Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
+54
Warrington
laurentzu
aris86
Razvan Tudor
ciprian71
Petre_IFTE
bubu
ets2oltromânia
spiderpc
baiazid
DAS 2011
alex1987
neluadi
cristi ar
Luna
DPS
cardinal
Rarau
sytrus
Adisoft1991s
razvan - trenuri
AeroX
bobi
florin.lifticariu
Spartan1948
apmatei
DUAL
vatmanul
Vitosa
92Dragos
alex.barac.5
kristi kkk
mielutu zburator
lifetec
ldh80
mureseanu_976
IonutCFR2009
Jurnal Feroviar
COSTACHE MIHAIL
sorinache96
marius664
cristy79
NicuS
TudorVD
alliens
19jimmy84
Katalyn
Adirmvl
LanceR
dan tm
alex.alexus.tm
Adrian78
Dr2005
Nesebar
58 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 49 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6552
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11791
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeMar 07 Iun 2016, 11:09

Este vechea problema a legaturii aeroportului OTOPENI cu Gara de Nord si centrul capitalei!

Pentru rezolvarea definitiva a acestei probleme, doua solutii s-au discutat

-Ori magistrala subterana de metrou de la statia 1 Mai

-Ori un racord feroviar din magistrala 700 pana la aeroportul Otopeni. Costurile ar fi evident mult mai mici in aceasta varianta, dar ar duce la aglomerare magistralei 700 (care este cu linie simpla in aceea zona) in zona Bucurestiu-lui.


Insa pentru Bucuresti consider ca a fost si este o mare greseala renuntarea utilizarii aeroportului Baneasa de catre cursele regulate ale TAROM si a altor companii aeriene.
Aeroportul Baneasa trebuia pastrat pentru cursele interne a TAROM, avand un avantaj fata de aeroportul Otopeni- existenta unei linii de tramvai in imediata apropiere a aeroportului Baneasa (iar in trecut aeroportul Baneasa era deservit si de o linie de troleibuze, desfiintata din pacate).
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1685
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7504
Data de inscriere : 25/08/2008

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeMar 07 Iun 2016, 11:25

Aeroportul Băneasa e rodul "intelighenției" comuniste. Unde, în lumea civilizată, mai găsești aeroport în zonă semicentrală?
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6362
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11245
Data de inscriere : 17/02/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeMar 07 Iun 2016, 11:32

aeroportul  Baneasa e construit inaintea regimului comunist
Baneasa a fost o comuna-satelit pana la inceputul anilor 1950
daca orasul se va dezvolta mult spre nord,poate si Otopeniul va deveni un cartier

in Baneasa aveau capatul, doua linii de troleibuz,81 si 82
am copilarit acolo si am amintiri frumoase
pana in 1970,Baneasa era singurul aeroport al orasului si imi aduc aminte de avioanele Air France si Sabena(intre timp desfiintata)


Ultima editare efectuata de catre LanceR in Mar 07 Iun 2016, 11:38, editata de 1 ori
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6552
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11791
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeMar 07 Iun 2016, 11:33

Aeroportul Baneasa NU este o inventie a comunistilor, fiind inaugurat inca din 1921!

În 1909, Louis Blériot efectuează primele zboruri pe terenul hipodromului particular de la Băneasa (azi cartierul Băneasa din Capitală) - o porțiune din vechea moșie a contesei de Montesquiou.

La 1 august 1912, Liga Aeriană Română, condusă de principele George Valentin Bibescu înființează la Băneasa o școală de pilotaj pentru piloți militari. Mai târziu, aerodromul devine aeroport; se adaugă o școală de pilotaj pentru piloți civili și Aeroclubul Regal Român.

În 1920 se înființează Compania de Navigație Aeriană Franco-Română, prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, mărfuri și poștă. În 1923 iau naștere, pe Aeroportul Băneasa, atelierele Companiei de Navigație Aeriană Franco-Română, precursoarele Întreprinderii de Reparații Motoare de Avion (IRMA) din anii '60-'70 și ale actualei Societăți Comerciale ROMAERO.

În anii 1947-1952 se construiește noua clădire a aerogării Băneasa, care are formă de elice cu trei pale.

Sursa- wikipedia.


Aeroportul Baneasa trebuia pastrat pentru zborurile interne a TAROM, avand legaturi mult mai facile la mijloacele RATB.

Dar interesele samsarilor imobiliari au contat mai mult din pacate.

Sus In jos
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3211
Reputatie : 8476
Data de inscriere : 08/04/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeMar 07 Iun 2016, 11:39

Unde e legatura cu subiectul threadului ?
La Crasna ? Sau la Zorleni ?
Razz
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeMar 07 Iun 2016, 11:41

vatmanul a scris:
Nu stiu cum ti-a dat tie pretul biletului peste 100 lei la zborul din 21 iunie ca mie imi da tot 89,99 lei

Uite ce scriam eu:
Dr2005 a scris:
17.06: 199,99 lei
18.06: 149,9 lei
19.06: nu zboară
20.06: 349,99 lei
21.06: 89,99 lei

Am pus 89,99 lei + un loc la geam de 13,98 lei, ceea ce face 103,79 lei.

---
Despre Aeroportul Băneasa... da, poziţia e bună, dar distrugerea lui a fost premeditată de mult. Terenul de sub el e foarte valoros, s-au construit vile până în buza pistei, ceea ce a făcut ca aeroportul să fie închis între 22 şi 6. În plus, au existat şi interese masive din partea taximetriştilor. Aşa că statul a făcut tot ce a putut ca să omoare aeroportul... nu a investit niciun ban în el, între orele 6 şi 8 decolau vreo 15 avioane pentru care era un singur punct de control al bagajelor (am stat de la 5:30 la 9 ca să trec, avionul meu decola la 8:15, dar ne-a aşteptat, altfel decola gol) la care se făcea exces de zel, totul ca să dureze cât mai mult.
Vă daţi seama, cum să ajungă cineva la aeroport direct cu autobuzul (că tramvaiul 5 e o glumă) sau să dea pe taxi doar 15 - 20 lei?

Aeroporturi mai micuţe, plasate mai aproape de oraş, mai există şi prin afară (Bergamo, de exemplu).

kristi kkk a scris:
Aeroportul Băneasa e rodul "intelighenției" comuniste. Unde, în lumea civilizată, mai găsești aeroport în zonă semicentrală?
Eşti tu sigur? Aeroportul Băneasa a fost inaugurat în 1920 (1921?). Ghe. Gheorghiu Dej avea 19 ani atunci, iar Ceauşescu avea 2 ani, deci mă cam îndoiesc că e făcut de ei.
Aeroportul Otopeni a fost inaugurat în 1965 (apropo de comunişti...), ocupând o parte din baza militară de la Otopeni (baza există şi acum).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6362
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11245
Data de inscriere : 17/02/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeMar 07 Iun 2016, 12:03

si cursele interne TAROM trebuie sa ramana la Otopeni,fiindca multa lume din provincie, vine sau pleaca in strainatate
asa ca ar mai necesita transfer intre aeroporturi
acum o sa vina cineva sa spuna ca trebuie facut tren cu linie dubla electrificata capabila de 200 km/h intre aeroporturi
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1685
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7504
Data de inscriere : 25/08/2008

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeMar 07 Iun 2016, 12:11

Mea culpa, arhitectura stahanovistă m-a făcut să-l întineresc!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeMar 07 Iun 2016, 13:49

Ar fi putut rămâne un aeroport regional, eventual servit doar de low-cost. Pe principiul ,,dacă te zgârceşti la bilet, ia dă tu 100 lei la taxi să alergi de la Băneasa la Otopeni".

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6362
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11245
Data de inscriere : 17/02/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 09 Iun 2016, 12:26

transport in comun gratuit in Bucuresti?

http://www.capital.ro/gabriela-firea-transportul-cu-ratb-ar-putea-fi-gratuit.html
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18290
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23726
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 09 Iun 2016, 12:35

LanceR a scris:
transport in comun gratuit in Bucuresti?

http://www.capital.ro/gabriela-firea-transportul-cu-ratb-ar-putea-fi-gratuit.html

Și asa biletul real e 6 lei primăria subvenționeaza până la 1.3 lei deci mare pierdere nu e dar trebuia biletul să fie 4 lei în toate țările serviciile sunt cele mai scumpe așa ne furăm căciulă unii la alții în loc banii aia sa se duca in tramvaie noi troleibuze metrou se duc în subvenții un fel de ajutor social

http://ipad.hotnews.ro/21065255#.V1kyz22bO4A.facebook
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6362
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11245
Data de inscriere : 17/02/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 09 Iun 2016, 13:58

TRAIASCA PCR!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20257
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25059
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 09 Iun 2016, 14:06

4 lei pentru o călătorie e enorm, în condiţiile în care RATB are ţ'şpe vehicule, deci cumpără piese şi combustibil mai ieftin decât operatorii de transport local din Rm. Vâlcea sau Miercurea Ciuc, iar vehiculele oricum circulă mai încărcate.

1,5 lei pentru o călătorie pe card activ, 1,7 lei la chioşc pe card multiplu (fără să te pună să plăteşti 1,6 lei pe carton) şi 2 lei la şofer ar fi un preţ destul de OK. Eventual 60 lei pe abonamentul general (nu 50 ca acum), desfiinţarea abonamentului pe o linie sau două şi reducerea preţului la abonamentul general preorăşenesc de la 125 la 75 lei. Nu sunt corecţii de preţ mari, iar creşterea încasărilor din posibilitatea de achiziţie a biletelor la şofer va fi semnificativă, mai ales pe liniile preorăşeneşti şi de noapte, unde nici să vrei nu găseşti să cumperi călătorii. Dacă la asta faci şi programul controlorilor în 3 schimburi (nu ca acum), eventual cu desfiinţarea unor chioşcuri de bilete fără clienţi prea mulţi (de ex. cel de la Naţiunile Unite, cele de la capete de linii - se pot vinde titluri de călătorie direct de către dispeceri) pentru creşterea numărului de controlori, deja creşti încasările binişor. Dacă umbli şi la programele de circulaţie şi trasee, deja ajungi pe profit.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22255
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 09 Iun 2016, 14:10

In Milano am dat de la Bergamo in oras 5 euro si la intoarcere de pe Malpensa 8 euro pe autobuz, la noi autobuzul e sub 1 euro calatoria.
Nu zic ca e ok cum e la ei, pentru noi e scump dar pentru ei e ok, dar si la noi autobuzul de aeroport ar fi ok sa fie cel putin 1 euro daca nu 2.

_________________
595423Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 31 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 31 Bdeem_8496_a
Sus In jos
neluadi

neluadi


Numarul mesajelor : 369
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3377
Data de inscriere : 12/04/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 09 Iun 2016, 14:35

Dupa cum se arata perspectiva pe tipuri de transport, in urmatorii zece ani traficul aerian va creste in toata Europa.
Pot spune ca mai accentuat in tarile care au ramas mult in urma. Si ca efect al ofensivei la low-cost.
Dar si ca urmare a circulatiei libere a cetatenilor. Si ca forta de munca, dar si in turism.
De pe acum se intrevede un rol in crestere a trenurilor sa duca/aduca pasageri la marile aeroporturi.

In ultimii doi-trei ani am circulat destul de des cu trenurile dintre Bucuresti-Iasi si Bucuresti-Galati si retururi.
Multi calatori pentru Bucuresti ca destinatie aeroportul Otopeni la IR 1774 (pl. Galati 9:00) pe M 700, dar si la IR 1668 (pl. Iasi 23:16) pe M 600. La calatori semnificativi dinspre Otopeni spre Moldova am remarcat IR 1663 (pl. GDN 12:00) si IR 1667 (pl. GDN 23:00), ambele pe M 500+600.
Cred ca se instituie un partenariat tacit intre OTP si calea ferata, in care anumite trenuri sa devina favorite pentru deservirea aeroportului cu cei care au zboruri spre diverse destinatii. Functioneaza destul de bine si din pricina ca numitele garnituri nu fac acele intarzieri mari cu care ne aduce IR 1696 zilnic dinspre M 900. Iar de pe Sibiu/Brasov se stie situatia.
Nu ar strica sa vedem si o colaborare efectiva si oficiala intre Administratia Aeroporturilor si CFR Calatori, oarecumva in genul in care exista intre companiile de transport aero regional si marile companii aviatice cu trafic si brand. Regionalele deservesc cu pasageri hub-urile companiilor mari, la ore potrivite si la frecvente necesare.
In definitiv, pe langa abonati, ocazionali si cuponari nu ar strica deloc luarea in serios a acestei activitati pentru CFR Calatori. Si ar fi toata lumea multumita, calatorii mai ales. Si imediat si calea ferata.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 31 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 31 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 49 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II
» IR 460/1460-1461/461 Romania/Transbalkan Buc. N.-Sofia-Thessaloniki

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: