|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+54Warrington laurentzu aris86 Razvan Tudor ciprian71 Petre_IFTE bubu ets2oltromânia spiderpc baiazid DAS 2011 alex1987 neluadi cristi ar Luna DPS cardinal Rarau sytrus Adisoft1991s razvan - trenuri AeroX bobi florin.lifticariu Spartan1948 apmatei DUAL vatmanul Vitosa 92Dragos alex.barac.5 kristi kkk mielutu zburator lifetec ldh80 mureseanu_976 IonutCFR2009 Jurnal Feroviar COSTACHE MIHAIL sorinache96 marius664 cristy79 NicuS TudorVD alliens 19jimmy84 Katalyn Adirmvl LanceR dan tm alex.alexus.tm Adrian78 Dr2005 Nesebar 58 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7573 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 19:16 | |
| - Warrington a scris:
- Într-o lume normală, un tren de mare viteză are face cam 3 ore de la București la Timișoara și încă vreo 20-30 min. până la Arad. Iar București - Cluj în 5 ore e cam mult, 3h30min. ar fi o durată normală pentru aceeași distanță în Franța sau Spania. 5 ore ar fi OK pentru București - Baia Mare
In realitate, trenul parcurge distantele alea intr-un timp mult mai mare. Reiese ca nu suntem parte dintr-o lume normala. Daca asa stau lucrurile, de ce vorbim despre SF-uri gen 1h30m Cluj-Bacau ? Doar pentru ca e topic "Discutii generale despre transport" ? Mi se pare cam mare raportul "SF / realitate" in discutiile astea, parerea mea... Revenind intr-o lume presupus a fi normala, cat mai dureaza "conflictul" care a dus la sistarea lucrarilor de reabilitare a statiilor Ciulnita si Fetesti ? Sau altfel intrebat, mai sunt premize de reluare a lucrarilor si de definitivare a reabilitarii M800 ? |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 19:22 | |
| Harta asta cum ți se pare, tot SF? E pentru perioada 2015-2016. Ceea ce propun eu e o alternativă care să treacă pe la nord de Marea Neagră, iar segmentul minim care trebuie realizat e Cluj - Bacău. În felul ăsta ruta va începe să fie luată în calcul. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7573 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 19:30 | |
| - Warrington a scris:
- Ceea ce propun eu e o alternativă care să treacă pe la nord de Marea Neagră [...]
Cui propui aceasta alternativa ? DB-ului sau forumului ? Cluj-Bacau aproximativ 300 km in linie dreapta, 1h30m ar insemna ca acele containere ar circula in Romania cu viteza medie de 200 km/h, mai mult decat circula acum calatorii...pentru momentul actual, discutia asta e SF sau mi se pare mie ?
Ultima editare efectuata de catre DPS in Mar 20 Sept 2016, 19:34, editata de 1 ori |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 19:33 | |
| Trenurile de marfă sunt ceva mai lente decât trenurile de pasageri și stau ceva mai mult prin gări, așteptând o linie liberă.
Am spus eu ceva de trenuri de marfă cu 200 km/h? Te consideri reprezentantul DB? Sau e nevoie să-ți reamintesc problema cu comunicarea patologică? |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7573 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 19:35 | |
| - Warrington a scris:
- Trenurile de marfă sunt ceva mai lente decât trenurile de pasageri și stau ceva mai mult prin gări, așteptând o linie liberă.
Pai atunci nu le mai iese nemtilor calculul...ca nu mai face trenul lor 14 zile din Germania pana in China, ca vreo 2-3 zile le petrece prin Romania...sau poate mai scoate din intarziere pe la altii... |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 19:43 | |
| Exact asta e ideea, o linie nouă care să nu presupună cele 2-3 zile pe care un tren de marfă le-ar petrece actualmente prin România. Iar pe forum mă aștept să văd cele mai variate obiecții și sugestii, astfel încât să poată fi luate treptat în calcul fiecare. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7573 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 19:46 | |
| |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 19:52 | |
| Trenuri de marfă cu peste 100 km/h sunt puţine. Ca să mergi cu 120 ai nevoie de tonaje mult mai mici (de ex., pe M800, deci linie de câmpie, la 80 km/h tragi vreo 3000t cu un EA, la 120 tragi vreo 600t), or la trenul de marfă contează şi cantitatea.
O linie dreaptă prin Carpaţi (sau alţi munţi) e o utopie. Uitaţi-vă cât le-a luat elveţienilor să facă tunelul Gotthard şi cât i-a costat (17 ani, 10 miliarde USD). Înmulţiţi apoi cu 3 (caz fericit, probabil ne trebuie mai mult de 3 tuneluri)... apropo, bugetul României pe 2016 e de 57 miliarde USD. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 19:54 | |
| - DPS a scris:
- De catre cine ?
De către cine va ajunge să realizeze studiul de fezabilitate și proiectul, peste câțiva ani. - Dr2005 a scris:
- Trenuri de marfă cu peste 100 km/h sunt puţine.
... cât le-a luat elveţienilor să facă tunelul Gotthard şi cât i-a costat (17 ani, 10 miliarde USD). ... probabil ne trebuie mai mult de 3 tuneluri)... apropo, bugetul României pe 2016 e de 57 miliarde USD. Viteza trenurilor de marfă e nerelevantă, discuția a degenerat la viteze de trenuri de marfă datorită modului de comunicare deja menționat Probabil trebuie mai mult de 3 tuneluri, dar garantat nu de 57km fiecare, cum e Gotthard Base. Carpații Orientali nu sunt Alpii, linia poate să ajungă până pe la 1.000 de metri altitudine și un tunel gen Ceneri Base (15 km, 1 mld USD) e cel mai grav lucru care se poate întâmpla, dar și asta e cam exagerat. Restul tunelurilor vor fi de 3-4 km. fiecare. Asta vom putea discuta când detaliem traseul. Nu va fi ”o linie dreaptă prin Carpați”, va urma valea Tazlăului, a Goșmanului etc.
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Mar 20 Sept 2016, 20:04, editata de 1 ori |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 20:03 | |
| [quote="Warrington"]Harta asta cum ți se pare, tot SF? E pentru perioada 2015-2016. Ceea ce propun eu e o alternativă care să treacă pe la nord de Marea Neagră, iar segmentul minim care trebuie realizat e Cluj - Bacău. În felul ăsta ruta va începe să fie luată în calcul. Si care-i e scopul ,sa face leagatura cu ce ? o axa spre Odesa , e deja vechi planul,si oarecu mrealizat de altii . Pe axa sud-nord pe plan european ,ar fi o varianta ( care e deja luata in calcul ) ,dar Cluj -Bacau ,nu inteleg unde ar putea duce concis; probabil o axa mediana Europa-Orient,pe un culoar ce include Romania-Bulgaria-Turcia ,dar sa fim realisti,nu vad sa bage cineva bani in Turcia si mai departe pentru o linie de transport intermodal de mare viteza inter-continentala,ce ar preupune sa traverseze o zona cu eterne conflicte... . |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 20:09 | |
| - @ndrey a scris:
- Si care-i e scopul ,sa face leagatura cu ce ?
Să facă legătura între jumățile de est și de vest ale țării pe un traseu parcurs într-un timp rezonabil. Prima linie de TGV nu a fost de la Essen la Marsilia, a fost doar de la Paris la Lyon. Ce face Turcia o privește, nu are legătură cu România și nici cu linia în discuție. Am pus harta aia acolo tocmai ca să vadă toată lumea unde e fiecare țară, nu să întrebe de Turcia când vorbim de Odessa. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 21 Sept 2016, 02:38 | |
| - ciprian71 a scris:
- Nu vreau viteze colosale dar 140-160km/h este o viteza decenta si care ii poate satisface pe toti.
140-160 km/h e OK ca viteză comercială, dar e cam puțin ca viteză de croazieră. Plus că odată finalizată, respectiva cale ferată nu mai vede upgrade-uri timp de câteva zeci de ani. Între vechiul tunel Gotthard și noul Gotthard Base au trecut peste 130 de ani, iar vechiul Gotthard va continua să fie folosit și mai departe. 250 km/h pentru trenurile de pasageri și 100 km/h pentru trenurile de marfă e rezonabil pentru zilele noastre, Hyundai are deja în teste material rulant capabil de peste 420km/h. Și nu e singurul producător, mai are câțiva ”frați” capabili de aceleași performanțe și în Franța, China sau Japonia. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Mier 21 Sept 2016, 15:18 | |
| Din intamplare am aflat ca R.352/353 OVIDIUavea si vagon cuseta Constanta-Praga-Constanta.Un amanunt ce nu l-am aflat de pe forum. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 21 Sept 2016, 18:08 | |
| - Warrington a scris:
Să facă legătura între jumățile de est și de vest ale țării pe un traseu parcurs într-un timp rezonabil. Prima linie de TGV nu a fost de la Essen la Marsilia, a fost doar de la Paris la Lyon.
Ce face Turcia o privește, nu are legătură cu România și nici cu linia în discuție. Am pus harta aia acolo tocmai ca să vadă toată lumea unde e fiecare țară, nu să întrebe de Turcia când vorbim de Odessa. Pai trebuia sa fie o harta a Romaniei,cuprinzand zonele adiacente granitelor noastre . Nu e cazul sa te dai destept, nici cu liniile de mare viteza ,si nici cu asezarea tarilor pe harta . Cand am zis o axa mediana inter Europa si Orient am luat in calcul atat varianta prin Odesa ,cat si cea prin Turcia. La 75 de trenuri de containere cat au transportat aia in tot anul miroase a campanie de stors banii de la fraieri,nuicidecum un asa-zis mare proiect asiatico=nemtesc ( si probabil asa cum au luat teapa nemtii cu imigrantii,asa au luat/vor luat teapa cu banii pompati in aceasta investitie,si care sigur are ca scop asigurarea transportului marfurilor ieftine produse in zona exportate catre forta de munca foarte ieftina din Asia,in special China,asigurand totodata un flux invers de produse finite ieftine .) Ar fi destul de provocatoare o retea de linie de mare viteza intre Ungaria- Timisoara -Deva-Brasov-Galati- Rp Moldova-Ucraina ,cu legaturi convenabile spre Craiova-Bucuresti-Constanta, si Ungaria-Oradea-Cluj-Brasov( spre Bucuresti) cu o ramificatie Cluj-Iasi-Chisinau-Odesa,o alta de la Cluj-Craiova-Bulgaria-Grecia,si ultima Ucraina-Suceava-Bacau-Buzau-Bucuresti, avand si distanta Buzau-Constanta acoperita de aceleasi servicii de mare viteza . |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 21 Sept 2016, 19:11 | |
| Ar fi destul de provocatoare o retea de linie de mare viteza intre Ungaria- Timisoara -Deva-Brasov-Galati- Rp Moldova-Ucraina ,cu legaturi convenabile spre Craiova-Bucuresti-Constanta, si Ungaria-Oradea-Cluj-Brasov( spre Bucuresti) cu o ramificatie Cluj-Iasi-Chisinau-Odesa,o alta de la Cluj-Craiova-Bulgaria-Grecia,si ultima Ucraina-Suceava-Bacau-Buzau-Bucuresti, avand si distanta Buzau-Constanta acoperita de aceleasi servicii de mare viteza .[/quote]
Sa fim realisti, avem tronsonul Predeal - Brasov - Curtici de modernizat.Daca va fi gata vreodata aceasta linie, adica sa se circule fara probleme de la Bucuresti la Curtici, CFR ar putea sa faca urmatorul pas, sa achizitioneze cel putin 4 rame Railjet Train cu oferta de tipul RJ.348/349 Bucuresti - Wiena in 14 ore, oferta de la 79 euro/ RJ.474/475 Bucuresti - Budapesta in 11 ore, ofera de la 49 euro, s.a.m.d si la alte gari principale cu tarifele ajustate distantei.Pasagerului roman trebuie sa-i oferi viteza si confortul pe care il cunoaste in vest. Le pastrezi si pe cele de noapte EN.346/347 cumva la 16 ore si EN.472/473 cumva la 13 ore si gata.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |