| | Discutii generale despre transport II | |
|
+54Warrington laurentzu aris86 Razvan Tudor ciprian71 Petre_IFTE bubu ets2oltromânia spiderpc baiazid DAS 2011 alex1987 neluadi cristi ar Luna DPS cardinal Rarau sytrus Adisoft1991s razvan - trenuri AeroX bobi florin.lifticariu Spartan1948 apmatei DUAL vatmanul Vitosa 92Dragos alex.barac.5 kristi kkk mielutu zburator lifetec ldh80 mureseanu_976 IonutCFR2009 Jurnal Feroviar COSTACHE MIHAIL sorinache96 marius664 cristy79 NicuS TudorVD alliens 19jimmy84 Katalyn Adirmvl LanceR dan tm alex.alexus.tm Adrian78 Dr2005 Nesebar 58 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6748 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12083 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 15:58 | |
| Autoritatile statului si cele locale, prin masuri legale, administrative, financiare, etc., ar trebui sa promoveze si sa sustina utilizarea transportului public (in primul rand cel feroviar, iar in interiorul oraselor/municipiilor- cel urban in comun- si aici cu precadere cel electric- adica tramvai si troleibuz).
Este adevarat ca prin lege nu poti interzice omului sa-si cumpere masina personala, dar sunt o serie de masuri de natura tehnica, administrativa, legala, financiare, etc., prin care il poti determina pe om sa prefere utilizarea transportului public. De exemplul, daca in Bucuresti, pe marile strazi si bulevarde , rezervi o banda pe sens speciala pt mijloacele RATB, si o separi fizic de restul carosabilului, atunci omul când va vedea ca utilizând troleibuzul face de la Piata Victoriei la Aeroportul Otopeni 40- 50 minute, iar cu masina personala face doua ore, atunci cu siguranta va prefera troleibuzul. Sau la fel din Colentina pana la Universitate. Sa fie implementat si un sistem prin care mijloacele RATB sa aibă prioritate absoluta si la semafoare.
Masina personala poate fi o necesitate doar in cateva cazuri limitate- daca trebuie sa transporti pe cineva la spital, daca faci naveta intr-un sat izolat, unde nu circula mijloace de transport in comun, in cazuri de urgente (imbolnaviri, decese in familie, etc).
In rest din pacate multi- mai ales in marile orase- isi i-au masina personala din moft si comoditate (ca daca merge cu metroul sau RATB-ul la serviciu , la piata, la magazin, etc i cade rangul!). |
| | | Jurnal Feroviar
Numarul mesajelor : 340 Reputatie : 3785 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 16:15 | |
| Aseara am parcurs 146km in 1h10min cu RES 001, distanta Fetesti-Bucuresti cu o oprire la Ciulnita. Iar de la Gara de Nord pana acasa am 5km care tot in 1h10min i-am facut. _!_ RATB mai ales linia 1, abia m-am urcat in al2lea tramvai, au venit 2 tramvaie in 40 de min la orele 18:15...si sa nu uit _!_ Politia Rutiera, agaricii astia nu stiu unde au disparut, nu am mai vazut vreunul din luna mai in strada numai pacalici de la locala. De la Orhideea spre Iuliu Maniu se urca dealul de cretinii propietari de SUV'uri care au dus nesimtirea la rang de arta pe a2a linie de tramvai, restul era blocat. Cat p'aci ca un 11 care cobora sa se urce pe un X5. Repet, _!_ RATB si _!_ Politia Rutiera. Nu mai discutati de transport public, in Bucuresti nu mai exista de mult asa ceva. Unde e politia sa-i lase pe ghertoii nesimtiti fara permis, asa s-ar elibera orasul.... M-am saturat de infectia asta de oras unde nesimtirea si incompetenta alesilor si nu numai fac casa buna. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22345 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 16:24 | |
| Eu merg zilnic pe acolo, de la Grozavesti spre Apaca e teroare la ora de varf, coada de masini si aia "smecheri" depasesc tramvaiul pe partea cealalta, pe contra sens, ca doar ei sunt smecheri si doar nu stau ei la coada. Asta e in Romania si Bucuresti. |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5515 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 16:29 | |
| - Citat :
- Politia Rutiera, agaricii astia nu stiu unde au disparut, nu am mai vazut vreunul din luna mai in strada
Tin sa te contrazic. Aseara era o agenta uitata de lume la Arcul de Triumf Si inca una la intersectia dintre Maresal Averescu si Marasti. Multi. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20520 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25412 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 16:40 | |
| - Karpaty a scris:
- Eu am condus de mai multe ori din Bucuresti la Varna, in Romania am mers cum stiu iar in Bulgaria cum scrie, e ceva normal si firesc.
Normal şi firesc e să respecţi regulile şi în ţara ta. - lifetec a scris:
- Doctore cateodata am impresia ca stai mai mult pe la Viena. ( o zic asa amical nu te supara pe mine Smile ) Sti ca e o aventura sa mergi cu RATB si bicicleta n-o poti folosi oricand. [/qoute]
Eu merg zilnic cu bicicleta la serviciu din martie 2013. Nu am avut nicio problemă (e drept, de 3 ori m-a udat ploaia. De 3 ori în aproape 3 ani).
- kerpeten ali a scris:
- Daca faci banda speciala de la Otopeni la intrarea in Bucuresti macar sa lasi doar RATB si transportul local privat.
De acord, e nevoie de o astfel de bandă. Dar dacă nu o faci linie de tramvai tip cale ferată, o să-ţi intre bizonii pe ea, asta e problema. Chiar şi pentru autobuz ar trebui separată cu borduri, eventual realizată pe mijlocul străzii, un fel de Bus Rapid Transit ca la Istanbul. - karpaty a scris:
- Eu merg zilnic pe acolo, de la Grozavesti spre Apaca e teroare la ora de varf, coada de masini si aia "smecheri" depasesc tramvaiul pe partea cealalta, pe contra sens, ca doar ei sunt smecheri si doar nu stau ei la coada.
Eu merg cu bicicleta... mă cam enervează şi pe mine coloana, dar am loc printre trotuar şi maşini să urc relativ OK. În intersecţie e mai greu, pentru că mulţi nu înţeleg că banda I e doar de dreapta şi eu merg înainte, deci am tot dreptul să fiu pe banda II. E drept, drumul Gara de Nord - Tricodava e şi el influenţat de trafic... noaptea scot cam 17 minute (recordul e de 15), la oră de vârf undeva la 27 - 30 minute. Practic e o influenţă de vreo 75% în plus, deci enorm de mult. Poliţai am văzut şi azi, a făcut unul cu SUVul stânga pe roşu pe lângă el la AFI. Nicio reacţie. Apoi au ţâşnit pietonii pe roşu... în afară de un ,,doamnă, de ce treceţi pe roşu" nicio altă măsură, stătea ca papagalu' acolo şi se uita. În 5 minute putea să umple carnetul de amenzi. _________________ :TTT:
|
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15456 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 18:03 | |
| Si eu sunt de acord cu Dr 2005 ca metroul sa fie prelungit spre aeroport din M2 (Aurel Vlaicu sau Pipera) si nu de pe M4 (1 mai ) asa cum este prevazut.
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22345 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 19:13 | |
| http://www.craiovaforum.ro/stiri/administratie/aviz-amatorilor-eliberati-sinele-trece-tramvaiul.html |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6370 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11343 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 20:08 | |
| Pasajele peste DN1 s-au facut pentru a facilita accesul din laterale(Centrul Comercial Baneasa,Jandarmeriei,Aeroport Otopeni) Stiti cat se statea inainte pentru a iesi din aeroport spre Bucuresti?La Carrefour,initial,pusesera un semafor care oprea traficul pe sosea.Ca unul care strabate zilnic drumul spre Otopeni,pot spune ca fluidizarea a fost benefica.Inclusiv pasajul de la Piata Presei,care a facut traficul mai lesnicios pana la Piata Victoriei.La Arc nu sunt totusi cozi asa mari Eventualul metrou de la aeroport trebuie sa ajunga si in centru,nu numai la gara.Trebuie sa admitem ca nu toata societatea se iinvarte in jurul trenului,iar o viziune mai larga este obligatorie.Pot convietui pasnic si cei cu autoturism,si cei cu biciclete sau utilizatori ai transportului in comun.Eu,personal,nu mai folosesc masina decat pentru cumparaturi mai voluminoase si pentru concediu.Cand sunt in mare criza de timp folosesc taxiul cu tarif de 1,39 si impun traseul soferului,pentru a nu fi ocolit aiurea |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5515 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 21:22 | |
| Doar de curiozitate: mai foloseste cineva Uber in Bucuresti in loc de taxiurile clasice? Eu unul sunt multumit de acest serviciu si, in putinele cazuri cand am nevoie de masina, prefer Uber decat cine se nimereste pe CleverTaxi. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20520 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25412 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 22:17 | |
| Nu am folosit niciodată Uber, mi se pare riscant să merg cu maşini nelicenţiate şi, cel mai important, aplicaţia să aibă tot timpul acces la cardul meu de debit/credit. Prefer să îmi chem un taxi la telefon sau să caut unul cu licenţă de Bucureşti (în niciun caz nu opresc un taxi de pe stradă şi nici nu iau Pelicanul sau alte maşini cu plăcuţe de Bragadiru, Domneşti ş.a..). Şi mereu cer bon cu ştampilă (inclusiv la comandă), chiar dacă nu decontez nimic. _________________ :TTT:
|
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6938 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 15 Dec 2015, 23:37 | |
| - Dr2005 a scris:
- Maşina personală nu are ce căuta îm oraş.
Ia uite ce frumos merge autobuzul pe aici şi cât de aliniaţi stau şoferii. Ai noştrii de ce nu pot?
Nu pot să înțeleg cum compari ceva din o țară evident vestică împotriva realității de la noi. Frate, dincolo de clasa politică, de clica BOR, de toate problemele care ne mănâncă de când s-a dus Ferdinand al II-lea, suntem o nație estică! E imposibil să forțezi o populație estică să se comporte peste noapte ca una vestică și invers. Păi în Munchen se închide TOT la ora 6. Am vrut să-mi iau o apă, a trebuit pentru o apă să cobor la ultimul nivel al stației de metrou din centru să iau de la dozator cu 2 f*cking euro o sticlă de apă care e 50 de cenți la magazin! Ăia la 6 încetează să trăiască, ori noi la 8 abia începem petrecerea! Nu mai compara ce-i în vest cu ce-i în est, fiecare are părți bune în măsură egală cu părțile rele. La noi, dacă chiar iubești atâta transportul în comun, trebuie să propui o soluție care să fie acceptabilă pentru publicul călător. Că dacă vii cu utopiile tale, în care doar economia și profitul companiei de transport contează, ai să ai o mare surpriză când, vorba lui Ursacian în *La Nebuni*, iei contact cu cimentul. Ce propui tu sunt utopii irealizabile în contextul socio-cultural românesc. Hai să adaptăm ideile tale bune situației din țară și atunci da, atunci vom evolua. Dar dacă noi luăm copy paste ce e afară (de ex, tren TGV pentru + 300 de km, în rest trenuri de navetă cu legături) o să ne trezim că o să circule trenurile ca în 2013, 10 vagoane cu 2 călători/vagon! Românul nu e neamț, la fel cum neamțul nu e român. Ca angajat, aș prefera un neamț, dar ca prieten aș prefera un român oricând! Ca răspuns la restul discuțiilor de-aici, am doar ceva de adăugat. Eu merg DOAR cu metroul; cu RATB doar o dată la 3 luni și atunci că e musai și arde și e extrem de urgent. Aleg metroul din motive absolut evidente. În rest, sunt provincial, și vin dintr-un oraș în care, de bine de rău, e o ordine în circulație. După vacanța de vară, când am revenit aici și m-am mutat în Militari, era să fiu bușit pe trecere în exact ziua în care m-am mutat. Așa că am învățat să mă uit de 4-5 ori înainte să traversez, cât timp în Galațiul meu natal când trec pe trecere nici nu mă uit după mașini. Soluția e să ne ADAPTĂM nu să stăm să murim cu legea-n mână. Îți pute la clasa a 2-a, și e jeg pe jos; ce faci, te duci la naș și dai 30 de lei diferența de clasă sau îi zici *șefu, dă-mi și mie un loc aici, să trăiești tu, și ia 5 lei*? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11145 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 16 Dec 2015, 00:31 | |
| Eu stiu ce vrea Dr2005 si ideea cu masina lasata la intrare in capitala si folosit transportul in comun nu e deloc rea doar ca la noi cu biciul daca iesi pe strada si nu rezolvi nimic. Practic legile sunt doar pentru cei saraci sau cei mai ghinionisti. Mi-ar conveni sa vin cu masina si cu 1 km inainte de zona aglomerata so las in parcare etajata cu lift sa ies din lift si sa am autobuz hidramat imediat care sa ma duca in x, y si z pe o raza de 500 metri decat sa stau blocat in trafic aiurea. Dar la noi astea sunt vise si daca s-ar face chestia asta tot nu s-ar rezolva nimic ascensiunea masinilor personale e intr-o continuua crestere sunt famili unde toti membri au masina mai ramane sa cumpere masina la catel sau la bunica batrana si invalida care zace in pat ca tacamul sa fie complet. Si permisele cu toata tehnologia si frica de mita tot se iau pe bani ce dracu si cel mai sarac care face scoala de soferi are timp sa stranga 200 Euro si daca se bazeaza pe el sau nu asta e risca un salariu sa fie sigur ca il ia din prima sau a doua, dupa 3 luni auzi ca a facut accident. Cate pacate au militieni de la rutiera si victime pe constiinta numai ei stiu.
Sa iasa militia in strada sa aplice legea pentru toti cei care incalca regulamentul de circulatie dar nu ai cu cine ca in ziua de azi smecheri fenteaza legea fie ca au bani si isi permit sa plateasca amenda ori spaga fie are pe cineva mare si se rezolva pe loc doar cu un simplu telefon. Ma uit la mine la munca practic toti colegii si cei mai parliti au pe cineva mare in firma, cainii latra ursul merge.
Eu am mers cu bicicleta in capitala nu am avut treaba cu nimeni, am mers mai repede decat RATB si am ajuns la destinatie cu 4-5 min inaintea RATB, cu masina nu am fost decat pana la aeroport, dar am fost destul cu alti si am vazut ce trafic e in zonele aglomerate practic orice ai face intr-un oras ca Bucuresti nu o sa gasesti solutii.
Ar trebui facute parcari pentru biciclete si promovat mersul pe bike daca vrem sa intram in rand cu vestici, transportul in comun si masina folosita doar acolo unde e lejer.
Ca tot am vorbit de aglomeratie tineti-va bine ca vin sarbatorile o sa fie blocaje peste tot in toate orasele mari din tara mai ales in ajunul sarbatorilor cand toata lumea alearga de colo colo dupa cumparaturi etc..
Cum zicea si Dr2005 semafoarele ar trebui sa ajute transportul in comun acolo unde se poate ca sa-l faci atractiv nu sa stai pe loc si sa mergi paralel cu ala care merge pe jos.
La Ploiesti cu bicla depaseam tot ce era mijloc de transport in comun exact cum depasesti cu masina pe banda din stanga, nu cred ca vezi in fiecare zi asa ceva iar la alergat pana in primavara puteam sa alerg de la o statie pana la cealalta si sa ma urc in autobuzul din care tocmai coborasem.
Nu mai suntem demult o tara de saracii uitati-va cate masini sunt si vor fi si mai multe daca nu se gasesc solutii din timp peste cativa ani o sa se dubleze timpi de asteptare in zonele aglomerate.
Un an de zile am facut naveta cu 133 de la Gara de Nord la Hala Traian cel mai scurt a fost 28 min cel mai lung 40 min dar vineri seara sau la ajunul sarbatorilor am facut si o 56 minute si astea sunt cifrele din 2008.
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13055 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 16 Dec 2015, 00:40 | |
| Primarul A promite ca va investi mult in transportul in comun astfel incat sa apara linii noi (unde/daca e nevoie), sa cumpere material rulant pentru a indesi cursele, dar si pentru a creste confortul, etc., plus o gramada de piste pentru biciclete si chiar biciclete pe care sa le foloseasca omu' gratuit.
Primarul B promite ca or sa apara in timpul mandatului sau parcarile ca ciupercile dupa ploaie in tot orasul.
Intrebarea de 100 de puncte e: cine va castiga, oare?
Indiciu: nu sintem in Olanda. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20520 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25412 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 16 Dec 2015, 01:37 | |
| - Adirmvl a scris:
- Intrebarea de 100 de puncte e: cine va castiga, oare?
Ăla care a fost măcar membru UTC, dacă era prea tânăr pentru PCR. Iar dacă ambii contracandidaţi au fost, va câştiga ăla sprijinit de PSD. Înlocuiţi maşinile de epocă cu cele de azi (şi tâmplăria cu termopane): Surse: 1, 2 În prima poză e Amsterdam, în a 2a e Copenhaga. Prima poză nu e datată exact, se vorbeşte de anii '60. A doua e din 1968. Nu vi se pare că traficul seamănă cu cel din Bucureşti? Ce încerc să spun e că şi alţii au făcut greşeala pe care o facem noi acum, cu prioritizarea exclusivă a maşinii personale. Şi după aia le-au trebuit vreo 30 de ani ca să revină la normal. Ungurii deja aplică la sânge un sistem de benzi pentru autobuz, piste de biciclete... în 2009 când am fost prima dată nu aveau nimic, doar câteva benzi ,,BUS" amărâte pe care nu le respecta nimeni. Anul ăsta era să nu mai recunosc oraşul, a făcut David Vitezy în 4 ani ce n-au reuşit tot felul de aşa-zişi specialişti în 30. Până şi ruşii au proiectat mai mereu tramvaiul separat de trafic, ştiau ei de ce (nu prea avem bulevarde sovietice pe la noi, închipuiţi-vă un fel de Theodor Pallady cu blocurile ceva mai rare). -- Orarul magazinelor occidentale mă enervează şi pe mine. În Bruxelles totul se închide la 20 (chiar şi mall-ul!!!!!!!!), apa de la robinet e sulfuroasă... iar cea mai tare reclamă de magazin e ,,Mardi nous fermons a 21 h", însă magazinele astea le găseşti greu şi doar prin zonele locuite de imigranţi, care au preluat modelul din ţara lor. Să nu mai vorbesc de diferenţa între supermarket/hipermarket şi minimarket sau supermaket de cartier... păi apa pe care o luam cu 0,80 euro de la Carrefour Market sau Delhaize (SPA Rheine la 1,5 l) era 1,80 - 2,30 (!!!) euro la magazinul mai mic. Însă situaţia asta cred că se va schimba... în 2008 în Viena totul se închidea la 18:30, după aia mai rămâneau deschise vreo 2 Bille în oraş (una în gară la Praterstern, stăteai şi 20 minute la coadă la casă), duminica şi de sărbători doar Billa din Praterstern o găseai. În 2010 deja supermarketurile închideau la 20, acum probabil închid la 22 ca la noi. _________________ :TTT:
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6370 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11343 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 16 Dec 2015, 08:38 | |
| haosul si indisciplina din trafic tin de lipsa de civilizatie a multora.Pentru multi oameni maturi,iesirea din comunism a insemnat eliberarea de niste constrangeri si neamul prost a devenit agresiv. In randul tinerilor,este promovat un comportament de fronda fata de orice. E cool sa nu respecti legea,sa fii marlan,sa bei ca porcul si sa tragi pe nas.Ala batranul trebuie sa-ti ia masina si sa te scoata scoata din buclucuri |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |