Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22372 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Despre transportul public local Joi 16 Iul 2015, 17:44
Asta fac oamenii destepti cand un vehicul e vechi, asa trebuie sa facem si noi cu tatrele naoastre dar si cu malaxele, asta e solutia perfecta, cand un vehicul e vechi se caseaza si se inlocuieste cu altul nou, nu se tine in circulatie 1000 de ani, lumea evolueaza, se modernizeaza, doar noi stam pe loc.
_________________
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6534 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: Despre transportul public local Joi 16 Iul 2015, 18:12
nu arata rau e hybrid circula din 2010 la americani avand loc si pentru biciclete
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Despre transportul public local Joi 16 Iul 2015, 18:35
Casarea Tatrelor a fost ţeapa vieţii pentru regia din Dressden... la ei casarea costă mai mult decât face (colectare selectivă, reciclare), ulterior au vândut vagoanele în România, Kazahstan şi prin alte părţi. Plus că cei de la Craiova şi Oradea au vrut să cumpere piese şi ăştia nu au mai avut ce să le vândă... Alţii (de ex. Magdeburg, Berlin, Potsdam) doar le-au retras... şi au ajuns să le bage din nou în circulaţie din cauza ,,calităţii" vehiculelor noi.
Bun, să trecem peste asta, dacă le casăm, ce punem în loc? Până acum, majoritatea regiilor de stat de la noi, când făceau înlocuiri de parc, înlocuiau tot. Rezultatul a fost dezastruos... Citaro-urile nu se puteau ţine de program, metrourile BM au făcut praf şina, iar vagoanele Pesa de la Cluj nu aveau roţile profilate corespunzător. Prin afară s-a preferat să se cumpere loturi mai mici, pe perioada mai multor ani. Iar în caz că un lot dădea chix, imediat apăreau vechile vehicule la traseu, că nu se aruncau să le taie din prima, vezi cazul tramvaielor Combino din Potsdam (după primele livrări au reziliat contractul şi au făcut RK la Tatre), Berna (au circulat Be8/8-urile 3 ani în plus) sau Budapesta (după modernizarea liniilor 4 şi 6 s-a circulat cu Ganz-uri în dublă tracţiune, că combinele stăteau la gard). La Muenchen trebuiau retrase vagoanele Rathgeber P3.16 (produse între 1966 şi 1968). Termenul s-a tot amânat, pentru că Varioban-urile au tot dat defectări. Ultimul termen a fost ianuarie 2015, dar nu ştiu dacă a şi fost respectat. Din păcate, UE obligă ca toate vehiculele să fie cu podea joasă (un moft, un procent de 50% era arhi-suficient), cu scopul clar de a da de lucru unor companii (că sunt doar câţiva producători care pupă contracte... MAN, Mercedes, Irisbus, Volvo la autobuze, Skoda la troleibuze şi Siemens, Alstom şi Bombardier; restul prinde fărâmiţe din ce nu pot primii).
Pe când la noi... Galaţiul a stat mult timp cu doar 3 troleibuze, pe motiv că Dacurile au făcut norma de casare... aşa că le-au casat şi gata. La fel au procedat şi la autobuze, iar acum se plâng că nu au cu ce să facă transport, spre bucuria maxi-taximetriştilor.
Subiect: Re: Despre transportul public local Joi 16 Iul 2015, 23:39
Karpaty degeaba vrei sa casezi toate vehiculele vechi. Ce ar mai circula?De exemplu casezi de la RATB toate Tatrele sau VxA-urile.Ramai cu cateva Bucur LF si cateva modernizari de tare. Ce pui in loc? Sau in Oradea casezi 47 de Tatra T4D cu remorci si 10 KT4D sau cate mai sunt si ramai cu 10 Siemens ULF. Nici acum ca este o singura linie de tramvai pe durata lucrarilor din centru nu ar face fata , dar cand sunt 5 linii? Si exemplele pot continua:la Arad ramai cu 6 Imperio la Cluj cu 6 Pesa Swing , la Iasi cu un GT4 modernizat si la Timisoara cu doua Wegmann-uri modernizate. In Galati , Craiova , Ploiesti , Botosani , Braila nu ar mai exista deloc tramvaie. Or fi batrane Tatrele , dar ele duc greul in 8 orase din cele 11 mentinate mai sus.Cu un pic de intretinere cred ca multe ar mai putea circula de acum inainte inca atatia ani cat au circulat pana acum. Nu stiu daca unul nou va rezista 15-20 de ani. PS: Si in tari cu mult mai avansate decat Romania mai circula vechituri , chiar si la nemti.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22372 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Despre transportul public local Joi 16 Iul 2015, 23:58
Cumperi altele noi si moderne, cu asta se inlocuiesc vechiturile, ca si o masina, nu o ti toata viata, o schimbi dupa un anumit timp cu alta noua, mai moderna, mai buna , mai adapatata timpului in care traiesti nu mergi cu trabantul lui tataie toata viata. Orice vehicul are o durata de viata, dar na, in fine...............
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 01:35
Masina o cumperi DACA ai bani si iti permiti sa o si intretii (combustibil , reparatii , taxe etc.).Legat de masini/soferie : mi-a trebuit vreo 6 luni sa imi adun bani de o amarata scoala de soferi desi incerc sa adun bani cat de cat , nu fumez sau nu dau banii pe prostii. Am calaculat ca la salarul pe care il am mi-ar trebui minim vreo 3-5 ani sa platesc o masina noua si vreo 15-20 de un apartament.Asa ca gandeste-te si la scara mai mare , unii baga bani cu duimu in buzunare (politicieni etc.) si CFR-ul sau companiile de stat primesc cu pipeta poate deabia isi intretin ce au de unde sa cumpere si ceva mai nou?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 09:21
Preţurile la vehicule şi carburanţi sunt umflate cu pompa, mai ales la maşinile comerciale (camioane, autobuze, trenuri ş.a.). De ce? Pă simplu, producători au grupuri de lobby puternice pe la Bruxelles, care vin cu tot felul de reglementări care de care mai absurde, care să te facă să înlocuieşti parcul o dată la 4 - 5, maxim 10 ani. Şi dacă nu vrei, vine tanti Angela şi pur şi simplu îţi interzice accesul în localităţi (da, în Germania nu ai voie sî intri în oraşe cu motoare diesel sub Euro 2 şi în centru cu sub Euro 4), deci te lasă fără obiectu' muncii. Aşa se face ,,modernizarea" în Europa, dacă nu v-aţi prins. E simplu şi ieftin să mituieşti câţiva euro-parlamentari care să dea apoi o directivă care să-ţi omoare concurenţa.
Sper că vă daţi şi voi seama că e o tâmpenie. Cu ~ 15.000 euro poţi să aduci la zi orice tramvai vechi... tăblărie, chopper, boghiuri, salon, iar remorcile B4D poţi să le faci şi cu podea joasă în mijloc. Simplu, ieftin şi eficient, ca să nu mai zic că dai de lucru celor din ţara ta, nu lui Fritz, Francois şi Julio. Exemplu: http://transport-in-comun.ro/forum/viewtopic.php?f=43&t=274 Ceva similar se face şi la Ploieşti.
Apropo, ştiaţi că electronica de pe tramvaiele din Viena şi Graz e făcută la Craiova? Păi dacă nici măcar austriecii nu îşi iau 1000 de tramvaie noi...
_________________ :TTT:
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11172 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 09:31
Ikarus arata bine la exterior, arata a ceva vechi care si-a facut treaba dar trebuie sa plece in alta lume. Comparatile cu autobuzele Ikarus din orase din tari mai civilizate nu-si au rostul am mai zis de ce, totul tine de starea drumurilor, de modul cum sunt intretinute si reparate si de mai multi factori.
Sa fim seriosi noi comparam un mercedes din Germania cu mercedesul lui Vasile din satul Placinteni judetul Galati unde nu are asfalt ? Asa si cu comparatile cu alte orase. Tot ce e vechi trebuie casat, 2-3 bucati pastrate pentru muzee restul fier vechi si achizitie de ceva nou si bun cu toate dotarile demne de secolul in care traim. Nu e posibil ca uni sa aibe numai autobuze noi, hidramate, aer conditionat, podea joasa, rampa ptr handicap toate conditile si alti autobuze din evul mediu. Astept cu nerabdare terminarea lucarilor la tramvai in Ploiesti caci cu aceasta ocazie cel putin 10 Ikarus vor face cunostinta cu autogenul pe langa cele 8 deja in conservare care efectiv nu mai au cum sa le repare.
Municipiu, resedinta de judet cu jafuri prin centrul orasului si aglomerate unde s-a mai vazut ? In ce oras din tara asta s-a mai vazut ca pe temperaturi de peste 32 grade ( afara ) sa trimiti pe trasee importante jafuri care nu le merg trapele si nici geamuri sa le deschizi nu au.
Dr2005 o bagi mereu pe aia cu gratuitatea dar cei care nu au gratis ? Cei care vin din afara orasului nu au parte de acelasi tratament ? Dar inainte sa inceapa lucrarile la tramvai si sa vina cele 10 MAN-uri hidramate nu tot cu jafurile astea mergeam ?
Prefer de 1.000 ori unul din cele 2 DAC-uri UDM 112 care mai circula la Ploiesti, cel putin astea sunt romanesti nu unguresti, timpi de parcurs pe traseul 104 sunt egali cu timpi scosi de unguri.
Cand ma uit la alte orase din tara ce material rulant au la transportul in comun ma ia durerile de cap cand vad ce cicula in Ploiesti tocmai prin centrul orasului.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6965 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 11:51
kerpeten ali a scris:
Municipiu, resedinta de judet cu jafuri prin centrul orasului si aglomerate unde s-a mai vazut ? In ce oras din tara asta s-a mai vazut ca pe temperaturi de peste 32 grade ( afara ) sa trimiti pe trasee importante jafuri care nu le merg trapele si nici geamuri sa le deschizi nu au. Cand ma uit la alte orase din tara ce material rulant au la transportul in comun ma ia durerile de cap cand vad ce cicula in Ploiesti tocmai prin centrul orasului.
În orașul Galați, municipiu reședință de județ, pe temperaturi de 40 de grade au fost scoase la traseu autobuze luate SH din Olanda (decente, nu iau foc așa des în trafic ca cele albe din 99) care nu aveau NICIUN geam, erau perfect etanșe, iar trapele nu erau deschise în direcția mersului, ci invers, astfel încât nu intra absolut deloc aer. Într-un final, s-au deșteptat cretinii de la autobază și au modificat geamurile autobuzelor, astfel încât acum au 2 sau 4 gemulețe mici care se deschid. În orașul Galați, avem troleibuze care la propriu se descompun în mers, și nu exagerez cu nimic, eram în el când i-a căzut o bucată din plafon, lângă ușa din mijloc. Autobuzele *noi*, SH din 2003, abia introduse în circulație, sunt și mai bune, cel puțin 2 au luat foc în trafic, iar unul din ele e așa căzut încât are o crăpătură de 20 de cm în acoperiș, iar sub ea o găleată imensă ca să nu se inunde.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11172 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 12:01
Alea nu-s autobuze si nici troleibuze marca MAZ. Aia e direct spalare de bani si atentat la buzunarul cetatenilor contribuitori la bugetul local si nu in ultimul rand atentat la siguranta calatorilor.
Pana si Targovistea are MAN/Mercedes/Neoplan hidramate luate la sh decat MAZ-uri noi. Nu mai stiu pe ce site citisem ca la TG.Mures a cazut primul MAZ dupa numai 3-4 ani de exploatare, adica nu mai aveau ce sa-i faca si l-au casat sau ceva de genul. Cum naiba autobuz nou dupa 3 ani de zile sa nu mai poata fi reparat ? Pan DAC-urile noastre au fost muncite pe drumuri proaste si pline de nici usile nu se inchideau si asta nou dupa 3 ani si-a dat duhul ?
La Brasov am avut ocazia sa merg cu MAZ-urile nu sunt eu expert in autobuze dar mi-au placut geamurile alea mari care se pot deschide, nu sunt rele nici in trafic ca sunt ele ieftine si proaste e cu totul altceva.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6965 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 16:50
Numarul mesajelor : 1218 Varsta : 29 Localizare : Orasul trandafirilor Reputatie : 5770 Data de inscriere : 21/07/2012
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 18:04
kerpeten ali a scris:
Nu mai stiu pe ce site citisem ca la TG.Mures a cazut primul MAZ dupa numai 3-4 ani de exploatare, adica nu mai aveau ce sa-i faca si l-au casat sau ceva de genul. Cum naiba autobuz nou dupa 3 ani de zile sa nu mai poata fi reparat
57le MS10TCX motorul s-a gripat, acum circula bine mersi titular pe 23
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 18:15
La Sibiu a crăpat M862 după un an şi un pic de funcţionare, prin 2006. L-au reparat (a se citit cârpit) în 2009, ei ştiu cum. La Constanţa au luat foc două MAZuri în 2002, imediat după achiziţie. Unul nu a mai fost reparat (că nu mai aveau ce), dar fiind în leasing, l-au ţinut până în 2010 în fundul autobazei, că nu aveau voie să-l caseze.
_________________ :TTT:
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11172 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 19:16
Deci sa inteleg ca la Constanta a fost casat primul MAZ din Romania ? Cat a fost exploatat ?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Despre transportul public local Vin 17 Iul 2015, 19:45
Vreo 2 luni, până a luat foc. După aia l-au ţinut în garaj că nu au avut voie să îl taie. Cine ştie, poate şi acum o mai fi acolo.