Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
+54
Warrington
laurentzu
aris86
Razvan Tudor
ciprian71
Petre_IFTE
bubu
ets2oltromânia
spiderpc
baiazid
DAS 2011
alex1987
neluadi
cristi ar
Luna
DPS
cardinal
Rarau
sytrus
Adisoft1991s
razvan - trenuri
AeroX
bobi
florin.lifticariu
Spartan1948
apmatei
DUAL
vatmanul
Vitosa
92Dragos
alex.barac.5
kristi kkk
mielutu zburator
lifetec
ldh80
mureseanu_976
IonutCFR2009
Jurnal Feroviar
COSTACHE MIHAIL
sorinache96
marius664
cristy79
NicuS
TudorVD
alliens
19jimmy84
Katalyn
Adirmvl
LanceR
dan tm
alex.alexus.tm
Adrian78
Dr2005
Nesebar
58 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 29 ... 55, 56, 57 ... 61 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25579
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeJoi 22 Sept 2016, 15:34

La preţurile astea de expropriere, cred şi eu că proprietarii nu sunt mulţumiţi. Adică au cumpărat teren cu 50 - 60 euro/m2 în Pipera şi vine statul şi le dă 2 lei pe m2 pentru acelaşi teren...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11403
Data de inscriere : 17/02/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeJoi 22 Sept 2016, 15:46

daca trece prin curtea cui trebuie,statul va da si 1000 euro
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeJoi 22 Sept 2016, 19:11

ldh80 a scris:
Dumneavoastra propuneti practic o linie noua Bicaz Chei- Gheorghieni!

Linia Bicaz Chei - Gheorgheni trebuia construită în urmă cu 100 de ani. Și dacă n-a fost construită atunci, astăzi nu mai are niciun rost. Printre intențiile CFR după Primul Război se mai afla și Tg.Neamț - Toplița, ca o continuare la proiectul Pașcani - Tg.Neamț. Nici aceea nu mai merită construită în ziua de azi, Pașcani - Tg.Neamț abia a fost construită de Ceaușescu prin 1985, dar tot la standardele de acum 100 de ani.

Astăzi merită construite linii de mare viteză între orașele mari, iar Bacău - Cluj e segmentul minim pentru un asemenea scop. Va trece la sud de Gheorgheni și la sud de Reghin pentru că trebuie să treacă pe undeva, dar altfel traficul de marfă și călători prin cele două stații va fi probabil minor. Va fi o linie directă pe porțiunea Bacău - Gheorgheni, probabil pe valea Tazlăului sau a Tazlăului Sărat și pe la Poiana Albă. Dar nu va opri nicăieri între Bacău și Gheorgheni pentru că practic nu are unde. Linia va trece prin munți, la kilometri buni de Zemeș, de Ardeluța sau de Bicaz. Cu puțin noroc, poate localnicii din Huisurez vor vedea trenul trecând prin păduri, dacă vor privi spre sud la momentul potrivit Razz

În altă ordine de idei, nu cred că e cazul să ne adresăm unii altora cu ”dumneavoastră”. Eu mă adresez oricui la persoana a II-a singular și invit pe toată lumea să facă la fel.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25579
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeJoi 22 Sept 2016, 19:23

Warrington a scris:
între orașele mari, iar Bacău - Cluj e segmentul minim pentru un asemenea scop. Va trece la sud de Gheorgheni și la sud de Reghin pentru că trebuie să treacă pe undeva, dar altfel traficul de marfă și călători prin cele două stații va fi probabil minor. Va fi o linie directă pe porțiunea Bacău - Gheorgheni, probabil pe valea Tazlăului sau a Tazlăului Sărat și pe la Poiana Albă. Dar nu va opri nicăieri între Bacău și Gheorgheni pentru că practic nu are unde. Linia va trece prin munți, la kilometri buni de Zemeș, de Ardeluța sau de Bicaz. Cu puțin noroc, poate localnicii din Huisurez vor vedea trenul trecând prin păduri, dacă vor privi spre sud la momentul potrivit Razz

O eventuală linie de mare viteză va urma, clar, traseul reţelei TEN-T Centrale şi va merge spre Occident, nu spre ruşi... iar opririle sale în niciun caz nu vor include staţii ca Reghin, Gheorgheni ş.a..
În plus, după cum sunt acordurile internaţionale, ne-am obligat deja să unim Constanţa, Bucureşti, Braşov, Sibiu, Arad, Timişoara (şi Arad şi Timişoara... deh, politica) şi mai departe Szeged.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeJoi 22 Sept 2016, 19:26

Nu vă împiedică nimeni, uniți-le! Razz

Pe bani publici (fie ei și europeni) puteți să vă jucați cum vă place mai mult. Investițiile private sunt altceva.
Partea pe care n-o înțeleg românii este că poveștile astea cu TEN-T sunt valabile doar atunci când e vorba de cheltuirea banului public.

Comisia Europeană și Masterplanul tot la asta se referă, la modul cum sunt cheltuiți banii publici, nu banii privați.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeVin 23 Sept 2016, 03:44

Dr2005 a scris:
... iar opririle sale în niciun caz nu vor include staţii ca Reghin, Gheorgheni ş.a...

Nu era vorba de stațiile CFR din localitățile respective, ci de stații în localitățile respective.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6897
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12298
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeVin 23 Sept 2016, 07:46

Problema constructiei de linii de mare viteza in Romania (si prin linii de mare viteza inteleg linii complet noi, dedicate pentru trenurile de mare viteza, care sa circule cu viteze mai mari de 160 km/h) este una destul de complexa, care necesita o tratare separata.

Insa pana la linii de mare viteza, cred ca mai urgent ar fi de gasit modalitatile si resursele financiare (fie din partea CFR-Infrastructura, fie din partea unor gestionari privati de infrastructura feroviara neinteroperabila), de a se repara sau reconstrui (unde este cazul) toate liniile secundare existente in 1990 in Romania.

Pana la trenuri de mare viteza, cred ca mult mai urgent ar fi reconstructia unor linii precum Vama- Moldovita sau Gura Putnei- Nisipitu HM.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25579
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeVin 23 Sept 2016, 08:30

Warrington a scris:
Dr2005 a scris:
... iar opririle sale în niciun caz nu vor include staţii ca Reghin, Gheorgheni ş.a...

Nu era vorba de stațiile CFR din localitățile respective, ci de stații în localitățile respective.

Tot dracul ăla e. Nu ai de ce să opreşti un tren de mare viteză în nişte localităţi atât de mici. Pe principiul ăsta, ar trebui să oprească şi la Buftea. Având în vedere traseul oarecum agreat cu CE, eu aş pune opriri doar la Constanţa, Bucureşti, Ploieşti, Sinaia, Predeal, Braşov, Sibiu, Deva, Arad/Timişoara şi atât.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeVin 23 Sept 2016, 11:50

Dr2005 a scris:
 Nu ai de ce să opreşti un tren de mare viteză în nişte localităţi atât de mici.

Vor exista și trenuri fără nicio oprire între Cluj și Bacău, dar când intersectezi (*) diverse magistrale feroviare, e nefiresc să nu ai și opriri și în acele puncte. CFR Călători ar putea ajunge să boicoteze o asemenea linie (la urme urmei, vorbim de România, țara tuturor posibilităților Razz ) dar un tren Budapesta - Brașov al altui operator nu crezi că va folosi noua linie între Cluj și Gheorgheni, după care va avea opriri în Miercurea Ciuc și Sf.Gheorghe? A avea opriri și în Reghin și Gheorgheni (adică aproximativ la 100 km una de alta) e de așteptat din partea unui asemenea tren.

Buftea nu e la 100 km de București. Reghin este la 100 km de Cluj și tot la vreo 100 km de Gheorgheni. Vor exista chiar și opriri mai dese, trenurile care pleacă din Cluj vor opri și la aeroport la Cluj, la fel și cele care sosesc în Cluj,

Până la urmă, astfel de opriri sunt decizia operatorului respectiv, dar linia trebuie prevăzută cu posibilitatea de a accepta trafic de pe toate magistralele cu care se intersectează. Pot exista și opriri in the middle of nowhere, fără nicio localitate în preajmă. Și chiar dacă unele trenuri de rang superior nu vor opri acolo, cele de rang inferior pot ajunge să facă schimb de pasageri acolo. Deci mărimea localității nu contează. Pot exista și rame care circulă cuplate pe traseul comun, iar în asemenea puncte vor fi decuplate și vor ciontinua fiecare pe direcția ei.

Last but not least, nu vor exista opriri în linia directă (scuze dacă nu cunosc termenii folosiți la CFR). Amestecul trenurilor de viteze diferite reduce în mod semnificativ eficiența liniei respective, așa că linia directă va trebui să fie tot timpul liberă, cu stații unde trenurile mai lente să poată fi depășite de cele rapide.

(*) - ca să evităm o controversă inutilă: nu vor exista intersecții la nivel. Dar vor exista racorduri spre căile ferate existente acum, cam ca ieșirile de pe autostradă.


Dr2005 a scris:
Având în vedere traseul oarecum agreat cu CE, eu aş pune opriri doar la Constanţa, Bucureşti, Ploieşti, Sinaia, Predeal, Braşov, Sibiu, Deva, Arad/Timişoara şi atât.

Tu vorbești despre o altă linie, complet diferită. Punem pariu că între Sibiu și Deva vei avea oprire și la Sebeș? Razz
Sau undeva pe-acolo, la Vințu de Jos sau unde se intersectează cu linia clasică. Nu vor opri toate trenurile acolo, dar unele o vor face.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11403
Data de inscriere : 17/02/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeVin 23 Sept 2016, 21:43

Totusi,ne spui cine va fi proprietarul liniilor de mare viteza prognozate? dar operatorul feroviar?
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeSam 24 Sept 2016, 02:02

Asta nu s-a decis încă, iar operator poate fi oricine și probabil vor fi mai mulți.

O firmă nu e decât un vehicul pentru o anumită activitate. Finanțarea e cea care va decide în cele din urmă structura companiei proprietare, cam în genul în care s-au înființat Connex și Dialog la vremea lor.

Ce încercam eu să discut e altceva, era vorba de detalii și sugestii din partea unor oameni care se presupune că mănâncă linii ferate și trenuri pe pâine. Dar se pare că asemenea detalii și sugestii nu are nimeni, ci doar opinii foarte ferme despre motivele pentru care linia nu trebuie în niciun caz construită. Foarte instructive opinii, aș zice Razz
Sus In jos
DPS

DPS


Numarul mesajelor : 2206
Reputatie : 7576
Data de inscriere : 27/04/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeSam 24 Sept 2016, 10:17

Warrington a scris:
[...]era vorba de detalii și sugestii din partea unor oameni care se presupune că mănâncă linii ferate și trenuri pe pâine. Dar se pare că asemenea detalii și sugestii nu are nimeni, ci doar opinii foarte ferme despre motivele pentru care linia nu trebuie în niciun caz construită[...]

Si ce concluzie tragi in aceste conditii ?
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeSam 24 Sept 2016, 13:05

Concluzia e că înapoierea României își are cauza în mentalitatea oamenilor. Mulțumit? Razz

Pentru comparație, rețelele de acces Internet s-au dezvoltat cu o viteză incredibilă și au ajuns la un nivel de performanță incredibilă. Accesul Internet în România merge mult mai bine decât în Anglia și e și mult mai ieftin. Dar asta pentru că s-au găsit câteva mii de oameni care au construit și dezvoltat acele rețele. Acele câteva mii de oameni au avut mentalitatea potrivită și nu le-a păsat că România era ”ultima găină” la multe capitole. Ei știau exact ce vor să facă, iar în materie de acces Internet au dat clasă multor națiuni ”avansate”.

Și ca un detaliu personal: în urmă cu 15-20 de ani am fost unul dintre ei.
Sus In jos
DPS

DPS


Numarul mesajelor : 2206
Reputatie : 7576
Data de inscriere : 27/04/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeSam 24 Sept 2016, 14:59

Mai poti enunta un domeniu in care Romania "da clasa multor natiuni ”avansate” " ?

In urmă cu 15-20 de ani ai fost unul dintre ei, dintre cei care "au prins valul" si au lucrat in domeniu sau unul dintre cei care efectiv au investit bani in dezvoltarea infrastructurii informationale ?

Eu unul nu m-as lauda prea mult ca "imi merge bine netul" in conditiile in care la majoritatea celorlalte capitole suntem praf. Degeaba iei de pe net un DVD in 2 minute cu pret de 20 de lei pe luna daca in jur totul e haos...
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3793
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitimeSam 24 Sept 2016, 15:30

O să-ți răspund și la întrebarea asta, dar va fi ultima. Scopul acestui forum nu e să discutăm despre mine, ci despre căi ferate. Așa cum eu nu te întreb pe tine cu ce te-ai ocupat în urmă cu 15-20 de ani, tot așa n-ai de ce să mă întrebi nici tu. Sper că ne-am înțeles.

Am investit efectiv bani în dezvoltarea infrastructurii de acces Internet din RO și am și lucrat în domeniu. Iar marele secret a fost costul echipamentelor. Dacă în Germania sau în State, o companie pornea de la ideea că trebuie să dea 30.000 de dolari pe un router, în România o mașină Linux cu componente hardware vechi de 5-6 ani făcea exact același lucru cu 400 de dolari. Sigur că nu era chiar aceeași calitate a serviciilor, la fel cum dacă mergi de la București la Satu-Mare cu un Logan nu ai același nivel de confort ca într-un BMW 735. Dar ajungi la Satu-Mare și cu un Logan, dacă n-ai BMW 735.

Eu unul nu mă laud că ”îmi merge bine netul”, eu mă laud că ȚIE îți merge bine netul. Bagă asta într-o cratiță la mansardă și las-o să dea un clocot două. Sau roagă un admin să-ți spună de  pe ce IP-uri scriu eu. Chiar crezi că paștem caprele împreună?


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Sam 24 Sept 2016, 15:35, editata de 1 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 56 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 56 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 29 ... 55, 56, 57 ... 61 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II
» IR 460/1460-1461/461 Romania/Transbalkan Buc. N.-Sofia-Thessaloniki

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: