|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+33jabels riciu dan tm Dr2005 lifetec @ndrey bubu rizelgeorgel2004 bobi DUAL razvan - trenuri ldh80 Nesebar DAS 2011 alinx3330 ets2oltromânia cristi ar Cipri Andrei Neculai mielutu zburator TER200 IonutCFR2009 marius664 cardinal aris86 Adirmvl Luna Vitosa Katalyn ciprian71 AeroX kristi kkk TVlad Adrian78 37 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6915 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 06 Iul 2019, 23:12 | |
| Asteptam comparatiile de la "experti". Ca pana acum am auzit de Belgia si de trenurile cu musama din Cehia si de biletele "scumpe" din Germania.Cine zice ca nu suntem pe ultimul loc la capitolul cale ferata mananca din ala pe paine...Singurul lucru la care stam bine sunt evenimentele feroviare grave, dar la ce viteza au trenurile de pe la noi asta se deduce din start... |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 08 Iul 2019, 09:13 | |
| Pai si cine are timp sa creada toate aberatiile acelui "expert" ? In Cehia la trenurile Regio sa mai gasesti ceva musama dar la EC si trenurile interne ce leaga orase este LUX !!! adica normalitate pentru ei si lux pentru noi ca noi nu o sa avem asa ceva prea curand.
In Germania e scump? E scump pentru noi ca avem un salariu mic dar pentru ei ca au 2000-2500 E pe luna e ok 100 de euro un bilet, cam asa e si la noi la un salariu de 2000 de lei 100 lei un bilet, e ok, deci pentru ei nu e scump e scump pentru noi ca raportam la salariul nostru.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 08 Iul 2019, 16:33 | |
| E lux la clasa I, acolo primeşti şi o sticlă de apă de 0,5 litri, ai Wi-Fi şi personalul de la restaurant te serveşte la scaun. La clasa a 2a nu e aşa de lux, încă mai sunt vagoane neclimatizate în circulaţie. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 08 Iul 2019, 19:53 | |
| Daca as face 6 ore cum facea cindva IC de la Timisoara Nord la Bucuresti Nord la ce imi trebuie Wifi si apa? Ce, tu mergi cu trenul pentru ce primesti gratis?
Poate n-ai clima in Cehia dar poti sa deschizi geamurile, nu sint blocate din ordinul idiotilor cu holzsuruburi si daca ai si viteza buna e chiar o calatorie feroviara clasica sau poate nu are un gem de 15 cm care se deschide 15 grade sa primesti aer ca deportatii in Baragan.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 08 Iul 2019, 21:28 | |
| Geamuri cu parte mobilă mare nu vom mai vedea la vagoanele noi din UE, fie ele climatizate sau nu. Deja la 100 la oră încep să zboare lucruri prin compartiment, ca să nu mai vorbim de creşterea consumului de energie necesar remorcării unui tren cu geamurile deschise. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 08 Iul 2019, 21:48 | |
| Ce sa zboare frate?
Eu am prins naveta pe scarile vagoanelor si n-a mai zurat nimeni. Bine nu cred ca 9645 prindea mai mult de 80km/h
Din pacate se vede ca tu te-ai invatat dupa aia de la UE:
aaaa hai sa interzicem geamurile mai mair de 15 cm ca poate niste drogati isi arunca copilu pe geam, aaaa hai sa interzicem nu mai stiu acuma ce hai sa obligam sa fie vagoanele acvarii ca creste consumu de energie la remorcare.
peste o generatie cind pun araboii mina pe UE as fi curios sa te vad. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24337 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 09 Iul 2019, 14:05 | |
| https://www.g4media.ro/noua-gara-de-nord-cum-vrea-ministerul-transporturilor-sa-modernizeze-cel-mai-important-nod-feroviar-prin-transformarea-in-centru-comercial-si-introducerea-de-trenuri-subterane.html |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 09 Iul 2019, 14:36 | |
| O tâmpenie... Bine, oricum nu o să se facă, e chestie de miliarde bune de euro (vreo 100 lejer). _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 09 Iul 2019, 14:44 | |
| asta a fost aici? nu de alta dar sa nu se calce pe picioare muncitorii
https://observator.tv/economic/gara-nord-reparatii-capitale-298034.html |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24337 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 09 Iul 2019, 15:46 | |
| - Dr2005 a scris:
- O tâmpenie... Bine, oricum nu o să se facă, e chestie de miliarde bune de euro (vreo 100 lejer).
100 de miliarde?ce fumezi? O sa se faca cum se face si licitatia pentru achizitie de rame ca au lansat iara un studiu cei de la ARF bineinteles ca daca e plin numai de neveste amante si ce o mi fi pe acolo normal ca habar nu au ce sa faca.. Drumul matasii cand un tren face de la Curtici la Giurgiu 40 de ore vai si amar si deja au aparut trase cu 70 km/h Curtici Arad si restrictia de 100km/h si cea de 20 km/h de la macazul bulit probabil v-or ramane pe vesnicie |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 09 Iul 2019, 17:15 | |
| Wien Haupbahnhof a costat peste 1 miliard de euro, la care se adaugă costurile pentru zona adiacentă. Şi ei aveau deja tunel pe sub ea pentru S-Bahn, nu au trebuit să facă unul şi nici nu au trebuit să mute 2 revizii de vagoane, un depou, o remiză şi o linie pentru un atelier de reparat vagoane. Nu aveau nici metrou, nici magistrală de termoficare, nici magistrală de apă, nici pod hobanat peste gară.
La ARF de toată treaba cu materialul rulant se ocupă vreo 5 oameni şi îţi spun sigur că NU sunt rude între ei. Am avut plăcerea să lucrez cu ei şi ştiu de ce sunt în stare... dacă nu vor interveni piedici politice, licitaţia se va duce la capăt. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 09 Iul 2019, 20:29 | |
| Licitații blocate la CFR de șase miliarde lei. Explicațiile miniștrilor de Finanțe și Transporturi
Doi miniștri, același Guvern, explicații diferite ale faptului că licitațiile pentru proiecte de infrastructură stau blocate luni bune, până când proiectele intră pe făgașul lor normal. În cazul CFR, doar două proiecte blocate în contestații anume modernizarea Brașov – Sighișoara, trei sectoare, valorează șase miliarde lei.
Este cert că ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici, și cel al Transporturilor, Răzvan Cuc, văd diferit problema licitațiilor contestate în infrastructura de transporturi, fie feroviară, fie rutieră. Dacă ministrul Cuc pune blocajele pe seama neseriozității și lăcomiei constructorilor, dornici să facă rău statului, cel al Finanțelor a vorbit zilele trecute de proiectele prost pregătite la Ministerul Transporturilor, în principal.
Una dintre probleme este însărcinarea constructorului să facă, spre exemplu, lucrări care stau mai degrabă în puterea sectorului public, cum ar fi mutările de utilități. „Relocarea de utilități e o problemă veche în special la Transporturi. Incă este o dispută ce trebuie să facă o companie de cale ferată sau rutier vis – a – vis de relocarea utilităților. Dacă îl voi lăsa pe constructor să relocheze utilitățile încep blocajele. La mutarea utilităților electrice sunt companii care dețin monopolul și care au listele lor cu alte companii care doar acelea pot face lucrurările. Astfel apar blocaje și asta durează de ani de zile”, a spus ministrul de Finanțe.
Pe partea de licitație, proiectele trebuie pregătite din timp, înainte de licitații. Sunt proiecte în alte țări care se pregătesc timp de șapte ani și în doi ani se fac lucrările, a spus Teodorovici care în anii 90 a fost și director general la Transporturi.
Pe partea de licitații contează documentațiile bine făcute. „Contează capacitatea de a face documentații de atribuire bune. Dacă începi să le faci și ai o mie de solicitări de clarificări, CE va spune: aici am o problemă și vreau să mă uit cu atenție, nu cumva s-a schimbat tot și asta s-a făcut pe parcurs pentru cineva? Dacă ai o mie și ceva de clarificări, este evident că documentația e făcută prost. Nimeni nu v-a putea prezenta oferta în mod clar, coerent și cu termene asumate clar”, spune Teodorovici.
Cele două cerințe ale unei achiziții bine pregătite
În opinia lui sunt două lucruri importante: felul în care statul elaborează documentația și cel în care comisiile de licitație își fac treaba. „Dacă documentația este făcută prost, normal că nu vei avea elemente prin care o ofertă făcută de râsul lumii să fie dată afară. Normal că spui tu lasă să intre ca să nu ne complicăm dar de obiecei cel care intră în acest fel e și cel care câștigă. Logic că pe parcurs apar blocajele deci calitatea administrației este ceea ce contează”, afirmă ministrul de Finanțe.
De toate aceste lucruri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pare a nu fi conștient.
Supărarea mea mare e pe toate firmele care contestă fără fundament. De aceea am iniţiat această ordonanţă de urgenţă, ca să terminăm cu aceste contestaţii.
În urmă cu o lună, ministrul a menționat realizarea unui OUG care ar permite ca, după prima contestaţie, un contract să poată fi semnat. Cel care contestă e liber să se ducă mai departe să conteste. OUG în cauză ar micşora şi perioada de evaluare prin această OUG. „Am iniţiat un proiect de ordonanţă de urgenţă, prin care venim să rezolvăm problema contestaţiilor, astfel încât, după cele 30 de zile de deliberare la CNSC, când avem o hotărâre, să putem semna contractul şi să lăsăm mai departe contestatarii de meserie, care vor să blocheze proiectele, să se ducă în instanţă, dar noi să finalizăm proiectele. Nu se mai poate să aşteptăm tot timpul, după tot fel de contestaţii (…) Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern şi nu o să mai avem probleme cu niciun contestatar. Ei pot să îşi facă treaba lor, să blocheze, noi mergem mai departe cu proiectele, fiindcă sunt nenumărate proiecte mari de infrastructură, care au fost licitate în 2015 şi a trebui să aşteptăm doi ani şi jumătate hotărârea instanţei ca să putem să începem contractul de proiectare şi execuţie. Aşa ceva e inadmisibil”, a declarat ministrul Cuc.
Ministrul Transporturilor a precizat că în această ordonanţă de urgenţă au fost introduse şi amendamente din partea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), în sensul stabilirii unor termene privind procedurile de licitaţie.
„Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern. Singura problemă este legată de amendamentele pe care le va avea Ministerul Justiţiei pe această ordonanţă. Am introdus şi nişte amendamente din partea CNSC, în sensul că pe de o parte semnăm contractele şi nu va mai plana niciun fel de teamă asupra funcţionarilor să semneze contractele, dar pe de altă parte trebuie ca şi evaluările pe care le fac beneficiarii la procedurile de licitaţie să se termine mai repede, să facă evaluarea în 30 de zile. Doar în situaţii temeinic justificate termenul se mai poate prelungi cu încă 60 de zile. Nu mai aşteptăm, grăbim semnarea, eu nu mai pot sta după funcţionari să evalueze în 6-7 luni un proiect”, a completat Răzvan Cuc.
Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/licitatii-bloca
Deci MT pare cam depasit de situatie dupa cum o spune si ministrul finantelor ! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24337 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 09 Iul 2019, 22:31 | |
| - Dr2005 a scris:
- Wien Haupbahnhof a costat peste 1 miliard de euro, la care se adaugă costurile pentru zona adiacentă. Şi ei aveau deja tunel pe sub ea pentru S-Bahn, nu au trebuit să facă unul şi nici nu au trebuit să mute 2 revizii de vagoane, un depou, o remiză şi o linie pentru un atelier de reparat vagoane. Nu aveau nici metrou, nici magistrală de termoficare, nici magistrală de apă, nici pod hobanat peste gară.
La ARF de toată treaba cu materialul rulant se ocupă vreo 5 oameni şi îţi spun sigur că NU sunt rude între ei. Am avut plăcerea să lucrez cu ei şi ştiu de ce sunt în stare... dacă nu vor interveni piedici politice, licitaţia se va duce la capăt. Pai tocmai ca stiam de Viena ca a fost 1 mld de euro.. Pai daca is in stare atunci la ce tot fac studii Operatorul din Slovenia si-a cumparat prin doua licitatii material rulant fara studii fara ARF si mm lor
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mar 09 Iul 2019, 22:50, editata de 1 ori |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 09 Iul 2019, 22:46 | |
| Adriane, bani publici sifonați către firme private, că doar la asta se pricep ei cel mai bine. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 09 Iul 2019, 23:09 | |
| - Vitosa a scris:
- Una dintre probleme este însărcinarea constructorului să facă, spre exemplu, lucrări care stau mai degrabă în puterea sectorului public, cum ar fi mutările de utilități. „Relocarea de utilități e o problemă veche în special la Transporturi. Incă este o dispută ce trebuie să facă o companie de cale ferată sau rutier vis – a – vis de relocarea utilităților. Dacă îl voi lăsa pe constructor să relocheze utilitățile încep blocajele. La mutarea utilităților electrice sunt companii care dețin monopolul și care au listele lor cu alte companii care doar acelea pot face lucrurările. Astfel apar blocaje și asta durează de ani de zile”, a spus ministrul de Finanțe.
Şi ce zice Orlando că trebuie făcut aici? Într-adevăr, Petrom, Engie, Enel, Telekom, RDS ş.a. nu lucrează decât cu firmele agreate de ei. Sunt firme private, ce poate să le facă Teodorovici? Le dă un OUG să mute cabluri şi conducte cu Ilie de la sculărie? N-are cum. - Vitosa a scris:
- Pe partea de licitații contează documentațiile bine făcute. „Contează capacitatea de a face documentații de atribuire bune. Dacă începi să le faci și ai o mie de solicitări de clarificări, CE va spune: aici am o problemă și vreau să mă uit cu atenție, nu cumva s-a schimbat tot și asta s-a făcut pe parcurs pentru cineva? Dacă ai o mie și ceva de clarificări, este evident că documentația e făcută prost. Nimeni nu v-a putea prezenta oferta în mod clar, coerent și cu termene asumate clar”, spune Teodorovici.
Dar ANAP ce păzeşte? Că toate documentaţiile se vizează de către ANAP, nici măcar hârtie igienică nu poţi să cumperi fără viza ANAP pe documentaţie. Abia după aia te duci la SICAP şi la JOUE. Iar cele mai multe licitaţii nu se contestă neapărat la soluţii tehnice, cât la termene, loturi şi alte mizilicuri. - Vitosa a scris:
- În urmă cu o lună, ministrul a menționat realizarea unui OUG care ar permite ca, după prima contestaţie, un contract să poată fi semnat. Cel care contestă e liber să se ducă mai departe să conteste. OUG în cauză ar micşora şi perioada de evaluare prin această OUG. „Am iniţiat un proiect de ordonanţă de urgenţă, prin care venim să rezolvăm problema contestaţiilor, astfel încât, după cele 30 de zile de deliberare la CNSC, când avem o hotărâre, să putem semna contractul şi să lăsăm mai departe contestatarii de meserie, care vor să blocheze proiectele, să se ducă în instanţă, dar noi să finalizăm proiectele. Nu se mai poate să aşteptăm tot timpul, după tot fel de contestaţii (…) Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern şi nu o să mai avem probleme cu niciun contestatar. Ei pot să îşi facă treaba lor, să blocheze, noi mergem mai departe cu proiectele, fiindcă sunt nenumărate proiecte mari de infrastructură, care au fost licitate în 2015 şi a trebui să aşteptăm doi ani şi jumătate hotărârea instanţei ca să putem să începem contractul de proiectare şi execuţie. Aşa ceva e inadmisibil”, a declarat ministrul Cuc.
[...] „Singura problemă este legată de amendamentele pe care le va avea Ministerul Justiţiei pe această ordonanţă. [...]Nu mai aşteptăm, grăbim semnarea, eu nu mai pot sta după funcţionari să evalueze în 6-7 luni un proiect”, a completat Răzvan Cuc.
Cât pot să profite unii de faptul că OUG-urile nu sunt supuse controlului Curţii Constituţionale. Dacă un contestatar câştigă în instanţă şi beneficiarul a dat contractul la altul, cine plăteşte? Plătesc Teodorovici şi Cuc? Guvernul PSD oricum o să zboare în câteva luni, factura acestei mizerii o să o decontăm noi. Să ne ferească Dumnezeu de un nou Boc. - Vitosa a scris:
- a spus Teodorovici care în anii 90 a fost și director general la Transporturi.
Teodorovici a fost referent... asta înseamnă funcţionar cu bacalaureat, în categoria asta intră secretarele şi cei de la registratură. Directoare generală a fost nevastă-sa, de care apoi a divorţat. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |