Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
+33
jabels
riciu
dan tm
Dr2005
lifetec
@ndrey
bubu
rizelgeorgel2004
bobi
DUAL
razvan - trenuri
ldh80
Nesebar
DAS 2011
alinx3330
ets2oltromânia
cristi ar
Cipri Andrei Neculai
mielutu zburator
TER200
IonutCFR2009
marius664
cardinal
aris86
Adirmvl
Luna
Vitosa
Katalyn
ciprian71
AeroX
kristi kkk
TVlad
Adrian78
37 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 28 ... 53, 54, 55 ... 60 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6890
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12290
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeLun 13 Apr 2020, 16:56

In cazul unei statii echipate cu instalatie CED, fara semnale de parcurs, daca parcursul de intrare (de primire) a unui tren ar fi realizat spre o linie ocupata (linie care ar aparea ca ocupata pe luminoschema), instalatia CED nu ar permite (in mod normal- nu vorbim de cazurile cand apar defectiuni ale instalatiei) punerea pe liber a semnalului de intrare!

Este un fel de masura de siguranta care a fost prevazuta la proiectarea si constructia instalatiilor CED, pentru a elimina eventualele cazuri de erori umane- situatia cand din greseala impiegatul de miscare ar executa parcurs de primire a unui tren la o linie ocupata.

Chiar si in statiile prevazute cu macazuri mecanice (manuale), semnale luminoase si sistem CELS, daca pe luminoschema apare ca ocupata o anumita linie, daca din greseala impiegatul de miscare introduce cheia de parcurs in broasca din panoul SBW, corespunzatoare acelei linii (care apare ca ocupata pe luminoschema), nu poate pune pe liber semnalul luminos de intrare.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeLun 13 Apr 2020, 17:33

Tocmai, că nici CED, nici CE nu permit intrarea pe liber pe linia ocupată. Doar manevră sau chemare, deci obligatoriu oprire în faţa semnalului de intrare şi apoi pornire de acolo.
Mai mult, ca să se preivnă situaţii accidentale, nemţii - că de la ei vine INDUSI - au prevăzut la PZB (care e compatibil cu inductorii de la noi şi, printre altele, e instalat pe Desiro) că nu ai voie depăşire ordonată pe roşu (deci cum ar fi la noi pe chemare sau manevră) dacă nu OPREŞTI trenul înainte, apoi dai de buton şi demarezi, că altfel îşi deschide conducta de aer şi te frânează.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2162
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6767
Data de inscriere : 25/05/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeLun 13 Apr 2020, 17:48

Ok, dar la Pitesti nu e instalatie CED si ce mai ziceti voi. Vinea nenea si invarte de manivela la macaz (absurd cum intr-o gara modernizata se mai practica asa ceva) si voila intra trenul.
Ba chiar mai mult, ia uitati cum arata manevrele cu locomotive si sageti mergand una in spatele alteia la coada pentru a stationa in depou (ca gainile la cotet):
Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Y4mV9kH6MqNECtLMIEomETlJV87TZ3c3JhjROilizxd71SI_fi7Y7oPKb1iL0SWfp5TLRneG09tTQuBk9Gp0NV050sL1mKGF81eeYZh5W5bUlW9gU3dciESPPXbTywTKffJlPv8jKsrXYyS3O2Mgbyhsy8BHJZeE3MCBbcMZTnBn3U_wm44M0OqO40xtPwf8WdsiCIqZVuKMWV1T5VIV80M5w?width=6000&height=4000&cropmode=none
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeLun 13 Apr 2020, 19:42

In Austria asa este, vine garnitura RJ de la Aeroport si o trage in fata, apoi la urma garniturii vine direct de la Budapesta fara intrat la alta linie si fara manevre de tot rahatul tipic romanesc, vine garnitura de la Budapesta peste cea ce stationeaza deja la peron, se cupleaza, intra angajatul si face legarea garniturilor, apoi pleaca mai departe spre Salzburg in cateva minute, la altii se poate primi tren la linie ocupata si cuplarea lor direct fara manevre de rahat, la noi nu se poate, noi ne credem mereu mai "destepti" dar suntem vai steaua noastra.

_________________
595423Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 54 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 54 Bdeem_8496_a
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6890
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12290
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeLun 13 Apr 2020, 19:46

Kapпaтй a scris:
In Austria asa este, vine garnitura RJ de la Aeroport si o trage in fata, apoi la urma garniturii vine direct de la Budapesta fara intrat la alta linie si fara manevre de tot rahatul tipic romanesc, vine garnitura de la Budapesta peste cea ce stationeaza deja la peron, se cupleaza, intra angajatul si face legarea garniturilor, apoi pleaca mai departe spre Salzburg in cateva minute, la altii se poate primi tren la linie ocupata si cuplarea lor direct fara manevre de rahat, la noi nu se poate, noi ne credem mereu mai "destepti" dar suntem vai steaua noastra.


Asa au fost proiectate si executate- cu mult timp in urma- instalatiile CED utilizate la CFR: sa nu permita efectuarea de parcurs de intrare la o linie ocupata si apoi punerea pe liber a semnalului de intrare! Intr-un fel este mai sigur asa- se elimina posibilitatea efectuarii de parcursuri eronate de catre IDM.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeLun 13 Apr 2020, 22:34

AeroX a venit din depou si a bagato la linia 3 cu semnal de manevra ca sa ii dea impegatul ordin sa isi puna stampile si imediat pleaca de la linia 3 spre Banita ca e directa.
Si eu am intrat la linii ocupate dar doar prin semanlul de manevra unde viteza este de maxim 25km/h
Chestia cu intratul la linii ocupate s-ar putea reglementa printrun articol in care sa zica ca intri cu maxim 15km/h dar la ce material rulant avem..

Dane trebuie manevre in fiecare compunere descompunere se scrie de asigurare astea costa niste bani pe care ii incaseaza CFR SA numai o prezentare a personalului otf privat inteun depou costa 200 de lei sa nu mai vorbim de opriri in orice halta 1 leu


Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Lun 13 Apr 2020, 22:42, editata de 1 ori
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeLun 13 Apr 2020, 22:40

Si la ei merg IC nesubventionate

Slovakia: National operator ZSSK’s inter-city services, which are run on a commercial basis between Bratislava, Žilina and Košice, carried 8,118,000 passengers in 2019.

Services operated with an occupancy rate of 75.9%, with an average delay per train of around three minutes.

The IC service had an Ebitda of €3.2m, with a final positive result of €206,000.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeLun 13 Apr 2020, 23:03

Vezi că Wien Hbf. are semnale de parcurs:
Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Dsc06710

Şi la RJ în mod sigur locomotiva se opreşte în semnalul ăla şi abia după aia face manevra, probabil tot pe chemare, fie pe ERTMS, fie prin CE, că CE-ul lor e similar cu al nostru şi sistemul de siguranţă e PZB, se vede şi inductorul în poză:
Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Img_2010

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeMar 14 Apr 2020, 08:24

Dr2005 chemare ai numai la semnalul de intrare sau de parcurs iesire pe linie fara BLA deci peste in statii se circula pe baza indicatiei de manevra
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeMar 14 Apr 2020, 10:20

Probabil acest incident pune capat discutiilor de primire a unui tren pe o linie ocupata de altul.

Ce fel de instalatie este aceea din Pitesti SBW-ATM-BLA? de la ce vine ATM?

https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/N_153_RI_Pitesti_15_04_2019.pdf
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeMar 14 Apr 2020, 10:38

Ţinând cont că incidentul vizează ,,trenul de călători nr.1894, aparţinând operatorului de transport feroviar de marfă SNTFC „CFR Călători” SA,", cine ştie ce or fi vrut să scrie la instalaţia SBW Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeMar 14 Apr 2020, 10:52

SBW stim ca e semnalizarea cu semnale mecanice(numite mai nou semafoare mecanice).
BLA stim ce este, se ve in poza un semnal mecanic si unul BLA.

Mai sint cazuri.

ATM ce este?

si e o greseala acolo ca invoca sectia Drobeta Turnu Severin-Strehaia
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeMar 14 Apr 2020, 16:54

Bun, asta e tara, dupa ce ca merg lent se si opresc mai greu trenurile de la noi. Da' lovomotive intercalate de ce nu putem avea, cand e nevoie? Am vazut clipuri din fostele state sovietice, cred ca inclusiv din Moldova, cu locomotive intercalate. E drept, la marfare. Da' pana si la aia se poate. Ce motive tehnice sunt pentru care se opteaza la noi sa se circule cu locomotiva la roata in loc de intercalata?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeMar 14 Apr 2020, 17:34

O locomotivă intercalată în corpul trenului induce şocuri în tren la frânare dacă e legată la frână, din cauza diferenţei mari de masă. Desigur, cel puţin în teorie, e destul de greu să rupi trenul cu locomotiva intercalată doar din asta (iar dacă faci frânare rapidă la marfă oricum poţi rupe trenul, cu şi fără locomotivă intercalată). De altfel şi locomotiva împingătoare induce şocuri mari în funcţie de de unde comanzi frâna (dacă o comanzi de la primul vagon, o să te împingă locomotiva, dacă o comanzi de la locomotivă rişti să rupi cupla între locomotivă şi ultimul vagon), le-am simulat pe toate pe standul de teste din cadrul Catedrei de Vehicule de Transport Feroviar de la Facultatea de Transporturi în primul an de master.

Concluzia mea de inginer mecanic cu master în frâne ar fi că cine a făcut instrucţia se teme de ruperea trenului din cauza frânării necorespunzătoare a locomotivei şi nu vrea să rişte. Nu mai vorbesc de partea de tracţiune, unde locomotivele conduse la înţelegere între mecanici (cum sunt EA-urile şi DA-urile noastre) sunt un mare pericol, mai ales dacă nu sunt toate în capul trenului - vezi accidentul de la Valea Florilor, unde împingătoarea a împins prea tare şi a deraiat trenul în curbă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitimeMar 14 Apr 2020, 18:04

Totusi la Austrieci Elvetieni se practica trenurile cu locomotiva intercalata problema la noi este masa prea mare la EA-uri si DA-uri plus ca nu prea ai nici o modalitate sa le izolezi boghiurile sistemul de blocare a valvei nu prea e eficient si risti sa faci locomotiva sanie
Sa precizez ca Siemens ES64U2 are si sistemul magistrala unde poate sa circule si intercalat si la urma trenurilor de călători prin cablu UIC
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 54 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 54 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 28 ... 53, 54, 55 ... 60 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» IR 460/1460-1461/461 Romania/Transbalkan Buc. N.-Sofia-Thessaloniki

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: