul "da' fara aparat nu ne putem intelege la un pret mai mic ?"
Apoi de multe ori clientii nici nu solicita bonul fiscal de la taximetrist- multi se gandesc (si este o mentalitate gresita evident)- "Da' mie la ce-mi trebuie bon ?". |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |