|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+33jabels riciu dan tm Dr2005 lifetec @ndrey bubu rizelgeorgel2004 bobi DUAL razvan - trenuri ldh80 Nesebar DAS 2011 alinx3330 ets2oltromânia cristi ar Cipri Andrei Neculai mielutu zburator TER200 IonutCFR2009 marius664 cardinal aris86 Adirmvl Luna Vitosa Katalyn ciprian71 AeroX kristi kkk TVlad Adrian78 37 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 02 Dec 2019, 18:03 | |
| La Braşov se circulă până la 2:30 noaptea (ultimele plecări din centru) vineri spre sâmbătă şi sâmbătă spre duminică pe liniile 1, 2, 4, 17, 28, 31, 34. Desigur, sâmbătă şi duminică, transportul pe liniile alea porneşte între 6:30 şi 7:00, că, na, lumea cică doarme... _________________ :TTT:
|
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Lun 02 Dec 2019, 18:16 | |
| Am verificat e șmecherie rău programul ala de noapte de după 23 pana la 02:30 la Brașov. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 03 Dec 2019, 16:24 | |
| Care încasări mărite din sezonul estival când au fost trenuri mai scurte ca niciodată.. Ăștia cred ca ne aburesc au anulat câteva trenuri în weekend și gata au făcut economie |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 22 Dec 2019, 09:03 | |
| CONSILIUL NAŢIONAL DE SUPRAVEGHERE DIN DOMENIUL FEROVIAR:
Studiul privind infrastructura de transport feroviar a fost aprobat de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, în şedinţa din 6 septembrie 2019.
-----------------------------------------------------------------------------
CONCLUZII SI RECOMANDARI
Din analiza efectuată în cadrul prezentului studiu s-au desprins o serie de concluzii care, deşi nu acoperă integral domeniul şi problemele cu care se confruntă acesta, încearcă să sintetizeze o parte importantă din aspectele care caracterizează infrastructura feroviară naţională. - Distribuția teritorială a reţelei feroviare acoperă relativ uniform suprafaţa României şi deserveşte majoritatea centrelor urbane şi economice, fapt care ar trebui să confere un avantaj important acestui mod de transport. Cu toate acestea, viteza medie comercială redusă, atât pentru transportul feroviar de marfă (15,99 km/h în 2018), cât şi pentru cel de călători (43,86 km/h în 2018), defavorizează acest mod de transport. - În perioada 2016-2018, viteza medie comercială a trenurilor de călători a înregistrat un trend uşor ascendent, în timp ce, în cazul trenurilor de marfă, valorile acesteia au scăzut cu aproape 25%. - Starea actuală a infrastructurii feroviare reprezintă, în prezent, un important element limitativ al performanţelor circulaţiei trenurilor. Pe reţeaua feroviară, media vitezelor maxime permise reprezintă 70,7% din viteza maximă proiectată, iar media vitezelor comerciale realizate în traficul de călători reprezintă mai puţin de 45% din viteza proiectată a reţelei feroviare. - Finanţarea insuficientă a lucrărilor de întreţinere, reparare şi reînnoire a infrastructurii feroviare a condus la degradarea progresivă a acesteia şi la creşterea gradului general de uzură a componentelor infrastructurii. Scadenţele la reînnoire ale elementelor de infrastructură feroviară au crescut semnificativ, ajungând la cote de peste 60% pentru majoritatea subsistemelor feroviare. - Din informaţiile transmise de Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA, rezultă că numărul podurilor cu termenul de scadenţă la reînnoire depăşit a crescut cu 10%, în 2018, faţă de 2016, iar cel al podeţelor cu 7%. În perioada analizată au fost reabilitate trei tuneluri, două aflându-se în curs de reabilitare în 2018, iar 69 aveau termenul de scadenţă la reînnoire depăşit. Subfinanţarea lucrărilor necesare întreţinerii şi reparării infrastructurii feroviare afectează siguranţa circulaţiei pe calea ferată, conducând la creşterea numărului de accidente feroviare. - În intervalul 2015-2018, din datele incluse în Documentul de Referinţă al Reţelei rezultă că lungimea totală a reţelei de cale ferată a rămas aproape neschimbată (2015-10.629 km; 2018-10.628 km). În schimb, s-a înregistrat o uşoară creştere a lungimii liniei duble şi a celei electrificate (7,94 km linia dublă şi 2,6 km linia electrificată), ceea ce indică o slabă finanţare a investiţiilor în infrastructura feroviară, atât din fonduri naţionale, cât şi din cele europene. - Conform informaţiilor furnizate de CFR SA şi de către gestionarii de infrastructură numărul infrastructurilor de servicii a rămas aproape constant, în perioada 2016-2018, ceea ce indică faptul că nu s-au făcut investiţii pentru dezvoltarea acestora. 80 - Administratorul infrastructurii a înregistrat sume restante importante de la operatorii de transport feroviar. De exemplu, în anul 2018, creanţele înregistrate se ridicau la 1,162 miliarde de lei. - În prezent, modul de calcul al TUI nu se realizează ţinând cont de prevederile Regulamentului (UE) nr. 2015/909, pe baza costurilor generate direct în urma exploatării serviciului de transport feroviar. Potrivit informaţiilor Companiei Naţionale de Căi Ferate “CFR” SA, modelarea costurilor directe va fi stabilită în cadrul proiectului “Serviciul de consultanţă pentru calculul tarifului de utilizare a infrastructurii CFR”, aflat în curs de finalizare. - Pentru graficul de circulaţie care începe în decembrie 2020, Documentul de Referinţă al Reţelei trebuie să conţină informaţii referitoare la operatorii infrastructurilor de servicii şi serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri, conform Regulamentului nr. 2177/2017, privind accesul la infrastructurile de servicii şi la serviciile feroviare conexe. Toţi operatorii acestor infrastructuri au obligaţia să furnizeze gratuit informaţii privind infrastructura de servicii şi serviciile furnizate de către ei, prin publicarea pe propria pagină web sau prin furnizarea acestor informaţii administratorului infrastructurii, în vederea includerii în Documentul de Referinţă al Reţelei. - Recrutarea personalului se efectuează cu dificultate din cauza lipsei de candidați cu pregătire specifică activităţii de exploatare a companiei CFR SA sau a specialiştilor, precum și a condițiilor de muncă și a responsabilităților impuse de siguranța circulației. Astfel, deşi a existat un numărul mare de posturi de execuţie vacante, majoritatea vizând activitatea de exploatare, acestea nu s-au putut ocupa în urma organizării selecţiilor de personal. Această situaţie a fost determinată, pe de o parte, de desfiinţarea şcolilor profesionale cu specific feroviar, dar şi de numărul tot mai redus al studenţilor care urmează cursurile facultăţilor de profil. În această situaţie, numărul angajaţilor din acest sector a înregistrat o continuă scădere. - Din informaţiile furnizate de CFR SA rezultă că, anual, planul de pregătire a salariaților cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei se realizează sub 30% din necesar, întrucât Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară este unicul furnizor pentru calificarea personalului din domeniul feroviar. Recomandări: - O mai bună utilizare a fondurilor europene alocate pentru infrastructura feroviară. MOTIVARE – Infrastructura feroviară din România necesită alocarea unor sume importante în vederea creşterii competitivităţii în raport cu transportul rutier, sume care nu pot fi integral susţinute de la bugetul de stat. Finanţarea insuficientă a lucrărilor de întreţinere, reparare şi reînnoire a infrastructurii feroviare a condus la degradarea progresivă a acesteia şi la creşterea gradului general de uzură a componentelor infrastructurii. - Buget multianual pentru proiectele Companiei Naţionale de Căi Ferate “CFR” SA. MOTIVARE - Bugetul CFR SA trebuie să fie proiectat multianual, astfel încât să nu mai existe întârzieri în derularea programelor de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare din cauza lipsei de finanţare. 81 - Creşterea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru lucrările de reparare, întreţinere şi modernizare a infrastructurii feroviare. MOTIVARE - Finanţarea insuficientă a lucrărilor de întreţinere, reparare şi modernizare a infrastructurii feroviare a condus la degradarea progresivă a acesteia şi la creşterea gradului general de uzură a componentelor infrastructurii. - Implicarea activă a Ministerului Transporturilor. MOTIVARE - reforma sectorului feroviar românesc trebuie accelerată şi susţinută de măsuri pro-active ale managementului strategic, măsuri care să asigure sustenabilitatea investiţiilor şi costurilor publice, eficacitatea utilizării acestora și creșterea gradului de concurență pe piață. - Elaborarea unei politici corelate în domeniul transportului (feroviar-rutier-maritim) şi dezvoltarea unui sistem de terminale intermodale/multimodale de mărfuri la nivel regional. MOTIVARE – Politica europeană vizează trecerea, în mod substanțial, a călătorilor și a mărfurilor de la transportul preponderent rutier la unul care combină, conform principiilor eficienţei, cele mai uzuale moduri de transport (rutier, feroviar, naval şi aerian) pentru a reduce costurile şi emisiile de gaze cu efect de seră. - Încheierea unor protocoale de colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale. MOTIVARE – pentru creşterea atractivităţii transportului feroviar de călători este necesară reabilitarea căilor de acces către/dinspre gări, a spaţiilor din jurul acestora şi, acolo unde este cazul, asigurarea unor mijloace de transport în comun, care să faciliteze accesul călătorilor dinspre/înspre gară şi centrul localităţii, prin implicarea autorităţilor administraţiei publice locale. - Modificarea prevederilor HG nr. 549/2018, în sensul includerii şi a operatorilor de transport feroviar pe lista beneficiarilor returnării sumelor încasate din accize, iar sumele colectate de la operatorii de transport feroviar printr-o suprataxare a combustibililor utilizaţi în activitate, să fie alocate exclusiv pentru lucrări de reparare şi întreţinere a infrastructurii feroviare. MOTIVARE – În contextul în care, la data de 25 august 2018, a intrat în vigoare HG nr. 549/201854, privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire a sumelor reprezentând ajutor de stat pentru suportarea unei părţi din accizele calculate pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, trebuie avut în vedere ca şi operatorilor de transport feroviar să li se restituie acciza pe motorină. În acest sens, propunem ca Ministerul Transporturilor să includă şi operatorii de transport feroviar pe lista beneficiarilor returnării sumelor provenite din accize. Suplimentar, este necesar să se prevadă ca sumele colectate de la operatorii de 54 publicată în Monitorul Oficial nr. 651 din 26.07.2018. 82 transport feroviar, printr-o suprataxare a combustibililor utilizaţi în activitate, să fie alocate exclusiv pentru lucrări de reparare şi întreţinere a infrastructurii feroviare. - Utilizarea unei platforme informatice performante care să permită calcularea detaliată a costurilor şi analiza acestora pe centre de cost. MOTIVARE - având în vedere dimensiunea companiei CFR SA, aceasta trebuie să utilizeze o platformă software, care să permită calcularea detaliată a costurilor şi analiza acestora pe centre de cost. - Analizarea posibilităţii ca terminalele de mărfuri care aparţin CFR Marfă să treacă în proprietatea companiei CFR SA, în contul datoriilor pe care operatorul de transport feroviar de marfă le are faţă de administratorul infrastructurii. MOTIVARE – Din cele 26 de terminale intermodale de marfă, care au trecut anterior din proprietatea CFR SA în cea a CFR Marfă, doar 8 sunt active, iar bugetul alocat pentru întreţinerea şi buna funcţionare a acestora este mic. Pe de altă parte, la sfârşitul anului 2018, CFR Marfă datora CFR SA aproximativ 950 de milioane de lei. Transferarea terminalelor la Compania Naţională CFR SA şi alocarea sumelor necesare pentru buna funcţionare a acestora ar conduce la stimularea transportului de mărfuri pe calea ferată. - Introducerea unui sistem transparent şi obiectiv de clasificare şi diferenţiere a gărilor. MOTIVARE – Clasificarea gărilor ar trebui avută în vedere pentru: stabilirea diferenţiată a necesităţilor de investiţii, care să asigure, în funcţie de fluxul de călători, un nivel minim de dotări, alegerea, de către călători, a acestui mod de transport şi o mai bună conştientizare a aşteptărilor pe care călătorii le pot avea cu privire la oferta de transport feroviar. Mai multe ţări europene, cum ar fi Olanda, Austria, Italia, Franţa etc, au clasificat gările pe anumite criterii. Astfel, o posibilă clasificare a gărilor se poate realiza în funcţie de fluxul de călători, dar şi în funcţie de dotările aferente ale acestora. Gările ar putea fi clasificate în 5 categorii, în funcţie de fluxul de călători şi de dotările existente: case de bilete, automate de vânzare a biletelor de călătorie, bancomate, birou de informaţii pentru călători, afişaj electronic privind mersul trenurilor şi informarea sonoră a călătorilor, în cel puţin două limbi de circulaţie internaţională, număr de peroane, pasarele sau coridoare de traversare a peroanelor, peroane acoperite, conexiune la reţea wi-fi, săli de aşteptare, salon VIP, grupuri sanitare în interiorul gării, rampe şi alte servicii pentru persoane cu mobilitate redusă (conform legislaţiei), punct de depozitare bagaje, punct medical, farmacie, puncte de alimentaţie publică, inclusiv restaurante, magazine, puncte de difuzare a presei şi cărţii, spaţii pentru afişaje publicitare, supraveghere video, pază sau poliţie transporturi feroviare, iluminare şi salubrizare corespunzătoare, acces la mijloace de transport în comun şi taxi la ieşirea din gară, staţii pentru transportul rutier inter şi intrajudeţean. Gările ar putea fi clasificate astfel, ţinându-se cont şi de criteriile stabilite de Autoritatea Feroviară Română: 83 - gări de categoria A, cu un flux mare de pasageri şi cu un număr foarte bun de servicii/dotări; - gări de categoria B, cu un flux mai redus de pasageri decât în cazul gărilor de categoria A şi cu un număr bun de servicii/dotări; - gări de categoria C, cu un flux mai redus de pasageri decât în cazul gărilor de categoria B şi cu un număr satisfacator de servicii/dotări; - gări de categoria D, cu un flux de pasageri relativ scăzut şi cu un număr minim de servicii/dotări; - gări de categoria E, cu un flux scăzut de pasageri şi cu un număr nesatisfăcător de servicii/dotări. Criteriile de clasificare urmează să fie stabilite de către Ministerul Transporturilor, în colaborare cu părţile direct interesate (reprezentanți ai administratorului şi ai gestionarilor de infrastructură, ai operatorilor de transport feroviar de călători reuniţi sau nu în cadrul unor asociaţii de profil, asociaţii de protecţie a consumatorilor). - Profesionalizarea constantă a resursei umane. MOTIVARE - având în vedere deficitul de personal din domeniu, este necesară creşterea interesului pentru atragerea şi calificarea resurselor umane, printr-o reevaluare constantă, din punct de vedere al numărului de cursanți şi al programei, dar şi din punct de vedere al modului de organizare, atât al învăţământului profesional/liceal tehnic specializat, cât şi al celui superior. Este necesară reînfiinţarea şcolilor profesionale cu specific feroviar, dar şi stimularea, prin diferite programe, a studenţilor care să urmeze cursurile facultăţilor de profil. Astfel, pe lângă încheierea unor protocoale între Ministerul Transporturilor şi Ministerul Educaţiei, parteneriatul cu entităţi private ar putea determina o creştere a interesului în acest sens. Totodată este necesară îmbunătăţirea politicii de salarizare a angajaţilor din domeniul feroviar.
Cred cu convingere că fiecare feroviar este interesat de acest studiu. (Măcar de ultimul paragraf.) |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 22 Dec 2019, 09:25 | |
| Va spuneam acum o luna sau asa ceva cum am parcurs cei 270 de kilometri dintre R. Valcea si Cluj in 8 ore cu Dacosul, pentru ca autocarul cu care am pornit nu a mai putut continua drumul din Sibiu.
Eh, aseara, pe valea Oltului, s-a rupt trapa de la autocarul in care eram si a inceput sa fluture. Noroc ca a fost destul de promt un baiat si a apucat de ea inainte sa poata soferul sa opreasca masina. Ulterior omul a fixat-o cu o funie si am ajuns la destinatie ok.
Cam asa e cu autocarele celor de la Dacos. Pentru ca, asa cum am mai spus, si asa cum e si cu trenurile, doar in doua zile circula si ei cu vehiculele pline, in rest au o gramada de locuri libere. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 00:46 | |
| La noi nu mai stiu astia cum sa ii fugareasca la autocare si avioane..
NS: More international passengers in 2019 Dec 23, 2019 Written by Quintus Vosman NETHERLANDS Railways (NS) reported a strong increase of international passengers in 2019, with the NS International subsidiary seeing a 13% increase in the sale of international tickets to four million.
Destinations with strong growth include Brussels’ Zaventem airport and the Flemish historic city of Bruges, which saw passenger numbers increase 22%. Passenger numbers to Berlin also increased by 20%.
The biggest increase was on the Amsterdam – Marne-la-Vallée route, where passenger numbers increased by nearly 600% due to the introduction of a direct Thalys service to Disneyland Paris.
The biggest reduction was on the Amsterdam – Lille route, where passenger numbers halved due to the loss of a direct Thalys service.
Long-distance travel also grew, with passenger numbers to Bordeaux increasing 61%, Milan 56%, Vienna 42% and Barcelona 31%.
“More people are finding the train a comfortable and sustainable way of traveling,” says NS International director, Mrs Heike Luiten. “For international journeys up to 700km the train should become first choice of travel. Our priority remains to attract passengers up to 700km and make them change from plane to train. However, long distance rail travel must become more attractive, with easier booking and lower prices. NS cannot do it by itself, so we are encouraging other European railways to support this.”
Luiten says a project to simplify booking for 3200 destinations within 700km of The Netherlands is close to completion.
Meanwhile, NS International is trying to improve the offer of international train services to and from the Netherlands. Plans were unveiled last week to add a fourth and fifth Eurostar service between Amsterdam and London, while efforts are being made to cut the six hour journey time between Amsterdam and Berlin. Additionally, NS will support the newly-planned Vienna – Amsterdam Nightjet service operated by Austrian Federal Railways (ÖBB).
Growth % at top 10 destinations:
Brussels +14% Antwerp 0% Paris +1% Berlin +20% Brussels’ Zaventem airport +22% London +6% Cologne +1% Düsseldorf +15% Bruges +22% Gent +8% Growth % for long-distance destinations (more than 700km):
Lyon +47% Munich +33% Zürich (+46%) |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 12:50 | |
| - Adrian78 a scris:
- La noi nu mai stiu astia cum sa ii fugareasca la autocare si avioane..
NS will support the newly-planned Vienna – Amsterdam Nightjet service operated by Austrian Federal Railways (ÖBB).
Growth % at top 10 destinations:
Brussels +14% Antwerp 0% Paris +1% Berlin +20% Brussels’ Zaventem airport +22% London +6% Cologne +1% Düsseldorf +15% Bruges +22% Gent +8% Growth % for long-distance destinations (more than 700km):
Lyon +47% Munich +33% Zürich (+46%)[/b] Deci dupa ce Belgia a facut colaborare cu Austria si din Ianuarie va circula trenul direct Viena-Bruxelles, acum si Olanda doreste legatura directa cu Austria si va exista tren de noapte cu vagoane de dormit si cuseta. Dar era un "destept" pe aici ca urla si posteaza la toate topicele ca el e "destept" si "stie" el (ce ingroapa pisica) ca se crede Gigi muschi si unii chiar pun botu la toate prostiile lui cum ca in Europa nu vor mai fi trenuri de noapte si ca dispar. Contrar tampeniilor care le debiteaza pe toate topicele se adevereste ca in continuare abereaza mult si prost dar mai rau e ca unii chiar il venereaza si il sustin in toate tampeniile lui. Deci da, NS sustine legatura cu Austria direct pe timp de noapte, un lucru minunat! Tot ce trebuie sa mai apara este tren de noapte spre Paris si spre Copenhaga asa cum era Munchen-Paris si Amsterdam-Copenhaga dar sa nu uitam si de Amsterdam-Warszawa si Munchen-Copenhaga. Bun ar mai fi si Berlin-Paris pe noapte. In prezent DB are trenuri de noapte operate de DB IC si ICE, nu au vagoane de dormit si cuseta dar au trenuri de noapte pentru ca lumea a cerut si trenuri de noapte, initial cand au desfiintat CNL au disparut si trenurile de noapte dar ulterior au tot aparut trenuri de noapte IC si ICE pentru ca era nevoie, chiar daca e noapte lumea circula si sunt oameni care vor la prima ora sa fie la destinatie. Mai sunt persoane care ua pierdut ultimul tren de zi si de ce sa stea toata noaptea in gara aiurea cand pot circula cu tren de noapte, deci nevoia trenurilor de noapte este in continuare crescuta si e ceva de ne lipsit, nu cu abereaza unu pe aici ca nu e nevoie si ca dispar. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 13:22 | |
| Da, NS vrea trenuri de noapte... da' nu pe banii lor Nici măcar tracţiunea lor nu au cu ce să o asigure, locomotive mai fiind doar câteva. De aia ,,NS cannot do it by itself, so we are encouraging other European railways to support this." Pe de altă parte, dacă sunt pe banii altora, vreau şi eu tren Bucureşti - Bruxelles, să decontez 2 zile de diurnă în plus la şedinţe. Şi făcut tot de OeBB, că avem BanhCard de serviciu şi nu ne costă nimic să îl folosim dacă avem ordin de deplasare În rest, viitorul trenului pe distanţe mari e marea viteză. De altfel, statistica citată arată fix asta, pentru că la Amsterdam ajunge şi Thalys-ul dinspre Belgia şi Franţa, ajunge şi ICE-ul nemţesc (chiar dacă modul de funcţionare al celor 2 servicii e diferit, Thalys fiind tren 100% comercial, fără facilităţi pentru vreo categorie anume de călători - nici măcar pentru personalul feroviar din Olanda sau Belgia, în vreme ce ICE-ul, deşi e tot comercial, aplică diversele facilităţi din Germania, acceptă FIP de toate felurile, autorizaţii, permise ş.a.). În fine, pe călător nu-l interesează aspectele operaţionale, el vrea să ajungă de la A la B. Şi o va face, dar e puţin probabil să o facă cu trenul de noapte. OeBB doar încearcă să exploateze o nişă abandonată de alţii... probabil în speranţa atragerii hipsterilor extaziaţi la discursurile Grethei Thunberg. Dacă-s destui cât să ţină sau nu un tren, om trăi şi om vedea, dar dacă ar fi să pun pariu, aş paria că o ipotetică linie de mare viteză Viena - Amsterdam, cu o medie pe la 200 km/h cu tot cu opriri (deci o viteză constantă pe la 320 - 350 km/h) şi o durată de parcurs de până în 6 ore ar rupe piaţa mai mult decât un vagon de dormit care face 14 ore pe drum. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 14:15 | |
| Nu conteaza daca sunt sau nu bilete vandute cat sa tina rentabilitatea, nu rentabilitatea conteaza ci fapotul ca exista acela legatura directa pe timpd e noapte, pleci seara din A si dimineata esti in B fara sa fi platit camera la hotel aiurea, ai mers noaptea si te-ai si odihnit ai facut 2 lucruri si nu mai pierzi timp ziua pe calatorit. In fine, nu are rost sa mai imi bat capul cu tine degeaba ca oricum nu are rost, bine ca nu toata lumea e asa incuiata ca unii.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 15:05 | |
| Am umblat ceva cu vagoanele de dormit de la noi... dar singurul motiv pentru care mă duc la Budapesta cu trenul şi nu cu avionul e că Otopeniul nu are legătură pe calea ferată, iar taxiul mă costă vreo 60 lei la tarifele de acum, ceea ce e inacceptabil de scump, iar cu transportul de suprafaţă fac spre 2 ore cu liniile de zi şi chiar mai mult cu cele de noapte (că la cele de noapte mai am şi vreo 2 km de mers pe jos de la autobuz până acasă). La Viena nu există problema asta, în sub 30 minute ajungi cu trenul din orice colţ al oraşului în aeroport, pentru vreo 4 euro, aşa că pentru un avion care decolează la 7:45 - 8 nu trebuie să te trezeşti la 3 dimineaţa, mai ales că Austria şi Olanda sunt în Schengen, deci nu se face control de frontieră (bine, la Viena şi pe non-Schengen în vreo 10 minute ajungi de la tren la uşa avionului). Prin urmare, de la Viena la Amsterdam punem 45 minute accesul la aeroport (din faţa casei/hotelului până în faţa aeroportului) + 45 minute ,,buffer" pe aeroport + 2 ore zborul + 15 minute să ieşi de pe Schipol + 20 minute să ajungi în centrul Amsterdamului cu trenul. Îţi ies 4h05 min cu totul. Cheltuieli: - tren local Viena: 4,20 euro - avion: 130 euro (cam atât e un bilet la EasyJet luat de pe o zi pe alta) - tren Amsterdam: 4,50 euro Total: 138,70 euro Cu trenul, la momentul actual, cel mai ieftin bilet de pe o zi pe alta e 101 euro, cu schimbare la Nurnberg, cu călătorie la vagoane cu loc de şezut. Pentru cuşetă decartezi vreo 300 de euro... Încă o dovadă - dacă mai era necesară - că lucrurile la calea ferată merg diferit în Europa civilizată faţă de cum merg în România. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 15:21 | |
| "Desteptule" trenurile se mai folosesc si de cei cu InterRail sau FIP sa se plimbe sa vada peisaje nu sa mearga repede, trenurile astea pe distante lungi sunt bune pentru mai multe categorii de eprsoane nu toata lumea vrea avion direct si rapid, nu te mai da atat de "destept" ca nu e cazul! Habar nu ai cati sunt cu Interrail sau diverse oferte de Pass-uri ori bilete la oferta sau FIP angajatii cailor ferate care vor sa se plimbe dar ce sa stii tu, tu habar nu ai pe ce lume te alfii dar te tot dai atata important. Dacia zilnic are 2-10 bilete Interrail la un vagon, plus bilete pe oferta plus FIP plus bilete pe distante lungi, am vazut oameni Bucuresti-Koln bilet intreg(a dat omu peste 500 de lei), Bucuresti-Frankfurt, Bucuresti-Munchen, Bucuresti-Salzburg, Bucuresti-Graz, Bucuresti-Klagenfurt, inclusiv Bratislava si Praha sau chiar Krakow, intr-o zi chiar a fost cineva Braila-Poprad Tatry asa ca nu mai bate campii aici ca nu trebuie si ca lumea merge direct rapid cu avionul, nu este asa, sunt plecari sau destinatii care nu au avion si atunci lumea merge cu trenu cum e Brasov-Sibiu-Sighisoara-Alba-Medias Deva si Arad, nu mai se duc cine stie in ce oras la avion cand ia trenu direct din gara, mai termina cu aberatiile! Habar nu ai teren deloc! Am vazut acum 2 luni 10 Interrail Viena-Medias, bine ei veneau din Germania, dar mergeau la Sibiu de asta au coborat la Medias si nu iti apare tie ca trenu e folosit dar in tren au fost 10 calatori pe international, ce sa stii tu, dai din gura aia ce iti arde tie si ai tu chef doar doar sa tragi inapoi sa distrugi. Ai niste probleme mari din copilarie, frustrari ne rezolvate la timp si vii acum aici sa iti expui nebuniile sa te razbuni pe lume cum ca la altii nu le trebuie ca nu ai tu chef dar de fapt sunt problemele tale ne rezolvate la timp. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 16:04 | |
| Doctore, ultimele dati cand am fost in Bucuresti m-a caza un prieten. Undeva intre parcul Lumea Copiilor si "Delta Vacaresti". Eh, de acolo am tot luat ceva autobuz (parca 381) si de la Coltea am luat autobuzul de aeroport. Nu tin minte sa fi facut o ora si jumatate, asta in conditiile am facut si o ora de la Unirii la aeroport. Si vorbesc de seara, cand e trafic, nu la 3 noaptea. De unde si cum faci tu aproape doua ore si, mai precis, cat inseamna "aproape doua ore"? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 16:22 | |
| Am vrut sa iau un online la Softrans după Anul nou. Sold Out.
Când naiba scot ăștia gratuitatea studenților ca deja e discriminare !! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6585 Reputatie : 12459 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 17:35 | |
| - Katalyn a scris:
- Am vrut sa iau un online la Softrans după Anul nou. Sold Out.
Când naiba scot ăștia gratuitatea studenților ca deja e discriminare !! Cand toti cei care platesc integral biletele vor alege alternativa si feroviarii vor ramane doar cu gratuitatile. Asta e solutia finala... Pe bune acum, ai si alte mijloace de transport la dispozitie inclusiv taxi in regim de urgenta, gresesc ? Inceteaza cu petardele astea aruncate ici-colo pe forum, doar pentru a starni polemica... |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 24 Dec 2019, 18:06 | |
| Du-te tu cu taxiul de la Ploiești la București dacă îți permiți 150 RON. Eu muncesc nu fac afaceri necurate și stai calm ca faci mai mult off-topic ca mine si vezi ca sunt pe subiect la topicul potrivit. Si ca sa vezi ca nu am zis aiurea cum spui tu caută la 3006, 1636, 347 si 15934 pentru 2 ianuarie cate locuri libere sunt acum cu 8 zile înainte.
Am găsit variantă de rezervă #RegioCalatori 16034 măcar ăștia vor băga cele 2 automotoare 5001 si 5003 sau BB + 9 vagoane.
Și caută in DEX sa vezi ce înseamnă urgență, in niciun caz nu e ceea ce crezi tu. Spor la treabă |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |