|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48daniel_c laurentzu Caspar aris86 NicuS gvd AndreiCFRbv Cipri Andrei Neculai DAS 2011 cristi ar sorinache96 TER200 razvan - trenuri bobi IonutCFR2009 Rarau neluadi Ciprian Vale_ntin DUAL didinul Vale Vitosa alex.barac.5 kristi kkk Amiralul 92Dragos ldh80 cristy79 dan tm ets2oltromânia Katalyn AeroX cardinal alliens riciu mielutu zburator Nesebar alex.alexus.tm TVlad LanceR Adirmvl Adrian78 Luna Warrington Dr2005 marius664 ciprian71 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6989 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 13 Mai 2017, 23:40 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Esti mai catolic ca si Papa!
Și cu ce folos? ) Nu zice nimeni să faci ilegalități, dar în final trebuie să te descurci să-ți fie cel mai bine ție, că de restul te poate durea la bască. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 03:17 | |
| In plus uber este legal si plateste taxe si impozite pe venituri, dealtfel nici nu prea s-ar putea sa nu o faca pentru ca incasarile sunt prin banca si ar fi foarte usor de depistat. Si da, am calatorit noaptea cu uber fara sa fie surge price. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 13:18 | |
| - Luna a scris:
- In plus uber este legal si plateste taxe si impozite pe venituri
Nicio problemă cu Uber. Însă dacă Uber este legal, de ce mai vrei ca taximetriștii să aibă aparat de taxare cu casă de marcat, șofer cu atestat, mașina vopsită și număr limitat de licențe? Ei sunt mai proști și pentru ei se aplică legi mai severe sau care e ideea? Uber demonstrează că se poate face taximetrie fără atestat pentru șofer, fără aparat de taxare, fără casă de marcat, fără mașină vopsită și fără un număr limitat de licențe. Atunci de ce alții să mai respecte legea taximetriei? Își face fiecare un dispecerat de tip Uber și e suficient să respecte aceleași reguli și să plătească aceleași taxe pe care le plătește Uber. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6666 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 13:38 | |
| Ma scuzi, dar cu mici exceptii, taximetristii cu toate aparatele lor de taxat incalca legea mai rau ca Uber.
Situatia e paradoxala, si cumva similara cu tarile in care NU exista fiscalizare, si colectarea taxelor este mai mare decat in multe tari in care exista fiscalizare..., recte Romania.
Steinhardt zicea ceva de genul: daca respecti anumite legi, nu inseamna intotdeuna ca esti si moral. Daca nu respecti anumite legi, nu inseamna intotdeauna ca esti imoral/inetic...
Iar experientele mele cu aparatele de taxare ale taximetristilor sau cum zic eu kilometrul scurt... sunt horror. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 13:59 | |
| Nicio problemă, însă ești de-acord că legea trebuie să fie la fel pentru toți?
Hai să vedem ce lege încalcă taximetristul și cum face Uber să n-o încalce. În exemplul tău, taximetristul te fură cu aparatul de taxare. Uber nu are deloc aparat de taxare și îți spune de la început cât costă cursa. Ești de-acord că și dispeceratul de taxi ar trebui să te întrebe unde mergi, să-ți spună la telefon cât costă cursa, iar taximetristul să nu mai aibă nevoie de aparat de taxare?
Acel aparat de taxare costă bani, întreținerea și exploatarea lui iar costă bani, eliberarea de bonuri fiscale iar costă bani, iar pe taximetrist legea l-a obligat să cumpere acel aparat de taxare. Ești de-acord ca legea să nu-l mai oblige să aibă aparat de taxare și să-l lase să te taxeze la fel ca Uber?
P.S. Ce spunea Steinhardt era filozofie, însă orice societate pe lumea asta funcționează cu legi, nu cu considerații filozofice. Legea și morala se cam exclud reciproc, iar statul funcționează cu legi valabile pentru toți. Nu se limitează la morală, pentru că morala e a fiecăruia.
Oricum, nu cred că Steinhardt spunea că e corect ca o societate să fie împărțită în șmecheri și fraieri. Iar dacă nu-ți place atunci când taximetristul se crede șmecher și îl jumulește pe fraier, atunci n-ar trebui să-ți placă nici dacă statul e de-acord ca șmecherii să facă taximetrie fără atestat și fără aparat de taxare, dar fraierii să fie obligați să aibă atestat și aparat de taxare. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 15:31 | |
| - Warrington a scris:
Nicio problemă cu Uber. Însă dacă Uber este legal, de ce mai vrei ca taximetriștii să aibă aparat de taxare cu casă de marcat, șofer cu atestat, mașina vopsită și număr limitat de licențe? Ei sunt mai proști și pentru ei se aplică legi mai severe sau care e ideea?
Uber demonstrează că se poate face taximetrie fără atestat pentru șofer, fără aparat de taxare, fără casă de marcat, fără mașină vopsită și fără un număr limitat de licențe. Atunci de ce alții să mai respecte legea taximetriei? Își face fiecare un dispecerat de tip Uber și e suficient să respecte aceleași reguli și să plătească aceleași taxe pe care le plătește Uber. Pai tocmai ca nu vreau neaparat sa aiba dealea nici taximetristii, mai ales licenta care e in numar limitat mi se pare o mare imbecilitate sa se ceara. Daca nu accepta plata cash de acord sa nu aiba bici aparat de taxare fiscal. Eu am sustinut de mult timp ca toti soferii de la taxi care sunt nemultumiti de concurenta de la uber se pot lasa de taxi si apuca de uber, nici o problema. Numa sa nu aiba accelasi comportament ca pe taxi ca zboara afara mult mai usor in urma voturilor negative. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 18:17 | |
| OK. Cu atestatul cum se procedează? Îi mai controlează poliția pe taximetriști dacă au atestat sau e OK ca orice șofer să conducă un taxi? Se suspendă legea taximetriei? Se abrogă? Se contestă amenzile pentru lipsa atestatului la Curtea Constituțională?
Nu poți avea o lege opțională. Ori ai legi care se respectă, ori se suspendă oficial aplicarea lor, ori se abrogă legea în cauză. Parcă în Constituție așa spune, că toți cetățenii sunt egali în fața legii. Sau o punem director Uber pe fiica șefului de la ANAF și astfel legea devine opțională, chiar și după ce tatăl ei (Gelu Diaconu) nu mai e șef la ANAF? |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5433 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 20:40 | |
| Am mers azi Bucuresti-Gaesti-Bucuresti...la dus IR 1783, automotor cu scaune tip fotoliu, insa atat de mizerabile si uzate incat pe unele ti-era scarba efectiv sa te asezi (am si poze, sa vad cand le atasez la Lucruri negative la CFR)...totusi gradul de ocupare destul de mare spre 90%, si foarte putini studenti...linia in continuare praf intre Chitila si Contesti, s-a tarar cu 50 km/h, in conditiile in care pe firul 2 nu am intalnit nici un tren pana la Titu, deci s-ar putea daca s-ar vrea ca macar unele trenuri sa circule pe firul 2 pe sensul spre Titu. Totusi a functionat macar aerul conditionat. La intoarcere,IR 1790, automotor cu 4 scaune pe rand, aerul conditonat nu functiona, gradul de ocupare peste 150%, mai mult de jumatate probabil studenti. E clar ca cel putin in cazuri punctuale CFR Calatori e depasita de situatie dupa acordarea de gratuitati studentilor. La acest tren cel putin, era previzibil de vineri ca va fi foarte aglomerat (vineri dupa amiaza pe online mai arata circa 15 bilete disponibile), aveau timp sa gaseasca o solutie. Bineinteles, nu s-a facut nimic, iar conditiile au fost execrabile, aproape la fel de multi oameni in picioare ca si pe scaune, aer conditionat nefunctional, caldura foarte mare in tren.(bine ca nu era si soare afara). Inca o bila neagra pentru CFR Calatori in pacate. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8744 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 21:13 | |
| E revoltator ce spui tu acolo, dar, ca pasionat de trenuri, mereu am vrut sa prind pe cineva din zona aceea si sa intreb ? La ce va trebuie trenuri, cand aveti autostrada ?
|
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6766 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 21:41 | |
| Mi se pare o replica de neam prost. De ce nu zici la fel si la Ploiesti sau Constanta? Si ele au autostrada. Iar linia in niciun caz nu e asa proasta cand permite 1h30m de mers, iar pretul e chiar atractiv acum. Bine ca pe restul magistralelor se zboara (in afara de M800 si cateva bucati din 300 si 500 unde se mai merge cu 120 la ora pe segmente considerabile). Iar ce spune alliens, e ceva nou numai pentru aia care vad trenuri doar pe Valea Prahovei, Buzau, Galati, Craiova si Constanta. Treaba e asa de anul trecut cu ofertele Regio, acum s-a amplificat mai rau de cand au gratis si umbla studentii si de nebuni pe trenuri, mai rau, fix aceleasi trenuri, niciodata nu le da prin cap sa mai incerce sa echilibreze si alte trenuri. Iar luni dimineata abia daca vezi 10% studenti in orice tren. Dar cu atat mai bine fiindca navetistii aia din Titu muncesc si platesc abonamentele alea, merita sa aiba un loc pe scaun. Mai rau e ca inca destui studenti nu se invata sa cumpere anticipat. Si mai rau e de platitorii de bilete care merg prea rar si nu au idee de ce ii asteapta. Masuri chiar s-au luat la trenurile de Pitesti, mai mult nu se poate, cel putin pentru inca o buna perioada. Dar mult a fost, putin a mai ramas, se termina facultatea, incepe sezonul spre litoral si o sa fie mai liber. Doar Brasov si Constanta (mai ales) vor ramane in continuare foarte uzate. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8744 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 21:55 | |
| - AeroX a scris:
- Mi se pare o replica de neam prost.
De ce nu zici la fel si la Ploiesti sau Constanta? Si ele au autostrada. . Imi pare rau ca a sunat asa urat, asta poate pentru ca de mult tineam sa intreb asta, inca de pe vremea cand autostrada spre Constanta se oprea la Fetesti, iar cea dinspre Ploiesti nici nu exista. Poate e si asocierea Pitestiului cu Dacia, cred ca toti din zona au masini Ca sa iti raspund, din ce imi dau eu seama, ca sa ajungi la A3 e destul de greu, iar spre Constanta la fel, trebuie sa ajungi la Anghel Saligny.Dar trenul te ia din centrul Bucurestiului si face doar 2 ore pana la Constanta, ceea ce e imbatabil. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 22:23 | |
| Auzi gălățene dar vouă ce vă trebuie tren direct la Brașov ? Înțeleg ca Brașovul e cel mai frumos oraș din țară iar de Iaşov se leagă o istorie dar Galațiului ce i trebuie tren la munte ? E balanța echilibrată acum ? 😎😎
Trage tare ca a rămas în 3 vagoane si are ceva reduceri, nu uita ca tot de la 3 vagoane a ajuns Galati-CTA sa circule doar în week-end iar acum doar în sezon...ca ști bine și tu ca 1732/1731 nu are călători în cursul săptămânii posibil sa îl vezi și pe asta doar în week-end-uri iar pentru restul legătură de la 1572 la 1636 sau 1574 la 1621. NU poate sti nimeni ce rezervă viitorul vedeți bine ca e criza de călători la anumite trenuri cu excepția week-end-urilor.
|
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8744 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 22:35 | |
| Pai Galati Brasov nu serveste doar Galatiul, ci si Braila si Buzaul, asa ca, dai in mine, dai in fabrici si uzine Posibil sa fie si legatura cu centrul Ardealului, la 1745/1746. Nu am nimic impotriva, sa il lase doar in weekend. cu Constanta e altceva, sunt multe dube CT GL, din ora in ora. Recunosc, ultima data cand am fost prin zona Pitestiului, era inainte de revolutie, si pe marginea drumului stateau vanzatorii de piese de Dacii |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8744 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 22:42 | |
| - Katalyn a scris:
- Trage tare ca a rămas în 3 vagoane si are ceva reduceri,
Mie nu imi trebuie reduceri de 2 3 lei |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 14 Mai 2017, 22:47 | |
| - Luna a scris:
- In plus uber este legal si plateste taxe si impozite pe venituri, dealtfel nici nu prea s-ar putea sa nu o faca pentru ca incasarile sunt prin banca si ar fi foarte usor de depistat.
Statul român încasează pielea unui anume organ. Toate tranzacţiile Uber sunt în Olanda, unde plăteşte doar un impozit anual de vreo 10% pe profit. Nu plăteşte nimic pentru angajaţi, deci fără şomaj, CAS, pensie. Şoferii din România sunt fie PFA - caz în care declară la fisc cât vor şi plătesc 32,5% (adică impozit, şomaj, CAS, pensie) sunt microîntreprinderi şi plătesc un impozit de 3 (trei) %. Cu ITP la 2 ani, nu la 6 luni, cu RCA de câteva sute de lei, nu de 2500 - 3000 lei pe an cât e RCA pe taxi. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |