|
| Discutii generale despre transport III | |
|
+29rich1974 DAS 2011 adytm TER200 CalinIonMihai Adrian78 razvan - trenuri Re6/6 Cipri Andrei Neculai Amiralul ciprian71 Peter Fodor DUAL cristi CFR alinx3330 aris86 ets2oltromânia Luna IonutCFR2009 AeroX ldh80 Adirmvl Norbi cardinal TVlad Nesebar riciu Dr2005 marius664 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 21 Feb 2022, 11:01 | |
| Da, pai, cei mai multi calatori nici n-au cum sa stie sa le caute fix acolo. Foarte rar am vazut prize functionale in ele. In concluzie, chiar nu te poti baza sa gasesti priza la sageata. Chiar sunt curios daca vor ajunge sa le faca R-E/R sau se vor chinui sa asigure doar prizele functionale langa WC. E o batjocura constanta prezenta lor la IR pe orice ruta indiferent de distanta (mai ales la tarifele specifice de IR). |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 21 Feb 2022, 13:11 | |
| Desiro de 110 locuri nici nu are ce cauta pe rand IR Ar fi bine la cele de 70 de.locuri sa adapteze o priza la 4 locuri și gata |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 21 Feb 2022, 13:59 | |
| - Vitosa a scris:
- @TVlad, după scumpire și după următoarea sau următoarele tale călătorii cu trenul te așteptăm aici cu noile tale impresii.
Poate vei reuși să îmi schimbi doza de pesimism ce o am la adresa operatorului național. Excludem din discuție trenurile IR București - Constanța, București - Brașov, trenul Dacia, trenul Ister. Are dreptate Dan_TM Daca le excludem si pe astea, ma tem ca nu te mai urci vreodata in tren. Ca bucurestean, cea mai mare parte din calatoriile pe care le-am facut sau e posibil sa le mai fac, sint spre Brasov sau spre Constanta, asa ca nu o sa fie tocmai relevante. Acum 10 ani mai faceam turnee si pe alte sectii, putin mai "condimentate", pe care consoarta le suporta cu stoicism. Au ramas in general amintirile placute insa impresia nu a fost cu mult diferita. Oamenii sint cam aceiasi, mizeria relativ uniform distribuita. Cred ca in prezent situatia e aproximativ la fel. E doar o chestiune de perceptie si de asteptari. Asteptarile cu care pleci la drum sint esentiale pentru impresia viitoare. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 21 Feb 2022, 20:30 | |
| - Dr2005 a scris:
- Vitosa a scris:
- Dacă prizele sunt obligatorii la IR și clima, atunci cum de vor mai fi Desiro la trenurile IR ?
Ori le repară, ori formează trenurile cu altceva, simplu. Au 10 luni la dispoziţie pentru asta. Să le repare ar fi bine. Totuși mă întreb dacă voi cei din minister cunoașteți situația de la depouri sau revizii de vagoane. Câte automotoare sunt retrase din circulație și de ce. Și dacă mai au cu ce să le repare. Să facă salariații chetă să cumpere niște prize ? Și tare mi-e că se repetă episodul de pe vremea când psd acordase gratuitatea studenților pe tren, automotoarele nu se vor încadra în acest ordin al tău și vom vedea în locul lor GM/DA + vagon/vagoane. Etajate în special. Bine ar fi să nu fie așa cum spun eu, dar eu presimt că și cu scumpirea asta mai rău îi îngropi. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 21 Feb 2022, 20:43 | |
| Cel mai simplu ramane sa le faca R / R-E decat sa-si bata capul prea mult in schimbarea compunerilor sau in nu stiu ce reparatii. Sa speram ca asa va gandi CFR Calatori. E solutia cea mai simpla si e si cea mai benefica pentru buzunarul calatorului. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 21 Feb 2022, 20:53 | |
| Să le facă. Dar uite că limita aia de km va crea mai multe numere de tren deși aceeași garnitură (vagon/automotor) va merge mai departe. Dau exemplu București - Pitești - Craiova. Practic va crea derută în rândul populației/călătorilor. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 21 Feb 2022, 23:55 | |
| Nu merge nimeni cap-coadă Bucureşti - Craiova prin Piteşti decât dacă-i masochist. Se duce prin Craiova, că e drumul mai scurt şi sunt şi vagoane mai de Doamne-ajută. Probabil vor alege câteva Desiro mai bune (adică să aibă prize şi să le meargă clima) şi vor face o pereche de IR cu ele, restul RE Bucureşti - Piteşti şi Piteşti - Craiova, eventual trecute în mers ca grupe directe, caz în care călătorul o să vadă pe site şi pe bilet trenul direct, nu o să-l intereseze că la Piteşti unde oricum se face RT tranzit (că laşi motor de Curtea de Argeş sau motor care să plece imediat înapoi la Bucureşti) la Slatina (sau la Craiova, de dragul vostru) merge tren cu alt număr. În mod sigur CFR Călători se va adapta la situaţie fără să umble prea mult la turnus (că personalul de deservire e tot cel de acum). Evident e şi că o parte din IR-urile mai prăpădite de acum vor deveni RE, fie din lipsă de clienţi, fie din lipsă de Desiro conform, fie din ambele motive, deci călătorii vor avea de câşitigat, chiar şi cu 1 leu sau 2 lei mai scump biletul de R decât e acum, tot va fi la juma' de preţ faţă de un IR pe aceeaşi rută. Compensaţia e la fel şi pe R şi pe IR, nu mai au motiv să treacă din pix trenuri dintr-un rang în altul, adică nu o să mai vezi RE cu parcurs de IC şi nici IR cu parcurs de R. - Vitosa a scris:
- GM/DA + vagon/vagoane. Etajate în special.
La halul în care-s unele Desiro, e mai bine cu etajate Presupunând că le merge aerul condiţionat şi şeful de tren nu ,,uită" să lege IT-ul. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 22 Feb 2022, 11:45 | |
| Probabil, vor exista mai multe trenuri RE intre capitala si Pitesti, mai putine spre Constanta.
Daca spre Pitesti linia este in stare precara, trenurile sunt lente, exista o autostrada buna, spre Constanta viteza trenurilor este superioara autoturismelor (daca nu depasim limitele de viteza), si fate de autocare/microbuze.
Alte trenuri care posibil sa fie retrogradate de la IR la RE vor fi 1532, 1533 intre Timisoara Nord si Baia Mare, de asemenea 1521, 1522 spre Valcea.
Sper sa introduca trenuri RE intre Cluj Napoca si Sibiu, ori chiar la/de la Ramnicu Valcea, sunt calatori.
Si musai trenuri RE ori IR intre Bucuresti si Tulcea pe tot parcursul anului, fara schimbare, eventual detasate/atasate la Medgidia. Sunt destule trenuri pe magistrala 800 spre litoral. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 22 Feb 2022, 17:01 | |
| |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 22 Feb 2022, 17:35 | |
| Ma uitam azi dimineata la niste clipuri pe youtube incarcate de un rus care calatoreste clandestin in vagoane de marfa. Se plimba prin toata Rusia in felul asta insa pe mine ma intereseaza intotdeauna planul doi. Viziteaza tot felul de cartiere si orase paraginite abandonate, gen Vorkuta insa calea ferata e intotdeauna intretinuta. Prin pustietatile alea din Siberia, cu solul acela imposibil pe timp de vara, numai mlastina, calea ferata e dreapta, fara restrictii si cu balastul curat. Se trece cu trenuri grele de carbune sau petrol cu viteza peste poduri construite pe ditamai fluviile. Podurile sint toate vopsite recent, fara pata de rugina, construite dupa acelasi tipar.
Vagoanele sovietice au boghiuri diamond despre care se spunea ca uzeaza calea. Iata ca la noi nu sint boghiuri din astea si totusi stam mult mai rau. Ma intreb, ei si americanii cum s-or impaca cu boghiurile diamond? De prosti le-or folosi? In Siberia numai vreo doua-trei luni pe an poti sa lucrezi la intretinere, in rest e viscol si frig cumplit. Daca ar fi atita de lucru la inlocuit sine si traverse, s-ar fi lasat pagubasi. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 22 Feb 2022, 20:33 | |
| Interesant ca Vaga Bond urca in vagoanele de marfa si cind e fir de contact. L-am urmarit in drumul spre Vladivostok. o nebunie. Banuiesc ca pe el l-ai urmarit si tu. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 22 Feb 2022, 22:39 | |
| Frâna cu disc nu e o invenţie recentă. Doar că România comunistă s-a lăcomit la bani şi nu a fost în stare să cumpere licenţă decât pentru boghiul Minden-Deutz, proiectat în 1948. La câţiva ani de la momentul la care România începea producţia de vagoane pe boghiuri MD, Franţa venea cu Y32 (în 1975), boghiu care e de actualitate şi azi. Vagoanele alea de la sloveni au o vârstă venerabilă, nu sunt chiar noi, iar boghiul Muenchen-Kassel e conceput cam în aceeaşi perioadă cu Minden-Deutz. A, da, ei îşi cumpără rame, nu le mai fac trebuinţă atâtea vagoane. Vă daţi seama? Gata cu partidele de manevră, cu proba frânei cu agent la urma trenului, cu contractat RP-uri şi cu întreţinut tonele de instalaţii de pe vagonul compartimentat. Vine rama electrică, cu diagnoză pe computer (inclusiv proba frânei), cu cuplă automată, cu salon şi cu mentenanţă inclusă probabil pe 15 ani. Întreaga idee de cale ferată de la ruşi e mai diferită de a noastră decât pare. Chiar dacă anumite elemente sunt comune cu restul reţelei europene (de exemplu vagoanele de călători se încadrează ca dimensiune în gabaritul UIC), gândirea e total diferită. Blocurile de linie nu au 1200m ca la noi, aşa că poţi să mergi cu tren de 1000 m, că îl poţi frâna în 3 km sau mai mult, deci poţi să mergi cu boghiuri Diamond foarte simple constructiv şi care pot duce şi sarcini de 25t/osie. Ei merg şi cu titularizare pe locomotivă (da, când se schimbă mecanicul, se schimbă şi locomotiva), cu minim 2 oameni pe locomotivă, probabil mai mult de 8h pe tură. Piaţa feroviară rusească nu e liberalizată, deci RZD nu are concurenţă. Nu are nici concurenţă rutieră, că nu prea există drumuri prin multe zone, iar alea care sunt, sunt practicabile doar cu 4x4. Toată situaţia asta are şi rol strategic, odată că un eventual invadator nu are căi de comunicaţie, apoi nici poporul nu poate veni să îl dea jos pe Putin, câtă vreme trenurile de lung parcurs au curse o dată la câteva zile, cu locuri rezervate cu săptămâni întregi în avans, iar biletul oricum ţi-l iei doar cu buletinul, deci ştie gospodin Putin că eşti în tren spre Moscova să-l huidui. Neexistând nici sistemul organismelor notificate şi nici obligativitatea licitaţiilor publice, toate intervenţiile la infrastructură şi vehicule sunt mult mai ieftine (cât sunt de bune e discutabil). De fapt, nici nu contează dacă e profitabil sistemul, că statul bagă ruble în el oricum. Evident, statul bagă ruble pentru că are nevoie să îşi care cărbuni, ţiţei şi alte resurse; pentru astea a şi construit căi ferate prin toate pustietăţile şi pentru asta le menţine în stare bună. Când se termină zăcământul, ajunge linia fix ca oraşele youtuberului Vaga Bond. - dan tm a scris:
- Interesant ca Vaga Bond urca in vagoanele de marfa si cind e fir de contact.
La 3000 V c.c., dacă ai adidaşi de cauciuc poţi şi să te agăţi cu mâna de pantograf şi să nu păţeşti nimic (deşi nu aş recomanda). Mă gândesc că omul ştie pe unde e 3000 V şi pe unde e 25.000 V. Sau merge la noroc? S-au mai văzut ,,train surfers" ruşi prăjiţi când a trecut locomotiva de la 3000 la 25.000. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 22 Feb 2022, 22:56 | |
| Pe mine chiar mă amuză când aud pe unii că plâng că rămân funcții fara personal.Am fost in Dresda când sa schimbat locomotiva la Metropol a fost doar un singur angajat a dezlegat a legat și doar atât nu tu proba nu tu fluierat .. Cred că aia in Grivița și Basarab au manevranți revizori și acari cat are CD și PKP și DB la un loc.. Dr2005 contează curentul nu tensiunea și la televizor înainte erau 10000v in spatele.tubului dar curentul era de.valoare de.mA
La autoturism de ce te curentezi că ai doar 12v dar ai curent de 10-15-20Amperi |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 22 Feb 2022, 23:35 | |
| - Dr2005 a scris:
- alimentaţia publică va fi obligatorie la toate IRN
Ce intelegi prin alimentatie publica? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 22 Feb 2022, 23:39 | |
| Probabil cineva care se plimba cu un cos cu cafea și cornuri.. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport III | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport III | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |