|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+54Warrington laurentzu aris86 Razvan Tudor ciprian71 Petre_IFTE bubu ets2oltromânia spiderpc baiazid DAS 2011 alex1987 neluadi cristi ar Luna DPS cardinal Rarau sytrus Adisoft1991s razvan - trenuri AeroX bobi florin.lifticariu Spartan1948 apmatei DUAL vatmanul Vitosa 92Dragos alex.barac.5 kristi kkk mielutu zburator lifetec ldh80 mureseanu_976 IonutCFR2009 Jurnal Feroviar COSTACHE MIHAIL sorinache96 marius664 cristy79 NicuS TudorVD alliens 19jimmy84 Katalyn Adirmvl LanceR dan tm alex.alexus.tm Adrian78 Dr2005 Nesebar 58 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 12:52 | |
| - LanceR a scris:
- in timp ce tastez,aud la radio ca Primaria Bucuresti vrea sa cumpere 300 autobuze second-hand,mai bune ca astea noi care circula acum
Totusi second-hand ... Or fi alea in care vom circula fara bilet ... Mai bine cumparau 150 dar noi. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 13:04 | |
| Cred că orice autobuze la mâna a doua sunt mai bune decât cele pe care le avem noi ) Mai sunt societăţi de transport care operează aşa... problema când iei maşini second hand e că îţi asumi riscul ca acestea să nu reziste prea mult. Sunt piese care nu se mai fabrică, mai ales pe partea de electronică... poţi să ai surpriza că nici diagnoza computerizată nu o poţi face, pentru că computerul are o ieşire pe un format proprietar de mufă care nu se mai găseşte (sau costă o căruţă de bani). Dar, cu noroc, poţi să dai peste un autobuz care să circule 5 - 6 ani sau să crape după câteva luni. De regulă, maşinile mai noi (produse după 2000), pline de electronică, se înscriu în a doua categorie, iar MAN NL202 din 1997 şi Euro 2 (sau MB O405N din aceeaşi perioadă) nu cred că se mai găsesc şi nici nu ar fi ieftine de înmatriculat, în schimb ungurii au o groază de Ikarusuri de vânzare (cutie automată şi motor Euro 1 sau Euro 2), numai că nu au podea joasă şi mă îndoiesc că şoferii RATB or să vrea să revină la Ikarus după 10 ani de Mercedes. Avantajul e că Budapesta le poate livra aproape pe loc, direct din circulaţie (deci sunt maşini complete şi funcţionale) şi poate trimite şi piese de schimb suficiente, iar cu ocazia asta poate primim şi nişte articulate: http://www.bkv.hu/en/vehicles_available_for_sale/ Singurul avantaj la second hand e că poţi să le rulezi mai des, dacă faci contract direct cu vreun operator sau intermediar din afară ajungi să cumperi autobuzele cu maxim 10 - 15.000 euro bucata, adică mai puţin decât un motor nou pentru un Citaro. Dar la cum se aduc la noi, probabil le vor lua cu 30 - 40.000 euro bucata. Bănuiala mea e că se vor aduce, printr-un contract cu un intermediar agreat politic (poate Unistil, că tot mai are puţin şi pierde transportul în Iaşi şi Bârlad, iar firma e apropiată de PSD), ceva Citaro casate de oraşe de prin Germania, Austria sau Elveţia ori ceva Daf/Berkhof/Den Oudsten de prin Olanda. În timp ce scriam acest mesaj, am dat peste http://www.agerpres.ro/social/2016/06/30/ratb-va-organiza-o-licitatie-pentru-achizitionarea-a-200-de-autobuze-second-hand-12-03-44 Deci vor maşini vechi de 4 ani şi Euro 4 la 200.000 euro bucata! Păi cu 220.000 euro cumperi un autobuz nou! Iar maşini atât de noi nu găseşti decât dacă vreo firmă a pierdut contractul de servicii publice, numai că firmele, de regulă, cumpără autobuzele la începutul contractului, tocmai pentru a evita situaţiile astea. În mod sigur nu vor găsi şi vor aduce autobuze mai vechi sau nu vor aduce deloc. BestOmnibus Sibiu are acum la vânzare 13 Citaro scurte şi 8 articulate. O altă soluţie e să nimerească nişte rebuturi date la buy-back. _________________ :TTT:
|
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 13:24 | |
| La Ploiesti au facut treaba cu cele 10 MAN-uri hidramate cumparate sh cu o vechime de 18 ani. Practic zici ca au maxim 5-6 ani si nu 18 ani. Si troleibuzele au costat mai mult dar pot sa spun ca la Ploiesti sunt cele mai bune troleibuze din tara. Coboara captatori si trece pe diesel din mers, vorba unui prieten cu care vorbeam la telefon "ce face ma ala decoleaza in ce esti in avion" Pacat de tramvaie au terminat si linia 102 de 3 saptamani si nu incep sa circule tramvaiele din lipsa de tramvaie. Adica tramvaie avem dar nu au suficiente reconditionate astfel incat sa asigure pentru ambele trasee 101 si 102. Tramvaiele la datorie pe linia 101 Spitalul Judetean - Gara de Sud si retur la capatul de la Spitalul Judetean. DSCN6650 by Ali Karpeten, on Flickr DSCN6652 by Ali Karpeten, on Flickr DSCN6653 by Ali Karpeten, on Flickr DSCN6655 by Ali Karpeten, on Flickr DSCN6656 by Ali Karpeten, on Flickr Ca la noi la nimeni pana acum se vaiatau toti ca depasesc termenul si chiar l-au depasit cu 5 luni si 1 saptamana si acum nu intra tramvaiele ca nu avem tramvaie. 2 ani de zile nu au avut timp sa le reconditioneze pe toate, Caracal 2 = Ploiesti. Si 2 poze cu unul din cele mai bune troleibuze din tara. DSCN6642 by Ali Karpeten, on Flickr DSCN6643 by Ali Karpeten, on Flickr |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 13:32 | |
| - Dr2005 a scris:
Deci vor maşini vechi de 4 ani şi Euro 4 la 200.000 euro bucata! Păi cu 220.000 euro cumperi un autobuz nou! Iar maşini atât de noi nu găseşti decât dacă vreo firmă a pierdut contractul de servicii publice, numai că firmele, de regulă, cumpără autobuzele la începutul contractului, tocmai pentru a evita situaţiile astea. În mod sigur nu vor găsi şi vor aduce autobuze mai vechi sau nu vor aduce deloc. BestOmnibus Sibiu are acum la vânzare 13 Citaro scurte şi 8 articulate. O altă soluţie e să nimerească nişte rebuturi date la buy-back. Concluzia ar fi ca suntem prea saraci sa ne permitem lucruri proaste... |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 15:27 | |
| mie mi-e sa nu fie vreo manareala pe banii nostri |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 15:57 | |
| Firea e de la PSD, ăştia-s experţi în şpăgi şi comisioane.
Să găsească 200 de autobuze de acelaşi fel... păi numai noi mai cumpărăm autobuze cu sutele pe an şi după aia 15 ani pauză. Prin afară se cumpără 20 - 30 de autobuze pe an în fiecare an şi se scot din circulaţie cam tot atâtea. Deci nici să vrea primăria maşini identice nu găseşte. Cel mult să găsească maşini asemănătoare, mai ales că Citaro-urile sunt scoase rapid din circulaţie prin Germania şi Austria. Numai că fiecare oraş a avut anumite autobuze, diferă motorizările, dotările interioare, cutiile de viteză ş.a., nu mai e ca la Ikarusuri şi Dac-uri să fie toate la fel. Autobuzul pentru oraşul de munte are nişte rapoarte la cutie, ăla pentru câmpie are altele şi ăla care face curse expres de la aeroport via autostradă are alte rapoarte... d'aia la Cluj Agorele transformate în troleibuze erau din cele expres din Paris, că au omorât cutiile de viteză pe dealurile din Cluj şi au rămas cu caroseriile în stare bună. _________________ :TTT:
|
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 16:04 | |
| Si nu i-a intrebat inca nimeni de ce nu cumpara autobuze noi ? Din ce am vazut eu prin tara dar mai ales pe-afara, orasele care se respecta nu mai achizitioneaza second. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 16:07 | |
| Cine sa ii intrebe? tu ai dat deja si raspunsul pentru cazul ca ii intreaba cineva - baiazid a scris:
- orasele care se respecta nu mai achizitioneaza second.
|
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 16:09 | |
| A, acum inteleg, e un compromis in cazul in care vrem sa fie gratuitate la anumite ore...
Si totusi orasele care se respecta, au tarife mari la bilete atunci cand vorbim de mijloacele de transport in comun si nu ofera gratuitate, nici macar in scopuri politice (de a castiga primarii) |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 16:20 | |
| - baiazid a scris:
- Si totusi orasele care se respecta, au tarife mari la bilete atunci cand vorbim de mijloacele de transport in comun si nu ofera gratuitate, nici macar in scopuri politice (de a castiga primarii)
Gratuităţi totale nu dau, dar au reduceri peste reduceri, ca să nu mai vorbim că un abonament lunar costă echivalentul a vreo 25 de călătorii, nu a 40. Între timp, la noi, mai ales în oraşele mai mici, se descurajează pe cât posibil utilizarea abonamentelor în locul biletelor (pentru a mări încasările)... numai pe la noi mai vezi legitimaţie pentru abonament cu poză tip buletin şi timbru lunar, abonamente emise doar într-un loc 4 - 6 ore pe zi, abonamente pentru elevi doar în timpul anului şcolar şi doar cu nu ştiu câte acte de la şcoală (tabel nominal, cerere tip, copii după certificatul de naştere şi buletinul elevului - dacă are buletin), abonamente pe o linie/un tronson/o zonă, situaţii în care abonamentul pe linii urbane + cel pe o linie preorăşenească costă mai puţin decât abonamentul pe toate liniile urbane şi preorăşeneşti, dar nu te lasă operatorul să le cumperi separat (RATB), abonamente pe o linie care nu sunt valabile şi pe liniile cu traseu comun ş.a.. _________________ :TTT:
|
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 16:25 | |
| gratuitate = scop electoral abonament, reducere = fidelizare
Sesizati diferenta ? |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5564 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 30 Iun 2016, 16:27 | |
| RATB nu are destule autobuze si trolee trase la gard? Oricum, pana la finalul domniei Firea poate descopera DNA-ul ceva. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 01 Iul 2016, 08:42 | |
| Cine mai e patron la CDI ? In aceasta dimineata 2 insi si o tanara imparteau pliante la Gara de Vest din Ploiesti. Transfer gratuit de la Gara de Sud si Gara de Vest pana la Metro Kilometrul 6 iesirea din Ploiesti spre Brasov pentru cursele Bucuresti - Brasov - TG.Mures. Dupa 2 minute de discuti am primit un numar de telefon pentru fiecare client de Brasov 5 lei iar pentru Sighisoara si TG.Mures 10 lei problema e ca pe mine nu mai ma suna nimeni cand vine vorba sa plece undeva ca i-am invatat pe toti sa foloseasca site-urile www.regiotrans.ro si www.cfrcalatori.ro cand vine vorba de trenuri sau trenuri cu oferte. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 01 Iul 2016, 11:12 | |
| - Katalyn a scris:
- Cine mai e patron la CDI ? In aceasta dimineata 2 insi si o tanara imparteau pliante la Gara de Vest din Ploiesti. Transfer gratuit de la Gara de Sud si Gara de Vest pana la Metro Kilometrul 6 iesirea din Ploiesti spre Brasov pentru cursele Bucuresti - Brasov - TG.Mures. Dupa 2 minute de discuti am primit un numar de telefon pentru fiecare client de Brasov 5 lei iar pentru Sighisoara si TG.Mures 10 lei problema e ca pe mine nu mai ma suna nimeni cand vine vorba sa plece undeva ca i-am invatat pe toti sa foloseasca site-urile www.regiotrans.ro si www.cfrcalatori.ro cand vine vorba de trenuri sau trenuri cu oferte.
Miron Mitrea manivela |
| | | ets2oltromânia
Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4078 Data de inscriere : 15/06/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 01 Iul 2016, 15:57 | |
| controale in trafic la microbuze. http://adevarul.ro/locale/slatina/ca-n-codru-drumurile-patriei-Sofer-m-au-mai-amendat-cateva-ori-telefon-centura-obisnuit-1_577654f35ab6550cb876483f/index.html |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |