Hai sa fim realisti,va curge multa cerneala pe acest forum despre Coridorul IV Feroviar intre Frontiera (Curtici) si Sighisoara.Lucrarea a fost demarata la cerintele UE. ca si alte investitii inutile precum gara Campulung pe Tisa.Nu stiu daca se doreste cu adevarat aceasta linie reabilitata,Guvernul e clar ca are in portofoliu o fata urata greu de maritat,alesii sunt doar pe inbogatire si fix atat.S-o lum cu inceputul:
1 ianuarie 2001 a fost realizat SF-ul pentru Frontiera - Simeria de catre ISPCF, studiu revizuit in 2004 de catre ITALFER. In noiembrie 2007 firma Poyry Infra revizuieste SF-ul si reface documentatiile necesare.
8 decembrie 2010 - CFR scoate la licitatie sectorul Frontiera-Curtici-Arad
5 august 2011 - Sunt scoase la licitatiile lucrarile pe tronsoanele Simeria - Coslariu si Coslariu - Sighisoara.
12 decembrie 2011 - Este incheiat contractul pentru "Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii – Secțiunea Coşlariu – Simeria. Sectiunea 3-Tronson Vintu de jos-Coslariu" cu MPRESSA PIZZAROTTI &CS.p.a
15 februarie 2012 - CFR semenaza contractul pentru Tronson 1: „Frontieră – Curtici – Arad – km 614” cu Asocierea ALSTOM TRANSPORT S.A – SWIETELSKY BAU GESELL SACHAFT m.b.H – ASTALDI S.p.A – EURO CONSTRUCT TRADING’98 S.R.L – DAFORA S.A.
15 februarie 2012 - CFR semenaza contractul pentru Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot 1 - Ațel - Sighișoara cu Asocierea FCC CONSTRUCCION SA – ALPINE Bau GmbH – SC AZVI SA.
26 aprilie 2012 - CFR semenaza contractul pentru Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot 3 - Micăsasa - Coșlariu cu Asocierea AKTOR – ARCADA
21 mai 2012 - CFR semneaza contractul pentru Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot 2 - Ațel - Micăsasa cu „Asocierea FCC - ALPINE - AZVI - STRACO"
5 decembrie 2013 - CFR semneaza contractul pentru Sectiunea 3: Coslariu - Simeria. Lot 1 - Simeria - Vințu de Jos cu Asocierea dintre SWIETELSKY – STRABAG – ALSTOM - ARCADA – EUROCONSTRUCT – TRANSFEROVIAR GRUP
22 februarie 2014 - CFR scoate la licitatie lucrarile pentru tronsoanele dintre Simeria si Km 614
11 aprilie 2014 - Dupa o serie de contestatii, CFR realizeaza ca documentatia pusa la licitatie contine "omisiuni" si decide anularea celor doua lictitatii.
13 iunie 2014 - CFR scoate din nou la licitatie tronsonul dintre Simeria si Km 614.
23 iunie 2014 - Incep sa apara primele contestatii. Printre firmele care au depus contestatii la CNSC se numara e FCC Construction SA, SALINI IMPREGILO, LEONHARD WEISS
17-18 decembrie 2014 - CFR anunta ca procedura este suspendata pana la refacerea documentatiei
23 martie 2015 - Procedura de licitatie pentru contractele de circa 2 miliarde de euro a fost reluata.
20 mai 2015 - Au fost depuse ofertele in cadrul licitatiilor de circa 2 miliarde de euro pentru lucrarile de modernizare a Coridorului IV feroviar de la km 614 (aproape de Arad) si pana la Simeria.Alstom, una dintre companiile interesate de licitatie, ca i s-a respins oficial oferta,pe motive de intarziere.
15 octombrie 2015 - In continuare situatia licitatiilor de circa 2 miliarde de euro ramane icnerta.
20 februarie 2016 - Licitatia pentru cele doua loturi Km 614 - Cap Y Barzava - Cap Y Iteu a fost anulata, insa Astaldi si Pizzarotti au depus contestatie.
Cemai o stufosenie de toata frumusetea.De zici ca se face Bucuresti - Vladivostok.Pe scurt e gata aproximativ 40% din lucrare si suntem abia in 2016.In ritmul acesta aproximez o data optimista 2035.
Atunci putem respira usurati si noi putem fi fericiti care mai suntem ca in sfarsit putem lua trenul de mare viteza(140-160km/h.
PS.Se stie cumva daca se lucreaza non-stop, adica inclusiv sambata si duminica, zi-noapte?Ca sa stim daca e asa grav cum vad eu lucrurile. Daca in prezent se lucreaza asa ca de vacanta intre 9 si 17 de luni pana vineri, as putea ca mai avem o sansa.In sensul ca e cazul sa se treaca la non-stop si putem vorbi de terminarea lucrarii in timp mai scurt.
-------
http://www.forumtrenuri.com/viewtopic.forum?t=4892