Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Despre transportul public local

In jos 
+18
tcm
Jhonyla
marius_catalin84
Nesebar
LanceR
Andrey_tm
DUAL
florin.lifticariu
Razvan Tudor
IonutCFR2009
gabrielcr
ionutz72
bogdan.perejuc
dan tm
Katalyn
Dr2005
Simply18
lapsanszkitamas
22 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 11:41

6 benzi... ca la Phenian...
Am avut nenorocul să trebuiască să mă încadrez pe banda 6 cu bicicleta. Până la urmă am aşteptat ce am aşteptat pe marginea drumului şi apoi am tăiat toate benzile, că altfel nu aveam cum. De Codul Rutier nici nu se pune problema, că nu mă lasă niciun şofer, plus că fizic nu prea e loc în unele situaţii.

Schema cu Livada Poştei:
Despre transportul public local - Pagina 3 File

Mă cam îndoiesc că e vorba de un ocol doar de 30m.

Ce voiam să spun e că niciun oraş european de dimensiunea Braşovului nu promovează mersul cu maşina personală. Dimpotrivă, se iau toate măsurile pentru descurajarea lui. La Debrecen nu mergi cu maşina prin centru... sunt nişte străduţe de abia încap 2 maşini, iar pe altele are voie doar tramvaiul (apropo, au şi tramvai şi troleibuz), la fel şi în Szeged. De fapt, ce mă mai miră, că până şi Ruse (deci Bulgaria, ţara hârburilor aduse din Germania la mâna a 7a, unde numai să nu vrei nu ai maşină, oraş extins pe principii sovietice, cu poduri, pasaje, supralărgiri şi bulevarde foarte largi) are mai multe troleibuze în traseu şi are reguli mai stricte de circulaţie în centru (parcări puţine, serviciu de ridicări, străzi relativ înguste, semafoare). Şi sunt al naibii de rentabile, mai ales că firma care le operează se cheamă Egged şi e din Israel (deci vă daţi seama că patronii ştiu cum să facă bani). Plus că toată zona centrală din Ruse e plină de verdeaţă, pe când la Braşov e beton şi piatră până în coama muntelui.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 52
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6452
Data de inscriere : 30/03/2010

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 12:35

Dr2005 a scris:
6 benzi... ca la Phenian...
Am avut nenorocul să trebuiască să mă încadrez pe banda 6 cu bicicleta. Până la urmă am aşteptat ce am aşteptat pe marginea drumului şi apoi am tăiat toate benzile, că altfel nu aveam cum. De Codul Rutier nici nu se pune problema, că nu mă lasă niciun şofer, plus că fizic nu prea e loc în unele situaţii.
Daca nu se face: de ce nu se face. Daca se face: de ce se face ca la Phenian. Trolling?
De ce nu te-ar lasa Codul Rutier? Ai linie intrerupta,poti schimba banda dupa asigurare.
Si cu bicicleta e simplu, mergi pe banda de pe margine,oricare ar fi ea pana la prima trecere de pietoni... Smile
Avantaje si dezavantaje.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 13:25

Bicicleta este vehicul, trebuie condusă pe partea carosabilă. Iar trecerile de pietoni nu sunt prea convenabil localizate, după cum se observă şi în imaginea din mesajul meu anterior. În plus, Codul Rutier dă dreptul biciclistului să se încadreze şi pe alte benzi atunci când trebuie să schimbe direcţia de mers.

La un drum de 150 km cu bicicleta, dacă te dai jos la fiecare trecere de pietoni (că nu ai voie cu bicicleta pe trecerea de pietoni)...
Şi după ce trec trecerea de pietoni, dacă e sens unic ce fac? Răspunsul legal e că merg pe trotuar, pe lângă bicicletă (că nu am voie pe trotuar să merg pe bicicletă), eventual 1 km. Păi aşa mai bine dau 3 ture de Centru Civic până mă lasă cineva să mă încadrez pe banda de stânga. Situaţia e de-a dreptul ridicolă, au creat autostrăzi şi piste de curse prin centrul Braşovului.

Am mai văzut în Sibiu situaţii din astea, cu pistă de biciclete cu linie continuă care obligă biciclistul să facă dreapta peste tot şi să descalece la trecere... eu nu am procedat aşa, ci înainte să înceapă linia continuă la banda de biciclete schimbam succesiv benzile rutiere ca să ajung pe cea de făcut stânga, apoi făceam giratoriul (cu semnalizare şi toate cele) şi mai şi rămâneam pe ultima bandă (că prima era de dreapta în intersecţia de peste 100m). Să fi auzit claxoane şi înjurături la taximetrişti şi frâne cu scârţ la ieşirea din giratoriu (că eu aveam prioritate). Dar acolo erau 2 benzi pe sens, nu 6. La 6 benzi probabil m-ar fi luat în plin.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11193
Data de inscriere : 09/10/2014

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 15:33

Tot nu te potolesti si faci din tantar armasar ai impresia ca tot ce e facut in Brasov e negativ pentru cetateni, turisti si pentru biciclisti. Ce mai cauti pe bicicleta daca nu esti in stare in centrul civic sa treci de pe banda 1 pana pe banda 6 ? Ori pedalezi ca un copil de 10 ani pe bicicleta cu ajutatoare ori vrei sa iesi in evidenta in trafic doar te-o vedea vreo ochelarista ? Daca mergi si cu masina in capitala cum mergi cu bicicleta in Brasov cred ca esti cel mai claxonat si injurat din trafic.

Cand iti revi poate mergem la Brasov sa-ti arat eu cum se se merge cu bicicleta pe cele 6 benzi fara sa te claxoneze nimeni, mai ai si atatia km in spate dar pozezi in incepator numai tu sti cum ai vrea sa arate o strada sau o pista intr-un oras pe care il visezi perfect.

Mai cauta pe net sa vezi ca acele giratori de care tu te vaiti au scazut mult numarul accidentelor din intersecti daca nu iti plac tie asta nu inseamna ca nu sunt bune sau ca se vaita restul lumi.

Si mai termina odata cu sapatul asta accepta odata cand vezi ca ai gresit nu poti fi perfect cum vrei tu sa ne arati aici, nu stau sa ma uit in urma ca sigur iti gasesc 3-4 greseli una din ele e cea cu trecerea de pietoni intre Livada si Dramatic, chiar nu vezi cat de penibil poti sa fi cautand sa le arati tuturor ca numai tu ai dreptate cand nici macar nu ai ? Accepta odata si nu te mai da in spectacol, frustrarile se trateaza altfel nu aici in public de fata cu toata lumea.

Sus In jos
gabrielcr

gabrielcr


Numarul mesajelor : 160
Varsta : 45
Localizare : Craiova
Reputatie : 4327
Data de inscriere : 01/07/2013

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 17:00

Dr2005 a scris:

Giratoriul e un semn de înapoiere urbanistică, nu are ce căuta într-un oraş. Favorizează circulaţia în viteză şi intrarea pe principiul ,,ăla mai şmecher primul". Siguranţa pietonilor e zero absolut într-o astfel de amenajare rutieră. Giratoriul se construieşte în afara României cu maxim 2 benzi, pentru reducerea vitezei. Ce e mai lat are fix efectul opus.

sunt de ceva timp in Norvegia si nu mi s-a parut ca sunt "inapoiati urbanistic" avand giratorii in oras.... Bine, aici cand vrei sa treci strada pe trecerea de pietoni, orice automobil iti va acorda prioritate. Sarantocii astia de norvegieni merg cu bicicleta in oras, incat vezi foarte putine masini aici. Si astfel la un oras de 160.000 -170.000 cum este Trondheim, sunt in jur de 50.000 biciclisti zilnic. Niste prosti domne ca nu merg cu masina 500 m sa isi cumpere tigari si apoi sa injure primaria ca nu sunt locuri de parcare destule in centru orasului. In plus transportul in comun este ireprosabil. Daca trebuie sa ajunga autobuzul la ora 13.12 va ajunge, poate intarzie maxim 1 minut.

.
Sus In jos
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11193
Data de inscriere : 09/10/2014

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 17:36

El vrea ca odata la cativa ani cand ajunge cu bicicleta in Brasov sa iasa toti biciclisti din oras si imrejurimi sa-l intampine cu paine si sare ca altfel odata ce va ajunge acasa in fata calculatorului va virusa tot mapamondul ca in Brasov nu sunt biciclisti ca pe stanga si pe dreapta de parca biciclisti din Brasov ar trebui obligati sa sa iasa pe unde trece Dr_2005. Am fost si eu cu bicicleta de nenumarate ori in Brasov dar nu m-am plimbat prin oras am fost La Iepure in Racadau, am fost la lacul Noua si gradina Zoologica, pe aleile de sub Tampa si la Pietrele lui Solomon si am urcat pe drumul vechi in Poiana si apoi am coborat pe asfalt cum o fac multi biciclisti din Brasov dar asta nu inseamna ca orasul ala nu are biciclete. Daca vreti sa vedeti un oras fara biciclete veniti la PLoiesti nu stiu daca sunt 200 de biciclisti in tot orasul din care doar vreo 70-80 ies zilnic la pedalat.

Cat despre orarul de circulatie al RAT Brasov mai bine cu tabla clasica pe stalp si hartie A4 lipita pe acea tabla decat afisaje electronice care sa dea cu virgula la canicula, fie sunt sparte cu pietre sau sunt in urma cu cateva minute. La Brasov traseul 5 daca scrie ca trebuie sa treaca prin statia y la 15:17 pai atunci trece eventual trece cu 1-2 minute mai tarziu depinde de trafic si faptul ca s-a "furat" odata o cursa nu inseamna ca se fura zilnic cum crede Dr_2005.

Eu sunt curios care oras satfisface la maxim si ofera conditi biciclistilor din Romania si ce oras din tara are un transport in comun bine pus la punct cu exceptia Alba Iulia si ce oras are strazi, intersecti, treceri de pietoni sau giratori asa cum ar trebui sa fie ca la carte. Asta vreau sa aud de la Dr_2005 ca vad ca el "detine" controlul in toate aceste domeni scratch
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 18:33

În Ploieşti, linia 30 are 220 curse pe zi. Linia 5 din Braşov, comparabilă ca utilitate (străbate tot oraşul de la un capăt la altul) cu 30 din Ploieşti are doar 137 curse. La 30 de Ploieşti îi mai adăugăm şi 87 curse de pe linia 1, care dublează parţial 30-ul (Bariera Bucureşti - Restaurant Nord). Să nu mai zic de tronsonul comun cu alte linii şi de varianta paralelă 101.

Pe când 5ul din Braşov e singur... sigur, poţi să îl faci din bucăţi (deşi de la Gara Bartolomeu la Livada Poştei ai doar diversele linii fantomă de Bartolomeu, gen 28 sau 41), dar abonamentul valabil pe o linie în Braşov nu e valabil şi pe cele cu traseu comun! Deci ori cumperi abonament general, ori aştepţi 5ul. Numai că la abonamentele generale NU se acordă reduceri pentru elevi...

Tot de dragul comparaţiei, cea mai utilizată linie, linia 2, din Sibiu are 102 curse pe zi. A doua ca utilizare, linia 1, are 90 curse, a 3a (linia 5) are 74 curse.

Şi tot de dragul comparaţiei, găsim în Szeged troleibuze Skoda 14Tr, iar Debrecen găsim ZiU-9. Asta sunt mult mai hârburi decât Ikarusurile, mult mai deschegate... vibrează, scârţâie, troncăne din toate încheieturile. O linie banală de troleu, 5, are 121 curse pe zi (link). La Debrecen, linia 1 de tramvai 128 curse (dar e dublată pe mare parte din traseu de linia 2, cu 131 curse, care are prima plecare la 3:24 (!) şi ultima la 23:38... România doar visează la un astfel de orar).
Şi Braşovul cu ce se laudă? Oraş turistic cu linia principală de autobuz cu doar 137 curse pe zi? Cu o legătură gară - centru la 10 minute în cazul fericit (oră de vârf)? Cu câteva trolee vechi de 20 de ani? Cu autobuze fără podea joasă, deşi sunt luate în 2006?

Chiar am putea lansa o dezbatere... preferaţi autobuze noi şi intervale de succedare mari (Sibiu, Braşov) sau vehicule mai vechi şi intervale de succedare bune (Cluj, Iaşi, Ploieşti)?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12455
Data de inscriere : 09/07/2009

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 18:39

La Braila, pe liniile 21 si 22 de tramvaie, nu cred ca sunt mai mult de 90 curse pe zi lucratoare. Very Happy Iar pe linia 2, unde autobuzele intra in grafic cand isi aduc aminte soferii, mai mult de 70 curse pe zi lucratoare nu cred sa fie, si asta din cauza parcului limitat de tramvaie si autobuze, multe din cele aduse din Austria la SH stau pe butuci in depoul Radu Negru in asteptarea unor vremuri mai bune. Sambata si duminica este o adevarata nebunie pentru ca trebuie asigurate si 2 tramvaie KT4D pentru linia 25 Parc Monument - Lacu Sarat
Sus In jos
Razvan Tudor
V.I.P Member
V.I.P Member
Razvan Tudor


Numarul mesajelor : 649
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5900
Data de inscriere : 10/01/2011

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 19:34

Daca tot dam exemple din alte tari, pot sa vin si eu cu un exemplu ca tot merg in fiecare an aici: Linz, Austria.

Au 3 linii de tramvai care taie orasul: 1,2,3. Acestea vin in medie cam la 7-8 min (vorbim de ore normale, nu 5 sau 23). Liniile 1 si 2 au traseu comun in proportie de aprox. 70% si deci intervalul e mai mic...4-5 min. Se ma intampla sa vina 1, apoi la 5 min sa vina 2, dupa care in 2 min sa vina iar 1 si tot asa.

Au si cateva linii de troleibuze care circula unele la 10-15 min, altele la 30 min.

Autobuzele sunt majoritare si acestea circula, atentie, unele la 15 min, altele la 30 min. Si cu toate astea nu am auzit pe nimeni sa se planga, lumea chiar e foarte multumita de transportul in comun. Au afise in fiecare statie cu linia si minutul la care vine si mai au si afisaje electronice in majoritatea statiilor care arata cate minute mai sunt pana vine linia respectiva. In general se respecta programul, intarzieri acolo 1-2 min. Populatia: putin mai mare decat cea din Szeged.

Legat de Brasov, mie ca turist chiar imi place transportul lor. Harti peste tot, orarul liniilor peste tot, ce vrei mai mult. A, ca nu poti sa ajungi din orice parte a orasului in cealalta pe unde vrei tu asta e alta treaba. Si eu chiar nu am vazut autobuze aglomerate asa cum sunt in Bucuresti de exemplu, chiar daca vin la 10-15 min.

In Bucuresti este o gluma de transport in comun. Stai uneori in statie 15 min, vine un autobuz/tramvai super plin, pentru ca in 2-3 min sa vina altul ceva mai gol. Apoi iar astepti pana se indura sfintii. Incercati linia 1, 178 ca sa va convingeti, cu toate ca mai sunt o groaza asa. Alteori unde sunt linii comune se vine in format trenulet, toate unul dupa altul, apoi pauza ceva timp. Exemplul clasic: 336.

Nu zic ca Brasovul e etalon in tara asta, dar este la ani lumina distanta de Bucuresti. Si gradul de civilizatie e altul in Brasov. Spre exemplu in Bucuresti, cand au bagat liniile de noapte, au pus afise in toate statiile cu orele la care sosesc autobuzele. Cat credeti ca au rezistat? Fix cateva zile, ca doar avem vorba: o minune nu tine mai mult de 3 zile. In Brasov eu nu am gasit pana acum foi rupte sau lipsa. Nu zic, or fi, dar eu nu am vazut.
Sus In jos
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11193
Data de inscriere : 09/10/2014

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeMier 24 Iun 2015, 20:11

Ce comparati face doctorul te ia capul. Noi vorbim de Brasov si Romania el da exemple din alte tari unde nu ajung prea multi. Vorbeam de biciclete si giratori acum o tine doar cu transportul in comun. Eu stiu ca iti place la nebunie ce se intampla in Ploiesti insa orasul asta nu e acoperit in totalitate de transportul in comun desi strazile permit acest lucru. E frumos daca vreau sa ajung dintr-un colt al orasului in altul ca trebuie sa schimb 2 trasee deci 2 bilete plus cele 8 minute pe jos de la Tache Ionescu la Armoniei in vreme ce la Brasov exista acele trasee cu una doua curse pe ora care ma scuteste de un bilet si de cele 8 minute de mers pe jos, e frumos ca doctorul vorbeste de Ploiesti si Brasov ca si cum ar locui acolo, traieste din amintirile din ani trecuti cand a fost el si a vazut ochii lui. Ia vezi tu doctore din capetele traseului 5 din Brasov ce alte trasee mai pleaca si cat din traseu este dublat "ajutat" de celelalte trasee ca daca aplicam stilul de la Ratp Ploiesti cu exemplul dat de tine si anulam restul traseelor sigur facem 5-ul din Brasov sa bata oricand 30-ul din Ploiesti la numarul de curse. Si lasa naibi odata traseul 4 ca ala vine din centru in schimb la gara ajung destule trasee din celelate colturi ale orasului nu ai cum sa intelegi transportul din Brasov sau Ploiesti bazandu-te pe ce vezi in cateva ore odata la cativa ani. Traseul 30 din Ploiesti daca nu erau cele 2 licee si Universitatea toate 3 in acelasi loc azi nu mai era atat de populat cu grafice de 4-5 minute. Cand eram elev la liceu si ieseam la 19 nimeni nu prindea loc in primele 5 30-uri ca veneau pline de la UPG cu studenti ajunsesem sa mergem pana la Sud pe jos si vorba aia ieseau cele 2 licee in acelasi interval cu Universitatea, dupa multi ani i-au dus capul sa dubleze traseul la orele de varf cu 604 Hipodrom-Hale Coreco dar tu vorbesti de Ploiesti de parca tu ai locui aici si eu in Bucuresti la fel si de Brasov vorbesti ce ai vazut in 2 zile in 9 ani restul ce vezi ca se scrie pe site-uri care se numesc forumuri.

Nu esti in masura sa vorbesti despre ce se intampla la Ploiesti unde ai fost de cateva ori iar eu stau aici de peste 25 ani si folosesc transportul in comun cel putin odata la 2 zile.

Ca spuneai de giratorii vezi ca si in Spania sunt destule, mult mai multe decat in Romania si aia sigur nu sunt mai inapoiati ca noi.

Uita-te de curiozitate la harta oraselor Brasov si Ploiesti si vezi unde exista transport in comun in tot orasul si unde exista doar in 3/4 din oras si cu 6 trasee inghesuite pe acelasi bulevard, exact ce iti place tie sa vina in stilul trenuletz ca la Bucuresti, macar de veneau cu destinati diferite dar cand toate au acelasi capat e un mare semn de intrebare.

Mai urlai acum ceva ani pe diferite site-uri impreuna cu alti de prin alte orase ca vrei troleibuz pe traseul 2 din Ploiesti care acum a ajuns sa fie facut numai cu bmc-uri de 70 locuri, cand iti spune lumea ca transportul in comun e intr-o continua scadere sari in sus ca de ce ne permitem noi sa-ti dam tie peste nas, ca tu sti mai multe din fata calculatorului decat ce vad ochii mei de o viata in Ploiesti.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeVin 26 Iun 2015, 17:58

Hai să vedem exemple din Braşov. Liniile 4 şi 51. Ambele merg de la gară în centru, numai că 51 nu opreşte la Livada Poştei (de ce ar opri un autobuz în cel mai aglomerat cap de linie din Braşov? Ce, braşovenii nu pot merge pe jos? N-au bani de maşini?).

Linia 4 - http://www.ratbv.ro/route/4/retour/timetable/
Linia 51 - http://www.ratbv.ro/route/34/retour/timetable/

Nu există absolut nicio corelare între cele 2, uneori merg în trenuleţ şi 10 minute nu mai vine nimic. Nici între 5 şi 17 nu e corelare, nici între 23 şi 23b, ca să nu mai vorbim de diversele linii fantomă gen 15 (care străbate un mare... nimic, o bucată de câmp unde era cândva Tractorul Braşov), 25, 37 (în 2006 venea la 10 minute, acum e un BMC pe oră, două BMCuri la ore de vârf), 17b (linie oarecum turistică, doar că în week-end are doar 6 curse pe zi), liniile de troleibuz (cu excepţia liniei 8 ), ,,extraordinara" linie 5M. Fiecare după cum votează, ăia din Schei şi de pe linia lui 37 nu au votat cu cine trebuie, deci i-a ars.
La liniile cu intervale mari de succedare nu există nicio logică la stabilirea orarului... exemplu: http://www.ratbv.ro/route/3/tour/timetable/
Păi ba vine la şi 3 minute, ba la fix, ba la şi 5, ba la şi 55, ba la şi 58. Păi era greu, se pierdeau atâtea minute dacă venea la fix în fiecare oră? Era şi uşor de ţinut minte pentru călători, care puteau să îşi planifice mai bine călătoria şi poate nu ar mai fi cărat aer. Pentru varză cu carne merită studiat şi programul liniei 2 - http://www.ratbv.ro/route/2/tour/timetable/

Iată şi orarul liniei 20 spre Poiana Braşov... linie turistică, taxată la suprapreţ - http://www.ratbv.ro/route/18/tour/timetable/ Măcar la asta le-a ieşit cât de cât orarul cu autobuze la fix şi la şi 30. Dar un autobuz pe oră spre Poiana Braşov? Nu-i de mirare că se urcă lumea din staţia de coborâre şi autobuzul întoarce pe linie continuă şi nu mai merge în staţia de urcare.

Iată acum un exemplu din Linz, că tot s-a vorbit de el în mesajele anterioare. Observaţi că liniile 1 şi 2 se dublează pe tronsonul cel mai aglomerat, aşa că intervalul e de 4 - 5 minute. Se mai vede şi vagonul care se retrage la depou, singurul care strică cadenţarea, dar care are şi el un orar bine definit şi opreşte în staţii (la Braşov nu se iau călători pe cursele de retragere, iar la prânz se schimbă şi şoferul şi autobuzul/troleibuzul):
Despre transportul public local - Pagina 3 8vw3o6

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeVin 26 Iun 2015, 18:17

kerpeten ali a scris:
Si lasa naibi odata  traseul 4 ca ala vine din centru in schimb la gara ajung destule trasee din celelate colturi ale orasului

Şi câte din traseele astea au un interval decent? Din Noua, de exemplu, ai 35. Vine la 30 de minute, deci mai bine mergi cu 17 şi 8... dar stai, că 17 NU opreşte la Saturn, deci nu ai cum.

32 din Livada Poştei, alt cartier mare, vine la 20 minute. 23b de la Stadionul Municipal, tot la 20 minute. Restul - 11, 23b, 37, 40, 17b, 34, 34b, 45, 29 vin, în cel mai fericit caz, la 30 de minute (bine, 17b şi 45 au câteva curse pe zi). Practic, mare parte din legăturile cu gara se fac cu 4 şi 8, eventual cu 32, 35 şi 23, restul sunt doar de umplutură pentru cine are abonament general şi se nimereşte prin staţie. E drept, dau bine pe hartă, dar dacă te uiţi la orare, te iei cu mâinile de cap. Practic, tot transportul din Braşov se ţine în 1, 4, 5, 6, 8, 17, 20, 22, 28, 31, 32, 35, 36, 40, 50 + 2, 7, 9, 14, 21, 23b, 34, 37, 41 ca linii secundare. Restul liniilor, dacă s-ar desfiinţa mâine, nu ar plânge nimeni după ele. Iar autobuzele astfel obţinute ar genera venituri mai mari dacă ar fi introduse pe liniile menţionate mai sus.
Cu mici modificări chiar s-ar putea reduce numărul liniilor de mai sus. De exemplu unite 5 şi 17 (ceea ce ar putea crea premisele pentru o linie de troleibuz sau chiar tramvai, numărul de călători ar justifica astfel de investiţii; ar fi o coloană vertebrală a oraşului, o linie pe care s-ar putea asigura un interval de succedare de 2 - 3 minute la orele de vârf), 4 cu 50, 36 cu 9 (doar din motiv de eficientizare a parcului).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11193
Data de inscriere : 09/10/2014

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeDum 28 Iun 2015, 17:08

@Dr_2005 ia harta Romaniei in fata si schimba Livada Postei cu Ploiesti Sud si statia Biserica Neagra cu Ploiesti Vest la exemplul dat de tine la traseul 4 cu 51. Daca ar fi fost dupa tine cand au avut loc lucrarile la M1000 ai fi dublat si modernizat si urmatorul sector Brazi-Ghighiu-Dambu-Ploiesti.Sud-Ploiesti.Vest doar ca sa nu mai foloseasca cei din Moldova traseul 2 si sa aibe tren direct din Sud spre Ardeal si invers.

Exemplu : Toate trenurile spre Brasov sa circule pe ruta Buc.Nord-Brazi-Ghighiu-Dambu-PL.Sud-PL.Vest si mai departe ruta spre Brasov cu oprire la PL.Sud si PL.Vest asa si cu traseul 51, cine vrea sa ajunga la Piata Uniri, Invatatorilor si Pietrele Lui Solomon are 51 cine vrea Livada are traseul 4 ca nu sunt corelate asta e treaba celor de la RAT Brasov.

Ce linie turistica vezi tu la traseul 17b ? Ca doar bucata de la Darste si pana la capat mai sunt doar 4 stati, ti se pare ca pe zona respectiva sunt blocuri cu 10 etaje sa circule mai des ?

Din Noua la fel te stresezi degeaba graficele sunt facute si adaptate cerintelor traficului ca doar de aia sunt specialisti care lucreaza acolo. Ai din Noua catre Livada Postei, Gara Centrala si Triaj ce vrei mai mult si asa 17-le e destul de lung tu oi vrea acuma traseu catre Pietrele Lui Solomon, Bartolomeu si Rulmentul ? Bine bagam inca 3 trasee apoi esti iarasi nemultumit de orarul de circulatie ca de ce circula 1 pe ora, pai daca de atat sunt calatori ?

Acelasi exemplu il ai si cu Valea Cetati ai trasee catre 6-7 destinati diferite daca aplicam stilul tau lasam 2 care sa circule mai des si ce facem cu ceilalti calatori care de bine de rau foloseau traseul direct odata pe ora, cum spuneai tu nu poti sa mergi cu abonament pe 31 pe 32 ca nu e valabil tronsonul comun cum e la Ploiesti.

Despre trase, grafice si modul cum isi impart alte regi materialul rulant e problema lor nu ai cum sa intelegi tu transportul in comun din Brasov pe baza la 2 vizite in 8 ani, e ca si cum m-as duce eu maine la TG.Mures m-as da cu Silentina si nici nu ajung bine acasa ca si incep sa spamez internetul cu mesaje dure la adresa celor de la Silentina iar apoi imediat vor sari baieti sa-mi spuna de unde sti despre TG.Mures cum se face transportul pe baza celor cateva ore cat ai stat aici ?

Asa si cu tine, tu nu vrei sa intelegi, ti-am spus de 1.000 de ori nimeni nu se ia de tine degeaba, nimeni nu vrea sa-ti faca imagine rea dar frate unde nu ai dreptate ori acepti si recunosti ori te retragi nu scormoni aiurea sa te dai in spectacol ca tu le sti pe toate, pentru ca nu s-a nascut inca nimeni care sa le stie pe toate. Tu nu vezi ca eu nu vorbesc decat despre Ploiesti ca aici locuiesc de cand ma stiu si vi tu sa-mi dai lecti despre transportul in comun de la mine din oras unde il folosesc cel putin odata la 2 zile ? Sau de Brasov unde imi permit sa te contrazic ca vorba aia am fost poate de 30 ori de mai multe ori decat tine la Braosv. M-ai vazut pe mine ca vorbesc de alte orase unde am fost doar cateva ore sau zile ? Ti-as multumi daca ne-ai tine la curent cu RATB ca acolo te pricepi dar nu te mai baga peste alte orase ca nu-ti convine tie de exemplu ca nu ai traseu direct de la Gara la Pietrele lui Solomon sau de la Gara la Poiana Brasov asa nici mie nu-mi convine treaba asta sau ca la Ploiesti cei din Mihai Bravu nu au traseu direct spre Hipodrom astea sunt problemele celor care conduc acele regi nu putem noi sa ne dam cu parerea la nesfarsit ca aia e buna ca aia nu e buna.

Ai gresit la faza cu trecerile de pieton, ai gresit la faza cu Centura Brasov, ai zis ca daca avem giratori suntem inapoiati dar nu ai recunoscut deloc ai tot cautat sa vi cu replici de aia multi nu se mai obosesc sa-si piarda timpul sa-ti explice sau sa expuna variantele lor pentru ca ei stiu ca totul e in zadar.


Nu-ti place cum e la RAT Brasov dar vad ca-ti place de minune cum e la TCE Ploiesti 8 trasee importante si alea suprapuse si peste 40% din oras nu are transport in comun trebuie sa mergem pe jos peste 10 minute pana la prima statie ca la Ploiesti autobuzele circula doar pe strazi cu 4 benzi sau bulevarde.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeDum 28 Iun 2015, 18:10

kerpeten_ali a scris:
Acelasi exemplu il ai si cu Valea Cetati ai trasee catre 6-7 destinati diferite daca aplicam stilul tau lasam 2 care sa circule mai des si ce facem cu ceilalti calatori care de bine de rau foloseau traseul direct odata pe ora, cum spuneai tu nu poti sa mergi cu abonament pe 31 pe 32 ca nu e valabil tronsonul comun cum e la Ploiesti.

Din Valea Cetăţii nu ai 6 - 7 trasee, ai doar 30, 31, 32, 33.
30 merge în câmpul de la Rulmentul şi vine o dată la 30 minute... iar minutele alea nici măcar nu sunt la fel în fiecare oră.
31 duce tot greul şi merge spre Livada Poştei.
32 merge la gară şi din 2005 până acum şi-au tot bătut joc de el.
33 e o glumă proastă... două zone apropiate - Valea Cetăţii şi Roman + Saturn nu au nicio legătură! Singura soluţie e să mergi cu 31/32 până la Spitalul Judeţean şi să iei 5-ul de acolo (că 17 nu are staţie la Saturn!). Dacă vrei la Saturn mai trebuie şi să treci giratoriul de la Saturn, mai mare plăcerea să faci asta ca pieton, fără semafoare şi cu traficul care vine în viteză de pe ,,autostrada" dinspre Valea Prahovei.
Nu mai zic că există o ditamai zonă comercială pe Cal. Bucureşti... la care ajunge doar 17 (şi gluma 17b + 21 şi 35). A existat cândva o tentativă de a uni linia 17b cu 33 (17b de atunci mergea Roman - Noua, după aia a apărut 17b Saturn - Timişu de Sus, după aia şi-au dat seama că au două linii 17b şi au desfiinţat-o pe prima). Rezultatul a fost nul, pentru că 17b avea vreo 5 curse pe zi, numai în zilele lucrătoare. Actualul 17b e o glumă proastă, o linie făcută de dragul de a o face. Actualul 33 ar fi o rută bună pentru plimbat vreo 3 BMC-uri, la 15 minute între ele.

Dacă abonamentele pe o linie ar fi valabile şi pe liniile cu traseu comun, nu ar mai folosi nimeni autobuze şi troleibuze care vin o dată pe oră. Ulterior, s-ar constata că liniile alea merg goale şi s-ar desfiinţa. Practic, ele sunt ţinute în viaţă strict din cauza acestei aberaţii cu abonamentele.

kerpeten ali a scris:
Ai gresit la faza cu trecerile de pieton
Ia uite-te tu cu câteva mesaje înainte, că am pus o poză din satelit cu zona Livada Poştei. Te invit să studiezi mai cu atenţie intersecţiile. Îţi mai dau câteva exemple:
- giratoriu Saturn: are treceri de pietoni doar pe 3 laturi, lipseşte fix cea dintre zonele cu blocuri
- intersecţie Saturn cu Neptun: nici măcar nu ai trecere de pietoni pe dreapta drumului, trebuie să mergi 50 m pe str. neptun ca să poţi traversa
- giratorii Gemenii: te las pe tine să calculezi cât ocoleşti, mai ales că trebuie să o tai prin parcarea Kaufland (asta ca pieton... PRIN PARCARE, pe unde mai circulă şi maşini)
- giratoriu Hărmanului cu Gării: şi aici ocoleşti minim 100m (50 + 50) ca să traversezi legal

Şi ceva mai de detaliu: giratoriu Gară
- ca să ajungi de la gară la blocul cu agenţia loto, ai de mers fix 240 m. Drumul direct, ante-giratoriu avea 150 m. Deci + 90 m, că mersul pe jos face piciorul frumos
- traversarea Bd. Victoriei legal: 240 m. Distanţa înainte să se facă giratoriul: 60 m. Deci + 180 m. Dacă mergi în baston, ai bagaje sau cărucior cu copil, îţi ia un sfert de oră toată tărăşenia asta.

Şi încă una: giratoriu Griviţei cu 13 Decembrie:
- 13 Decembrie spre centru: 285 m faţă de 123 m înainte să se facă giratoriul
- 13 Decembrie spre Gării: 138 m faţă de 55 m înainte să se facă giratoriul
- Griviţei spre Centrul Civic: 127 m faţă de 44 m înainte
- Griviţei spre Aurel Vlaicu: 147 m faţă de 60 m înainte

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11193
Data de inscriere : 09/10/2014

Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitimeDum 28 Iun 2015, 18:40

Discutia a inceput de la transportul in comun, acum o dai in siguranta circulatiei si codul rutier. Ai vazut ca ai gresit si la Centura Brasov dar tot ce vrei spui. Vezi ca de la Valea Cetati ai mai multe trasee nu doar cele 4 enumerate de tine. Nu se plange un oras intreg de situatia de acolo sau cei care merg in vizita cat de plangi tu, dat tu de plangi de multe in general. Vezi ca eu nu sunt Karpaty sa stau dupa tine noaptea tarziu sau dimineata devreme sa-ti raspund la fiecare postare. Accepta realitatea care oricum nu te afecteaza pe tine cu nimic situatia de la Brasov si nu mai fi gica contra tot timpul, nu mai irosi timpul cautand replici in care nu poti demonstra nimic atata timp cat TU nu cunosti situatia de acolo.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Despre transportul public local - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Despre transportul public local   Despre transportul public local - Pagina 3 Icon_minitime

Sus In jos
 
Despre transportul public local
Sus 
Pagina 3 din 10Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)
» Regiunil de dezvoltare si transportul feroviar
» Transportul interurban auto de calatori in zona Husi
» INTAMPLARI, PATANII, PERIPETII...
» Poze cu mijloace de transport in comun

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: