|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+54Warrington laurentzu aris86 Razvan Tudor ciprian71 Petre_IFTE bubu ets2oltromânia spiderpc baiazid DAS 2011 alex1987 neluadi cristi ar Luna DPS cardinal Rarau sytrus Adisoft1991s razvan - trenuri AeroX bobi florin.lifticariu Spartan1948 apmatei DUAL vatmanul Vitosa 92Dragos alex.barac.5 kristi kkk mielutu zburator lifetec ldh80 mureseanu_976 IonutCFR2009 Jurnal Feroviar COSTACHE MIHAIL sorinache96 marius664 cristy79 NicuS TudorVD alliens 19jimmy84 Katalyn Adirmvl LanceR dan tm alex.alexus.tm Adrian78 Dr2005 Nesebar 58 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 13:46 | |
| - Dr2005 a scris:
- În acest moment, transportul de tip RO-LA beneficiază de o subvenţie de până la 60%... din păcate, deocamdată nu a solicitat nimeni acest ajutor de stat, deşi atât CFR Marfă, cât şi GFR s-au arătat iniţial interesaţi.
Transportul pe CFR nu e competitiv la momentul de față, trenul face mult mai mult timp decât camionul, așa că nu are clienți. Elveția a avut și ea problema asta, înainte de deschiderea noului tunel Gotthard Base. Transportul camioanelor cu trenul între Germania și Italia dura la fel de mult ca și pe șosea, așa că mulți preferau să nu-l folosească. În Elveția, traseul final prin Gotthard Base Tunnel va mai cuprinde încă două tuneluri, Zimmerberg and Ceneri Base, ceea ce va face transportul camioanelor pe calea ferată mult mai competitiv decât pe șosea. La CFR ar dura mult mai mult decât pe șosea, deci n-are rost să ne așteptăm să-l folosească cineva în prezent. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 14:39 | |
| As creea un topic de tip "vot": Cum vi se pare ideea de a circula cu Thalys intre Cluj si Bacau in anul 2035 pe linie de mare viteza nou construită ? |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 14:50 | |
| Nu văd utilitatea unui asemenea vot. Mai bine creează un topic despre cel mai rapid traseu pentru o asemenea linie, ca să-l putem discuta kilometru cu kilometru. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 15:38 | |
| Probabil o sa fac un asemenea topic, dar nu prea curand, ci dupa ce termina de reabilitat coridorul 4 inclusiv Feteşti si Ciulnita. Pana atunci, astfel de idei (TGV / Thalys etc) mi se par SF-uri cand langa ele apare si cuvantul "Romania". Propun mutarea acestor postari într-un topic gen "Trenurile stranepoţilor nostri" |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 15:44 | |
| Să știi că se poate discuta foarte bine și pe alte forumuri, nu trebuie neapărat discutat aici Situația din Elveția, cu Gotthard Base Tunnel finalizat, Zimmerberg și Ceneri încă nu. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 20:28 | |
| - Warrington a scris:
- Dr2005 a scris:
- În acest moment, transportul de tip RO-LA beneficiază de o subvenţie de până la 60%... din păcate, deocamdată nu a solicitat nimeni acest ajutor de stat, deşi atât CFR Marfă, cât şi GFR s-au arătat iniţial interesaţi.
Transportul pe CFR nu e competitiv la momentul de față, trenul face mult mai mult timp decât camionul, așa că nu are clienți. Elveția a avut și ea problema asta, înainte de deschiderea noului tunel Gotthard Base. Transportul camioanelor cu trenul între Germania și Italia dura la fel de mult ca și pe șosea, așa că mulți preferau să nu-l folosească. În Elveția, traseul final prin Gotthard Base Tunnel va mai cuprinde încă două tuneluri, Zimmerberg and Ceneri Base, ceea ce va face transportul camioanelor pe calea ferată mult mai competitiv decât pe șosea.
La CFR ar dura mult mai mult decât pe șosea, deci n-are rost să ne așteptăm să-l folosească cineva în prezent. Din mai multe motive e necompetitiv de la lipsa locomotivelor de tranzit apoi urmeaza lipsa infratructurii de la viteza mica de circulatie restrictii gramada lipsa linii de garare azi pe M202 era tren dupa tren deja incep sa se faca cupluri la Livezeni operatori varza care nu stiu sa faca circulatie unii operatori au vagoane si locomotive depasite se incurajeaza transportul auto unde avem rovignete taxa de drum asigurari enorme accize din combustibil |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 20:34 | |
| Progresul sau regresul retelei feroviare in Romania a fost si este o decizie 100 % politica. Noi nu avem o piata suficient de dezvoltata ca sa justifice investitii private. Orasele mari au pierdut din populatie, iar cei care au ramas au migrat spre alte forme de transport. Si cum la noi fiecare excedent bugetar se foloseste in sfera socialului ( salarii, pensii, ajutoare ) in loc de investitii, este greu de crezut ca se va misca ceva. Dupa cum am mai spus, trebuie o politica multianuala care sa atraga firmele constructoare sa se doteze si sa se dezvolte. Nu va investi nimeni milioane de euro in utilaje dedicate care sa lucreze doar cand isi aduce aminte Guvernul sa dea bani. Iar in Romania pentru ca CFR sa castige din piata ar fi suficient viteze comerciale de 90-100 km/h, asta insemnand magistrale de 160 km/h, iar celelalte linii de 70-100 km/h. Transportul cu vagoane RO-LA implica o serie de conditii. - sunt factori subiectivi, soferul isi mai rotunjeste veniturile din ocazii, motorina + avand statii emisie-receptie circula constant cu 80-90 km/h, ceea ce in alte tari nu prea poate. - trebuie terminale de incarcare - descarcare - trebuie vagoane dormitor si chiar vagoane restaurant - trebuie asigurata securitatea transportului, este o chestiune costisitoare, pentru a nu ajunge la destinatie TIR-ul cu geamurile sparte si marfa furata. Am vazut pe forum ca DB-ul are garnituri care transporta doar remorcile. Alea sunt supuse subventiiei ? Totusi cred ca pentru trecerea muntilor cu niste trase bine gandite, transportul RO-LA ar putea avea succes. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 20:40 | |
| Trebuie subventionat transportul intermodal adica containere ,tankuri si semiremorci Am fost la Ploiesti iar RCCRO transporta tancuri Bertschi la terminalul Alianso Crangu lui Bot iar de acolo cu tirurile sunt duse la fabrica PG de la Urlati deci daca se vrea se poate |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 21:02 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Noi nu avem o piata suficient de dezvoltata ca sa justifice investitii private.
Exact de asta spuneam că trebuie o viziune la scară europeană. Cluj - Bacău ar face parte dintr-o magistrală de transport Budapesta - Odessa. La momentul de față ajung la Viena ICE-urile, iar TGV-urile vor ajunge și ele în curând. Ulterior vor ajunge și la Budapesta. - DAS 2011 a scris:
- Nu va investi nimeni milioane de euro in utilaje dedicate care sa lucreze doar cand isi aduce aminte Guvernul sa dea bani.
Exact de asta trebuie să fie investiție privată. O lucrare finanțată de guvern poate să coste 12-15 mld.euro, în timp ce aceeași investiție privată se poate face cu 5-6 mld.euro. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 18 Sept 2016, 21:23 | |
| - Adrian78 a scris:
- Trebuie subventionat transportul intermodal adica containere ,tankuri si semiremorci
Partea asta cu subvențiile uneori e reală, alteori e doar o mare măgărie din partea multinaționalelor. De exemplu, la momentul de față BASF se laudă că economisește ”milioane de euro în fiecare an” utilizând transportul pe calea ferată, dar la vremea construirii terminalului de containere au primit de la statul german 34,5 milioane de euro subvenții din cele 47 de milioane cât a costat. 47 mil.euro nu era o investiție pe care BASF să nu și-o permită pe cont propriu, dar dacă politicienii pot fi convinși să aloce bani publici, de ce nu? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 19 Sept 2016, 10:26 | |
| Trenuri Skoda pentru DB viteză maximă 190 http://www.railpage.net/skoda-dokoncila-prvy-vlak-deutsche-bahn/ |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 19 Sept 2016, 22:54 | |
| O idee despre ... - Warrington a scris:
- ... cel mai rapid traseu pentru o asemenea linie, ca să-l putem discuta kilometru cu kilometru.
Reperele de bază ale traseului ar fi: (1) la nord de Cluj; (2) la sud de Reghin; (3) la sud de Gheorgheni; (4) la sud de Buhuși; (5) la nord de Bacău. Restul e negociabil |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11399 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 08:43 | |
| daca tot ajunge la Odessa,au fost intrebati si rusii despre aceasta magistrala? |
| | | bobi
Numarul mesajelor : 733 Localizare : Iasi Reputatie : 4627 Data de inscriere : 06/05/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 09:42 | |
| - DPS a scris:
- As creea un topic de tip "vot": Cum vi se pare ideea de a circula cu Thalys intre Cluj si Bacau in anul 2035 pe linie de mare viteza nou construită ?
Nu cred ca Bacaul ar fi destinatia optima; de ce nu intre Cluj si Galati, Cluj si Constanta sau Cluj si Iasi? Sa fim seriosi, tren intre Cluj si Bacau nu ar renta! |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Mar 20 Sept 2016, 09:57 | |
| Am tot studiat in aceasta dimineata ce impact au cursele de avion in fata calatoriei cu trenul.Si as putea spune ca nu este asa de grav cum pare.Si am luat spre exemplu ruta Bucuresti - Cluj.Cu trenul poate costa 75 lei luat anticipatcu cateva zile.Insa cu avionul, anticipat 215 lei. Detaliile zborului
21:55, 5 oct. (Mi)Bucureşti, Otopeni Henri Coandă International Airport (OTP) 22:50, 5 oct. (Mi)Cluj-Napoca, Cluj-Napoca Intl Airport (CLJ) Durata zborului: 55min Compania aeriană: Wizz Air| Numărul zborului: 3492| Clasa de servicii: economică
In momentul de fata este ingrijorator atata timp cat trenul parcurge aceasta ruta intr-un timp NESIMTIT.Sansa CFR-ului in acest caz sa se termine odata cu mizeria asta de a muncii si sa se apuce serios de reabilitare a liniei 300.Cine intarzie sa raspunda si sa plateasca.Daca se muncea serios era gata tronsonul Predeal - Blaj si cu un buget national sa se reabiliteze mai departe spre Cluj.Nu este neaparat nevoie de fonduri europene, chiar unde sunt banii din transporturi? din impozitele noastre, din taxele noastre? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |