|
| Mersul trenurilor 2022-2023 | |
|
+45adrian1293 @ndrey Re6/6 alinx3330 Cipri Andrei Neculai mtk Saruman mihai_tm Laurentiu Ciobanu Luca tgv Norbi ldh80 cristi CFR Vitosa stefan004 Nesebar Dr2005 Sableta Maddox bubu Adirmvl DUAL petre112 MariusM TVlad vatmanul ets2oltromânia florin94 4lacivica dan tm AeroX t1972 92Dragos Johnny84 Adrian78 IonutCFR2009 cristi_tgv cfr500 g.popovici razvan - trenuri riciu IR1822 cardinal Alastair ALEXCFR 49 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Joi 15 Dec 2022, 00:41 | |
| - Adirmvl a scris:
- Se pot face multe, dar uita-te cine ar trebui sa le faca. Astia nu sunt in stare sa stranga buloanele calumea pe toata reteaua si tu vizesi la mutat de noduri (deci redesenat reteaua) sau de mutat triaje in orase mari (deci multi bani doar ca sa cumperi terenul).
Conceptul de ,,triaj" în sine e perimat în Europa, genul ăsta de unitate îşi are rostul doar în apropierea unui port, în rest nu există atâta marfă cât să trebuiască triată, toţi operatorii profitabili merg cu navete şi cu containere, nu mai face nimeni trafic de vagoane izolate decât dacă n-are de ales (CFR Marfă) sau are câţiva clienţi constanţi să ducă săptămânal câteva vagoane undeva (DB). Nici unii, nici ceilalţi nu au nevoie de triaj pentru asta, iar ce a mai rămas din triajele de la noi are mai mult rol de ,,parcare" de vagoane şi cam atât. Viitorul pentru astfel de zone e, evident, în dezvoltări industriale sau rezidenţiale, după caz. Numai că o sută de ani de manevrat vagoane, din care vreo 60 de ani cu aburoase, a transformat terenurile respective într-un dezastru ecologic, pământul e amestecat cu păcură, ulei, motorină şi praf de cărbune pe mulţi metri în jos... o lucrare făcută ca la carte ar presupune şi decontaminarea solului şi ştim de la Arad ce înseamnă asta, cât costă şi cât durează... şi ce procese ies după aia când suma depăşeşte valoarea din contract. Altfel, în apropierea frontierelor şi a porturilor e musai să ai terminale de containere, eventual de produse petroliere, de cereale şi câte o rampă pentru mărfuri generale. Dar un terminal privat eficient nu are nevoie de atâtea linii, de cocoaşă de triere, frâne de cale, semnalizare dedicată... unul din cele mai mari terminale din România, dacă nu cumva chiar cel mai mare, are doar 5 linii de cale ferată: https://www.railportarad.ro/ro/p/about Şi, pe lângă containere, poţi să încarci şi remorci de camion, poţi să încarci şi RO-LA, poţi să încarci şi orice fel de mărfuri paletizate, numai vracuri nu poţi, că oricum nu prea e nevoie acolo de terminal de mărfuri vrac. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Lun 19 Dec 2022, 11:00 | |
| De la noul mers au stricat R3021, primul Regio al zilei de la Bucuresti spre Valea Prahovei, acum face cu o jumatate de ora mai mult pana la Brasov, facand 4 ore si 12 minute, avand opriri pe abatuta de cate 6-15 minute la Buftea (dupa 17 km???), Crivina, Floresti si Sinaia. Nu inteleg, trenul asta avea o singura oprire inainte, acum are 4, plus ca era un tren foarte profitabil, circula plin in week-end. Comparativ, 3023 de la Basarab face 3:52, asta fiind chiar regional, dar ajunge sa fie alternativa la 3021.
Sau, ma rog, trebuia sa mai dea niste clienti si la ATC si la TFC, mai scumpi, evident, sa traiasca si ei. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Lun 19 Dec 2022, 20:30 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- De la noul mers au stricat R3021, primul Regio al zilei de la Bucuresti spre Valea Prahovei, acum face cu o jumatate de ora mai mult pana la Brasov, facand 4 ore si 12 minute, avand opriri pe abatuta de cate 6-15 minute la Buftea (dupa 17 km???), Crivina, Floresti si Sinaia.
Nu inteleg, trenul asta avea o singura oprire inainte, acum are 4, plus ca era un tren foarte profitabil, circula plin in week-end. Comparativ, 3023 de la Basarab face 3:52, asta fiind chiar regional, dar ajunge sa fie alternativa la 3021.
Sau, ma rog, trebuia sa mai dea niste clienti si la ATC si la TFC, mai scumpi, evident, sa traiasca si ei. Uite aici diferențele Mersul 2021/2022 - R 3021 (livret 120 km/h) - București Nord Gr A plecare 6.15 - Buftea 6.34 - 6 40, (depășit de IR 1661 care pleca din București Nord Gr A la 6.24 și care avea livret de 140 km/h). - Crivina 7.02 - 7.08, (depășit de RE 11531 Astra TC care pleca din București Nord Gr A la 6.39, livret de 120 km/h). - Câmpina 8.00 - 8.07, (depășit de IR 1631 care pleca din București Nord Gr A la 7.08, livret de 140 km/h, oprea și acesta la Câmpina 8.03 - 8.04). - Comarnic 8.25 - 8.32, (depășit de RE 10057 TFC care pleca din București Nord Gr A la 6.47, livret de 100 km/h, automotor bombardier talent, oprea și acesta la Comarnic 8.28 - 8.29). - Brașov sosire 10.07 Mersul 2022/2023 - R 3021 (livret 120 km/h) - București Nord Gr A plecare 6.15 Buftea 6.34 - 6.40, (depășit de IR 1661 care pleacă din București Nord Gr A la 6.25, livret de 140 km/h). - Crivina 7.03 - 7.16, (depășit de IR 11531 Astra TC care pleacă din București Nord la 6.40, livret de 120 km/h), ( și tot aici e depășit și de IR 1655 care pleacă din București Nord Gr A la 6.49, livret de 140 km/h). - Florești Prahova 7.54 - 8.09, (depășit de IR 10021 TFC AM bombardier talent care pleacă din București Nord Gr A la 6.57, livret de 100 km/h), (și tot aici e depășit și de IR 1631 care pleacă din București Nord Gr A la 7.17, livret de 140 km/h). - Sinaia 9.10 - 9.20, (depășit de IR 11533 Astra TC care pleacă din București Nord Gr A la 7.45, livret de 120 km/h, oprește și acesta la Sinaia 9.15 - 9.16). - Brașov sosire 10.27 Și 3023 față de mersul trecut face pe drum mai mult cu 10 minute tot din motive tehnice (e depășit de trenuri de rang superior). |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mar 20 Dec 2022, 12:38 | |
| Ehh, macar au crescut tarifele si la privati (pe motiv de trecere la IR) cat sa merite in continuare sa iau 3021 sau 3023, nu as da 48 de lei pana la Azuga cand pot sa ma trezesc cu o ora mai devreme si sa dau 18 lei la CFR cu trenplus, conteaza cand pleci in fiecare week-end. Ultima oara cand am venit cu ATC de la Brasov am dat 34 de lei, acum e 59.
Iar la Bombardier Talent-ul TFC-ului n-as da tarif de IR, l-am vazut odata la Ploiesti si din afara imi parea ca e aglomerat ca un autobuz, parca prefer etajatul in cazul asta. Dimineata e chiar ok, te lafai pe 10 locuri in etajat, daca lumea vrea sa dea dublu sa mearga in picioare cu automotoarele TFC sau RC, problema lor. Sambata seara insa, lumea se intoarce cu R3032, mai avea doar vreo 5 locuri libere acu 2 saptamani, la strapontine (locurile 13X parca).
La faza cu "livret de 120 km/h" am ras; de 10 ani de cand tot bat Valea Prahovei cu etajatele, NICIODATA n-am vazut etajate cu peste 100 km/h. Cu 120 le-am vazut doar la Cucuvea spre Constanta.
Chiar si la IR, nu-mi amintesc ultima oara cand am mers cu 140 pe B-Ploiesti, mai degraba 120. Ploiesti-Campina am prins multe dati cand de-abia atingea 120. Cu peste 130 cred ca am mers doar cu Softrans-ul. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mar 20 Dec 2022, 14:39 | |
| Degeaba ai 120 în livret, dacă orarul efectiv e făcut pentru 100 km/h, că sigur mai prinzi un EA în 5 motoare sau cu bandajele uzate aproape de limită. Plus că, între noi fie vorba, să accelerezi la 120 îţi ia un km, dacă tu opreşti din 2 în 2 km, e nerentabil economic să mergi aşa, uzezi inutil şi locomotiva şi frânele. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mar 20 Dec 2022, 14:52 | |
| In Franta pe RER-ul din jurul Parisului mergeau binemersi cu 120-140 intre statii (pe GPS-ul meu, cu rame in genul rablei de la Regio Calatori). Numai la noi 120 e vazuta drept "mare viteza". |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mar 20 Dec 2022, 15:39 | |
| - Dr2005 a scris:
- Degeaba ai 120 în livret, dacă orarul efectiv e făcut pentru 100 km/h, că sigur mai prinzi un EA în 5 motoare sau cu bandajele uzate aproape de limită.
Plus că, între noi fie vorba, să accelerezi la 120 îţi ia un km, dacă tu opreşti din 2 în 2 km, e nerentabil economic să mergi aşa, uzezi inutil şi locomotiva şi frânele. Pai majoritatea operatoriilor din alte tari au material rulant adecvat la Regio adica rame electrice sau garnituri pushpull nu EA-2 vagoane |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mar 20 Dec 2022, 16:09 | |
| Ca să mergi animalic îţi trebuie trenuri cu o caracteristică de tracţiune/frânare care să permită asta, îţi trebuie substaţii care să permită demarajul la maximum al mai multor vehicule feroviare şi trebuie să îţi asumi un plan de mentenanţă care să permită menţinerea în stare bună a materialului rulant şi a infrastructurii utilizată în acest regim greu de exploatare. Noi nu avem de niciunele. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mar 20 Dec 2022, 16:45 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ca să mergi animalic îţi trebuie trenuri cu o caracteristică de tracţiune/frânare care să permită asta, îţi trebuie substaţii care să permită demarajul la maximum al mai multor vehicule feroviare şi trebuie să îţi asumi un plan de mentenanţă care să permită menţinerea în stare bună a materialului rulant şi a infrastructurii utilizată în acest regim greu de exploatare. Noi nu avem de niciunele.
Nu aveti de niciunele, dar faceti contracte pe 10 ani... Las-o ma, ca merge asa... Am cu ce ma! Am cu ce... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mar 20 Dec 2022, 22:33 | |
| Da, mai bine făceam pe un an. Că din 2023 oricum nu mai ai voie să dai contracte cu atribuire directă, ci doar licitarea fiecărei trase sau pachet de trase. Şi atunci din decembrie 2023 venea frumos Arriva, poate şi RegioJet cu ce îi mai rămânea de la cehi şi CFR Călători rămânea doar cu fundăturile. Asta e, aşa suntem noi masochişti şi vrem să mai circule CFR Călători, Regio Călători, TFC, IRC, Softrans şi Astra încă 10 ani, că-s firme româneşti. Ştii că până şi RATP Paris stă pe stoc cu material rulant la care a pierdut atribuirea în zona metropolitană Paris şi n-are ce face cu el? _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mar 20 Dec 2022, 23:42 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ca să mergi animalic îţi trebuie trenuri cu o caracteristică de tracţiune/frânare care să permită asta, îţi trebuie substaţii care să permită demarajul la maximum al mai multor vehicule feroviare şi trebuie să îţi asumi un plan de mentenanţă care să permită menţinerea în stare bună a materialului rulant şi a infrastructurii utilizată în acest regim greu de exploatare. Noi nu avem de niciunele.
La metrou se poate. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mier 21 Dec 2022, 03:02 | |
| Da, pentru că metroul are ditamai conductorul electric din care se alimentează, ca să poată să scoată 2000 kW nominal dintr-o alimentare în c.c. la 750 V nominal (în practică sunt cam 825). Şi mai are şi angrenaje cu raportul de transmitere potrivit, ca să îşi permită o acceleraţie de 1,25 spre 1,5 m/s^2. A, da, metroul se trage doar pe el însuşi, nu şi 120 t de alte echipamente puse în capul trenului. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Mier 21 Dec 2022, 23:24 | |
| Cate zeci de ani veti mai tine in brate firmele capusa OTF particulari care n-au contribuit cu nimic la modernizarea transportul feroviar, doar au supt din subventie si atat. Tocmai ce a publicat ziarul Libertatea un articol cu halul in care au ajuns garile de pe linia Ploiesti - Urziceni, sub atenta „grija” a OTF privat RegioCalatori, caruia i-ati facut cadou inca 10 ani de dezmat din bugetul Statului... si ca ei restul... https://www.libertatea.ro/stiri/fotoreportaj-gara-din-romania-pe-care-o-evita-si-oamenii-si-cainii-sa-le-vedeti-pe-celelalte-de-pe-traseu-4384309?fbclid=IwAR38KkTDiecA3WjXaTRMzdGKC9q9Qkjx7cFYvVbeERuBEwONKLIN38OCjDg |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Joi 22 Dec 2022, 00:02 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Cate zeci de ani veti mai tine in brate firmele capusa OTF particulari care n-au contribuit cu nimic la modernizarea transportul feroviar, doar au supt din subventie si atat. Tocmai ce a publicat ziarul Libertatea un articol cu halul in care au ajuns garile de pe linia Ploiesti - Urziceni, sub atenta „grija” a OTF privat RegioCalatori, caruia i-ati facut cadou inca 10 ani de dezmat din bugetul Statului... si ca ei restul...
https://www.libertatea.ro/stiri/fotoreportaj-gara-din-romania-pe-care-o-evita-si-oamenii-si-cainii-sa-le-vedeti-pe-celelalte-de-pe-traseu-4384309?fbclid=IwAR38KkTDiecA3WjXaTRMzdGKC9q9Qkjx7cFYvVbeERuBEwONKLIN38OCjDg In primul weekend din decembrie am mers cu 2065 la Podu Olt, unde l-am asteptat pe un prieten sa ma ia cu masina, sa mergem la Brasov la meci. Deh, ciuciu legatura utila. Diferenta intre halta asta si cea din Podu Olt e ca sala e asteptare de acolo avea usi si ferestre. Si in afara de faptul ca nu ma batea vantul nu aveam nici un avantaj termic. Mecanicul statea in malaxa 900, cu motorul pornit si cu ceva instalatie de incalzire in cabina (ca in salon sufletu' caldura). Deci la asta cu privatii sunt naspa... Punctual pot fi e acord, dar cu o generalizare cu siguranta nu. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 Joi 22 Dec 2022, 00:28 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Cate zeci de ani veti mai tine in brate firmele capusa OTF particulari care n-au contribuit cu nimic la modernizarea transportul feroviar, doar au supt din subventie si atat. Tocmai ce a publicat ziarul Libertatea un articol cu halul in care au ajuns garile de pe linia Ploiesti - Urziceni, sub atenta „grija” a OTF privat RegioCalatori, caruia i-ati facut cadou inca 10 ani de dezmat din bugetul Statului... si ca ei restul...
RegioCălători este operator de transport feroviar, nu gestionar de infrastructură. Iar ce numeşti generic ,,gări" sunt încadrate în mult mai multe categorii de utilitate şi administrare decât crezi. Din clădirile aferente unei staţii de cale ferată, cele care adăpostesc echipamente necesare infrastructurii (sau, în anumite situaţii, doar părţi din clădiri) sunt parte a infrastructurii feroviare publice, deci domeniul public al statului, administrarea MTI şi concesiunea CFR S.A.. Acestea, evident, sunt parte în contractele de închiriere a secţiilor neinteroperabile, deci trebuie întreţinute corespunzător de gestionarii privaţi. Alte clădiri sau părţi de clădiri - de exemplu spaţiile de servicii (case de bilete, spaţii pentru magazine, toalete, birouri pentru personal al OTF), apartamentele pentru personal şi alte asemenea spaţii constituie domeniul privat al CFR S.A.. Nefiind în domeniul public, CFR S.A. dispune după preferinţe de ele, le poate închiria sau vinde în condiţiile legii. Acestea nu pot fi transferate în domeniul public al statului decât cu plată sau expropriate de utilitate publică cu justă despăgubire. Spaţiile respective nu sunt parte din contractele de închiriere a secţiilor, deci gestionarii privaţi le pot închiria doar separat de la CFR S.A., dacă consideră necesar. Unii gestionari privaţi au preferat să închirieze doar minimul necesar (gen dormitor personal), nu ,,gările" întregi. Mai e şi o a treia categorie de clădiri - cele aparţinând altor societăţi. Unele au fost considerate excedentare încă din 1998 şi trecute la SAAF, altele sunt ale CFR Călători, ale CFR Marfă, ale Telecomunicaţii CFR ş.a.. Astea toate sunt domeniul privat al societăţilor respective, deci nici ele nu sunt incluse în contractele de închiriere a secţiilor. Prin urmare, înainte de a arunca cu noroi în stânga şi în dreapta, nu crezi că ar trebui să verifici situaţia efectivă a ,,gărilor"? - Adirmvl a scris:
- Mecanicul statea in malaxa 900, cu motorul pornit si cu ceva instalatie de incalzire in cabina (ca in salon sufletu' caldura).
Malaxa 900 se încălzeşte cu antigelul de la motor, circulat prin nişte serpentine aflate în salon şi în posturile de conducere. Dacă motorul e rece... ghinion, dieselul se încălzeşte la 90 grade iarna în juma' de oră sau mai mult, în funcţie de temperatura exterioară. Problema asta apare şi la autobuze, doar că acolo ai agregat suplimentar cu motorină sau păcură care face preîncălzirea motorului diesel sau, după caz, menţinerea lui în stare caldă (şi care e exclus de la normele de poluare, de aia vedeţi autobuze Euro-6 dimineaţa cu fum negru sau albăstrui dens după ele). Mă gândesc că şi AM900 ar trebui să aibă un astfel de agregat, dar nu cred că are şi normă de combustibil pentru el (ca la Citaro în Bucureşti, care sunt peşteră de gheaţă la primele curse, mai ales unde auxiliarul e pe motorină şi şoferul nu merge ,,la consum" ca să salveze ceva motorină pentru a o arde la agregatul respectiv). Dacă nu se poate folosi o soluţie auxiliară, circuitul lichidului de răcire oricum are numeroase coturi şi robinete (nu robineţi), ca să nu coci călătorii şi mecanicul vara... atunci îl trimiţi direct la radiator, iarna îl trimiţi în cabină şi salon. Asta înseamnă că mecanicul paote manipula corespunzător robinetele / electrovalvele pentru a direcţiona lichidul de răcire doar în cabină. Menţionez că am călătorit iarna cu AM900, dar niciodată cu el proaspăt ieşit din depou sau ţinut oprit o lungă perioadă. Aşa că era destul de cald înăuntru. P.S.: Webasto e o firmă care produce astfel de agregate de preîncălzire a motoarelor, la fel şi Sirocco... de aia nu i-am zis nici uebasto, nici siroco(l), că nu ştiu exact ce marcă de agregat e pe fiecare vehicul. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2022-2023 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2022-2023 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |