| | Discutii generale despre transport II | |
|
+54Warrington laurentzu aris86 Razvan Tudor ciprian71 Petre_IFTE bubu ets2oltromânia spiderpc baiazid DAS 2011 alex1987 neluadi cristi ar Luna DPS cardinal Rarau sytrus Adisoft1991s razvan - trenuri AeroX bobi florin.lifticariu Spartan1948 apmatei DUAL vatmanul Vitosa 92Dragos alex.barac.5 kristi kkk mielutu zburator lifetec ldh80 mureseanu_976 IonutCFR2009 Jurnal Feroviar COSTACHE MIHAIL sorinache96 marius664 cristy79 NicuS TudorVD alliens 19jimmy84 Katalyn Adirmvl LanceR dan tm alex.alexus.tm Adrian78 Dr2005 Nesebar 58 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ciprian71
Numarul mesajelor : 1675 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4694 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 30 Sept 2016, 18:30 | |
| - marius664 a scris:
- ciprian71 a scris:
Eheii... doar atat? S-au reabilitat 325 Km. de cale ferata ca doar suntem pe forumul cu pricina.(Constanta-Bucuresti-Predeal). O reabilitare extrem de costisitoare care a facut performanta unica de a pastra aceiasi timpi de mers ca si pana inainte de aceasta(???)...aaa imi cer scuze pe Bucuresti-Constanta a scazut cu 15 minute...dar asta nu mereu ))) Asata cam asa este.S-a investit 1 miliard de euro pentru a parcurge in 2 ore, exact ca in anii 80.Tin minte ca pe rapidele sezoniere se circula cu faimoasele vagoane 19-50,20-50, moderne la vremea respectiva. Tare imi este teama ca la investitia Bucuresti-Arad - Curtici va fi la fel, adica voi parcurge aceasta distanta in opt ore si treizeci de minute cat parcurgea EC.46/47 Traianus in 1998. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3741 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 30 Sept 2016, 23:22 | |
| Cele două tuneluri care se construiesc între Cața și Apața vor mai îmbunătăți un pic lucrurile, dar nu prea mult. Realitatea e că drumul între București și Arad n-ar avea de ce să treacă prin Brașov și Sighișoara. Ele ar trebui legate de Ungaria prin Cluj, nu prin Arad.
Exact aceeași ”strategie” s-a folosit și în cazul lui A1, șerpuiește printr-o jumătate de țară până să ajungă la Nădlac. Lor li se pare o idee foarte inteligentă să deservească mai multe orașe, dar rezultatul e că zeci de mii de mașini parcurg în fiecare zi sute de mii de kilometri în plus. Soluția corectă e cea pe care au folosit-o ungurii când au construit M3, există diverse ramuri care deversează în M3, dar autostrada principală nu șerpuiește aiurea ca să plimbe tot traficul dintre Budapesta și Vaja prin Miskolc și Debrecen. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3467 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 01:09 | |
| - Warrington a scris:
- Cele două tuneluri care se construiesc între Cața și Apața vor mai îmbunătăți un pic lucrurile, dar nu prea mult. Realitatea e că drumul între București și Arad n-ar avea de ce să treacă prin Brașov și Sighișoara. Ele ar trebui legate de Ungaria prin Cluj, nu prin Arad.
Parţial greşit. De acord că traseul prin orăşelele Sighişoara-Mediaş-Blaj este prea lung, dar să duci Bucureşti-Budapesta-Viena prin Cluj este deja negarea negaţiei. Mai adaugi o mulţime de kilometri inutil. Până la urmă cea mai scurtă şi economică cale este M900+310, adică exact magistrala Curtici-Timişoara-Craiova-Bucureşti-Constanţa. Prima electrificată integral încă din anii 70, adică de vreo 40 de ani. Cu 15 ani înainte de 1989 se moderniza tracţiunea pe toată distanţa dintre Constanţa şi Ungaria. De departe cea mai scurtă rută, iar specialiştii de atunci au avut-o în vedere ca atare. Tocmai de aceea va fi şi Ramura Sudică, colaborată cu modernizarea segmentului Bucureşti-Roşiori-Craiova. Tunelul Poarta nu e sus ca şi Predealul, nu-ţi trebuie împingătoare, iar vreo 70% din traseu ai şes prietenos cu tracţiunea trenurilor grele de marfă. Cu un tunel de bază sub Balota se va elimina gâtuirea acelei pante. Aşa că nu ai ce căuta cu trenuri expediate din Constanţa sau Bucureşti tocmai prin Cluj-Oradea. Da, Târgu-Mureş, sau dinspre Moldova, sau Turda de acord le duci prin Episcopia. Dar nu Constanţa, Bucureştiul, sau tranzitul de peste Dunăre. * Trec peste greşeala scrisă precum că drumul între Bucureşti şi ... Arad trebuie să fie prin Cluj, nu prin ... Arad. Am înţeles că destinaţia era Budapesta ori Viena şi a fost doar o neatenţie de editare. Apoi te-ai corectat si ai menţionat Ungaria ca destinaţie pentru Braşov şi Sighişoara. Fac referire la ea doar ca reper că nu ea a generat postarea mea. Se poate întâmpla oricui câte o neatenţie. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20520 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25412 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 01:49 | |
| Cred că Warrington se referea la faptul că singurul tren internaţional care să treacă prin Sighişoara ar trebui să o ia prin Cluj, în vreme ce trenurile Bucureşti - Budapesta ar trebui să schimbe în continuare 3 locomotive şi să treacă prin Sibiu.
Sper că nu se aşteaptă cineva ca după finalizarea lucrărilor pe Coridor, Dacia şi Ister să rămână prin Sibiu. N-ar avea de ce să rămână pe acolo, câtă vreme ar exista o linie modernizată, dublă şi electrificată prin Sighişoara, iar ,,orăşelele" alea aduc mult mai mulţi călători decât Sibiul. _________________ :TTT:
|
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3467 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 02:26 | |
| Nu ştiu ce a dorit Warrington să spună, însă mai jos de citat se referea clar la "şerpuitorul traseu" al coridoarellor, CF sau auto. Şi am considerat că este nemulţumit de traseul ales pentru Ramura Nordică. De acord, cu lucrările gata Dacia şi Ister vor reveni pe traseele lor. OK vom opri şi atunci cele două perechi de internaţionale prin toate aceste staţii care aduc ... aşa mulţi călători la trenuri, vezi numitele Sighişoara-Mediaş-Blaj. Păi atunci să le facem opriri şi dincolo, la Şibot-Orăştie şi Săvârşin. Oprim la ele la fiecare 20 de km, cum face MAV-ul de la Lokoshaza până la Szolnok. Şi uite aşa frumuşel vom avea magistrală nou-nouţă de 160 pe sute de kilometri, din care 1/4 vor fi accelerări şi frânări. Şi cu Ion şi cu Maria călătorind cu internaţionalul de la Blaj la Mediaş la piaţă. De fapt ce ne batem capul, oare? Că până vor fi gata liniile pruncul lui Ion şi al Mariei acum elev la gimnaziu va fi student la Cluj. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3741 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 03:00 | |
| - neluadi a scris:
- * Trec peste greşeala scrisă precum că drumul între Bucureşti şi ... Arad trebuie să fie prin Cluj
Nu știu peste ce greșeală treci, că eu n-am scris așa ceva. Eu am scris de mai multe ori, inclusiv în zilele precedente, că traseul București - Arad n-are de ce să treacă prin Brașov și Sighișoara. Brașov și Sighișoara trebuie legate de Ungaria prin Cluj, nu prin Arad, asta am scris. - neluadi a scris:
- Nu ştiu ce a dorit Warrington să spună
Nu știi ce-a dorit @Warrington să spună, dar ai combătut foarte vehement De la București la Arad / Szeged, traseul logic ar fi prin Craiova și Timișoara. Nu prin Brașov, nu prin Sibiu și nici prin Sighișoara și Deva. Kilometrii în plus prin Brașov - Sighișoara nu vor putea fi compensați niciodată, dar vor contribui veșnic la lipsa de competivitate a trenului pe traseul București - Budapesta. Pentru că de asta se reabilitează linia, pentru București - Budapesta de fapt, da? Cele două orașe care ar trebui conectate prin Cluj erau Brașov și Sighișoara. Adică din Brașov, dacă tot mergi la Budapesta, ce mai cauți la Arad / Szeged? București - Craiova - Timișoara ar fi un traseu mai rapid și cu mai puține opriri, deci mai competitiv în disputa cu avionul. Dar traseul prin Sighișoara ales pentru reabilitare a fost ales pentru a reabilita un număr cât mai mare de kilometri, nu pentru a oferi un serviciu feroviar cât mai competitiv între București și Budapesta. Asta e partea pe care nici CFR-ul și nici Ministerul Transporturilor n-or s-o înțeleagă niciodată. Pentru că ambele se bazează pe funcționari, nu pe antreprenori. Nici CFR și nici MT nu știu ce înseamnă să oferi un serviciu pe care clienții să-l prefere în detrimentul altor servicii. - neluadi a scris:
- Până la urmă cea mai scurtă şi economică cale este M900+310, adică exact magistrala Curtici-Timişoara-Craiova-Bucureşti-Constanţa. Prima electrificată integral încă din anii 70, adică de vreo 40 de ani. .
Exact asta am susținut și eu. - Dr2005 a scris:
- Cred că Warrington se referea la faptul că singurul tren internaţional care să treacă prin Sighişoara ar trebui să o ia prin Cluj, în vreme ce trenurile Bucureşti - Budapesta ar trebui să schimbe în continuare 3 locomotive şi să treacă prin Sibiu.
Nu știu câte locomotive schimbă, dar nici prin Sibiu n-au ce căuta, dacă merg de la București la Budapesta. Cine merge de la Sibiu la Budapesta nu are de ce să urce în același tren cu pasagerii care vin de la București, ăsta e doar un mod în care pasagerii de la București vor fi veșnic nemulțumiți de durata călătoriei, iar asta pe bună dreptate. De la Sighișoara, traseul logic spre Budapesta e prin Cluj, asta am susținut, într-adevăr. Clujul va avea întotdeauna un trafic feroviar spre Ungaria, generat atât de localnici, cât și de trenurile care vin din Secuime prin Deda și Beclean. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3467 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 03:25 | |
| Acum de acord 99% cu tine. Îmi prezint scuze fiindcă nu am înţeles corespunzător din prima. Ora înaintată Acel 1% e de la "Arad/Szeged". Nu are ce căuta Szeged-ul în ecuaţia CF. Dacă te referi la ambele în acelaşi timp (cale ferată + auto), atunci este super OK. Szeged-ul e deservit de autostradă, până în buza oraşului. În varianta doar tren este mult prea departe ca să fie implicat în traseul dinspre noi. La unguri Szolnok-ul este un fel de ... Teiuş al nostru, pentru liniile ce converg dinspre România. Specific asta pentru cei care nu cunosc atât de bine reţeaua maghiară şi să nu se creeze confuzii. În rest ... complet de acord cu tot ce ai menţionat. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3741 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 03:42 | |
| Nu cunosc rețeaua feroviară maghiară, alăturarea Arad / Szeged provenea dintr-o asociere cu transportul camioanelor pe calea ferată. Erau pe vremuri (în urmă cu vreo 10-12 ani) niște șoferi de TIR din Arad care luau trenul până la Linz și povesteau că preferau să îl ia din Szeged, nu din Arad. Din câte spuneau ei, la Szeged lucrurile erau simple și clare, dacă nu ieșea încărcătura prin prelată urcau camionul în tren; dacă ieșea, nu. În timp ce la Arad discuțiile pe tema asta erau nesfârșite și necesitau șpagă, așa că preferau să le evite cu totul. Eu am o problemă veche cu transportul camioanelor pe calea ferată, ele ar trebui să rentabilizeze o linie pe care nu vor fi destui pasageri. Prietenii știu de ce |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22345 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 11:44 | |
| - Dr2005 a scris:
Sper că nu se aşteaptă cineva ca după finalizarea lucrărilor pe Coridor, Dacia şi Ister să rămână prin Sibiu. N-ar avea de ce să rămână pe acolo, câtă vreme ar exista o linie modernizată, dublă şi electrificată prin Sighişoara, iar ,,orăşelele" alea aduc mult mai mulţi călători decât Sibiul. Vorbesti sa nu adormi, au fost facute comparatii intre cati calatori ofera alea de pe 300 si Sibiu, s-a ajuns la concluzia ca erau calatori care vroiau la Sibiu si coborau in Copsa sau Medias si trebuiau transbordati la Sibiu, astfel ca au hotarat ca e mai bine ca Dacia sa mearga prin Sibiu, daca nu stii nu mai vorbi din ce crezi tu sau iti pica tie bine. Ca dupa ce se termina linia pe 300 o sa fie mutate la loc pentru ca e viteza sporita e alta treaba dar ca si calatori Sibiul genera mai multi calatori fata de oraselele alea. Oraselele de pe 300 genereaza calatori pe intern in schimb Sibiul genereaza calatori pe extern si cum aici era vorba de trenuri internationale e logic ca se prefera sa fi in sprijinul calatorilor pe ruta internationala ca aia din oraselele de pe 300 pot fi transportati si cu locale si la urma urmei nu prea au ce cauta intr-un tren international sa deranjeze strainii si chiar calatorii romani care merg pe distanta lunga. Sper sa vina ziua aia sa nu mai vorbesti doar din ce iti convine tie si sa mai stai de vorba si cu cei ce chiar cunosc situatia din planul mers tren si de la serviciul comercial care in urma studiilor facute au luat anumite hotarari. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6938 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 11:56 | |
| Are dreptate Dr2005 de data asta, Dacia ar trebui trasat prin Sighișoara și eventual Ister să rămână prin Sibiu. Nu știu de ce ai părere așa proastă de Sighișoara, Blaj, Mediaș etc. pentru că orașele astea chiar dau călători, cel puțin de vreun an sunt tot mai pline trenurile pe-acolo. Dacia leagă țara de viena, iar în Sighișoara mai e o comunitate de nemți destul de importantă, la fel și în Blaj și Alba Iulia. Chiar dacă nu ar fi ei călătorii-țintă ai trenului, Sighișoara e un oraș turistic ff apreciat iar Alba Iulia s-a ridicat enorm în ultima vreme - cetatea lor era plină ochi pe 18 august de nemți, unguri, japonezi etc. deci are turism.
În plus M200 e praf pe Brașov - Sibiu. Am mers cu 1621 cu 50 km/h (limitare viteză din cauza caniculei) și chiar și la viteza asta, se zgâlțâia vagonul de-l luau dracii și sunetele făcute erau cel puțin înfricoșătoare. Probabil să scadă VS pe linia aia tot mai mult în anii următori. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3741 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 12:01 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Sighișoara, Blaj, Mediaș etc. [...] orașele astea chiar dau călători, cel puțin de vreun an sunt tot mai pline trenurile pe-acolo. Dacia leagă țara de viena, iar în Sighișoara mai e o comunitate de nemți destul de importantă, la fel și în Blaj și Alba Iulia. Chiar dacă nu ar fi ei călătorii-țintă ai trenului, Sighișoara e un oraș turistic ff apreciat
Bun, dar astea nu sunt lucruri demonstrabile cu cifre? Câte bilete pentru Budapesta și Viena se vând din Sighișoara, Blaj, Mediaș? Și de ce trebuie să meargă pasagerii din Sighișoara, Blaj, Mediaș la Budapesta și Viena prin Arad?
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Sam 01 Oct 2016, 12:02, editata de 1 ori |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22345 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 12:02 | |
| @mielutu zburator Ce am zis eu si ce ai inteles tu, am spus clar ca dupa ce se termina lucrarile pe 300 da, e posibil sa treaca la loc pe 300 dar acum au fost facute comparatii intre cele 2 rute si a iesit ca e mai solicitat prin Sibiu, nu aveau de ce sa il lase pe 300 cand solicitarile erau mai mari pe 200 iar viteza era mai proasta pe 300. Si nu zic eu ca asa visez cum fac altii, ci am spus ce am aflat de la cineva din departamentul comercial care a analizat problema, daca voi dupa ochi stiti mai bine si contraziceti statisticile, nu mai zic nimic. O zi buna! |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1675 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4694 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 16:05 | |
| Referitor la tot ce s-a discutat aici DACIA si ISTER vor trece inevitabil pe 300 si asta pentru ca asa s-a ales, sa se reabiliteze aceasta linie si nu 900 cum ar fi logic.Pentru a rentabililiza cat decat, ISTER ar trebuii sa fie neutru din acest punct de vedere, fiind tren de noapte nu ar mai trebuii sa opreasca in toate orasele. ISTER: BGN,Ploiesti,Sinaia,Predeal,Brasov,Arad, Curtici . 2 dormitoare, 2 cusete si 1 vagon clasa. Seara pana in ora 23 sa ajunga la Brasov cu toate opririle de rigoare si gata pana dimineata.Numai asa isi atinge scopul aceasta magistrala, adica timp scurt de la orasele amintite catre Budapesta. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13055 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 17:50 | |
| http://ziuadecj.realitatea.net/economie/adio-masina-clujenii-vor-putea-zbura-din-1-octombrie-la-timisoara-si-iasi--151302.html
De la 1 octombrie 2016, Blue Air începe operarea de zboruri interne între Cluj-Napoca, Iași şi Timișoara, anunţă Aeroportul Internațional „Avram Iancu" Cluj.
Odată cu sezonul de iarnă 2016, compania aeriană Blue Air își va stabili baza operațională la Cluj, în prezent operând de pe aeroport 3 destinații regulate - București Otopeni, Dublin, Liverpool - iar din 16 decembrie 2016, acestora li se va adăuga şi destinaţia Birmingham.
Începând cu anul 2017, compania aeriană Blue Air va demara zboruri interne și internaționale de pe Aeroportul Internațional Cluj spre: Constanța din 27 aprilie, Londra Luton din 26 martie, Larnaca din 9 aprilie, Nisa din 10 aprilie şi Hamburg din 3 iunie 2017.
Blue Air ajunge astfel la 11 destinații operate de pe baza sa de la Cluj-Napoca.
M-am uitat pentru bilete Cluj - Timisoara - Cluj, fiind curios de preturi. LA sfarsitul lunii zbori cu 90 de lei pe sens. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9012 Reputatie : 14391 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 01 Oct 2016, 19:00 | |
| - ciprian71 a scris:
- Referitor la tot ce s-a discutat aici DACIA si ISTER vor trece inevitabil pe 300 si asta pentru ca asa s-a ales, sa se reabiliteze aceasta linie si nu 900 cum ar fi logic.Pentru a rentabililiza cat decat, ISTER ar trebuii sa fie neutru din acest punct de vedere, fiind tren de noapte nu ar mai trebuii sa opreasca in toate orasele.
ISTER: BGN,Ploiesti,Sinaia,Predeal,Brasov,Arad, Curtici . 2 dormitoare, 2 cusete si 1 vagon clasa. Seara pana in ora 23 sa ajunga la Brasov cu toate opririle de rigoare si gata pana dimineata.Numai asa isi atinge scopul aceasta magistrala, adica timp scurt de la orasele amintite catre Budapesta. Instructional ii pune CFR SA oprire obligatorie si la Simeria pentru efectuarea reviziei tehnice in tranzit. Brasov-Sighisoara-Alba Iulia-Simeria sunt 295 km iar Brasov-Arad sunt 452 km, parca maximul prevazut e la 350 km parcursi. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |