|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+54Warrington laurentzu aris86 Razvan Tudor ciprian71 Petre_IFTE bubu ets2oltromânia spiderpc baiazid DAS 2011 alex1987 neluadi cristi ar Luna DPS cardinal Rarau sytrus Adisoft1991s razvan - trenuri AeroX bobi florin.lifticariu Spartan1948 apmatei DUAL vatmanul Vitosa 92Dragos alex.barac.5 kristi kkk mielutu zburator lifetec ldh80 mureseanu_976 IonutCFR2009 Jurnal Feroviar COSTACHE MIHAIL sorinache96 marius664 cristy79 NicuS TudorVD alliens 19jimmy84 Katalyn Adirmvl LanceR dan tm alex.alexus.tm Adrian78 Dr2005 Nesebar 58 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 07 Iun 2016, 11:09 | |
| Este vechea problema a legaturii aeroportului OTOPENI cu Gara de Nord si centrul capitalei!
Pentru rezolvarea definitiva a acestei probleme, doua solutii s-au discutat
-Ori magistrala subterana de metrou de la statia 1 Mai
-Ori un racord feroviar din magistrala 700 pana la aeroportul Otopeni. Costurile ar fi evident mult mai mici in aceasta varianta, dar ar duce la aglomerare magistralei 700 (care este cu linie simpla in aceea zona) in zona Bucurestiu-lui.
Insa pentru Bucuresti consider ca a fost si este o mare greseala renuntarea utilizarii aeroportului Baneasa de catre cursele regulate ale TAROM si a altor companii aeriene. Aeroportul Baneasa trebuia pastrat pentru cursele interne a TAROM, avand un avantaj fata de aeroportul Otopeni- existenta unei linii de tramvai in imediata apropiere a aeroportului Baneasa (iar in trecut aeroportul Baneasa era deservit si de o linie de troleibuze, desfiintata din pacate). |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7655 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 07 Iun 2016, 11:25 | |
| Aeroportul Băneasa e rodul "intelighenției" comuniste. Unde, în lumea civilizată, mai găsești aeroport în zonă semicentrală? |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 07 Iun 2016, 11:32 | |
| aeroportul Baneasa e construit inaintea regimului comunist Baneasa a fost o comuna-satelit pana la inceputul anilor 1950 daca orasul se va dezvolta mult spre nord,poate si Otopeniul va deveni un cartier
in Baneasa aveau capatul, doua linii de troleibuz,81 si 82 am copilarit acolo si am amintiri frumoase pana in 1970,Baneasa era singurul aeroport al orasului si imi aduc aminte de avioanele Air France si Sabena(intre timp desfiintata)
Ultima editare efectuata de catre LanceR in Mar 07 Iun 2016, 11:38, editata de 1 ori |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 07 Iun 2016, 11:33 | |
| Aeroportul Baneasa NU este o inventie a comunistilor, fiind inaugurat inca din 1921!
În 1909, Louis Blériot efectuează primele zboruri pe terenul hipodromului particular de la Băneasa (azi cartierul Băneasa din Capitală) - o porțiune din vechea moșie a contesei de Montesquiou.
La 1 august 1912, Liga Aeriană Română, condusă de principele George Valentin Bibescu înființează la Băneasa o școală de pilotaj pentru piloți militari. Mai târziu, aerodromul devine aeroport; se adaugă o școală de pilotaj pentru piloți civili și Aeroclubul Regal Român.
În 1920 se înființează Compania de Navigație Aeriană Franco-Română, prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, mărfuri și poștă. În 1923 iau naștere, pe Aeroportul Băneasa, atelierele Companiei de Navigație Aeriană Franco-Română, precursoarele Întreprinderii de Reparații Motoare de Avion (IRMA) din anii '60-'70 și ale actualei Societăți Comerciale ROMAERO.
În anii 1947-1952 se construiește noua clădire a aerogării Băneasa, care are formă de elice cu trei pale.
Sursa- wikipedia.
Aeroportul Baneasa trebuia pastrat pentru zborurile interne a TAROM, avand legaturi mult mai facile la mijloacele RATB.
Dar interesele samsarilor imobiliari au contat mai mult din pacate.
|
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3335 Reputatie : 8739 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 07 Iun 2016, 11:39 | |
| Unde e legatura cu subiectul threadului ? La Crasna ? Sau la Zorleni ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 07 Iun 2016, 11:41 | |
| - vatmanul a scris:
- Nu stiu cum ti-a dat tie pretul biletului peste 100 lei la zborul din 21 iunie ca mie imi da tot 89,99 lei
Uite ce scriam eu: - Dr2005 a scris:
- 17.06: 199,99 lei
18.06: 149,9 lei 19.06: nu zboară 20.06: 349,99 lei 21.06: 89,99 lei
Am pus 89,99 lei + un loc la geam de 13,98 lei, ceea ce face 103,79 lei. --- Despre Aeroportul Băneasa... da, poziţia e bună, dar distrugerea lui a fost premeditată de mult. Terenul de sub el e foarte valoros, s-au construit vile până în buza pistei, ceea ce a făcut ca aeroportul să fie închis între 22 şi 6. În plus, au existat şi interese masive din partea taximetriştilor. Aşa că statul a făcut tot ce a putut ca să omoare aeroportul... nu a investit niciun ban în el, între orele 6 şi 8 decolau vreo 15 avioane pentru care era un singur punct de control al bagajelor (am stat de la 5:30 la 9 ca să trec, avionul meu decola la 8:15, dar ne-a aşteptat, altfel decola gol) la care se făcea exces de zel, totul ca să dureze cât mai mult. Vă daţi seama, cum să ajungă cineva la aeroport direct cu autobuzul (că tramvaiul 5 e o glumă) sau să dea pe taxi doar 15 - 20 lei? Aeroporturi mai micuţe, plasate mai aproape de oraş, mai există şi prin afară (Bergamo, de exemplu). - kristi kkk a scris:
- Aeroportul Băneasa e rodul "intelighenției" comuniste. Unde, în lumea civilizată, mai găsești aeroport în zonă semicentrală?
Eşti tu sigur? Aeroportul Băneasa a fost inaugurat în 1920 (1921?). Ghe. Gheorghiu Dej avea 19 ani atunci, iar Ceauşescu avea 2 ani, deci mă cam îndoiesc că e făcut de ei. Aeroportul Otopeni a fost inaugurat în 1965 (apropo de comunişti...), ocupând o parte din baza militară de la Otopeni (baza există şi acum). _________________ :TTT:
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 07 Iun 2016, 12:03 | |
| si cursele interne TAROM trebuie sa ramana la Otopeni,fiindca multa lume din provincie, vine sau pleaca in strainatate asa ca ar mai necesita transfer intre aeroporturi acum o sa vina cineva sa spuna ca trebuie facut tren cu linie dubla electrificata capabila de 200 km/h intre aeroporturi |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7655 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 07 Iun 2016, 12:11 | |
| Mea culpa, arhitectura stahanovistă m-a făcut să-l întineresc! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 07 Iun 2016, 13:49 | |
| Ar fi putut rămâne un aeroport regional, eventual servit doar de low-cost. Pe principiul ,,dacă te zgârceşti la bilet, ia dă tu 100 lei la taxi să alergi de la Băneasa la Otopeni". _________________ :TTT:
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 09 Iun 2016, 12:26 | |
| transport in comun gratuit in Bucuresti?
http://www.capital.ro/gabriela-firea-transportul-cu-ratb-ar-putea-fi-gratuit.html |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 09 Iun 2016, 12:35 | |
| - LanceR a scris:
- transport in comun gratuit in Bucuresti?
http://www.capital.ro/gabriela-firea-transportul-cu-ratb-ar-putea-fi-gratuit.html Și asa biletul real e 6 lei primăria subvenționeaza până la 1.3 lei deci mare pierdere nu e dar trebuia biletul să fie 4 lei în toate țările serviciile sunt cele mai scumpe așa ne furăm căciulă unii la alții în loc banii aia sa se duca in tramvaie noi troleibuze metrou se duc în subvenții un fel de ajutor social http://ipad.hotnews.ro/21065255#.V1kyz22bO4A.facebook |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 09 Iun 2016, 13:58 | |
| |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 09 Iun 2016, 14:06 | |
| 4 lei pentru o călătorie e enorm, în condiţiile în care RATB are ţ'şpe vehicule, deci cumpără piese şi combustibil mai ieftin decât operatorii de transport local din Rm. Vâlcea sau Miercurea Ciuc, iar vehiculele oricum circulă mai încărcate.
1,5 lei pentru o călătorie pe card activ, 1,7 lei la chioşc pe card multiplu (fără să te pună să plăteşti 1,6 lei pe carton) şi 2 lei la şofer ar fi un preţ destul de OK. Eventual 60 lei pe abonamentul general (nu 50 ca acum), desfiinţarea abonamentului pe o linie sau două şi reducerea preţului la abonamentul general preorăşenesc de la 125 la 75 lei. Nu sunt corecţii de preţ mari, iar creşterea încasărilor din posibilitatea de achiziţie a biletelor la şofer va fi semnificativă, mai ales pe liniile preorăşeneşti şi de noapte, unde nici să vrei nu găseşti să cumperi călătorii. Dacă la asta faci şi programul controlorilor în 3 schimburi (nu ca acum), eventual cu desfiinţarea unor chioşcuri de bilete fără clienţi prea mulţi (de ex. cel de la Naţiunile Unite, cele de la capete de linii - se pot vinde titluri de călătorie direct de către dispeceri) pentru creşterea numărului de controlori, deja creşti încasările binişor. Dacă umbli şi la programele de circulaţie şi trasee, deja ajungi pe profit. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 09 Iun 2016, 14:10 | |
| In Milano am dat de la Bergamo in oras 5 euro si la intoarcere de pe Malpensa 8 euro pe autobuz, la noi autobuzul e sub 1 euro calatoria. Nu zic ca e ok cum e la ei, pentru noi e scump dar pentru ei e ok, dar si la noi autobuzul de aeroport ar fi ok sa fie cel putin 1 euro daca nu 2. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3516 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 09 Iun 2016, 14:35 | |
| Dupa cum se arata perspectiva pe tipuri de transport, in urmatorii zece ani traficul aerian va creste in toata Europa. Pot spune ca mai accentuat in tarile care au ramas mult in urma. Si ca efect al ofensivei la low-cost. Dar si ca urmare a circulatiei libere a cetatenilor. Si ca forta de munca, dar si in turism. De pe acum se intrevede un rol in crestere a trenurilor sa duca/aduca pasageri la marile aeroporturi.
In ultimii doi-trei ani am circulat destul de des cu trenurile dintre Bucuresti-Iasi si Bucuresti-Galati si retururi. Multi calatori pentru Bucuresti ca destinatie aeroportul Otopeni la IR 1774 (pl. Galati 9:00) pe M 700, dar si la IR 1668 (pl. Iasi 23:16) pe M 600. La calatori semnificativi dinspre Otopeni spre Moldova am remarcat IR 1663 (pl. GDN 12:00) si IR 1667 (pl. GDN 23:00), ambele pe M 500+600. Cred ca se instituie un partenariat tacit intre OTP si calea ferata, in care anumite trenuri sa devina favorite pentru deservirea aeroportului cu cei care au zboruri spre diverse destinatii. Functioneaza destul de bine si din pricina ca numitele garnituri nu fac acele intarzieri mari cu care ne aduce IR 1696 zilnic dinspre M 900. Iar de pe Sibiu/Brasov se stie situatia. Nu ar strica sa vedem si o colaborare efectiva si oficiala intre Administratia Aeroporturilor si CFR Calatori, oarecumva in genul in care exista intre companiile de transport aero regional si marile companii aviatice cu trafic si brand. Regionalele deservesc cu pasageri hub-urile companiilor mari, la ore potrivite si la frecvente necesare. In definitiv, pe langa abonati, ocazionali si cuponari nu ar strica deloc luarea in serios a acestei activitati pentru CFR Calatori. Si ar fi toata lumea multumita, calatorii mai ales. Si imediat si calea ferata. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |