Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport III

In jos 
+29
rich1974
DAS 2011
adytm
TER200
CalinIonMihai
Adrian78
razvan - trenuri
Re6/6
Cipri Andrei Neculai
Amiralul
ciprian71
Peter Fodor
DUAL
cristi CFR
alinx3330
aris86
ets2oltromânia
Luna
IonutCFR2009
AeroX
ldh80
Adirmvl
Norbi
cardinal
TVlad
Nesebar
riciu
Dr2005
marius664
33 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 22 ... 41, 42, 43 ... 54 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2161
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6763
Data de inscriere : 25/05/2012

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeLun 21 Feb 2022, 11:01

Da, pai, cei mai multi calatori nici n-au cum sa stie sa le caute fix acolo.
Foarte rar am vazut prize functionale in ele. In concluzie, chiar nu te poti baza sa gasesti priza la sageata.
Chiar sunt curios daca vor ajunge sa le faca R-E/R sau se vor chinui sa asigure doar prizele functionale langa WC.
E o batjocura constanta prezenta lor la IR pe orice ruta indiferent de distanta (mai ales la tarifele specifice de IR).
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeLun 21 Feb 2022, 13:11

Desiro de 110 locuri nici nu are ce cauta pe rand IR
Ar fi bine la cele de 70 de.locuri sa adapteze o priza la 4 locuri și gata
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeLun 21 Feb 2022, 13:59

Vitosa a scris:
@TVlad, după scumpire și după următoarea sau următoarele tale călătorii cu trenul te așteptăm aici cu noile tale impresii.
Poate vei reuși să îmi schimbi doza de pesimism ce o am la adresa operatorului național. Excludem din discuție trenurile IR București - Constanța, București - Brașov, trenul Dacia, trenul Ister.
 Smile

Are dreptate Dan_TM Smile Daca le excludem si pe astea, ma tem ca nu te mai urci vreodata in tren.
Ca bucurestean, cea mai mare parte din calatoriile pe care le-am facut sau e posibil sa le mai fac, sint spre Brasov sau spre Constanta, asa ca nu o sa fie tocmai relevante.

Acum 10 ani mai faceam turnee si pe alte sectii, putin mai "condimentate", pe care consoarta le suporta cu stoicism. Au ramas in general amintirile placute insa impresia nu a fost cu mult diferita. Oamenii sint cam aceiasi, mizeria relativ uniform distribuita. Cred ca in prezent situatia e aproximativ la fel. E doar o chestiune de perceptie si de asteptari. Asteptarile cu care pleci la drum sint esentiale pentru impresia viitoare.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeLun 21 Feb 2022, 20:30

Dr2005 a scris:
Vitosa a scris:
Dacă prizele sunt obligatorii la IR și clima, atunci cum de vor mai fi Desiro la trenurile IR ?
Ori le repară, ori formează trenurile cu altceva, simplu. Au 10 luni la dispoziţie pentru asta.
Să le repare ar fi bine. Totuși mă întreb dacă voi cei din minister cunoașteți situația de la depouri sau revizii de vagoane. Câte automotoare sunt retrase din circulație și de ce. Și dacă mai au cu ce să le repare. Să facă salariații chetă să cumpere niște prize ?
Și tare mi-e că se repetă episodul de pe vremea când psd acordase gratuitatea studenților pe tren, automotoarele nu se vor încadra în acest ordin al tău și vom vedea în locul lor GM/DA + vagon/vagoane. Etajate în special.
Bine ar fi să nu fie așa cum spun eu, dar eu presimt că și cu scumpirea asta mai rău îi îngropi.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2161
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6763
Data de inscriere : 25/05/2012

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeLun 21 Feb 2022, 20:43

Cel mai simplu ramane sa le faca R / R-E decat sa-si bata capul prea mult in schimbarea compunerilor sau in nu stiu ce reparatii.
Sa speram ca asa va gandi CFR Calatori. E solutia cea mai simpla si e si cea mai benefica pentru buzunarul calatorului.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeLun 21 Feb 2022, 20:53

Să le facă. Dar uite că limita aia de km va crea mai multe numere de tren deși aceeași garnitură (vagon/automotor) va merge mai departe. Dau exemplu București - Pitești - Craiova. Practic va crea derută în rândul populației/călătorilor.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeLun 21 Feb 2022, 23:55

Nu merge nimeni cap-coadă Bucureşti - Craiova prin Piteşti decât dacă-i masochist. Se duce prin Craiova, că e drumul mai scurt şi sunt şi vagoane mai de Doamne-ajută.
Probabil vor alege câteva Desiro mai bune (adică să aibă prize şi să le meargă clima) şi vor face o pereche de IR cu ele, restul RE Bucureşti - Piteşti şi Piteşti - Craiova, eventual trecute în mers ca grupe directe, caz în care călătorul o să vadă pe site şi pe bilet trenul direct, nu o să-l intereseze că la Piteşti unde oricum se face RT tranzit (că laşi motor de Curtea de Argeş sau motor care să plece imediat înapoi la Bucureşti) la Slatina (sau la Craiova, de dragul vostru) merge tren cu alt număr. În mod sigur CFR Călători se va adapta la situaţie fără să umble prea mult la turnus (că personalul de deservire e tot cel de acum).

Evident e şi că o parte din IR-urile mai prăpădite de acum vor deveni RE, fie din lipsă de clienţi, fie din lipsă de Desiro conform, fie din ambele motive, deci călătorii vor avea de câşitigat, chiar şi cu 1 leu sau 2 lei mai scump biletul de R decât e acum, tot va fi la juma' de preţ faţă de un IR pe aceeaşi rută. Compensaţia e la fel şi pe R şi pe IR, nu mai au motiv să treacă din pix trenuri dintr-un rang în altul, adică nu o să mai vezi RE cu parcurs de IC şi nici IR cu parcurs de R.

Vitosa a scris:
GM/DA + vagon/vagoane. Etajate în special.
La halul în care-s unele Desiro, e mai bine cu etajate Laughing Presupunând că le merge aerul condiţionat şi şeful de tren nu ,,uită" să lege IT-ul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8365
Data de inscriere : 26/05/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeMar 22 Feb 2022, 11:45

Probabil, vor exista mai multe trenuri RE intre capitala si Pitesti, mai putine spre Constanta.

Daca spre Pitesti linia este in stare precara, trenurile sunt lente, exista o autostrada buna, spre Constanta viteza trenurilor este superioara autoturismelor (daca nu depasim limitele de viteza), si fate de autocare/microbuze.

Alte trenuri care posibil sa fie retrogradate de la IR la RE vor fi 1532, 1533 intre Timisoara Nord si Baia Mare, de asemenea 1521, 1522 spre Valcea.

Sper sa introduca trenuri RE intre Cluj Napoca si Sibiu, ori chiar la/de la Ramnicu Valcea, sunt calatori.

Si musai trenuri RE ori IR intre Bucuresti si Tulcea pe tot parcursul anului, fara schimbare, eventual detasate/atasate la Medgidia. Sunt destule trenuri pe magistrala 800 spre litoral.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeMar 22 Feb 2022, 17:01

Slovenii casează vagoane destul de bune cu frana pe disc și noi băgăm banii in 20-49 și 20-68
Apropo la ei anul asta o sa intre în circulație toate cele 52 de rame comandate in 2018.Noi cu ARF nu am terminat inca licitația..Tara de rahat

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Fb_im330
Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Fb_im331
Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Fb_im332

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Fb_im333
Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Fb_im334
Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Fb_im335
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeMar 22 Feb 2022, 17:35

Ma uitam azi dimineata la niste clipuri pe youtube incarcate de un rus care calatoreste clandestin in vagoane de marfa. Se plimba prin toata Rusia in felul asta insa pe mine ma intereseaza intotdeauna planul doi. Viziteaza tot felul de cartiere si orase paraginite abandonate, gen Vorkuta insa calea ferata e intotdeauna intretinuta. Prin pustietatile alea din Siberia, cu solul acela imposibil pe timp de vara, numai mlastina, calea ferata e dreapta, fara restrictii si cu balastul curat. Se trece cu trenuri grele de carbune sau petrol cu viteza peste poduri construite pe ditamai fluviile. Podurile sint toate vopsite recent, fara pata de rugina, construite dupa acelasi tipar.

Vagoanele sovietice au boghiuri diamond despre care se spunea ca uzeaza calea. Iata ca la noi nu sint boghiuri din astea si totusi stam mult mai rau. Ma intreb, ei si americanii cum s-or impaca cu boghiurile diamond? De prosti le-or folosi? In Siberia numai vreo doua-trei luni pe an poti sa lucrezi la intretinere, in rest e viscol si frig cumplit. Daca ar fi atita de lucru la inlocuit sine si traverse, s-ar fi lasat pagubasi.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13006
Data de inscriere : 16/07/2014

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeMar 22 Feb 2022, 20:33

Interesant ca Vaga Bond urca in vagoanele de marfa si cind e fir de contact.
L-am urmarit in drumul spre Vladivostok. o nebunie.
Banuiesc ca pe el l-ai urmarit si tu.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeMar 22 Feb 2022, 22:39

Frâna cu disc nu e o invenţie recentă. Doar că România comunistă s-a lăcomit la bani şi nu a fost în stare să cumpere licenţă decât pentru boghiul Minden-Deutz, proiectat în 1948. La câţiva ani de la momentul la care România începea producţia de vagoane pe boghiuri MD, Franţa venea cu Y32 (în 1975), boghiu care e de actualitate şi azi.
Vagoanele alea de la sloveni au o vârstă venerabilă, nu sunt chiar noi, iar boghiul Muenchen-Kassel e conceput cam în aceeaşi perioadă cu Minden-Deutz. A, da, ei îşi cumpără rame, nu le mai fac trebuinţă atâtea vagoane. Vă daţi seama? Gata cu partidele de manevră, cu proba frânei cu agent la urma trenului, cu contractat RP-uri şi cu întreţinut tonele de instalaţii de pe vagonul compartimentat. Vine rama electrică, cu diagnoză pe computer (inclusiv proba frânei), cu cuplă automată, cu salon şi cu mentenanţă inclusă probabil pe 15 ani.

Întreaga idee de cale ferată de la ruşi e mai diferită de a noastră decât pare. Chiar dacă anumite elemente sunt comune cu restul reţelei europene (de exemplu vagoanele de călători se încadrează ca dimensiune în gabaritul UIC), gândirea e total diferită. Blocurile de linie nu au 1200m ca la noi, aşa că poţi să mergi cu tren de 1000 m, că îl poţi frâna în 3 km sau mai mult, deci poţi să mergi cu boghiuri Diamond foarte simple constructiv şi care pot duce şi sarcini de 25t/osie. Ei merg şi cu titularizare pe locomotivă (da, când se schimbă mecanicul, se schimbă şi locomotiva), cu minim 2 oameni pe locomotivă, probabil mai mult de 8h pe tură.
Piaţa feroviară rusească nu e liberalizată, deci RZD nu are concurenţă. Nu are nici concurenţă rutieră, că nu prea există drumuri prin multe zone, iar alea care sunt, sunt practicabile doar cu 4x4. Toată situaţia asta are şi rol strategic, odată că un eventual invadator nu are căi de comunicaţie, apoi nici poporul nu poate veni să îl dea jos pe Putin, câtă vreme trenurile de lung parcurs au curse o dată la câteva zile, cu locuri rezervate cu săptămâni întregi în avans, iar biletul oricum ţi-l iei doar cu buletinul, deci ştie gospodin Putin că eşti în tren spre Moscova să-l huidui.
Neexistând nici sistemul organismelor notificate şi nici obligativitatea licitaţiilor publice, toate intervenţiile la infrastructură şi vehicule sunt mult mai ieftine (cât sunt de bune e discutabil). De fapt, nici nu contează dacă e profitabil sistemul, că statul bagă ruble în el oricum.
Evident, statul bagă ruble pentru că are nevoie să îşi care cărbuni, ţiţei şi alte resurse; pentru astea a şi construit căi ferate prin toate pustietăţile şi pentru asta le menţine în stare bună. Când se termină zăcământul, ajunge linia fix ca oraşele youtuberului Vaga Bond.

dan tm a scris:
Interesant ca Vaga Bond urca in vagoanele de marfa si cind e fir de contact.
La 3000 V c.c., dacă ai adidaşi de cauciuc poţi şi să te agăţi cu mâna de pantograf şi să nu păţeşti nimic (deşi nu aş recomanda). Mă gândesc că omul ştie pe unde e 3000 V şi pe unde e 25.000 V. Sau merge la noroc? S-au mai văzut ,,train surfers" ruşi prăjiţi când a trecut locomotiva de la 3000 la 25.000.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeMar 22 Feb 2022, 22:56

Pe mine chiar mă amuză când aud pe unii că plâng că rămân funcții fara personal.Am fost in Dresda când sa schimbat locomotiva la Metropol a fost doar un singur angajat a dezlegat a legat și doar atât nu tu proba nu tu fluierat ..
Cred că aia in Grivița și Basarab au manevranți revizori și acari cat are CD și PKP și DB la un loc..
Dr2005 contează curentul nu tensiunea și la televizor înainte erau 10000v in spatele.tubului dar curentul era de.valoare de.mA

La autoturism de ce te curentezi că ai doar 12v dar ai curent de 10-15-20Amperi
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeMar 22 Feb 2022, 23:35

Dr2005 a scris:
alimentaţia publică va fi obligatorie la toate IRN

Ce intelegi prin alimentatie publica?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitimeMar 22 Feb 2022, 23:39

Probabil cineva care se plimba cu un cos cu cafea și cornuri..
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport III   Discutii generale despre transport III - Pagina 42 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport III
Sus 
Pagina 42 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 22 ... 41, 42, 43 ... 54 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» IR 460/1460-1461/461 Romania/Transbalkan Buc. N.-Sofia-Thessaloniki
» Discutii generale despre transport II

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: