Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 17 Apr 2019, 20:38
Pe linia incalecata Socola-Ungheni Prut nu se pot monta inductori. A fost in urma cu citiva ani in incident si in raportul Agifer este aceasta precizare. _______
Daca la nivel de minister se cunosc aspectele privind trenul CFM si totusi se accepta sa circule, atunci pentru ce le mai prezinti aici doctore?
Ministerul le accepta. Dar vorba aia, ei platesc fata de Serbia nu?
Mecanicii romani care merg la BDZ(asa scrie pe vagoane BDZ), respecta legislatia de la ei, sau circula asa... la vedere? cred ca BDZ nu are inductori, nu am vazut pe LDH cind am fost la Vidin.Pentru CFR ce sa mai zic, se uita mecanicul ca e verde si dai.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 17 Apr 2019, 22:16
De doua ori am trecut Prutul, odata cu Prietenia si la intors cu Unirea, sau cum se numeste Chisinau - Socola.
Alinx, nu stiu ce experiente ai avut tu, da' nu m-a dat nimeni jos. Da, si moldovenii si romanii m-au pus sa le arat ce am in rucsac. Controlul a fost sumar, fara insistente, taraboi, in nici un minut a fost gata.
A, da, la intors am stat cam o ora si jumatate in halta aia uitata, ca vamesii nostri insistau sa caute trenul si pe sub ultima piulita, dar calatorii nu au fost prea deranjati de activitatea vamesilor. Deranjul a fost provocat de stationarea foarte mare. Dar din cauza cui sa fi fost?
Dane, si ceilalti colegi, haideti sa o lamurim odata cum e cu БДЖ/BDJ, ЖС/ZS, РЖД, У3 (!!!) si ce alte acronime or mai fi prin zona.
Ж=J. Deci БДЖ se translitereaza BDJ. Idem РЖД=RJD si ЖС=JS.
De ce am scris "У3 (!!!)"? Pentru a lua aminte si ultimul cascat ca acel "3" e "z" in alfabetul chirilic, deci У3=UZ, pentru ca asa se scrie in ucraineana.
Legat de ЖС=JS, Dane, poate ne spui cum se citeste Железнице Србије / Železnice Srbije. Eu zic ca Jeleznice Srbie (aproximativ, da' sigur prima litera e "j").
PS: Am intrebat-o si pe o amica din Chisinau. Evident, vorbeste rusa. Se translitereaza RJD.
Ne-am linistit?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 17 Apr 2019, 22:47
Nu ma consider printre cei cascati, deoarece cunosc literele chirilice.
Stiu ca in limbile slave se citeste J, dar de vreme ce noi vorbim limba noastra iar in transliterare Ž se citeste si se pronunta in 99% din cazuri Z, mi se pare firesc sa scriem Z.
siteul БДЖ vad ca se scrie cu litere latine BDZ nici macar ei nu mai folosesc Ž
http://www.bdz.bg/bg/
cred ca e o discutie inutila, se foloseste Z, cauta pe uic https://uic.org/#members
am gasit un raport mai vechi in care apare UZ, RZD, BDZ. https://www.cfrcalatori.ro/wp-content/uploads/2018/02/Raport-de-activitate-pe-2013-al-CFR-Calatori-final-prelucrat.pdf
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mier 17 Apr 2019, 23:28
Nici nu te consideram unul dintre ei, stai linistit.
Nu stiu cine a cotit-o spre Z/Ž, dar e clar ca mi se pare gresit. Cel putin experienta m-a invatat ca e in avantajul tau sa pronunti ca localnicii termenii/numele. Si, poate mai presus de experienta, pur si simplu nu sta in picioare varianta de care spui tu.
Banuiala mea e ca a fost prealuata de la anglofoni. Englezii chiar nu au habar de alte limbi, dar cum a lor e cea mai importanta de pe glob, poate asta explica situatia.
In fine, mi-e destul de clar ca cei care o tin pe a lor ca БДЖ se citeste BDZ, nu BDJ, nu ma vor convinge, si nici invers.
Eu mi-am argumentat punctul de vedere, cine are ochi sa vada si urechi sa auda bine, cine nu... Ii urez sa fie sanatos si sa reuseasca sa faca un numar cat mai mare de excursii feroviare prin Serbia, Ucraina, Bulgaria sau Rusia! Si, bineinteles, sa puna aici poze si clipuri.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Joi 18 Apr 2019, 09:07
dan tm a scris:
Daca la nivel de minister se cunosc aspectele privind trenul CFM si totusi se accepta sa circule, atunci pentru ce le mai prezinti aici doctore?
E o înţelegere între administraţiile de cale ferată. Câtă vreme, legal, punctul de trecere a frontierei e la Iaşi, nu are ministerul ce să facă. Dacă s-o face alt acord de frontieră în care va scrie PTF Ungheni Prut - Ungheni, atunci nu mai pupă CFM sosire la Socola. Dar asta e puţin probabil.
dan tm a scris:
Dar vorba aia, ei platesc fata de Serbia nu?
Trenul e făcut de moldoveni, pe banii lor. Nu ştiu ce înţelegere au cu CFR S.A. pentru TUI, că trenul circulă în regim transfrontalier, deci are condiţii speciale.
dan tm a scris:
Mecanicii romani care merg la BDZ(asa scrie pe vagoane BDZ), respecta legislatia de la ei, sau circula asa... la vedere? cred ca BDZ nu are inductori, nu am vazut pe LDH cind am fost la Vidin.Pentru CFR ce sa mai zic, se uita mecanicul ca e verde si dai.
Nu respectă legislaţia de la ei şi nici ăia bulgari nu o respectă pe a noastră. Există un regulament de circulaţie peste frontierele alea, care stabileşte exact ce face fiecare. Inclusiv formatul ordinului de circulaţie e stabilit (care formular, evident, e bilingv). --- Ž nu este un caracter standard latin... codificările literale se fac doar cu litere latine, de aia scrie pe vagon BG-BDZ, pentru că UIC nu înţelege acel Ž. Chiar dacă Ž se citeşte J... da' cum litera J se citeşte I în limbile slave care folosesc alfabetul latin (vezi cehă, slovacă, sârbă), se foloseşte acest Ž. Limba română are alte reguli de ortografie şi de pronunţie, tocmai de aia când s-a trecut la alfabetul latin la noi, Ж s-a transliterat J, pentru că pronunţia lui e similară cu a J-ului românesc. Şi mai sunt şi alte literele chirilice transliterate diferit în funcţie de alfabetul celui care-l transliterează. De exemplu litera Ц în limba română este Ţ, în engleză este TS, în italiană este TZ. Da' el tot ca Ţ-ul nostru se pronunţă. I-am auzit pe bulgari pronunţând BDŽ şi mereu se auzea BDJ. Iar orice îndoială mi-a dispărut când casiera de la Veliko Tărnovo m-a întrebat, în timp ce îmi examina cartea FIP50 de ,,marka na be-de-je", că acea carte FIP e scrisă cu un font mic şi ea nu mai văzuse până atunci, aşa că voia să vadă dacă era scris pe undeva că e valabilă la BDJ. Aşa că dacă vrem să scriem corect, ori scriem cum îl transliterează ei - Ž - ori scriem cum îl pronunţăm, adică J. Z simplu nu are nicio legătură cu calea ferată.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 23 Apr 2019, 13:17
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6890 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12290 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 23 Apr 2019, 15:27
La Multi Ani pentru toti ceferistii- astazi pe 23 aprilie se sarbatoreste "ziua ceferistilor"!
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 26 Apr 2019, 10:58
1996 aseara la plecare din Timisoara toate locurile ocupate, full cuseta si dormitoare, la clasa si locurile in picioare epuizate, unii au ramas pe jos.
_________________
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 26 Apr 2019, 11:48
Parca la dormitor se dadea o apa mica si un croasant?Sau?
Impresiile unui călător englez care a mers cu trenul prin România: „Mă întreb cine e mai rapid, noi sau căruţa?“ http://www.aifr.ro/?p=13444&fbclid=IwAR35fRsL4v_vQvDwX-tkMPxtaqrLV8gvxpCD5XtsW68Sn-6teConwlj8IWg
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 30 Apr 2019, 18:52
CFR SA sa faca aceste reparații mai repede sa putem face 1 h 45 minute. CFR Călători trebuie sa introduca in extrasezon 2 perechi de interregio in plus.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Mar 30 Apr 2019, 20:51
CFR SA sa faca aceste reparații mai repede sa putem face 1 h 45 minute. CFR Călători trebuie sa introduca in extrasezon 2 perechi de interregio in plus.
CFR SA să.scoata restricțiile pe secții unde e jale rău unde se fac 120-150 km în 3 4 ore
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 05 Mai 2019, 22:15
CFR SA sa faca aceste reparații mai repede sa putem face 1 h 45 minute. CFR Călători trebuie sa introduca in extrasezon 2 perechi de interregio in plus.
Da să trăiți îți vor răspunde domnii directori Axinia respectiv Dorobanțu Și în prezent cu o locomotivă bună dpdv tehnic și cu un mecanic meseriaș se poate scoate, și chiar sunt zile când se poate, și 1h50, dar se pierd minute bune peste macazele gării de nord și pe liniile directe din Ciulnița Fetești respectiv la ecluză la Cernavodă unde se lucrează deja. Deci nu înțeleg de unde atâta grabă, probabil că etapa următoare ai să vrei să scoată 1h30. Mai era unul pe feisbuc ce cerea mărirea vitezei la 180 km/h, reamplasarea semnalelor, etc. Vise taică, dar na, ce ne costă să ne dăm cu părerea? În privința trenurilor în plus da se poate dar mai trebuie și putere de convingere din partea noastră respectiv voință din partea dumnealor. Garniturile le au, nu le trebuie nimic în plus decât suplimentare capacitate locuri atunci când necesită. Uite și planul. Musai ca garniturile să facă două drumuri dus întors. În prezent una singură face două drumuri, perechile de trenuri fără oprire, mai puțin 1684 care oprește 1 minut la stația Medgidia. Garnitura 1 : București plecare 7.10 - Constanța sosire 9.27 -> CT 11.00 - Buc 13.15 -> Buc 14.00 - CT 16.18 -> CT 17.00 - Buc 19.15 Garnitura 2 : Buc pl 9.30, CT pl 13.00, Buc pl 16.00, CT pl 18.57 Garnitura 3 : CT pl 8.15 (în loc de 8.25) - Buc 10.31 -> Buc 11.00 - CT 13.22 -> CT 14.00 - Buc 16.17 -> Buc 17.00 - CT 19.22, dar aici sunt de altă părere Buc 17.45 - CT 20.07 și modificat 8013 să plece din Obor cu 10 min mai devreme. Prin plecarea la 17.45 s-ar mai prinde legături de la alte trenuri că apoi până la 20.10 nu mai e tren spre Constanța. Garnitura 4 : e cea care merge Constanța - Brașov. În privința salubrizării nu îți face probleme @DUAL, în marile gări sunt încheiate contracte cu firme externalizate. Băieți succesuri.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 05 Mai 2019, 22:41
1h45 va ramane un vis pentru cel putin inca 1 an si ceva. In septembrie ar trebui sa inceapa lucrarile la Podul Constanta iar devierea trenurilor pe ruta ocolitoare va mari implicit durata de parcurs. 13.02.2015 cu*wa 2004 cu 2 vagoane 10-91 si 1 vagon 21-76 a scos 1h52' pe ceas la IR 1581 si asta a fost inainte de repararea podurilor dunarene.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 05 Mai 2019, 22:55
1 Mai 2019 tren IR 1681 Bucuresti 9.30 - Constanța 11.21 1h51 tot pe ceas 7 vagoane, electrica 784, ăsteia cum trebuie să-i zic? deci #sepoate
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Discutii generale despre transport II