Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24337 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 08 Apr 2020, 18:50
Eu zic sa reevaluezi tarile Baltice au material rulant nou Skoda Pesa Stadler noi avem Malaxe.. In Cehia Arriva au cumparat din Germania de la DB automotoarele Stadler GTW productie 2000 la noi nu stim cum sa mai facem niste RP la Malaxe la LDHuri la LDE doar doar cu o vopsea sa mai mearga doi ani iar firma reparatoare sa ramana cu bani destui.. Ne plangem ca vrem produse romanesti dar stau o gramada de vagoane Astra pentru ca Blidar nu are chef sa faca RPuri
bobi
Numarul mesajelor : 733 Localizare : Iasi Reputatie : 4631 Data de inscriere : 06/05/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 08 Apr 2020, 19:42
Vitosa a scris:
Eu de trei ani încerc să-i conving să mai acopere din golul orar lăsat pe M800, aspect care se poate realiza cu ajutorul a patru garnituri în loc de cinci câte rulează în prezent doar că din păcate nu ai pe cine convinge să pună planul în aplicare.u Garnitura 1 (turnus nou) -> IR1581 București Nord 7.00 - Constanța 9.20 (nu circulă în perioada estivală când se înlocuiește cu tren 1983 Buc - Mangalia) -> IR1680 CT 11.00 - Buc 13.00 (mers fără opriri), nu circulă în perioada estivală. Sau planul B folosirea unei trase estivale deja existentă, sezonierul CT - Brașov tren IR nr 1937-2/1937 -> CT 10.15 - Buc 12.35 -> IR1583 Buc 14.00 - CT 16.20 -> IR1584 CT 17.00 - Buc 19.20 Garnitura 2 (turnus nou) -> IR1580 CT 8.20 - Buc 10.40 -> IR1683* Buc 11.30 - CT 13.30 (mers fără opriri) -> IR1582 CT 14.25 - Buc 16.50 (în perioada estivală nu ar circula ca număr de tren în perioada când pe această trasă circulă sezonier 1993-2/1993 Mangalia - Craiova iar vagoanele sosite la 13.30 în CT ar putea fi atașate la siguranța trenului, la Buc Nord detașate la parapet urmând să formeze trenul spre CT) -> IR1585 IR Buc 17.45 - CT 20.05 Garnitura 3 (turnus deja existent) -> IR1681 Buc 9.35 - CT 11.35 -> IR 1682 CT 12.50 - Buc 14.50 -> IR1685* Buc 16.00 - CT 18.00 -> IR1684 CT 18.50 - Buc 20.50 Garnitura 4 (turnus deja existent) -> IR1586/1586-1 CT 5.30 - Brașov 11 -> IR1746/1587 Brașov 17 - CT 22.30 La discuțiile avute loc la data de 9 martie cu privire la noul mers 2020/2021 la vederea acestor propuneri madam Vlădescu a zis nu. Lasă că luăm în calcul să-l facem pe 1528 tren cu circulație permanentă Sibiu - CT. Deci de lene să mai traseze un tren și în loc să simplifice lucrurile ei aleg varianta cea mai nașpa. Și ca o laudă personală am reușit totuși pe vremea directorului Szenteș să-l conving să prelungească sezonierul ieșean până la Mangalia. Deci dacă se vrea se poate schimba ceva dar dacă nu întâlnești omul potrivit la locul potrivit n-ai nici o șansă de reușită.
Excelent punctat, Vitosa!Ma inclin in fata ta, pentru obiectivitatea si profesionalismul deccare dai dovada in toate postarile!Cat despre prelungirea lui 1961/2, este strict meritul tau, chiarcdaca multi au vrut sa si-l atribuie!In esenta, pe toti ii durea undeva...!Ai toata stima, respectul si consideratia mea!Sa nu abdici niciodata de la principiile tale!
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24337 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 10 Apr 2020, 21:40
Ceva comparatii tren avion pe cateva rute
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 11 Apr 2020, 17:21
Am intrebat daca garnitura sosita de la aeroport a asteptat-o pe cea de la Budapesta pe linia de la care a plecat trenul si mi s-a confirmat. Deci la ei sepoate sa astepte o garnitura pe linia la care soseste o alta grupa, a doua soseste, apoi continua manevrele de cuplare la prima.
La noi, de multe ori, nu sint in stare nici sa tina locomotiva noua in dreptul macazului, sa mai economiseasca timp.
A, da, si nici nu e vreo problema sa aiba o locomotiva intercalata.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24337 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 11 Apr 2020, 18:14
Si la noi se poate adi doar daca linia respectiva are si semnal de parcurs altfel nu se poate primi tren pe linie ocupata Aici tine si de materialul rulant cand ai locomotive electrice si diesel la care frana directa intra in actiune dupa 6-8 secunde despre ce vorbim. La Taurus Traxx ai si frana electrica suplimentara cu care poți opri locomotiva dar si frana directa actioneaza ferm Dar asta e ei cand au luat RailJet noi bagam sute de mil de euro in vagoane si modernizari de EAuri
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 11 Apr 2020, 18:54
Multumesc pentru lamuriri, tizule!
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 13 Apr 2020, 00:03
Altii evolueaza, noi reparam malaxoare, asta e adevarul si unii mai si plang in hohote dupa aceste mortaciuni, ce conteaza ca lumea tot evolueaza, ei raman ca in vremea razboiului.
La noi daca un tren ramane defect in gara, vine locomotiva de ajutor, e garata pe alta linie, apoi o baga pe tren, nu poate intra din prima pe linia care e nevoie sa mearga treaba repede, pai de ce sa fie simplu cand poate sa fie complicat, tipic romanesc, de ce sa te scarpini cu mana dreapta la urechea dreapta cand normal romanesc e sa duci mana dreapta la urechea satanga. Atat putem!
_________________
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 13 Apr 2020, 10:57
Genul ăsta de manevră ar trebui permis doar pentru materialul rulant la care ai şi frâna asistată de calculator. Adică Desiro, Taurus şi Traxx, nicidecum EA-uri şi DA-uri la care frâna intră în acţiune la 7 secunde de la momentul acţionării. Iar câtă vreme grosul materialului rulant de la noi e antic, nu ai cum să faci manevrele din Austria.
Evident, vorbesc de intrarea pe linie ocupată peste materialul rulant oprit acolo, nu de staţiile cu semnale de parcurs, în care poţi să intri până în semnal şi mergi mai departe pe semnal de manevră.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 13 Apr 2020, 12:07
Fi serios!
Ce nu se mai combina automotoare 1000 in Nadab? Cum se combinau mai demult trenurile in Carpinis? Ionel+Jimbolia
in Jebel? Stamora Moravita +Giera
In Sintana?
Sau cum se atasau Malaxe la urma trenurilor?
Adica ce ar fi sa vina un tren sa se cupleze cu altul? vine cu redusa, cunoasterea sectiei8, ordin de circulatie de la statia cu ultima oprire itinerarica, na birocratie daca vrem.
Nu cred ca e impozibil, dar problema e sa vrem, ca doar noi in Romania adaptam Maloaxe la computer de bord si alte alea, nu adaptam traficul la solicitari. Plus ca nu mai e voie cu locomotive intercalata sau locomotive la urma. Tot felul de aberatii la noi.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 13 Apr 2020, 13:33
La inceputul acestui video (filmare de a mea de anul trecut intre Petrosani si Targu Jiu): De ce a intrat locomotiva aia EC 098 de la CFR Marfa pe linia ocupata de IR 1836 in care ma aflam (statia Petrosani)? Aici s-a mai respectat vreo instructie? Nu ma pricep eu la asemenea detalii (sau nu ma prea intereseaza). Dar nu e cam dubios?
Adica chiar asa ne impiedicam de niste cioturi? Mai ales la Desiro mi se pare inadmisibil. Si am caz concret cu IR 1896 (Craiova - Bucuresti) cu grupa AM de Pitesti. Multa lume e nervoasa cand mai intarzie 10-20 de minute si se tot intreaba "de ce n-ati pus domnule vagonul ala din depou dinainte, ce avea, decat sa stam sa asteptam pe ala intarziat ca prostii?" La noi exista teama ca se strica franele nu se stie cand ti-e lumea mai draga? Ca in cazul ala din iunie 2017 la Golesti? Mai degraba problema e la cata mentenanta se face, nu la drobul de sare din oficiu. Dar chiar si asa tot nu se justifica.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 13 Apr 2020, 13:49
Intri pe linie ocupată când nu ai altă linie disponibilă, nu oricând. Şi atunci faci oprire la semnalul de intrare, după care intri cu chemare (care e buton cu sigiliu în panou) şi ordin scris, nu intri direct din curentă peste materialul rulant oprit.
_________________ :TTT:
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 13 Apr 2020, 14:24
AeroX a scris:
La inceputul acestui video (filmare de a mea de anul trecut intre Petrosani si Targu Jiu): De ce a intrat locomotiva aia EC 098 de la CFR Marfa pe linia ocupata de IR 1836 in care ma aflam (statia Petrosani)? Aici s-a mai respectat vreo instructie? Nu ma pricep eu la asemenea detalii (sau nu ma prea intereseaza). Dar nu e cam dubios?
Adica chiar asa ne impiedicam de niste cioturi? Mai ales la Desiro mi se pare inadmisibil. Si am caz concret cu IR 1896 (Craiova - Bucuresti) cu grupa AM de Pitesti. Multa lume e nervoasa cand mai intarzie 10-20 de minute si se tot intreaba "de ce n-ati pus domnule vagonul ala din depou dinainte, ce avea, decat sa stam sa asteptam pe ala intarziat ca prostii?" La noi exista teama ca se strica franele nu se stie cand ti-e lumea mai draga? Ca in cazul ala din iunie 2017 la Golesti? Mai degraba problema e la cata mentenanta se face, nu la drobul de sare din oficiu. Dar chiar si asa tot nu se justifica.
Nu te mai agita, la noi prostia e cat muntele, de ce sa schimbam ceva si sa facem sa mearga treaba mai repede si mai bine cand putem sa ramanem asa in prostie. Nu exista oameni capabili care sa se implice sa schimbe instructiunile lui peste prajit de pe vremea locomotivelor cu abur care nu erau sigure si in 2020 inca mergem ca in 1900, in schimb altii compun si descompun trenuri in 6 minute. Nu e nimeni in tara asta care sa schimbe ceva si sa raspunda, da domne eu am schimbat si eu raspund, faceti asa de acum inainte, NU, lasa asa , de ce sa evoluam cand putem ramne prosti pe veci.
Eram in gara x unde s-a stricat GM-ul, in spate 60 km un oras unde era doar DA, si in fata 100 km unde era GM, asteptam sa vina GM, ce conteaza ca sta trenu, cand vine intra la linia 4 desi trenul era la 3, stai sa schimbe postul Gigel care mai are cateva luni pana la pensie si de abea se misca, iese din 4 tot in curenta pe unde a venit dar daca asa scrie in carte acum 150 de ani asa facem, si stai si aici iar sa schimbe postul Gigel care se misca ca ochii mortului, in final porneste si vine spre tren dar ce crezi, tot pentru ca avem instructie de pe vremea lui Pazvante chiorul opreste inaintea cuplarii ca nu poate merge usurel cu 5 km/h sa se cupleze, nu domnule trebuie sa opeasca, sa se uite de 7 ori, si apoi usor usor. Te doare mintea cu toate rahaturile romanesti. In final trenul are 3 ore intarziere, dar ce conteaza, doar traim in Romania, ce atata graba. Lasa ca altii prin vest merg ca vantul si ca gandul si fac cuplari si decuplari de locomotive si grupe de vagoane cat bati din palme, la noi poate sta trenul ca nu ne grabim nicaieri.
_________________
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 13 Apr 2020, 14:40
Dr2005 a scris:
Intri pe linie ocupată când nu ai altă linie disponibilă, nu oricând. Şi atunci faci oprire la semnalul de intrare, după care intri cu chemare (care e buton cu sigiliu în panou) şi ordin scris, nu intri direct din curentă peste materialul rulant oprit.
Asa, in fine, n-am zis de locomotiva aia de parca a intrat pe linie facand infractiuni. Spun ca daca locomotiva aia a reusit atunci se poate si la trenuri de calatori cu atasare grupe, in special la Desiro unde cuplarea se face mult mai rapid, iar in loc sa stai 8-10 minute intr-o statie, nu stai decat maxim doua.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 13 Apr 2020, 15:10
Desiro îl cuplezi în 2 minute pentru că computerul de bord îţi face proba frânei şi îţi dă toate defectele pe display (dacă sunt), deci nu mai trebuie să umble revizorul de vagoane. Iar unde faci cuplare cu Desiro, de regulă, stai 5 minute, nu 15. Inclusiv la Titu, cum vine motorul de la Piteşti, ăla de la Târgovişte deja pleacă să manevreze sau e deja în semnalul de intrare pe firul I, aşteptând să oprească cel de la Piteşti şi să primească parcursul de manevră.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 13 Apr 2020, 16:29
Oprirea inainte de cuplarea la tren am vazut ca se practica si la TGV. Chiar continuind pe canalul simply railway am vazut o cuplare de 2 TGV-uri. Nu asta e problema ci aceea ca la noi din start nu se poate nici ce se putea inainte.
Ce atita proba frinei si mai stiu eu ce? cine le facea inainte cind trenurile se compuneau si se descompuneau in parcurs? Sa fin seriosi, nici atunci nu ciocanea nimeni rotile la cap de linie sau in parcurs la combinare sau descompunere. Acuma umbla seful de tren cu ciocanul dupa el si leaga locomotiva in fata Isterului si garnitura la urma ca sa piarda vremea cu manevre si in Simeria si in Savirsin.(am dat cu titlul de exemplu cum a fost )
DAr eu m-am aflat in Deva cind a trecut un tren care in Ilia a atasat garnitura cu locomotiva la urma.
Am circulat cu IRC anul trecut si nu mai stiu unde in Cluj Napoca sau in Oradea am intrat in gara pe o linie ocupata tot de un motor al lor.
Pui semnalul de intrare cu sageata in jos si intri cu 30 ca si cum ai intra la o linie infundata. NUUUUUU. costa mult sa modifici BLA urile.
Nu se poate -e mai simplu
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II