Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 25 Ian 2021, 23:12
Adrian78 a scris:
In 2008 au fost modernizarile de clasa 47 nu locomotive noi.. In 2011 a venit Lema 001 si cele 2 Phoenixuri cumparate de noi
Bun, si alea trei noi pe unde mai circula? Sau... Mai circula?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 25 Ian 2021, 23:18
dan tm a scris:
O fi venit cu timpeniile alea de grafiti din Austria?
Descrierea clipului:
Siemens Desiro ML ÖBB Cityjet on a test ride in Bulgaria The reason? Only speculations for now 🤨 We hope to see it in a regular service in the near future 🤩 And yes - the graffiti was made in Bulgaria 🤬
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 25 Ian 2021, 23:41
Aaa, mersi, m-am uitat direct din forum si n-am vazut descrierea.
Oare un vehicol n-ar putea veni din fabrica direct cu schema de vopsire ,,grafiti" sa nu mai poata mizgali tembelii?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Lun 25 Ian 2021, 23:50
dan tm a scris:
Aaa, mersi, m-am uitat direct din forum si n-am vazut descrierea.
Oare un vehicol n-ar putea veni din fabrica direct cu schema de vopsire ,,grafiti" sa nu mai poata mizgali tembelii?
De mazgalit tot o pot mazgali, problema e sa se curete usor. Ca in New York metroul a castigat lupta cu grafferii, avand un buget mai mare. Dar da, ar fi mai putin evidente desenele lor.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 26 Ian 2021, 06:53
Adirmvl a scris:
Adrian78 a scris:
In 2008 au fost modernizarile de clasa 47 nu locomotive noi.. In 2011 a venit Lema 001 si cele 2 Phoenixuri cumparate de noi
Bun, si alea trei noi pe unde mai circula? Sau... Mai circula?
Lema 001 circula ziln8c dupa ce a stat si aia o gramada 004 nu am.mai vazut nimic de ea iar 003 anul trecut era in 4 mt doar cu un pantograf functionabil picau convertizoarele statice la ea Asa e cand cumperi tot felul de protitipuri
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Mar 26 Ian 2021, 16:37
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 31 Ian 2021, 13:08
Decat modernizari de Malaxe LVTuri si ADHuri
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Joi 11 Feb 2021, 14:01
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 13 Feb 2021, 21:16
Tot aud ca ne dorim mijloace de transport civilizate si curse dese si rapide. S-a deschis din decembrie linia de cale ferata Gara de Nord - Aeroportul Otopeni. Acum scriu din acest tren. Conditii excelente. Drumul dureaza 20 de minute. Pretul ridicol de mic - 4 lei. Trenul a sosit la Otopeni gol. Acum a plecat spre Gara de Nord cu un singur calator. Eu. Acum 3 saptamani cand am facut aceeasi experienta, la fel a fost. Avionul cu care am sosit in seara asta era plin. 140-160 pasageri. Dintre toti acestia doar eu am luat trenul. Trenurile pleaca din 40 in 40 de minute operate, in functie de ore, de CFR si inca 2 operatori privati. Cat timp credeti ca isi mai permit sa mai circule cu trenurile goale? O sa le opreasca, nimeni nu poate sa mearga in pierdere prea mult. Cu cei 4 lei incasati de la mine acest operator nu-si permite sa plateasca nici macar taxa de utilizare a infrastructurii pentru aceasta cursa, nu mai pun salariile mecanicului si controlorului, combustibilul, amortizarea garniturii... Ce e gresit la linia asta? Vrem ca in Olanda, dar tot in taxiuri e mai bine, nu? Poate daca puneau biletul 10 euro, cat e un bilet de metrou/tren cam la toate transferurile aeroport-oras in capitalele europene, se inghesuiau toti, ca era mare aroganta, nu?
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 13 Feb 2021, 22:25
La noi pe distanta scurta nu va fi ca in vest sa faca lumea naveta cu trenul desi unii tot viseaza cai verzi, la noi grosul e din calatoriile medii si lungi. Apoi tot aici in aceasta tarisoara omul care pleaca cu avionul sau vine, are si rude/neamuri/prieteni/colegi etc cu o masina si apeleaza sa ii duca/aduca de la/la aeroport. In ultimul caz romanul apeleaza la taxi dar sa mearga cu trenul nici poveste, nici nu vrea sa auda de tren. Asta este ideea in prezent a romanului, tren=nasol, urat, cum sa merg cu trenu, mai bine cu masina. Culmea tot acest roman cand ajunge in Germania/Franta/Belgia/Olanda/Austria/Italia/Anglia cand iese din aeroport se urca in tren dar aici, zici ca le dai foc daca ii pui sa mearga cu trenu.
_________________
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Sam 13 Feb 2021, 22:36
O prietena din Timisoara a condus pana la Otopeni, ca sa duca pe cineva la avion. E drept, are ceva neamuri, nu a condus atat doar ca sa faca pe soferul, ii si place foarte tare sa conduca, dar ca sa va faceti o idee...
Problema nu e doar ca oamenii nu iau trenul de la aeroport pana in oras, da' nici nu par sa conceapa sa mearga in tara, mai departe, cu trenul. Daca ai putea continua calatoria cu trenul atunci poate ar avea mai mult success trenurile astea. Asa?...
Pana la Ploiesti da, ai trenuri, slava cerului! Dar in vreo 40' esti cu masina de la aeroport in Ploiesti. Daca ai pierdut trenul la cateva minute atat mai ai de asteptat ca sa pornesti spre gara...
Brasov? Pitesti? Targoviste? La fel, poate mai ai de asteptat juma' de ora pana sa plece trenul, vreo 20 de minute pana la gara, poate iti porneste trenul in alte 46', plus drumul in sine...
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 14 Feb 2021, 11:50
Probabil ca cei mai multi nu concep (inca) sa mearga de la aeroport la Gara de Nord. Nu vor sa aiba de-a face cu zona, nu le trebuie. Mai mult e timp pierdut pentru ei decat sa-i duca taxiul direct la destinatie. Mai ales pentru cei care stau in Bucuresti. Vorba aia, au dat nu stiu cati bani in aeroport sau pe biletele de avion, ori in vacantele din nu stiu ce tara, ori au si multe bagaje, deci isi mai permit cateva zeci de lei la taxi.
Stiti, una e ce gandim noi ca ne-am folosi de tren, alta e ce gandesc ceilalti pasageri din avion. Categoric acest tren de aeroport este util pentru cei din provincie care pot alege sa mearga spre alte destinatii tot cu trenul, asta daca ar dori. Dar depinde foarte mult si de mersul trenurilor. Una e sa mergi la Ploiesti, fiind multe trenuri, alta e sa mergi la Tulcea unde nu iti permiti sa stai ore bune in gara pana la urmatorul tren de Constanta cu legatura la Medgidia. Sau pur si simplu aterizezi spre seara dupa orele 19-20 si poate nu mai prinzi ultimul tren spre localitatea de interes. Iar pentru cei care locuiesc in capitala deja am zis. Nu are sens. Si mai ales daca mai e si vreo ora foarte tarzie in noapte incat nici metroul nu mai are program, deci e inutil sa se mai perinde oamenii pe la Gara de Nord.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 14 Feb 2021, 11:57
Da dar sa fie si trenuri din Gara de Nord spre Moldova Brasov Constanta la 5 dimineata.. Eu acum 7 ani am venit de la Valencia am aterizat la 3 cu tot cu statul dupa bagaj si numai la 5 am avut primul 783 apoi am mai schimbat un trolebuz sa ajung in Militari si am ajuns la Tg Jiu la ora 13.. Acuma ar fi 72-1 la 5.46 dar de la. Filiasi nu am nimic la ora 9. 36 pana la 1823 la 13..
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 14 Feb 2021, 12:47
Trenul ăla poate să meargă pe pierdere şi 100 de ani, că e compensat de statul român De aia nu costă 10 euro cât zice autorul textului (care bănuiesc că nu e Adrian78) că e un bilet în afară (discutabil, la Viena era 5 euro în 2018). Există oraşe care au o ,,taxă de fraier" pentru anumite legături la/de la aeroport (vezi Viena, unde ai tren normal, autobuz normal, dar apoi ai CAT şi autobuz expres care costă aproape triplu deşi tot dracul ăla e ca timp), dar nu e cazul la noi de aşa ceva deocamdată.
Sunt multe motive pentru care trenurile alea sunt goale momentan, o să le dau într-o ordine absolut aleatorie: - orarul de circulaţie e făcut la un interval care nu e divizor de 60 de minute, deci e greu de socotit pentru un călător la ce oră e următorul tren (ori îl faci la 30 minute, ori la o oră, 40 min e o tâmpenie) - e insuficient promovat în aeroport (măcar cu TAROM şi BluAir se putea face un material de informare pentru pasageri - atenţie, legal vorbind, în avion avem pasageri, în tren avem călători, că aşa au gândit traducătorii autorizaţi de la DG MOVE - şi se putea anunţa de către stewardese la microfon, mai ales că cele două companii au primit un purcoi de bani de la stat ca să nu dea faliment, spre deosebire de OTF care au primit o laie) - e pandemie, avioanele sunt mai puţine. Cine a zburat înainte de pandemie ştie cât stăteai la coadă să comanzi un taxi prin 2019, dacă aterizai la 12 noaptea puteai să stai şi o oră să comanzi, asta dacă nu aveai bani de aruncat pe rechinii cu 3,5 lei (minim) pe km din faţă - românul e fiţos, preferă să dea 200 lei la Uber/Bolt şi să meargă pe jos până în parcare, doar ca să zică că nu merge cu taxiul - taxiul normal e relativ ieftin în Bucureşti (prin oraş mai găseşti şi cu 1,95 lei pe km, la aeroport în general vin doar de la 2,29 lei pe km în sus) faţă de alte capitale europene - trenul te duce în Gara de Nord, dar în miez de noapte nu ai ce să faci acolo decât dacă stai în zonă. Dacă Gara ar avea un sistem de comandă a taxiurilor de la firme autorizate (avea într-o vreme), ar fi ceva. Altfel, odată ajuns acolo, eşti la mâna rechinilor şi irşti să plăteşti pe un drum de 7 - 8 km cât ai fi plătit pe tot drumul de la aeroport până acasă - de la Otopeni ai autobuz la 3,5 lei tot din 40 în 40 minute toată noaptea. E drept că face vreo 40 minute până la Piaţa Unirii, dar Piaţa Unirii e în centru, acolo poţi să chemi taxi sau, dacă ai noroc, prinzi un autobuz N până acasă (e valabilă şi reciproca, pentru mers la aeroport). Pe când pe la Gara de Nord trece o singură maşină de noapte, N117, care oricum tot la Unirii merge - nu există legături calculate de la trenurile de aeroport la trenurile de pe alte rute. Nu ai oprire în Mogoşoaia să te transbordezi la trenul de Galaţi/Brăila/Urziceni, nu a calculat nimeni dacă în Gara de Nord poţi să te transbordezi uşor la trenurile de Craiova/Ploieşti/Piteşti; plus, printre atâtea trenuri de la Bucureşti, poate puteai pune măcar o dată la o oră un tren Ploieşti - Buftea - Otopeni, că ai racord la Buciumeni - unii mai au prieteni sau rude care să îi ducă şi să îi aducă de la aeroport... şi mereu e mai frumos să decartezi 6 lei la parcare decât să nu dai nimic şi să îţi iei amicul de la Gara de Nord, nu? (minimum... că avioanele mai şi întârzie şi nu poţi să fii sunat din ele; singura posibilitate să iei pe cineva de la aeroport e să intri în parcarea cu plată. Bine, poţi să îl iei din drum, dar în tot Otopeniul nu ai unde să staţionezi să aştepţi, pe DN1 e oprirea interzisă, în benzinăria de lângă aeroport nu poţi să stai prea mult, pe drumul de acces la aeroport e oprirea interzisă) - cu voia Dvs. ultima, dar nu cea din urmă, românul încă mai consideră că maşina e un bun de maximă utilitate, doar pentru că în parioada comunismului nu a avut acces la ea (stăteai 10 ani după o Dacia şi după aia aveai 20 l pe lună norma de benzină, asta dacă benzinăria avea benzină pe stoc). Utilizarea maşinii este aproape complet subvenţionată de statul român prin taxele cvasi-inexistente impuse automobiliştilor - rovinieta e mai ieftină decât un şniţel la Viena, impozitul anual e cât 3 beri în Centrul Vechi, asigurarea e vreo 150 euro pe an şi parcarea în majoritatea locurilor E GRATIS, în condiţiile în care, prin afară, sub 1 euro pe oră nu găseşti nici în Sofia. Bonus, Codul Rutier e opţional, poţi s-o arzi cu 120 la oră prin toate localităţile, mai ales că la noi e legal să stai cu ochii în Waze după radare, deci ai toate şansele să faci un drum de 500 km fără să te întrebe nimeni de sănătate, chiar dacă ai mers peste viteza legală, ai depăşit pe linia continuă, nu ai oprit la pietoni şi mai ai şi rovinieta expirată (că se ştie unde-s camerele de rovinietă şi se pot ocoli), eventual nici nu ai permis. Pentru că România. În condiţiile astea, trenul e ultimul pe lista de mijloace de transport, indiferent de distanţă. De aia România e total pe dos faţă de Europa civlizată. La OeBB, 89% din trafic este de scurt parcurs, la DB 92% (sau era invers?). În România, doar 46% din traficul feroviar este cu trenuri regio, pentru că la noi maşina e subvenţionată indirect de stat. Românul merge cu maşina de la Chitila la Bucureşti (şi se plânge că face o oră pe drum) şi merge cu trenul de la Satu Mare la Mangalia.
P.S.: Dacă iei la nimereală oamenii de pe stradă şi îi întrebi ce ştiu despre trenuri, vreo 90% vor descrie vagoane 20-47 cu banchete slinoase şi jegoase, în care vara te coci şi prin care iarna îţi intră zăpada pe lângă geamuri, pline de coji de seminţe, gândaci, beţivi blatişti, fum de ţigară, cu bude pline de ce vreţi voi şi care fac 3 ore întârziere la orice drum. Că asta e imaginea generală a trenului la noi. Bugetul pentru publicitate la CFR Călători (care are 82% cotă de piaţă) în ultimii 15 ani a fost fix ZERO. Asta în condiţiile în care avem aer condiţionat inclusiv pe majoritatea trenurilor regio (ungurii nu îşi permit luxul ăsta, acolo încă mai ai banchete de muşama), prize pe mai toate IR-urile, bude vacuumatice, fumatul e interzis de vreo 10 ani şi întârzierile nu mai sunt ca pe vremuri (oricum poţi vedea din timp unde e trenul, să nu te duci la gară degeaba).
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III Dum 14 Feb 2021, 15:26
Eu zic cât mai este pandemie ar putea circula la interval de o ora adică la fix și autobuzele sa plece la jumate.. Dar ar putea și CFR Călători sa pună dimineața niște trenuri mai devreme la ora 5.spre Galați Moldova Brașov ca să duca călătorii de la Aeroport Eu pun pariu ca dacă întrebi 100 de.romani 95 dintre ei habar nu au de existenta trenului de aeroport
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Discutii generale despre transport III