|
| Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 | |
|
+17laurentzu cfr500 CalinIonMihai tudorstr44 ets2oltromânia Adirmvl AeroX cardinal Dr2005 mtk Cipri Andrei Neculai Adrian78 dan tm Vitosa cristi_tgv Luna IonutCFR2009 21 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 10:15 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Juma de milion unde ? Poate la capsuni, sparanghel si scos de cartofi in Spania, Italia, Germania
ai ramas blocat in stereotipe eu nu stiu pe nimeni din oras sa faca asta judecand dupa aglomeratia din Galati, cred ca sunt vreo 300 mii normal ca multi nu au domiciliul aici, si nu multi merg cu trenul. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 10:36 | |
| - cardinal a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- Juma de milion unde ? Poate la capsuni, sparanghel si scos de cartofi in Spania, Italia, Germania
ai ramas blocat in stereotipe eu nu stiu pe nimeni din oras sa faca asta
judecand dupa aglomeratia din Galati, cred ca sunt vreo 300 mii normal ca multi nu au domiciliul aici, si nu multi merg cu trenul.
Pai cine vrei sa mearga cu trenul daca sunt puse doar pentru ceferistii din regionala sa mearga singuri in vagonul etajat. R 7366 pleaca la 15:25 din Galati, urmatorul abia la 19:50... Cu astfel de orar pt naveta, logic ca aleg toti altceva, mai putin trenul... R 7367 Faurei 16:18 - Braila 17:21 - Galati 18:02 (tot pentru schimbul personalului CFR din statii) In rest, oferta regionalei Galati abunda de IR si IC... parca ar fi Clujul pe aici, plin de IT-sti cu peste mia de euro |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 11:36 | |
| Eu sunt plecat de aproape 14 ani din Galati si pot spune ca e sensibil mai putina lume pe strada comparativ cu anii 2000. Paradoxal insa, sunt mult mai multe masini pe strada. Chiar mergeam acum o saptamana pe Domneasca de la Brico catre centru si mi se parea destul de pustiu pentru o seara de week-end. Ma uit si la populatia in sine: ai multi elevi, pana in 18-19 ani, apoi pe cei peste 60 de ani; populatia intre aceste praguri de varsta este destul de slab reprezentata comparativ cu Bucurestiul.
Chiar era o statistica acum cativa ani care spunea ca Galatiul a pierdut cam 70 de mii de oameni in ultimii 15 ani. Acum nu stiu pe ce se bazeaza statistica respectiva: ca daca se bazeaza pe Evidenta Populatiei si cate carti de identitate sunt pe zona Gl, atunci situatia e mult mai nasoala, caci multi dintre cei care au plecat in alte orase sau in afara inca mai au buletinul de Gl, si eu mi l-am pastrat pana prin 2017.
Asta e, din pacate zona Gl-Br este cam moarta dpdv economic comparativ cu perioada comunista si cu primele 10 orase din tara. Chiar si Constanta e intr-o situatie asemanatoare, daca nu ar fi Portul si turismul, nu prea ai avea ce face pe acolo. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| | | | cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 12:17 | |
| chiar acum, nu mai sunt locuri nici la IR 1575, nici la IC 571. prea mare aglomeratia |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 12:32 | |
| - cardinal a scris:
crezi ca IT istii de Cluj se plimba cu trenul ?
Da. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 12:37 | |
| - cardinal a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- In rest, oferta regionalei Galati abunda de IR si IC... parca ar fi Clujul pe aici, plin de IT-sti cu peste mia de euro
crezi ca IT istii de Cluj se plimba cu trenul ? care e scopul sa faci mii de euroi, daca nu ai o masina tare cu care sa te lauzi ?! Daca ai oferi trenuri decente i-ai vedea si in trenuri. Mai des prin Romania. Dar unde si cat timp sa-i plimbi? 9-10 ore la Bucuresti? In saloane inghesuite si zdrentarite in care nu merge nimic ca lumea? Fara servicii restaurant serioase? Nu toti investesc in masini de ochii altora, poate chiar nu agreeaza sofatul si le place sa se relaxeze pe drum sau sa se concentreze tot pe laptop-uri, sa faca ceva in paralel. Mai degraba ii vezi in aeroporturi sau in taxi, metrou (nu la Cluj ), etc. Stai linistit ca masini tari au si unii care nici 8 clase n-au terminat si abia stiu sa-si scrie numele pe hartie. Asemenea succes in viata merge aratat in satul ala indepartat unde se aude doar maneaua la maxim si unde n-ajunge oricum transportul public decat de luni pana vineri dimineata si seara. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 13:01 | |
| - cardinal a scris:
- crezi ca IT istii de Cluj se plimba cu trenul ? care e scopul sa faci mii de euroi, daca nu ai o masina tare cu care sa te lauzi ?!
Nu stiu IT-istii clujeni cum sunt, insa cei din Bucuresti au depasit demult momentul la care sa se mai laude cu masina din dotare, ba chiar stiu multi care pun pe plafon biciclete mai scumpe decat masina de dedesubt cand vin la ture. Sau au mii de euro salariu si pe Valea Prahovei sau la Constanta merg cu trenul (un echipament complet de munte costa vreo 500 de euro, o bicicleta decenta e de la 1000 de euro in sus). Ah, ca la Saschiz la TBT vin cu masina si biclele deasupra, csf, ncsf, stim si noi cum ajungi acolo cu trenul... Si eu am masina, castig suficient de bine cat sa-mi permit sa o schimb cu alta de 25-30 de mii de euro, insa prefer sa o intretin pe actuala la modul ca pot face un Bucuresti-Tallinn si retur fara frica ca ar ramane in drum (n-am avut absolut nici o frica din punctul asta de vedere), iar banii de rata pentru alta noua sa-i bag intr-un concediu prin SUA, Australia, NZ, etc. Asta e, unii sunt atat de saraci incat tot ce au este masina scumpa, dar se duc in concediu in locuri in care sa fie vazuti. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 13:27 | |
| Numai romanii cu mentalitate de doi bani investesc in mașini de 30-40000 de euro Mergeți în Grecia Macedonia să vedeți mașini de 40-50 de ani chiar și VW Beatle și model T Alții dau bani pe.excursii își trăiesc viața numai romanii ii îngroapă in mașini și imobiliare și după.mor.stresati |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 13:55 | |
| - Adrian78 a scris:
- Numai romanii cu mentalitate de doi bani investesc in mașini de 30-40000 de euro
Mergeți în Grecia Macedonia să vedeți mașini de 40-50 de ani chiar și VW Beatle și model T Alții dau bani pe.excursii își trăiesc viața numai romanii ii îngroapă in mașini și imobiliare și după.mor.stresati Chestia asta imi aduce aminte de o povestioara simpatica spusa de ghidul turistic cand am fost ultima data in Zakhyntos (Grecia), pe final de iunie, anul curent. Am fost intr-o excursie pe insula si am avut ca obiectiv de vizitat orasul Zante, care e capitala insulei, un orasel cat Ardud? Nu foarte mare. Si face ghidul, roman, o remarca foarte interesanta care incepe cu o intrebare: te afli in statiunea Kalamaki, la 10km de Zante si vrei sa ajungi in Zante. Cu ce mergi? Bineinteles fiecare cu raspunsurile lui, unii inchiriaza masina, altii iau taxi, eu si sotia am zis bus. Si ne-o dat dreptate, pentru ca Grecia fiind tara unde turismul are greutate la venitul general, e o tara care incontinuu lcureaza ca sa isi imbunatateasca serviciile, dar care urmareste constant sa vada preferintele vizitatorilor, iar in materie de mobilitate, ne zicea ghidul, au observat diferente intre natiunile din nord si sud, respectiv vestul european si balcani. "Un balcanic, ar fi platit 20 euro pe taxi." "Un suedez ar fi luat un bilet de 2 euro cu busul" si ca decizia asta nu se rezuma la IQ, in mare masura, ci la educatie economica si intr-o masura stigma adusa transportului public. Eu totusi le vad ca si 3 lucruri inglobate: una e sa iti dai seama ca transportul public e cel mai eficient (energetic) si financial viabil pentru tine ca individ si o alta este calitatea serviciului pe care il oferi, or sa ai zeci de ani vagoane cu buda cu descarcare in sine, in vreme ce vestul o arde cu MR nou, ergonomic, aduce o stigma acelui serviciu, iar un calator pierdut e foarte greu sa il aduci inapoi. Politicul ofera ce cere populatia, iar pe moment populatia majoritar votanta cere autostrazi, asa ca primim autostrazi. Poate calea ferata sa ceara x sume anual daca acea x suma anual guvernul nostru il rupe pe pensii speciale (asta ma doare pe mine). E un ciclu vicios, nu folosesti pentru ca nu iti place, nu ceri, nu primesti, aia e. Dar si cu educatia stam rau. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 14:38 | |
| Totul tine și de educația primită și de cea financiară care la.noi lipsește cu desăvârșire care dincolo o fac copiii de clasa a 4a Probabil cu niste servicii îmbunătățite și premium ar veni și călătorii la tren și cei din zona business dar restul gândesc așa cum sa merg eu cu trenul că toți saracii aia sau cu trenul fac dublu și e murdar și nu merge nici clima |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 14:53 | |
| @SMDS: nu stiu cum e in Zakhyntos, insa Atena sta foarte prost dpdv transport in comun.
Singurele pe care te poti baza sunt metroul (unde se facea blatul la greu, grecii efectiv sareau peste turnicheti sau intrau odata cu tine cand validai biletul sau cand voiai sa iesi, am ramas odata blocat din cauza asta) si tramvaiul din centru pana la Glyfada. In rest, autobuzele sunt praf, Bucurestiul este parfum din punctul asta de vedere. Ceva gen stai in statia de autobuz pe un bulevard mare (cred ca Vougliamenis) tu si cu alti 20 de oameni de un sfert de ora, n-a venit nimic, te uiti pe google maps si vezi ca autobuzul tau a trecut de 5 minute (evident, nu era live in 2018). Cand vine, e o vechitura ce iti aminteste de Ikarusurile de pe vremuri si nu cred ca are AC (noroc ca e inceput de mai). Si, evident, nu ajunge pana la lacul Vougliameni nimic, ci doar te lasa mai departe. Nu mai zic de hauiala de masini pe care o induri cat astepti autobuzul, grecii fiind mult mai cocalari decat romanii cand vine vorba de tobe zgomotoase.
Daca ai de gand sa te duci in Atena, cauta cazare doar aproape de metrou (1 km nu e aproape) sau de tramvaiul de Glyfada. Sau mai degraba stai in Glyfada, nu in Alymos cum am stat eu, in mijlocul nicaieriului unde urcam si coboram dealuri nonstop.
Si eu sunt genul care da 2 euro la transportul in comun in loc sa ia taxiul, dar de unde nu e, nici barbosu' nu cere.
Tarile anglo-saxone sau germanice, de regula sunt mult mai bine puse la punct dpdv infrastructura si cazari pentru toate buzunarele decat tarile sarace unde oamenii vor sa si arate ca "s-au ajuns". |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Vin 30 Aug 2024, 22:32 | |
| - Adrian78 a scris:
- Probabil cu niste servicii îmbunătățite și premium ar veni și călătorii la tren și cei din zona business dar restul gândesc așa cum sa merg eu cu trenul că toți saracii aia sau cu trenul fac dublu și e murdar și nu merge nici clima
Da, dacă ar fi nişte vagoane business cu fotolii din piele, reglabile şi valet la fiecare loc, probabil ar merge cei din zona de business... asta doar ca să se laude în faţa "sărăntocilor" de la clasa a doua. Prin alte ţări mai cu apă caldă (inclusiv nordice), nici măcar clasa I nu mai există. Cel mult sunt câteva scaune într-un separeu la un capăt al ramei. Oricum diferenţa de preţ e de câţiva euro. Sigur, la marea viteză e altceva (şi mai încearcă şi OeBB ceva diferit la noiel RailJet), dar nici pe acolo nu mai e ca pe vremuri. Pentru comparaţie, căutaţi pe net cum răta business class la avion acum 50 de ani şi cum arată acum. În Europa se merge spre simplificare şi spre eliminarea cheltuielilor fără rost, chiar şi în business. Câtă vreme într-un tren ai wifi şi prize peste tot, oricât de "top executive" ai fi, poţi să îţi faci treaba şi de la clasa a doua. Iar dacă eşti CEO de multinaţională zbori cu avionul tău privat, deci nu-ţi trebuie servicii business în transportul în comun. - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Singurele pe care te poti baza sunt metroul (unde se facea blatul la greu, grecii efectiv sareau peste turnicheti sau intrau odata cu tine cand validai biletul sau cand voiai sa iesi, am ramas odata blocat din cauza asta) si tramvaiul din centru pana la Glyfada. In rest, autobuzele sunt praf,
Stai să vezi Salonicul cum e... nimeni nu ştie pe unde merge autobuzul, când vine, unde opreşte (în staţiile de autobuz se parchează, la fel şi pe pistele de biciclete şi pe banda I; Poliţia Rutieră vine, dar amendează doar maşinile cu numere străine)... programe de circulaţie nu sunt pe nicăieri, case de bilete sunt câteva (dar ai automate în autobuze... nu că ar şi funcţiona, dar sunt acolo), aplicaţie de urmărit autobuzul nu au, aerul condiţionat e la noroc (în 2022 am văzut aceleaşi autobuze de le văzusem şi în 2007 + ceva Citaro la mâna a 2a din Olanda, la care evident nu făcea faţă climatizarea şi nici geamurile nu se deschideau), şoferii merg cu uşile deschise la cabină ca la RATB pe vremuri... Cum există numai bilete cu o călătorie (da, efectiv o călătorie, nu cu timp) şi abonamente lunare, nu am mers decât cu autobuzul de aeroport (care costa 2,5 euro, faţă de 0,80 autobuzul normal), în rest am mers pe jos. Şi vorbim de al doilea oraş ca populaţie din Grecia. La Cucuieţios din Dealyos sigur e mai rău. Altfel, erau taxiuri peste tot (mare parte Mercedes), cu aer condiţionat, şoferi la 4 ace şi bon fiscal. Recunosc că nu am luat taxiul de la aeroport, ci am oprit unul în trafic făcându-i semn cu mâna când am avut nevoie. Mă aşteptam să mă jecmănească (dar mă grăbeam), când colo a făcut cursa vreo 8 euro, tariful era undeva spre 1 euro/km şi 1 euro 50 pornirea. _________________ :TTT:
|
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Dum 22 Sept 2024, 20:58 | |
| Ultimul regio care pleaca din Galati spre Marasesti, 7576, are 4 etajate. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 Mar 24 Sept 2024, 18:45 | |
| - cardinal a scris:
- Ultimul regio care pleaca din Galati spre Marasesti, 7576, are 4 etajate.
Nu ca ar fi pline... Formeaza niste regio de noapte Marasesti - Galati Ieri, luni a plecat din Galati cu un singur etajat |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 | |
| |
| | | | Compunerea trenurilor din Romania 2023/2024 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |