Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
+33
jabels
riciu
dan tm
Dr2005
lifetec
@ndrey
bubu
rizelgeorgel2004
bobi
DUAL
razvan - trenuri
ldh80
Nesebar
DAS 2011
alinx3330
ets2oltromânia
cristi ar
Cipri Andrei Neculai
mielutu zburator
TER200
IonutCFR2009
marius664
cardinal
aris86
Adirmvl
Luna
Vitosa
Katalyn
ciprian71
AeroX
kristi kkk
TVlad
Adrian78
37 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 57 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20628
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25572
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeVin 03 Ian 2020, 19:24

Bugetul pentru publicitate e zero la CFR Călători. Nu strică, din când în când, câte o reclamă gratuită din asta.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6890
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12291
Data de inscriere : 03/11/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeSam 04 Ian 2020, 00:03

S-a tot discutat de ce Romania nu reuseste sa atraga fondurile europene pentru reconstructia/modernizarea cailor ferate!

Ma gandesc ca o solutie ar fi sa vedem cum au facut alte state (Polonia de exemplul) si au reusit lucrul asta! Concret, ministerul transporturilor ar putea trimite o delegatie la ministerul transporturilor din Polonia si sa-i intrebe pe polonezi- fratilor, voi cum ati facut, ce legi ati adoptat, ce acte normative, etc, de ati reusit sa atrageti fondurile europene pentru reteaua feroviara poloneza si apoi acceleasi legi si reglementari sa fie adoptate punct cu punct si litera cu litera si in Romania!

Ca doar nu este secretul bombei atomice- pana la urma este vorba tot de anumite legi adoptate si reglementari!


Cateva masuri legislative care ar putea fi adoptate pentru facilitarea atragerii fondurilor europene pentru infrastructura feroviara si modernizarea acesteia ar putea fi:


-In primul rand, creat un birou sau un serviciu in cadrul MT, in care sa fie angajati specialisti in lucru cu fonduri europene si care sa cunoasca foarte bine legislatia europeana, specialisti care sa aibe o sarcina foarte clara: intr-un termen rezonabil sa intocmeasca absolut toata documentatie (studii de fezabilitate, etc), pentru toate liniile de cale ferata din Romania, care pot fi modernizate/reconstruite cu finantare europeana- liniile care fac parte din reteaua TEN-T si pentru care se pot obtine finantari europene.

In acest fel statul nu ar mai trebui sa apeleze la firme private pentru intocmirea de studii de fezabilitate, etc , lucru care ar insemna si o economie la bugetul de stat.


-Valabilitatea unui studiu de fezabilitate si a altor aprobari legale (acorduri de mediu, etc), pentru reconstructia/modernizarea de cai ferate sa fie de cel putin 15- 20 de ani, astfel incat sa nu fie necesara refacerea studiului de fezabilitate, daca lucrarile efective nu s-au realizat din diverse motive


-La licitatiile organizate de MT si CN CFR pentru lucrari de modernizare/reconstructie de cai ferate, cu finantare din fonduri europene, criteriul de selectare a firmelor care vor efectua lucrarile sa fie experienta in domeniul constructiilor feroviare, lucrarile realizate anterior de aceste firme, capacitatea tehnica si umana a acestor firme.
In felul acesta licitatiile ar fi castigate de firme de top (chiar daca ar fi din strainatate), care au experienta si utilajele necesare pentru realizarea cat mai rapida dar si de calitate a unor lucrari de reconstructie/modernizare de cai ferate.

Probabil unii vor spune ca nu sunt patriot daca zic ca ar fi mai bine sa castige licitatia o firma straina decat una romaneasca! Dar decat sa castige licitatia o firma romaneasca "de apartament" (care sa nu poata face lucrarea nici la timp, nici de calitate sau sa fie folosita doar pentru ca banii sa ajunga in alte buzunare), prefer sa castige licitatia o firma serioasa, puternica, cu experienta in domeniul lucrarilor de infrastructura feroviara, care sa poata face aceste lucrari cat mai repede, dar si de calitate!

Sigur ca mi-as dori sa existe si astfel de firme romanesti, insa din pacate in prezent, cele doua mari entitati care existau in 1990 in Romania in domeniul proiectarii si constructiei de lucrari de infrastructura feroviara- "Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate ISPCF" (privatizat in 2006) si "Compania de Constructii Cai Ferate CCCF" (privatizata in 1995)- nu stiu daca au mai participat la lucrarile de reconstructie/modernizare de cai ferate derulate dupa 2000 in Romania (M800, M300, M200).
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14506
Data de inscriere : 08/01/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeSam 04 Ian 2020, 10:33

@ldh80 cred că n-ai observat acest articol postat la revista presei.
Viteza uimitoare atinsă de trenul lui Ceaușescu, de ce trenurile electrice sunt cele mai potrivite în prezent și de ce nu ar avea rost să construim linii de foarte mare viteză
http://mobile.hotnews.ro/stire/23577506

Pe final zice așa, citez
În plus, calea ferată nu a avut sprijin la Ministerul Transporturilor și conducătorii companiilor feroviare de la noi n-au avut "sânge în instalație" să se lupte pentru instituția lor și s-au mulțumit să nu deranjeze.

Cred că n-ai înțeles cum stau treburile în RO.  Nu iasă comision din fondurile europene nu are rost să "ne" implicăm, sau, și s-au mulțumit să nu (se) deranjeze cum scrie in articol.

Acel serviciu există deja în cadrul MT și numa specialiști sunt în el doar că nu se implică. Le e mai bine așa ziua trece leafa merge, iar când îi întrebi ceva dau vina pe ambiguitățile legislației.

Și bine zice karpaty la topicul diverse - internațional - ZS Serbia, citez
"Evident daca vrei poti, daca nu vrei si iti place sa stai in prostie cauti scuze si nu faci nimic(Romania)".
http://trenuletz.forumz.ro/t2224p255-zs-serbia

Dar dacă mulți dintre voi nu aveți ochi să  vedeți și minte ca să înțelegeți ce se întâmplă în țara asta și care sunt obiectivele politicului n-aveți decât să sperați și să așteptați să cadă hornul cu sare de pe colțul sobei.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20628
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25572
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeSam 04 Ian 2020, 15:45

Ideea de bază a unui proiect cu fonduri europene e că el trebuie să aducă plus valoare economiei, dar nu neapărat prin a aduce profit Beneficiarului (CFR S.A. în cazul de faţă). Iar pentru asta ai nevoie de un studiu de fezabilitate care să fie independent de Beneficiar... că altfel Beneficiarul îşi trece ce baliverne vrea în studiu. Dacă studiile s-ar face de către CFR sau de către MT, atunci credibilitatea lor în faţa Comisiei Europene ar fi zero.

De acordul de mediu parcă am mai vorbit, e cerinţă esenţială, iar în epoca în care Greta Thunberg a ajuns influencer, orice relaxare a condiţiilor pentru mediu e sinucidere politică şi economică. Este în lucru un viitor regulament european pentrus implificarea formalităţilor de aprobare a proiectelor majore de infrastructură... ghiciţi ce cateorie de acord exclude? Fix cel de mediu, care în anumite cazuri necesită monitorizarea faunei sălbatice pe cel puţin 2 ani înaintea emiterii. Restul, în teorie, vor trebui să fie emise în maximum 30 de zile de solicitare.
Bine măcar că s-a schimbat legea privind autorizaţiile de construire şi nu mai trebuie să iei câte una de la fiecare primărie pentru proiectele TEN-T. Evident, nici la recepţie nu mai trebuie să ai reprezentanţi de la toate primăriile.

Vitosa a scris:
Pe final zice așa, citez
În plus, calea ferată nu a avut sprijin la Ministerul Transporturilor și conducătorii companiilor feroviare de la noi n-au avut "sânge în instalație" să se lupte pentru instituția lor și s-au mulțumit să nu deranjeze.
Dl. Udrişte, din păcate, nu înţelege sau nu vrea să înţeleagă funcţionarea actuală a căii ferate. El crede că e ca până în '98, când ministrul dădea cu pumnul în masă şi toată lumea executa.

Vitosa a scris:
Acel serviciu există deja în cadrul MT și numa specialiști sunt în el doar că nu se implică. Le e mai bine așa ziua trece leafa merge, iar când îi întrebi ceva dau vina pe ambiguitățile legislației.
Există un Organism Intermediar acolo, are vreo 90 de oameni (pe un total de vreo 100 de posturi), din cei vreo 300 câţi mai are MT (deşi nr. de posturi e de vreo 500, doar 300 sunt ocupate). O să întrebaţi de ce nu se implică şi direcţiile de specialitate... păi, simplu, ăia de la OIT au spor de fonduri europene, direcţiile de specialitate nu au. De ce s-ar apuca unul cu 2000 lei salariu să facă treaba unuia care ia 7000?
Pe vechiul POS-T, proiectele se evaluau în comisii care includeau şi reprezentanţi ai direcţiilor de specialitate. Am participat şi eu la câteva, deci pe evaluările cererilor de finanţare pentru câteva proiecte (CE Videle, M5, câteva pachete de poduri, podeţe şi tuneluri) o să găsiţi şi semnătura mea. Eu aveam 696 lei net salariul atunci, colegii de la fonduri aveau 3500 lei net.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24337
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeLun 06 Ian 2020, 18:48

După ce a construit 20 de vagoane din fonduri proprii, compania maghiară MAV primește de la guvernul maghiar 15 miliarde de forinți pentru finalizarea proiectului de construire a încă 70 de vagoane!

https://www.facebook.com/1891873320906361/posts/2648100715283614/?sfnsn=Mo

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 81634110
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22397
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeLun 06 Ian 2020, 19:33

Ce vorbesti.............. si noi gasim scuze peste scuze, plus taraim malaxorul din '40 si in 2020. Suntem praf!

_________________
595423Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 47 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 47 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14506
Data de inscriere : 08/01/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeLun 06 Ian 2020, 19:53

Uite aici modernizare nu porcăria de la noi 21-76.950 și 20-68 (seria a 2-a)

Ups, apropo, la ei nu se mai consideră ajutor de la Stat ? Nu sunt pasibili de infrigment ?
Sau ăștia și cu Polonia au câte 4 coaie fiecare de se descurcă sau "voi" vreți să păreți mai catolici decât papa de la roma, vezi doamne sunteți corectitudinea întruchipată ! Ptiu ptiu ptiu să nu vă fie cu deochi. De fapt nu mă mai miră nimic, chiar din comentariul tău am înțeles cum stă treaba în ministerul ăla.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24337
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeLun 06 Ian 2020, 20:21

Eu ma intreb cum a ajuns CFR Calatori sa aibe pierderea aia de 90 de mil de euro de unde vine din diferenta de plata a serviciilor ca parca se spunea ca ARFul va deconta doar 1.2 mld de lei restul trebuiau sa vina din incasari vreo 600 de mil si ramanea o gaura.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14506
Data de inscriere : 08/01/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeLun 06 Ian 2020, 20:45

Mai contează? Gaura e gaură. Deci încă un an cu datorii rostogolite.

Uite aici țările din lumea adevărată cum susțin turismul, nu mocirla și furăciunile de la noi ! În vecii vecilor nu o să călcăm pe urmele tărilor vestice nici dacă acestea ar sta pe loc să ne aștepte.
Cum obţin alte ţări profit de pe urma Dunării. "La noi, totul e la pământ"
Milioane de turiști se plimbă anual cu vasele de croazieră pe Dunăre, însă puțini dintre ei ajung și la noi.
https://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3842504
Sus In jos
TER200




Numarul mesajelor : 412
Varsta : 45
Reputatie : 3654
Data de inscriere : 13/01/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeLun 06 Ian 2020, 22:35

Kapпaтй a scris:
Ce vorbesti.............. si noi gasim scuze peste scuze, plus taraim malaxorul din '40 si in 2020. Suntem praf!

Deci eu incep sa cred ca specimene ca DR2005 sunt destul de multe prin lumea asta asa-zis "decizionala in transporturi". Vin cu tot felul de "rahaturi", ne explica noua, prostilor, ca de fapt aia nu se poate, cealalta nu se poate, ca e legea x sau y, iar intre timp, vorba voastra, alte tari nici sa stea pe loc si nu vor fi ajunse de tara asta plina de birocrati convinsi ca de-alde nenea DR2005.

Eu cred ca astia au nevoie in primul si in primul rand de audit. Ati facut, nene, ceva utile si competitiv? Ok! Nu ati facut si ati tinut transportul feroviar la nivelul anilor '70? Dosar penal! Inclusiv baietasilor de teapa acestui birocrat perfect numit DR2005 care au curajul si impertinenta sa ne vrajeasca pe toti ca Malaxele sunt ok. Bai tinere, esti ramas in epoca comunista. Multi dintre noi muncim in afara Ro, unii chiar in domeniul feroviar, si vedem cum se circula, care sunt conditiile si investitiile. Numai la voi nu se poate, nu e cum, nu spune legea, etc. Inseamna ca sunteti o mana de incompetenti si ar trebui sa lucrati in alt domeniu si sa nu mai tineti lucrurile pe loc!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20628
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25572
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeLun 06 Ian 2020, 23:25

Diferenţa de pierdere vine din faptul că CFR Călători insistă să ţină trenuri care taie ţara şi neglijează traficul de scurt parcurs (cu câteva mici excepţii). Uitaţi-vă la Ungaria câte trenuri R are şi la ce cadenţă, dacă te duci în Keleti ai pe tabelă 112 IC şi 14 RJ la aproape 400 de trenuri. Fiind vorba de sosiri şi plecări, rezultă 56 perechi de IC, 7 de RJ dintr-un total de cca. 200 de perechi. Faceţi voi procentul. A, da, la unguri pe majoritatea IC-urilor ai şi vagoane la tarif de R.

Pentru comparaţie, Bucureşti Nord (conform IRIS) are 126 plecări, din care 91 sunt IR! La sosiri e cam tot proporţia aia.
Dacă şi cum se va remedia situaţia asta om vedea, viitorul Contract de Servicii Publice va repartiza 66% din compensaţie pentru R şi 34% pentru IR, asta e proporţia rezultată din studiul făcut cu BEI, cu scopul declarat de a creşte traficul regional. Un anume domn cu iniţialele VD s-a arătat foarte nemulţumit de proporţia asta Laughing Dacă nu s-au realizat veniturile, tot pe domnul ăsta trebuie să îl înjuraţi, dar cum anul contabil se închide în martie, doar atunci vom vedea cifre reale de venituri şi încasări.

Atribuţia întocmirii şi promovării contractului aparţine Autorităţii pentru Reformă Feroviară, deci dacă ai chef să te cerţi cu cineva, ceartă-te cu cei de acolo. Sau, dacă te simţi nemulţumit, pune mâna şi scrie petiţii la ARF pe care să ţi le asumi, nu urla pe forum din spatele unui pseudonim.
Apoi, recomand cu căldură tuturor să pună mâna să citească legislaţia aplicabilă înainte să dea din gură, că România avea o Constituţie ultima dată când am verificat, nu era Coreea de Nord să se facă totul după cum zice Iubitul Lider. Ca bibliografie, după ce citiţi Constituţia, s-ar putea să vi se pară interesante şi OUG 12/1998 cu modificările şi completările ulterioare, OUG 109/2011 cu modificările şi completările ulterioare, OUG 62/2016, Legea 500/2002 cu modificările şi completările ulterioare, Legea 98/2016 cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentele (UE) nr. 1315 şi 1316 din 2013 cu modificările şi completările ulterioare. O să aflaţi multe lucruri interesante din ele. Legislaţia românească o găsiţi pe www.legislatie.just.ro, cea europeană pe https://eur-lex.europa.eu/ .
-----
TER200, dacă mai continui cu atacurile la persoană, vei lua o pauză.
-----

Vitosa a scris:
Cum obţin alte ţări profit de pe urma Dunării. "La noi, totul e la pământ"
Bănuiesc că ai reţinut frazele ,,toate pontoanele de croazieră sunt private". S-au făcut şi la noi astfel de privatizări, fără a avea efectul scontat. Pe de altă parte, dacă ajungem să comparăm Viena, Bratislava şi Budapesta cu Corabia, Turnu Măgurele sau Olteniţa, atunci pe undeva avem o problemă...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13107
Data de inscriere : 06/04/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeLun 06 Ian 2020, 23:45

Kapпaтй a scris:
Ce vorbesti.............. si noi gasim scuze peste scuze, plus taraim malaxorul din '40 si in 2020. Suntem praf!

Ungurii au AM-uri pe doua osii dinainte de al doilea rezbel cu computer de bord si motor Volvo care "toarce ca o pisica"? N-au! Fraieri!
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2162
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6768
Data de inscriere : 25/05/2012

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeMar 07 Ian 2020, 09:57

Laughing
La noi e bine așa cum e. Își iau omuleții salariile, mai inventează niște scuze.
Totul e bine și la vară cald.
ARF se ocupa foarte bine de treaba. Nu știu exact care, de achiziție de MR nou sau de încasat decontările viitorului țării care se plimba cu trenul.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20628
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25572
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeMar 07 Ian 2020, 10:26

Ungurii au nişte BZMot-uri, din care vreo trei sferturi sunt cum le-a livrat uzina din Studenka între 1977 şi 1986, inclusiv motorul diesel, care îţi scoate din scală orice dispozitiv de măsură (bine, păstrând proporţiile, adică nu învăluie toată gara în fum ca un Sulzer de la noi). Chestia e că prin 1999 s-au apucat să modernizeze câteva pentru trenuri IC (cu scaune de IC, climatizare... tot tacâmul), serviciul "InterPici" a funcţionat până în 2010, după care automotoarele cu pricina au ajuns pe trenuri Regio alături de cele nemodernizate. Nu ştiu motorizarea cum a fost.

BZMot-urile sunt echipate cu motoare Škoda ML 634, exact ca autobuzele Karosa ŠL 11, care au circulat şi la Bucureşti până prin 1980, asta ca să vă faceţi o idee de cât de ,,modern" e un astfel de motor în zilele noastre.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
TER200




Numarul mesajelor : 412
Varsta : 45
Reputatie : 3654
Data de inscriere : 13/01/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitimeMar 07 Ian 2020, 16:05


-----
TER200, dacă mai continui cu atacurile la persoană, vei lua o pauză.


Decat sa iti mai ascult aberatiile si filozofarile docte pe rahatul neputintei mai bine block. Sau mai bine ma retarg eu din rahatul asta al tau de discutie! Nu te vezi? Chiar nu te vezi? Esti jalnic. Un "nu se poate" perpetuu. Cu astia ca tine se duce dracului tara asta. Asa ca da-mi block pana nu o sa mai poti. Tot un "nu se poate vei ramane". Eventual o sa ne mai spui cateva legi prin care sa ne convingi ca Malaxa is the best
Esti jalnic.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 47 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 47 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 57 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» IR 460/1460-1461/461 Romania/Transbalkan Buc. N.-Sofia-Thessaloniki

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: